Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2003, 20:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ook hier stellen we weer lekker dat het bestaat, er zijn genoeg topics en discussies over de vraag of het wel al dan niet bestaat.

dus:
aanname: Die zaken BESTAAN

Vraag:
Denk je dat er misbruik van gemaakt kan (of gaat) worden in de toekomst bijvoorbeeld bij oorlogsvoering, in het criminele circuit etc, als steeds meer mensen in zulke zaken geloven.
Advertentie
Oud 21-10-2003, 20:48
Verwijderd
Ik denk dat het over het algemeen meer in gebruik zal worden genomen. En iets wat in het dagelijks leven inburgert, zal ook in het criminele gebruikt worden.
Maar ik denk dat het een andere manier van oorlogsvoering/criminaliteit wordt.
Ik denk nu ook even aan de film Minority Report. Misdaden zullen ook al op voorhand gezien worden. En dan krijg je weer het probleem van arrestatie voor de daad zelf, wat als de persoon nog van gedachten verandert, hoe zit het dan met het lot etc.
Ik krijg er best wel koppijn van
Oud 21-10-2003, 20:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mutant schreef op 21-10-2003 @ 21:48:
tis ook nooit goed he mutantje
Oud 21-10-2003, 21:13
legatus
legatus is offline
Citaat:
bijvoorbeeld bij oorlogsvoering
Uiteraard. En ook bij politieonderzoeken, zoals verdwijningen. Daarnaast komt de kwestie of het controleerbaar is of je bespiedt wordt door remote viewing. Dus krijgt ieder mens een zender op z'n kopgeschroefd waarmee aangegeven wordt of hij remote viewed. Daarnaast wordt er een logboek bijgehouden.

Ernstige inbraken op de privacy zijn dan orde aan de dag.

En televisie kijken is al helemaal niet meer interessant. Bioscopen kunnen ook hun deuren sluiten en een hele nieuw visueel tijdperk breekt aan.
Oud 21-10-2003, 21:45
Bludjinni
Bludjinni is offline
Ik heb daar eerlijk gezegd heel diep over nagedacht. Ik twijfel er niet aan of zulke technieken worden al lang en breed door militaire diensten gebruikt, en er wordt gezegd dat het Witte Huis is beschermd tegen allerlei psionic inbraken, zoals Remote Viewing. Weet niet of het waar is, en voel er eerlijk gezegd niet veel voor er proberen achter te komen.

Ik denk dat als de wereld wat meer bekend zal zijn, en dan met name het westen natuurlijk, die zijn het meest sceptisch, dat er inderdaad drastische veranderingen zullen plaatsvinden. Waarschijnlijk zullen er op scholen allerlei anti-telepathy maatregelen worden genomen om ervoor te zorgen dat er geen nieuwe 'spiek'-mogelijkheden komen, maar ik neem ook aan dat ze op school kleine bijlessen zullen gaan geven in zulke dingen.

Ik denk niet dat inbreuk op privacy zo'n probleem zal worden, aangezien je met bijv. Remote Viewing niet echt 'ziet'... Wat betreft Telepathy enzo, ik denk dat mensen alle mogelijke maatregelen zullen nemen om zich tegen zulke inbreuken te kunnen beschermen, met name door Shielding.

Ook denk ik dat er hele nieuwe wetten zullen komen die ons vertellen wat er wel en niet mogen doen met Psionics/Magic etc. Wat me heel wat minder lijkt, want dit is nu een van de weinige dingen waar ik totale vrijheid in heb; ik kan ermee doen en laten wat ik verkies, zonder dat iemand ook maar een woord erover kan klagen, de meesten merken het niet eens.

Wat betreft criminelen d.m.v Precognition pakken; dat lijkt me onwaarschijnlijk. Er is uiteraard nooit bewijs dat die persoon de misdaad ook daadwerkelijk zou hebben gepleegd als hij niet gepakt was; mogen mensen dan helemaal niet meer nadenken over hoe graag je je Engelse leraar zou willen martelen omdat ie je alweer strafwerk heeft gegeven en je heeft laten nablijven? Komen en dan gelijk politiemannetjes door het raam storten?
Nee, zelfs de beste Precogs zijn volgens mij niet in staat met 100% zekerheid te zeggen dat een gebeurtenis zal plaatsvinden, omdat er nog altijd wendingen kunnen zijn die alles veranderen (The Matrix: Cause, and Effect).

Volgens mij zal dit alles niks veranderen aan het wel of niet kijken van televisie en dergelijken. Het zal net zo gewoon worden als in je auto naar je werk rijden.

Het is overigens mogelijk mensen te 'traceren' als ze iets op je proberen, dus een beetje goefende mensen zullen niet zo'n zender nodig hebben, en besides, wat maakt t uit als het toch gebeurd en je het niet weet? Wat niet weet, dat niet deert. Bovendien kan je dan wel doodleuk zo'n zendertje hebben die vertelt wanneer je Geviewd wordt, maar uiteindelijk helpt dat er ook niks tegen. ^_^
Oud 21-10-2003, 22:29
Shade
Shade is offline
als iedereen helderziend zou zijn zou het een zooitje worden...
volgens mij KAN dat zelfs helemaal niet.

Want als helderziende je zie dat je over een week een auto-ongeluk krijgt, maar degene die je aanrijd ziet dat ook. Dus doen jullie iets waardoor het niet gebeurd en klopt er dus niks meer van.....

Maargoed als ik als enige helderziend zou zijn zou ik er juist goede dingen mee doen. Ik zou mezelf heel bekend laten maken en iedereen bewijzen dat ik helderziend ben. Niet om publiciteit, maar om serieus genomen te worden. En dan kan ik regeringen adviseren en rampen voorkomen en goede dingen promoten.

Goed tuurlijk zou ik ook wat dingen voor mezelf doen, maar dat is niet echt misbruik toch...

Telepathie en remote viewing heb ik geen idee van....
Als het bestaat lijkt het me erg ver weg....mischien dat we dan over 200 jaar ofzo die dingen kunnen controleren.

Maar alweer....als IEDEREEN het kan heb je er niet zoveel aan....
Oud 21-10-2003, 22:44
AngelLena
AngelLena is offline
you watch too many movies like minorety report en the matrix

Maar het zou me niets verbazen dat als helderziendheid erkend wordt, dat men er gebruik van zou maken. De vraag is dan alleen, gebeurt dit op vrijwillige basis of op gedwongen basis? En aangezien ik niet helderziend ben durf ik daar niets over te zeggen, ik hoop en ik wacht af, en dat hopen doe ik vooral op dat de wereld niet zo wanhopig wordt dat men andere mensen gaat gebruiken met een speciale gave voor hun eigen egoistische voordeel zoals bv een oorlogje winnen oid.
Oud 22-10-2003, 00:22
Verwijderd
ALS het daadwerkelijk in zo'n vorm voorkomt (of nog gaat voorkomen) dat het zinvol/nuttig is om te gebruiken dan wordt dat natuurlijk voor een veelvoud aan doeleinden worden gebruikt. En ja, ook door de criminele sector en ja ook bij oorlogsvoering. Tijdens de koude oorlog is door de CIA heel uitvoerig getest of Remote-Viewing bestond/nuttig was. Na 40 jaar zijn ze er maar mee gestopt, omdat het niet bruikbaar was.
Oud 22-10-2003, 21:42
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik vond het wel heel eng om in het topic over 2012 te lezen dat remote viewers niet verder kunnen kijken dan het jaar 2012
Maarja dat hoort eigenlijk in het andere topic thuis. Maar misschien dat iemand hier daar meer over weet?
Oud 22-10-2003, 21:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 22-10-2003 @ 22:42:
Ik vond het wel heel eng om in het topic over 2012 te lezen dat remote viewers niet verder kunnen kijken dan het jaar 2012
Zelf heb ik daar nog niks over gehoord!
Oud 23-10-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-10-2003 @ 21:55:
tis ook nooit goed he mutantje
jawel hoor, maar ik denk al zoveel, en dan ga ik nog verder denken en dan kom ik met iets en dan komen daar weer problemen door en dan probeer ik die op te lossen en daardoor komt er weer iets anders en zo gaat dat maar verder en verder tot ik aan nix anders meer kan denken...

zo ongeveer als ik net typte
Oud 24-10-2003, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 21-10-2003 @ 21:48:

Ik denk nu ook even aan de film Minority Report. Misdaden zullen ook al op voorhand gezien worden. En dan krijg je weer het probleem van arrestatie voor de daad zelf, wat als de persoon nog van gedachten verandert, hoe zit het dan met het lot etc.
Als iemand dan ziet dat iemand een misdaad zal gaan plegen en daarom die persoon laat arresteren waardoor er geen misdaad plaats vindt, hoe weet je dan zeker dat de voorspelling zou zijn uitgekomen?
Bovendien, als je nu al weet wat er in de toekomst zal gaan gebeuren, kun je dat dan nog veranderen? Dan is het toch geen toekomst meer en klopt je voorspelling toch ook niet?

Ik wacht overigens met smart op de dag waarop Jomanda tegen het kantoorgebouw van Nationale Nederlanden aan vliegt.
Oud 24-10-2003, 17:14
Sentingua
Sentingua is offline
Ik geloof niet eens dat je er misbruik van zou kunnen maken. Ik droomde de dood van mijn opa maar toen ik wakker werd lag mijn opa al in het ziekenhuis en was de kans op overleven nihil.

Ik droomde ook andere dingen, had visoenen over andere dingen. Eental over de toekomst een heel groot aantal over het verleden. Maar voordat je het snapt is het meestal al té laat.
Oud 30-10-2003, 10:55
Gael
Gael is offline
Als iemand niet wil dat anderen in zijn/haar hoofd gaat kijken dan zal het de anderen ook echt niet lukken. Als je iets gaat verbergen en iemand wil er toch achter komen dan wordt het manipuleer werk en dat is vrij uitputtend. Iets slechts doen met helderzienheid is niet zo'n goed idee aangezien er hogere machten zijn die ons hierbij helpen. Kan heel goed zijn dat er op den duur wel zal worden ingegrepen. Als het niet door hun is, dan is het door een helderziende die lastig is gevallen door een andere helderziende... gewoon door te zoeken en in mekaar meppen
Oud 08-11-2003, 15:50
grandmommy
grandmommy is offline
je kan het natuurlijk ook anders bekijken: je kan er ook mensen mee helpen. twee jaar voordat bij mijn grootmoeder werd vastgesteld dat ze longkanker had, heb ik een droom gehad, die ik door zijn gruwelijke aard nooit vergeten ben. als ik die droom serieus had genomen en geweten had dat wel meer dingen die ik droom(de) uitgekomen zijn, had mijn grootmoeder misschien een snellere en betere behandeling kunnen krijgen.

je kunt er dus ook de voordelen van zien, al denk ik dat het inderdaad een slechte zaak is om op grond van de bevindingen van een helderziende iemand te arresteren.
Oud 09-11-2003, 13:03
Fade of Light
Fade of Light is offline
Met wapens kun je ook goede dingen doen (zie politie, ze gebruiken het op een goede manier), maar toch wordt er veeeeel misbruik van gemaakt.
Oud 16-11-2003, 13:34
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Gisteren was er een vrouw bij kopspijkers die dat kon...
ze vertelde persoonlijke gedachten van jack spijkerman, en die waren zeker goed, en gaat hij het lopen ontkennen... En dat wijf voor lul proberen te zetten omdat hij waarscheinlijk schrok, omdat het juist was...

die gast is soms best arrogant tegenover zn gasten, das wel jammer ...
Oud 18-11-2003, 15:34
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
ik zal is vertellen...toen mijn eex het uitmaakte had een een tijdje daarvoor een droom dat ze het uimaakte..
en nu heeft mijn laaste vriendin het uitgemaakt...en ik kreeg vannacht 2 dromen waarin ze het uitmaakte...en ik voelde dat dat die dag zou gebeuren dus...
verder heb ik trouwes nog meer van dat soort dingen meegemaakt...heel vreemd is dat
Oud 27-11-2003, 16:26
Hulk
Hulk is offline
Ik ben wel geneigd om in dit soort dingen te geloven, ik heb namelijk ontzettend veel verhalen en ervaringen hierover gelezen. Maar ik ken NIEMAND die het ook daadwerkelijk kan. Is er niet een eenvoudige 'truc' om dit aan te tonen?
Verder hoor ik ook regelmatig dat je je niet met dit soort dingen moet inlaten omdat het op den duur je leven verziekt (geesten etc...) en dat de enige oplossing die dan overblijft bidden aan God.
Oud 27-11-2003, 17:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Daster schreef op 27-11-2003 @ 17:26:
Ik ben wel geneigd om in dit soort dingen te geloven, ik heb namelijk ontzettend veel verhalen en ervaringen hierover gelezen. Maar ik ken NIEMAND die het ook daadwerkelijk kan. Is er niet een eenvoudige 'truc' om dit aan te tonen?
Verder hoor ik ook regelmatig dat je je niet met dit soort dingen moet inlaten omdat het op den duur je leven verziekt (geesten etc...) en dat de enige oplossing die dan overblijft bidden aan God.
mijn zicht hierop is:
het heeft totaaal niiiikks met religie te maken, dus ook geen god.
Het heeft ook niiiiks met geesten o.i.d. te maken, dus ook dat klopt niet.

Pak een onderwerp (je kamer ofzo) verzin willekeurig een 8 cijferig nummer: 6178-2456. Dan hoort dat nummer ibj jou kamer. Jij hebt da tnummer aan je kamer gekoppeld en een remote viewer kan dan informatie geven over je kamer als je die coordinatne geeft.
Oud 27-11-2003, 18:07
Negrotiator
Negrotiator is offline
Deze gaven horen bij spirituele groei, en bij spirituele groei hoort niet het maken van misbruik van bepaalde dingen.
Oud 27-11-2003, 18:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 27-11-2003 @ 19:07:
Deze gaven horen bij spirituele groei, en bij spirituele groei hoort niet het maken van misbruik van bepaalde dingen.
en oorlog voeren, is moreel ook niet goed, maar toch gebeurt het. Daar gaat het verder niet om, er zijn altijd slechterikken (om het zo maar eens uit te drukken)
Oud 27-11-2003, 18:53
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-11-2003 @ 19:25:
en oorlog voeren, is moreel ook niet goed, maar toch gebeurt het. Daar gaat het verder niet om, er zijn altijd slechterikken (om het zo maar eens uit te drukken)
Ja maar die hebben dan die gaven niet, begrijp je?
Oud 27-11-2003, 23:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 27-11-2003 @ 19:53:
Ja maar die hebben dan die gaven niet, begrijp je?
je gelooft zelf dat je alleen gaven kan ontwikkelene als je goede bedoeling hebt? hmm dan ben ik benieuwd naar meer onderbouwing, want dit lijkt me een beetje een oprah moraal
Oud 28-11-2003, 14:41
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-11-2003 @ 18:05:
mijn zicht hierop is:
het heeft totaaal niiiikks met religie te maken, dus ook geen god.
Het heeft ook niiiiks met geesten o.i.d. te maken, dus ook dat klopt niet.

Pak een onderwerp (je kamer ofzo) verzin willekeurig een 8 cijferig nummer: 6178-2456. Dan hoort dat nummer ibj jou kamer. Jij hebt da tnummer aan je kamer gekoppeld en een remote viewer kan dan informatie geven over je kamer als je die coordinatne geeft.
en nu nog een remote viewer vinden
Oud 07-12-2003, 21:51
Verwijderd
vaak is het zo dat als je je krachten misbruikt, het langzaam weer verdwijnt.. (tenminste wel met veel dingen)
Advertentie

Regels voor berichten