Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een onvoldoende voor LO op je lijst is dus erger dan een onvoldoende voor wiskunde, want LO is een van de vakken waarvoor je een voldoende moet hebben op je eindlijst omdat je anders geen examen mag doen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Aan LO heb ik altijd al een hekel gehad, als je er goed in bent is het leuk maar anders heb je het echt zwaar.
Stom rondjes rennen en hardlopen daar heb ik echt een hekel aan, iedereen zit maar een beetje naar je te kijken hoe je zit te stuntelen. Dan voel je je niet op je gemak. En op je inzet beoordeeld worden gebeurt hier niet. groetjes Martine
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik heb er wat tegen omdat hmm ja. Gewoon.. Iedereen die naar je kijkt.. Ik vond de bok doodeng.. Kleedkamers die stinken, vies grasveld.. Wil je dan eindelijk een keer voetballen, en gebeurd dat dan ook.. Dan delen ze je o pin jongens of meisjes.. Met als gevolg dat de jongens heerlijk voetballen de meisjes de hele les staan te kletsen en dr niks aan is voor mij.. Dat is gewoon niet leuk.
|
![]() |
|
Als we iets leuks doen dan vind ik gym best leuk maar ik vind turnen juist heel leuk (althans sommige onderdelen) maar dat doen we nooit, we doen altijd de afgezaagde dingen, binnen: basketbal, volleybal of hockey en buiten: voetbal, speerwerpen of honkbal. Ik vind het juist leuk om eens een keer iets nieuws te doen zoals frisbee. Al die dingen met hardlopen en schuttle run vind ik afschuwelijk omdat ik licht astma heb en als we dat soort dingen doen dan ben ik daarna half dood en dan moet ik ook nog naar huis fietsen. Dat vind ik dus echt niets.
Ik heb dus niet algemeen een hekel aan gym maar ik heb een hekel aan sommige dingen. Ook vind ik het belachelijk dat je allemaal werkstukken in moet leveren voor gym. Ik heb echt wel iets beters te doen dan dat. Met die tweede fase moet het ook ineens een volledig vak worden compleet met huiswerk en weet ik veel wat.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Simpel. Ik heb een vreselijke hekel mezelf in te spannen voor iets nutteloos, en LO is behoorlijk nutteloos. Als ik besluit dat ik te dik ben en een eindje wil gaan joggen dan beslis ik dat zelf wel, daar hoef ik niet een opdracht van zo'n kampbeul met een obsessie voor strakke broekjes voor af te wachten.
|
![]() |
|
- Je wordt gedwongen dingen te doen die je niet leuk vind/durft/wil. Het is natuurlijk per persoon anders, maar in mijn geval dan he.
- Je wordt vaak beoordeeld op het resultaat wat je levert, en niet op je inzet terwijl dit naar mijn mening toch ook een erg belangrijk iets is. - Veel leraren snappen gewoonweg niet dat er ook mensen zijn die gym niet leuk vinden. Die niet over de bok durven te springen. Die bang zijn voor de bal. Dan voel je je als leerling ook niet op je gemak. - Mensen die gym wel leuk vinden en een beetje pesterig zijn, zij hebben tijdens de gymles HET moment om toe te slaan. De gymles is voor veel mensen de meest emotionele les waarin je goed 'gepakt' kunt worden. Verder over eerste twee uur gym: de eerste twee uur!! Er wordt van je verwacht dat je je helemaal in het zweet werkt, dat je dan gezamelijk gaat douchen ookal zijn mensen in de puberteit veelal erg onzeker over hun lichaam en vervolgens op tijd en vol vrolijkheid je dag te hervatten. ![]() Verder moet ik je zeggen dat het erg getroffen heb met gym, ik heb de twee begripvolste leraren gym die er bij ons op school zijn (een man en een vrouw, dat is ook wel lekker) en ik zit nu in een erg leuke klas waarin leerlingen van alle soorten zijn. Ik heb zelfs de keuze genomen niet te proberen om gym mee te mogen doen met 6v (omdat ik al een jaar langer gym heb, mogen zittenblijvers ook) maar gewoon 5v te doen en dus een jaar extra.
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben zo blij dat ik van dat rotvak af ben.
![]() Ik had de vorige twee jaar echt de meest sadistische lerares Lo ooit. Ik herinner me nog een moment (ik had de griep maar was naar school gekomen omdat ik een belangrijke mondelinge presentatie had) waarop we moesten lange-afstand lopen. Ik had het na een vijf kilometer wel al gehad (je mocht trouwens nooit, nimmer tesamen lopen), het kuchen,sniffen en snuiven kwam mijn oren uit en bovendien stond ik te trillen op mijn benen. Ik kapte er dus mee waarop ik het laconieke antwoord kreeg: " als je nu stopt mag je volgende week naar de strafstudie komen en een uur hardlopen". En dat heb ik dus daadwerkelijk moeten doen.... ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Oh ja, ik had een leuke leraar; ik zie geen diepte, dus met bal sporten is het nogal vervelend; ik zie de bal wel aankomen maar weet pas hoe dichtbij hij is wanneer ik hem tegen me aan krijg... Dat snapte die vent niet, dus hij zette me telkens weer in het slagveld waar alle ballen rondvlogen. Afgrijzelijk.
En inderdaad, ze beoordelen op resultaat, niet op inzet. Mijn inzet was in het begin super hoog, de resultaten waren er eigenlijk niet. Maar ik rende bezweet rond, kon hem niets schelen; een onvoldoende. Op een gegeven moment is de inzet dan ook helemaal weg, want je krijgt er toch niets voor. In mijn laatste jaar (5 Havo) hadden ze een heel leuk systeem; er waren verschillende blokken met verschillende onderdelen. Wanneer je dan vaker dan 2 keer niet op kwam dagen, dan moest je een verslag schrijven over die sport. Een verslag van 1 A4'tje. Ik bekeek het dus zo; 5 blokken in een jaar, ongeveer. Ik ga nooit. Ik maar 5 verslagen, 5 A4'tjes dus... en het moet goed zijn. Nou, dat was het ook... Nooit iets gedaan, alleen die verslagen dus, en ik had een Goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik hou van gym!
het is toch lekker om even te sporten onder schooltijd, anders zit je de hele week stom saai les te hebben. Goed ik heb ook een hekel aan harlopen, maar wij doen af en toe ook weleens iets anders, zoals: golfen of squashen. Ik wil ook gymlerares worden
||
Citaat:
![]() Ik hou ook niet va gym.. Zoveel beweeg je niet tijdens die twee uurtjes (waarvan je je ongeveer een half uur aan het omkleden bent) en als ik wil sporten dan doe ik dat zelf wel, en dan een sport die ik leuk vindt.. helemaal erg: voetballen en dan jongens en meisjes door elkaar, zit je de dag erna helemaal onder de blauwe plekken ![]() |
![]() |
|
Ik vind het verschrikkelijk en probeer er altijd onderuit te komen. Leraren vallen nog mee. Maar bv van die teamspellen...voetbal of volleybal...gadverdamme! Ik ben er ook echt slecht in en ik probeer de bal gewoon te ontwijken
![]() "Turnen" gaat dan nog wel.......zolang er maar niet zo op je gelet wordt of je je wel aan de regels houdt ofzo... Maar weer he-le-maal ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik had 7 jaar lang een lerares die met de meisjes alleen maar turnen, steps, 50+ aerobics en trefbal deed. Oh ja, en volleybal...elke week....totdat het je neus uitkwam en ook nog wel eens shuttlerun. Voor de overige, wel leuke, dingen die je met gym kon doen moest je eerst 6 weken smeken.
|
![]() |
|
Ik heb nu zeker iets tegen gym nu ik mijn nieuwe rooster heb gehad.
Ik heb nu donderdag de eerste twee uur gym en ik moet die dag tot drie uur naar school maar je mag bij ons op school niet douchen. Lijkt me niet echt lekker dus. Misschien ga ik maar thuis douchen het vierde uur, dan heb ik toch een tussenuur.
|
ik h-a-a-t het.
waarom ? gewoon. omdat ik de meeste dingen zoals turnen enzo niet goed durf en daarom ook niet goed kan. balsporten ben ik ook ontzettend slecht in omdat ik geen goed inzicht heb. ik vang die bal dus bijvoorbeeld nooit. ik kan de meeste dingen gewoon niet goed, en daar heb ik dan meer een hekel aan. sommige leraren zijn inderdaad sadistisch/etc. maar ik geloof dat dit schooljaar mijn leraar wel oke is.
|
Verwijderd
|
BAAAAAAH! Ik HAAT gym! Je moet je altijd maar lopen uitsloven daar en daar heb ik geen zin in, hoor, en ik ben fucking onhandig met sommige dingen en dan moet je het beslist goed doen... zucht.... vak van niks, bah...
ben ik blij dat we geen gym meer hebben na de kerstavkantie... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
- veel mensen vinden wiskunde ook niet leuk, maar dat moet je ook doen, of durven ook geen presentatie voor bijv. Nederlands te houden maar moeten ook, dan voel je je ook niet op je gemak. - hier breng ik niets tegenin ![]()
|
Ik vind het wel leuk. Wat ik wel jammer vind is dat er sommige mensen zijn die gewoon geen ene fuck uitvoeren. Bij ons op school worden wel op INZET cijfers gegeven, want volgens mij wordt er maar zelden lager als een zes gegeven. Maar ach. Ik vind het leuk
![]() ![]() Oja, ik vind allles leuk, behalve het dansen, dat kan ik écht niet, en dan kijken van die dans-huppelkutten je aan van ![]() Dus ik begrijp hoe mensen zich voelen die niet goed in gym zijn.... En ik ben het ook eens met degene die voor mij heeft gepost ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Vangen lukt mij trouwens wel, maar daar heb ik lang op moeten oefenen. ![]() Het enige wat mij soms tegenstaat bij L.O is dat je zo verplicht wordt om altijd alles te doen... Je moet en dat is soms erg vervelend...
|
echt een hekel aan L.O. heb ik niet, had wel, mijn laatste 2 jaar waren ok, alleen maar jongens, veel sporten in team verband, weinig ringen e.d. Ook hoefden we zo goed als nooit bok te springen enzo wat dan wel weer voordelig was met mijn knieen. Ja, jammer dat ik die jaren weinig mee kon doen.
![]() Nu heb ik overigens geen L.O. meer en bevalt me ook. ![]()
|
|