Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 13:24
katje_vd
katje_vd is offline
ik heb net een programma gezien over 'de taak van vrouwen om er mooi uit te zien' en heb er een nogal negatief zelfbeeld aan overgehouden. ik schmink mij niet en gebruik geen verzorgende crèmepjes enzo. ik vroeg mij af hoe dat nu bij andere meisjes zit en of iedereen nu echt zo geobsedeerd is door zijn uiterlijk.
Oud 21-11-2003, 14:17
Verwijderd
Ik gebruik zelden make-up (alleen als ik er erg moe uitzie, om er minder moe uit te zien, of als ik naar een feest oid ga, om er bijzonderder uit te zien), en cremepjes zijn nogal overbodig voor iemand van 18, lijkt me (had een testje op de site van nivea gedaan waaruit bleek dat ik een normale jonge huid had die 'zichzelf in evenwicht hield', en ze wilden me meteen een dagcreme én een nachtcreme aansmeren... vond 't vrij vreemd ). Ik ben niet geobserdeerd door mijn uiterlijk, dat lijkt mij trouwens ook niet gezond.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 14:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Make-up gebruik ik amper. Hooguit als ik een keer zin en tijd heb om wat te proberen, of als ik eens een keer uitga (en dan nog blijft het bij mascara, oogpotlood, oogschaduw en lipgloss).
Ik hou er helemaal niet van, make-up... Sowieso heb ik nogal vaak last van mijn lenzen, en in je ogen wrijven met make-up, daar wordt het niet echt beter van...

Creme enzo gebruik ik amper, alleen als het echt nodig is, bijvoorbeeld als ik verbrand ben in de zomer, of na het zwarte-pieten, als mijn huid schraalgeboend is...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:29
Balance
Balance is offline
Ik ben niet geobsedeerd door m'n uiterlijk, maar verzorg mezelf wel gewoon goed.
Ik doe dagelijks crème op om medische redenen, maar als dat niet hoefde had ik sowieso wel crème opgedaan, gewoon om m'n huid goed te verzorgen.
Verder doe ik dagelijks een heel dunne laag make-up op omdat mensen geregeld vragen of ik ziek ben (vanwege zeer lichte huid). Met make-up op is het nog even licht, maar lijkt het iets gezonder.
Maar om het nou gelijk geobsedeerd te noemen Gewoon verzorgd.
Oud 21-11-2003, 17:25
wissie
wissie is offline
Niet iedereen heeft make-up en creme's nodig om er verzorgd uit te zien. Vaak maakt make-up iemand niet mooier, naar mijn mening.

Ik gebruik bijna nooit make-up, ik vind het niet nodig en te veel gedoe. Ik heb er ook last van, het gaat jeuken en voelt niet prettig. Ik gebruik wel altijd lippenbalsem en soms creme, maar dat vind ik niet geobsedeerd.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 20:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik gebruik bijna geen make-up, soms wat mascara, oogschaduw of lip-gloss maar ik ga echt niet heel mn gezicht plamuren. Ik gebruik ook (nog) geen dag en / of nachtcreme maar wel labello, handcreme, bodylotion enzo. Mn gezicht blijft gewoon het beste als ik het was met water en heel soms smeer ik het in met bodylotion of aftersun (ja ook als ik niet verbrand ben).
Oud 21-11-2003, 21:27
miss-suus
miss-suus is offline
de enige creme die ik gebruik is om de make-up van me gezicht te kunnen halen en zonnebrand creme( kheb een hele erge lichte huid) make-up gebruik ik wel elke dag eigenlijk, maar dan alleen mascara, oogpotlood of eyeliner, maar dan hele erge dunne streepjes want ik vind het niet mooi als het van die dikke strepen zijn, en vooral niet bij mijn lichte huid. opzich heb ik veel make-up thuis maar doe er niks mee.
Oud 21-11-2003, 21:37
funkypunk
funkypunk is offline
ik lag me soms kapot, al dat geld wat mensen verspillen aan crempjes en dingetjes en kleding enzovoort enzovoort..... ik heb geen gaaf gezicht, maar ga er maar vanuit dat het allemaal puberkwaaltjes zijn en dat het wel goed komt en anders ook niet
ik leid niet een leven om mn uiterlijk te tonen, maar wil liever een lief persoon zijn en dat kost al moeite genoeg
Oud 21-11-2003, 21:40
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 21-11-2003 @ 22:37:
ik lag me soms kapot, al dat geld wat mensen verspillen aan crempjes en dingetjes en kleding enzovoort enzovoort..... ik heb geen gaaf gezicht, maar ga er maar vanuit dat het allemaal puberkwaaltjes zijn en dat het wel goed komt en anders ook niet
ik leid niet een leven om mn uiterlijk te tonen, maar wil liever een lief persoon zijn en dat kost al moeite genoeg
haha, ik ben liever ook een lief persoon
Oud 22-11-2003, 00:46
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Het is geen obsessie maar ik zorg er wel voor dat ik mijn gezicht goed verzorg. Ik smeer vooral in de winter, als mijn huid droger is. Aan een goede creme die bij mijn huid past wil ik best veel geld uitgeven, het is toch mijn gezicht, dat zien mensen als eerste en ik moet er nog lang mee doen dus
Make-up gebruik ik haast niet, alleen mijn ogen maak ik soms op.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 14:07
femkeb
femkeb is offline
Ik heb zelf wel een hele boel make-up (door de jaren heen verzamelt en gekregen) maar ik gebruik het bijna nooit. Alleen voor feestjes of soms eens een keer naar school als ik zin heb. Crempjes gebruik ik erg weinig. iets van 2x per week scrubben, maar meer ook niet. Dus geobsedeerd ben ik denk ik niet echt.
Oud 22-11-2003, 15:25
Happycooper V
Happycooper V is offline
heeeej.. nou ik gebruik dus wel een dag creme wat ook gelijk een nachtcreme is, maar dat komt omdat ik een hele droge huid heb en als ik niet smeer dat t gaat trekken,.. daarnaast heb ik bijna altijd mascara op en gebruik labello.. maar dat is het dan ook.. Ik haal het er wel elke avond netjes af.... maar ik heb wel veel bodylotion.. en dat soort prut..maar dat vink gewoon lekker
kus
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 15:49
pure_evil
pure_evil is offline
ach, als ik me 's ochtends niet heb verslapen en zin heb, wil ik wel eens mascara dragen..maar meestal ga ik gewoon zonder de straat op. Wel smeer ik wat gezichtscreme op, in de winter, anders is mijn huid erg droog, en dat voelt niet lekker.

Regels voor berichten