Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2005, 11:45
Klijn
Klijn is offline
In onze klas moeten we voor KCV een scène spelen, als een soort van praktische opdracht. Wij doen 'De kikkers' van Aristophanes. We spelen een stukje uit het begin, maar in het verslag moet ik nu ook schrijven hoe het afloopt. Maar het boekje hebben we alweer teruggebracht, en ik weet dus niet hoe het afloopt.. Weer hier misschien iemand hoe dit stuk afloopt? Ik heb al gezocht op internet, maar niet echt veel gevonden..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2005, 13:17
Belgarath
Belgarath is offline
Engelse vertaling1

Misschien dat je hier wat aan hebt. Ik heb zelf geen idee hoe de Kikkers afloopt.
Oud 29-11-2005, 18:02
tigertje
tigertje is offline
Er is net een strijd aan de gang tussen twee tragedieschrijvers, Aischylos en Euripides. Wie is nu de beste? De conservatieve Aischylos of de vernieuwende Euripides.Eerst maken ze een offer: Aischylos aan de goden en Euripides aan de ogen, de oorschelpen enz. Dit getuigt al van normen en waarden. Ze spelen met woorden en zinnen. Zo zou Aischylos te langdradig en te moeilijk van stof zijn en Euripides zou niet of nauwelijks over normen en waarden te beschikken. Zijn zinnen zouden te simpel zijn. Het gaat een tijdje door en uiteindelijk worden de zinnen gewogen. Aischylos wint en gaat mee naar boven samen met Dionysos.

uit een samenvatting van mij. Ben namelijk naar het stuk geweest(mijn leraar speelde erin vandaar) Het is dan misschien wel iets aangepast maar ik hoop dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 14:38
Klijn
Klijn is offline
Bedankt, ik heb het kunnen gebruiken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten