Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2003, 08:53
zlatani9
zlatani9 is offline
We hebbe voor informatica opdracht dat we moete kijke wat er nodig is voor de automatisering van een reisbureau.. Maar aangezien ik niet zo'n hughe Pc-nerd ben heb ik geen flauw idee.. Iemand suggesties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2003, 09:07
Verwijderd
stap een reisbureau binnen en vraag het ze.

ik ga natuurlijk jouw huiswerk niet maken
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 09:11
Chimera
Chimera is offline
Ons bedrijf levert aan onder andere D-Reizen en Pharos, maar ik ga niet je huiswerk zitten maken. Kom eerst zelf eens met ideeen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 09:21
Verwijderd
Agree,
doe eerst zelf een gooi in de richting, als het echt niet lukt om verder te komen kun je een neiwue poging doen..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 19:29
zlatani9
zlatani9 is offline
Help! Ik kom niet verder..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 19:45
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 28-11-2003 @ 20:29:
Help! Ik kom niet verder..
Wat heb je zoal zelf gedaan om erachter te komen?
Oud 29-11-2003, 11:31
zlatani9
zlatani9 is offline
Reisbureas gebeld.. Maar die vinden ons niet zo cool.. Hebben geen tijd voor ons zeggen ze..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 12:21
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
En je hoeft, by the way, niet zo'n 'huge PC nerd' te zijn om daar achter te komen hoor. Gewoon een beetje logisch nadenken; en wat kennis van bedrijfsorganisaties.

Allereerst kijk je wat een organisatie opzich nodig heeft om de werkvloer te automatiseren (backup-systemen, ergonomie op de werkplaats, netwerkinfrastructuur voor de systemen te koppelen).

Daarna ga je eens goed nadenken wat specifiek voor een reisbureau van toepassing is. Wellicht bepaalde databases (SQL (?)) waar zij hun gegevens inproppen over de klanten? Verder moet er een vaste internetverbinding zijn aangezien ze bij één of andere externe server moet inloggen om te kijken of bepaalde plaatsen op 'n vliegtuig nog vrij zijn; als ze een reservering willen doen voor 'n klant, denk ik.

Nou jah... dit is wat ik ff uit me mouw kan schudden. Met logisch nadenken bedoel ik ook dat je bij een 'modern ogend' reisbureau in je omgeving even binnenstapt; en vervolgens vraagt om een telefoonnummer/e-mailadres van de netwerk/systeembeheerder. En dan ga je daar gewoon ff mee babbelen ofzo.

Laatst gewijzigd op 29-11-2003 om 12:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten