Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2003, 20:19
Merelle
Merelle is offline
ik durf nooit nooit maar dan ook nooit naar een begraafplaats.. het schrikt me af.. ik durf er gewoon niet heen.. oowk begravenissen ik voel me er niet op me gemak.. ik weet niet waarom.. ik moet er tog over heen komen want ik wordt er tog weer meej geconfronteerd later.. maar ik ben er nu al veel meej geconfronteerd misschien dat het dat is.. maja.. wie kan me raad geven??
Thnxiej alvast..
kuwzzz Merelle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2003, 20:21
extinction
extinction is offline
gewoon d'r naar toe gaan, en alle graven gaan bekijken. Neem maar iemand mee waarbij je je op je gemak voelt.

Dit hoort hier trouwens niet.
Oud 11-11-2003, 20:26
Negrotiator
Negrotiator is offline
Heeft dit ook een bepaalde grond? Zie je dingen, voel je dingen?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:32
Merelle
Merelle is offline
Citaat:
extinction schreef op 11-11-2003 @ 21:21:
gewoon d'r naar toe gaan, en alle graven gaan bekijken. Neem maar iemand mee waarbij je je op je gemak voelt.

Dit hoort hier trouwens niet.
waar dan??
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:33
Merelle
Merelle is offline
Citaat:
GTST-Beer schreef op 11-11-2003 @ 21:26:
Heeft dit ook een bepaalde grond? Zie je dingen, voel je dingen?
neej dat niet.. maar ik hep al best wel oude ouders.. en die hebben wel al wat oudere vrienden die ik oowk ken.. en ik hep vaak zelfmoord proberen te plegen waar ik nu egt van sta te kijken!!! kweet niej meer wak moet doen!!!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:34
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Merelle schreef op 11-11-2003 @ 21:33:
neej dat niet.. maar ik hep al best wel oude ouders.. en die hebben wel al wat oudere vrienden die ik oowk ken.. en ik hep vaak zelfmoord proberen te plegen waar ik nu egt van sta te kijken!!! kweet niej meer wak moet doen!!!
Ik kom nooit op de begraafplaats. Waarom jij wel vaak?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:36
extinction
extinction is offline
Citaat:
Merelle schreef op 11-11-2003 @ 21:32:
waar dan??
psychologie denk ik.
Er zal vast wel een fb-er komen die hem strakjes verplaatst
Oud 11-11-2003, 20:49
McCaine
McCaine is offline
Meer iets voor Psychologie denk ik.
Oud 11-11-2003, 23:46
Rakshasa
Rakshasa is offline
Kijk eerst Return of the Living Dead enzo, ga dan in het dónker naar een begraafplaats en loop een half uurtje rond bij stormachtig weer. Als je dat volhoudt is 't vast over.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 23:50
Verwijderd
Pas wel op, doden houden niet van mensen die slecht kunnen spellen.

'Hier rusdt...'
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 00:02
AngelLena
AngelLena is offline
Ik denk dat jij vaak zelfmoord heb geprobeert te plegen maar dat het niet gelukt is uit angst voor de dood (gelukkig)... En dat die angst terugkomt bij het geconfronteerd worden met de dood zoals op een begraafplaats.

Da's heel normaal. Niets mis mee. Maar wel moet je je angst confronteren. Maar niet voordat je daar klaar voor bent.
Het beste wat je volgens mij kunt doen is op klaarlichte dag naar en begraafplaats gaan met iemand ie jij volledig vertrouwt en waarbij jij je op je gemakt voelt.

Op de meeste begraafplaatsen staan wel bankjes. Ga maar rustig op 1 van die bankjes zitten, kijk om je heen en probeer eraan te denken dat deze mensen rust hebben gevonden. Dus dat je je nergens druk om hoeft te maken en blij voor ze zou moeten zijn.

Als je jezelf daarvan weet te overtuigen, dan ben je al een heel eind. Maar doe het rustig aan en doe het in stapjes.
Oud 12-11-2003, 16:03
sorry
sorry is offline
misschien moet je een keer naar een begraafplaats gaan waar geen mensen liggen die je kent.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:25
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
oeh k ga 's avonds maar al te graag naar het kerkhof...zeker met een mooie heldere maan
Oud 12-11-2003, 17:51
Iduna
Iduna is offline
Waarom zou je nu op een begraafplaats moeten rondlopen? Ik snap wel wat je bedoelt, daar niet van, dit is gewoon een (algemene) vraag.
Het klinkt misschien raar als ik zeg dat je een reden 'moet' hebben om er naar toe te gaan. Zo zie ik het (nu) wel een beetje namelijk.
Verder worden begrafenissen sowieso niet als prettig ervaren zeker niet als het iemand was die je dierbaar was. Feit blijft wel dat mensen doodgaan en dat kun je niet voorkomen. Maar dat wil niet zeggen dat je je nu moet voorbereiden op elke dood van naasten.
Misschien heb je een verkeerd beeld van begraafplaasen. In films wordt het veelal uitgebeeld als een duistere plek waar geesten rond hangen en vreemde dingen gebeuren. Dit is volgens mij niet echt op waarheid berust. De meeste plaatsen zijn gewoon overzichtelijk, rustig met veel planten en bloemen en je kunt daar op een bankje zitten.
Maar goed, ik zie niet in waarom je per se naar een begraafplaats moet. Het kan iig geen kwaad om te gaan kijken maar naar mijn mening is dat niet nodig of zo.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:05
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 12-11-2003 @ 18:51:
Waarom zou je nu op een begraafplaats moeten rondlopen? Ik snap wel wat je bedoelt, daar niet van, dit is gewoon een (algemene) vraag.
Het klinkt misschien raar als ik zeg dat je een reden 'moet' hebben om er naar toe te gaan. Zo zie ik het (nu) wel een beetje namelijk.
Verder worden begrafenissen sowieso niet als prettig ervaren zeker niet als het iemand was die je dierbaar was. Feit blijft wel dat mensen doodgaan en dat kun je niet voorkomen. Maar dat wil niet zeggen dat je je nu moet voorbereiden op elke dood van naasten.
Misschien heb je een verkeerd beeld van begraafplaasen. In films wordt het veelal uitgebeeld als een duistere plek waar geesten rond hangen en vreemde dingen gebeuren. Dit is volgens mij niet
echt op waarheid berust. De meeste plaatsen zijn gewoon overzichtelijk, rustig met veel planten en bloemen en je kunt daar op een bankje zitten.
Maar goed, ik zie niet in waarom je per se naar een begraafplaats moet. Het kan iig geen kwaad om te gaan kijken maar naar mijn mening is dat niet nodig of zo.
meestal heb je ook een algemene reden om er heen te gaan . om een graf te bezoeken. de meeste mensen doen dat ook niet 's avonds. ik ga er ook niet heen om graven te bezoeken van gestorven familie oid. gewoon, k ga er heen voor de rust. want nergens anders is dat. op het kerkhof zit niemand die "je kamer binnenstormt", waar niemand aan je kop zeikt over van alles en nog wat. want dooien zeggen toch niets. die liggen dr maar lekker weg te rotten in de graven. nee maar goed, zogauw ik de poort binnen ben gelopen, krijg ik het gevoel dat k hier welkom ben. dat ze me hier wel zullen beschermen.

het wordt wel overal afgebeeld als een plek vol duister, doden die opstaan uit hun graf, en al die hoopjes bullshit...

dat is gewoon onzin, ga 's avonds maar op een graf staan. wat is dr nou eng aan. het is maar een simpele steen.

Laatst gewijzigd op 12-11-2003 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 11:44
Lun@
Lun@ is offline
Misschien moet je er gewoon een keertje heengaan en dan kijken of je het nog zo eng vind, ik vond he vroeger ook wel eng maar als je daar dan loopt is het eigenlijkherlijk rustig.
Oud 13-11-2003, 12:52
alpha
alpha is offline
Ik ben jaren misdienaar geweest en moest dus uitvaarten doen en dus mee naar begraafplaatsen. Dat vond ik echt ok, niks engs aan. Tot mijn oma overleed. Ik durf gewoon niet naar die begraafplaats. Ik bleef in de auto zitten, terwijl ik wist hoeweel ik mijn opa daar pijn mee deed. Hij zei eens "maar misschien dat ze wel met mij wil"
Nu ben ik de laatste keer wel meegeweest. Ook omdat het niet 'moest'. Ik ben geweest, vond het niet fijn, maar dan ook echt niet fijn. Ik zou er echt niet zomaar heengaan. Maar ik doe het nu wel, als er maar niet zo'n drang op je ligt.
Dus mijn tip is zorgen dat je niet gedwongen wordt door familie ofzo, maar gewoon eens proberen. Lukt het niet, jammer dan, volgende keer beter. Je moet gewoon proberen, want misschien doe je er net zoals ik deed, mensen pijn mee omdat zij niet weten waarom je niet gaat.
Oud 13-11-2003, 13:24
Balance
Balance is offline
Je bent sowieso al nooit verplicht om naar een begraafplaats te gaan. Als je er niet graag komt (weinig mensen komen er graag), dan ga je gewoon niet.

Alleen als er iemand gestorven is (en die gene wil begraven worden) zul je er heen moeten, wanneer je de dienst helemaal wil afmaken. Besef dan in ieder geval dat helemaal niemand die op de begravenis aanwezig is, zich fijn voelt. Een begravenis is naar, vervelend en zo goed als iedereen zal daar zo over denken. Hou dat vast als steunpunt en ligt eventueel iemand erover in, zodat diegene jou extra kan steunen.

En voor die zelfmoordpogingen kan je het beste hulp zoeken als je die nog niet hebt. Het is niet goed dat je met de gedachte rondloopt dat je dood wil en zo ver gaat dat je er ook actie voor onderneemt, dus zorg probeer professionele hulp te zoeken.
Oud 15-11-2003, 14:55
Merelle
Merelle is offline
Ik moest vorige week op de begraafplaats zingen met een koor waar ik bij zit.. ze hebben me egt vast moeten houden.. ik draaide me telkens om.. maar ik hep er wel gezongen.. gelukkig had ik me zus bij me anders was ik niet gegaan..
waarom ik naar een begraafplaats moet?? gewoon.. ik hep een grote familie.. en daar gaan veel mensen in dood.. laatst hep 3 doden achter elkaar gehad in 3 weken.. dat was wel kut.. heel erg kut.. eentje ervan was pas 11.. het broertje van me vriendin.. heel lullig uit een boom gevallen en nek gebroken.. ik ben niet eens naar de begravenis geweest.. ik hep me vriendin vertelt waarom ik niet ging.. gelukkig snapte ze het.. maja.. in de vakantie gingen we in Wenen gezellig een begraafplaats bezocht.. 3 bij 3km was ie groot volgens mij.. ik begon voor we erop gingen al te zeuren.. werd me zus nog oowk.. toen hepk me mond daarna maar dicht gehouden.. maar daar waren allemaal van die verminkte graven.. nou ik kon wel gillend naar de uitgang rennen.. ik was egt bang!! maja.. ik weet niet waar die angst vandaan komt..
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Merelle schreef op 15-11-2003 @ 15:55:
maja.. ik weet niet waar die angst vandaan komt..
Misschien vanwege het aantal begravenissen dat je hebt?

Praat je er wel eens met je ouders over? En:

Citaat:
linda85 schreef op 13-11-2003 @ 14:24:
En voor die zelfmoordpogingen kan je het beste hulp zoeken als je die nog niet hebt. Het is niet goed dat je met de gedachte rondloopt dat je dood wil en zo ver gaat dat je er ook actie voor onderneemt, dus zorg probeer professionele hulp te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Dark Psycho schreef op 12-11-2003 @ 21:05:
meestal heb je ook een algemene reden om er heen te gaan . om een graf te bezoeken. de meeste mensen doen dat ook niet 's avonds. ik ga er ook niet heen om graven te bezoeken van gestorven familie oid. gewoon, k ga er heen voor de rust. want nergens anders is dat. op het kerkhof zit niemand die "je kamer binnenstormt", waar niemand aan je kop zeikt over van alles en nog wat. want dooien zeggen toch niets. die liggen dr maar lekker weg te rotten in de graven. nee maar goed, zogauw ik de poort binnen ben gelopen, krijg ik het gevoel dat k hier welkom ben. dat ze me hier wel zullen beschermen.

het wordt wel overal afgebeeld als een plek vol duister, doden die opstaan uit hun graf, en al die hoopjes bullshit...

dat is gewoon onzin, ga 's avonds maar op een graf staan. wat is dr nou eng aan. het is maar een simpele steen.
Alle begrafenissen die ik weet, gaan btw dicht bij zonsondergang (iig in de herfst/winter) of rond een uur of 20.00 oid (zomer/lente).

Waarom je naar een begraafplaats gaat, vind ik btw een mooie reden...hoewel je die rust ook wel op andere plaatsen kunt krijgen, denk ik...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 15:03
Droyd
Droyd is offline
Ga mee met mij, ik ga daar graag langs zo lang het niet te lang duurt (mijn ouders hangen daar zo een 3 uur rond met allerheiligen )

Ik vind het gewoon rustgevend trouwens, ik ben geen necro-black-satanic-gothic-rotten-lucifer-ikslaapgraagindoodskistoohzaaahhlig kerel
Oud 16-11-2003, 10:34
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-11-2003 @ 16:02:
Waarom je naar een begraafplaats gaat, vind ik btw een mooie reden...hoewel je die rust ook wel op andere plaatsen kunt krijgen, denk ik...
nou..dat is misschien ook wel, maar het voelt heel verschillend als k in het kerkof zit, of in een bos. andere gevoelens...het weegt tegen elkaar af.
Oud 16-11-2003, 10:46
Get pierced
Get pierced is offline
Citaat:
Droyd schreef op 15-11-2003 @ 16:03:

Ik vind het gewoon rustgevend trouwens, ik ben geen necro-black-satanic-gothic-rotten-lucifer-ikslaapgraagindoodskistoohzaaahhlig kerel
Oud 16-11-2003, 12:55
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Af en toe is het wel creepy man. ik moest laatst rond 2100 medicijnen bezorgen bij een huis dat op een joden begraafplaats staat. Al die graven waren daar ingezakt en shit
En daar was het helemaal donker geen enkel lichtje, geen mensen dus moest door al die graven heen naar het huis toelopen, geloof me dan wil je rennen

Maarja ik moet er geregeld heen en het went wel een beetje maarre wie wil er de volgende keer mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2003, 17:47
Droyd
Droyd is offline
Misschien moet je gewoon filosoferen en jezelf overtuigen dat de doden die er liggen (ze liggen er inderdaad effectief, geen zever) langs de ene kant hetzelfde zijn als jij. Enkel, zij zijn brokken vlees, voorwerpen als het ware en zijn niets meer dan de aarde waarin ze liggen. Ze zijn eigenlijk iets ergens tussen mens en aarde...en, wie is bang van iets wat gewoon aarde/vlees/materie is? jij toch niet hoop ik Jij kan de doden veel meer aandoen dan zij aan jou.

Je zou moeten jezelf overtuigen, wat je ziet en voelt, correspondeert slechts zelden met de werkelijkheid. Als je op een kerkhof rondloopt kan je evengoed ergens rondwandelen op een plaats waar je je heel erg op je gemak voelt. Beeld je gewoon die plek in in de plaats, misschien helpt dat. Denk je weg uit de omgevingen die je bang maken naar andere plaatsen.

Laatst gewijzigd op 16-11-2003 om 17:54.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 18:03
Auntie M
Auntie M is offline
Ik ga niet voor m'n lol naar begraafplaatsen, maar als ik moet dan ervaar ik vreemd genoeg ook een soort van serene rust.

Overigens, in het verlengde hiervan, ik zei vroeger altijd tegen mijn ouders dat als ze zouden komen te overlijden ik niet naar ze zou komen kijken als ze opgebaard liggen omdat ik dat eng vind.
Helaas is mijn vader een aantal jaren geleden overleden en heb er toen niet bij nagedacht dat ik dat ooit gezegd had. Er is niets engs aan, het leek of hij lag te slapen, heel vredig en lief en heb hem zelfs samen met mijn moeder mooi aangekleed voor het opbaren. Komt misschien omdat het mijn vader was en dus heel eigen, want als het ff kan omzeil ik nog steeds dat soort bezoeken.
Oud 21-11-2003, 13:16
stereophonic
stereophonic is offline
begraafplaatsen zijn helemaal niet eng.. het zijn juist heel rustige plaatsen waar je na kunt denken.. meestal hangt er ook heel veel energie..
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:34
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
stereophonic schreef op 21-11-2003 @ 14:16:
begraafplaatsen zijn helemaal niet eng.. het zijn juist heel rustige plaatsen waar je na kunt denken.. meestal hangt er ook heel veel energie..
Oud 21-11-2003, 17:58
grandmommy
grandmommy is offline
precies. ik vind het heerlijk om op een begraafplaats te zijn, je wordt er door niemand gestoord, je mag over alles nadenken. maar het kan heel goed dat jij dat eng vindt omdat je bang bent voor de dood. ik namelijk niet, ik ben alleen bang dat ik doodga als ik het koud heb... ik kan niet zo goed tegen kou...
Oud 22-11-2003, 14:50
Merelle
Merelle is offline
jullie denken tog niej dak daar voor me lol ben of wel?? ik zou er liever nooit meer naar toe gaan dan wel.. misschien stom.. maar dan nog.. ik kan er niej tegen dat als ik op een begraafplaats loop dat er mensen onder de grond liggen.. maar waarvan hun geesten boven de grond rondhangen.. ik zie af en toe oowk wel schimmen dat vind ik dood eng!!! dan wordt ik zoow bang.. dat is oowk als ik alleen thuis ben.. hep ik het gevoel dat ik niej alleen ben..
dat vind ik dood eng..
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 15:11
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Merelle schreef op 22-11-2003 @ 15:50:
jullie denken tog niej dak daar voor me lol ben of wel?? ik zou er liever nooit meer naar toe gaan dan wel.. misschien stom.. maar dan nog.. ik kan er niej tegen dat als ik op een begraafplaats loop dat er mensen onder de grond liggen.. maar waarvan hun geesten boven de grond rondhangen.. ik zie af en toe oowk wel schimmen dat vind ik dood eng!!! dan wordt ik zoow bang.. dat is oowk als ik alleen thuis ben.. hep ik het gevoel dat ik niej alleen ben..
dat vind ik dood eng..
nee dat denken we niet. maar je moet toch een keer over die angst heen geholpen worden. je hoeft er ook niet voor je lol heen te gaan, maar als ej het zo erg vind, doe er dan uit eigen beweging wat aan. want je wekt de indruk bij me dat je er niets aan doet en wel zielig zit te doen. dus ga gewoon eens zelf iemand (dooie kennis ofzo) bezoeken op t kerkhof. bedenk gewoon dat het maar lijken zijn die nix doen. die liggen gewoon beneden de grond weg te rotten, en daar hoef je geen last van te hebben. neem voor mij part je vriendin mee ofzo.
Reageren

Regels voor berichten