En je hoeft, by the way, niet zo'n 'huge PC nerd' te zijn om daar achter te komen hoor. Gewoon een beetje logisch nadenken; en wat kennis van bedrijfsorganisaties.
Allereerst kijk je wat een organisatie opzich nodig heeft om de werkvloer te automatiseren (backup-systemen, ergonomie op de werkplaats, netwerkinfrastructuur voor de systemen te koppelen).
Daarna ga je eens goed nadenken wat specifiek voor een reisbureau van toepassing is. Wellicht bepaalde databases (SQL (?)) waar zij hun gegevens inproppen over de klanten? Verder moet er een vaste internetverbinding zijn aangezien ze bij één of andere externe server moet inloggen om te kijken of bepaalde plaatsen op 'n vliegtuig nog vrij zijn; als ze een reservering willen doen voor 'n klant, denk ik.
Nou jah... dit is wat ik ff uit me mouw kan schudden. Met logisch nadenken bedoel ik ook dat je bij een 'modern ogend' reisbureau in je omgeving even binnenstapt; en vervolgens vraagt om een telefoonnummer/e-mailadres van de netwerk/systeembeheerder. En dan ga je daar gewoon ff mee babbelen ofzo.
Laatst gewijzigd op 29-11-2003 om 12:42.
|