Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik stel voor een verbod op helmen in te stellen.
Daardoor kijkt dat tuig wat beter uit, want ze weten dat ze naar Petrus mogen als ze een ongeluk krijgen, misschien doen ze wat voorzichtiger met hun rijdende toiletpotten. Zo niet, dan lost dat probleem zichzelf op.
||
Citaat:
wie rijd met een helm komt altijd thuis... (die slaat dan weer nergens op maaja)
|
Ik ben zeer voor. Ik ben pasgeleden met m'n snorfiets (waarbij je dus geen helm ophoeft) onderuit gegaan en op m'n gezicht gevallen. Ik heb er zo'n 3 weken niet echt charmant uitgezien.
M'n snorfiets gaat echt heel langzaam en ik reed nog geeneens op de max.snelheid, dus stel je voor wat er gebeurd als je met een brommer valt zonder helm. Ik moet er echt niet aan denken....
||
![]() |
Citaat:
En laat ze maar zelf opdraaien voor de kosten van hun medische behandeling. ![]() (Een dagje op de IC kost een paar duizend euro. Laten we eens een flink schedeltrauma nemen, dan mag 'ie zo 50.000 euro betalen. ![]() Eigen schuld. ![]() Maaaar, als men geen helm mag dragen, wie kan dan vaststellen of het wel of niet de schuld van die jongen was? Ik vind dat wat ik hierboven zeg zeker moet worden ingevoerd bij ongelukken veroorzaakt door te hard rijden. En dat zowel voor scooterrijders als automobilisten (en alle andere weggebruikers). Betaal je eigen ziektekosten maar, ik wil geen ziekenfondspremie betalen voor de sukkels die 100 rijden op hun scooter om stoer te zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een brommerhelm is een tweesnijdend zwaard. Aan de ene kant beperk je de schade voor jezelf, wanneer je ten val komt. Aan de andere kant beperk je de schadevergoeding die degene die je aanrijdt, eventueel moet betalen wanneer jij ongelukkig ten val komt.
Ik zie geen reden om ze niet op te hebben, tenzij je zo graag wilt patsen. Helaas wil veel scooterplebs dat. |
![]() |
||
Citaat:
Voel je je bedreigd met je scooter? Wat ik mij al een tijdje afvraag...kun je ook verse koffie zetten met die dingen? Ze klinken namelijk als een koffiemolen.
|
hahaha nee man geen helm, ik geniet er namelijk van om idiote mensjes met een scootah die 80 rijdt onderuit te zien gaan en dan de doktoren te horen zeggen, hmm dat worden lelijke littekens
echt geweldig ja some people never learn ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
De laatste tijd rijdt ik amper meer op mijn brommer, maar als ik het doe al-tijd mét helm.
Ik vind het zelf eng om zonder te rijden (stel dat je onderuit gaat :X), verder werkt het prima tegen vliegen of regen of kou.
|
Laat degenen die 'm niet dragen maar lekker creperen als ze met twee halve schedels op de weg liggen. De zorg is al beroerd genoeg en dat soort eigenwijze debielen ruimen zichzelf zo op.
|
![]() |
Ik ben zelf een keertje aangereden met niet al te hoge snelheid, maar op het moment dat ik daar op de grond lag met mijn brommer over me heen heb ik toch even een dankbetuiging gericht aan de helm die ik altijd droeg. Als ik dat ding niet had gedragen dan had ik zeker op de een of andere manier hoofdletsel gehad.
|
![]() |
||
Citaat:
so true
|
Gewoon verplicht houden al is het alleen al om en trauma te besparen voor die mensen die die jongens op meisjes van de straat moeten rapen doordat ze gevallen zijn zonder dat ze een helm op hadden.
Ik ken een geval met een meisje dat reed op een squad, zonder helm en ze lag ik coma en kan nu bijna niks meer doen ze had wel dood kunnen zijn. Ik heb zelf altijd een helm op.
|
Moet zeker verplicht blijven, een meisje dat ik ken(de) zat samen met haar vriend op de scooter, zonder helm. Ze zijn tegen een auto aangebotst, allebei erafgevlogen, virend was in 1 klap dood. Zij is naar het ziekenhuis gebracht en daar overleden. Lijkt me reden genoeg.
|
natuurlijk moet dat niet verplicht worden gesteld. Dan moet de politie daar weer op letten en daar hebben ze geen personeel en geld en tijd voor.
Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of hij of zij een helm draagt. Daar zijn ze oud genoeg voor om dat voor hunzelf uit te maken. Als iemand besluit geen helm te dragen, dan zijn de gevolgen voor hem. Dan vind ik dat wanneer iemand zonder helm een ongeluk krijgt, hij geen enkele aanspraak meer maakt op de verzekering m.b.t. letsel aan zijn hoofd en de gevolgen daarvan. Dit principe moet men ook invoeren voor de autogordel. Scheelt de politie een hoop werk...
||
Citaat:
![]()
|
uhm ik was dus sarcastisch, just so you know. Maar ik heb nog nooit een helm opgehad op een scooter. Simpelweg omdat ik nog nooit op zo'n ding heb gezeten. Ik ben meteen gaan sparen voor een auto (die ik nu dus ook heb)
Ik heb wel altijd mijn gordel om hoor ![]()
|
![]() |
ik vind dat je op een scoot of brommer gewoon 'n helm moet dragen, en mocht dat om de een of andere reden niet kunnen dan moet je gewoon heel langzaam rijden.
en ik vind een helm presoonlijk ook wel heel fijn hoor vooral zo in de winter want dan heb je het niet zo superkoud, en veel helmen zien er superstoer uit (zoals die van mij ![]()
|
ik ben blij dat t op een snorscooter niet hoeft
gaat er niet om dat me haar dan niet meer goed zit, maar vind t gewoon irritant rijden, je kan veel minder goed kijken(vind ik, nja misschien is t wennen, maar goed) enne je moet op de weg rijden dan en dat vind ik ook niet zo prettig.... maar vind t gewoon niet lekker zitten.....
Laatst gewijzigd op 17-11-2003 om 19:07. |
![]() |
||
Citaat:
vind gewoon dat je niej als een debiel moet gaan rijden, dan kan er bijna nix gebeuren...ik hou me netjes aan de regels verder, afgezien dat ik meestal 40 rij ipv 25....
|
|