Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2003, 11:52
Scatterheart
Scatterheart is offline
Heb je liever niet dat er nog contact is of zie je het helemaal niet als bedreiging? Bemoei jij je er actief mee of kan het je niet veel schelen? En op welke manier gaat jouw partner met zijn ex(en) om?

Kijk, ik heb er absoluut geen moeite mee dat er contact is, ik zie zijn exen ook helemaal niet als bedreigingen. Dat zou mooi de omgekeerde wereld zijn en er zit natuurlijk ook een stijgende lijn in 't verloop. Zolang er maar openheid is. Ik wil kunnen vragen naar hoe ze was, wat ze deed, waarom. Ik hoef geen details over sekslevens en vakanties, maar ik vind het wel fijn als ik bepaalde dingen mag weten. Er mag ook contact zijn, ik vind het eerlijk gezegd wel bewonderingswaardig, want ikzelf kan & wil het niet (meer), zolang daar ook maar geen leugens over bestaan. Ik hoef niks te lezen, maar ik wil er ook niet via via achter komen. Openheid is belangrijk voor mij, zeker wat betreft exen die lange tijd hebben meegedingt.
Oud 24-11-2003, 12:02
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Mjah ik denk dat dat er heel erg aan ligt...
het is niet voor niets uit, het werkte blijkbaar niet dus zie ik het ook niet als een bedreiging...
Maar als het uit is gegaan omdat de ouders van het meisje er tegen waren bijvoorbeeld, zou ik me toch neit zo gemakkelijk voelen als hun nog contact hebben met zijn tweeen...
Want dan heb ik zo snel het idee dat er nog wel iets speelt tussen die twee en dat het door de gedwongen situatie alleen niet meer zo kan zijn...
elke andere reden waarom het uit is gegaan heb ik er geen moeite mee als er nog contact is...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 14:02
Punkygirl
Punkygirl is offline
Hmm meestal vind ik het ontzettend moeilijk..
Ben gewoon onzeker over mezelf en heb daarom ook liever niet dat hij met haar omgaat.. Komt ook door dingen die gebeurd zijn voordat ik wat met hem kreeg.. Kende hem al een poosje toen hun 2en wat kregen.. Was en is eigelijk nog heel pijnlijk af en toe..
En dan vooral omdat toen wij net wat hadden hij haar even vaak of zelfs vaker als mij zag.. En dan hadden ze foto's gemaakt waarbij zij lekker in mn armen lag en hij haar zoende ( wel op dr wang maar alsnog)

Ik vind het gewoon een kut idee als hij met haar samen is.. Zelf als ze gewoon praten of msn'en.. wordt er dan altijd weer even extra aan herrinerd..
Heb hem laatst ook uit haar msn lijst gehaald.. Zat er ineens weer ontzettend mee.. en dag later babbelden ze weer vrolijk verder terwijl hij zegt dat hij haar niet heeft geacepteerd ofzow..

Blaat.. geen zin om verder te lullen..
Oud 24-11-2003, 14:15
kevertje84
kevertje84 is offline
mijn vriendje heeft maar 1 ex en die ziet ie toch nooit meer dus ik heb er gelukkig niet zoveel last van. Ik zie mijn eigen exen ook nooit meer (wonen gelukkig een heel eind hier vandaan), dus hij heeft ook geen last van mijn exen en ik moet zeggen dat het wel rust geeft in mn relatie. Hij lijkt me echt heel vervelend als je vriend(in) nog veel contact heeft met zn ex, maar goed ik heb daar dus geen ervaring mee. Misschien valt het ook best wel mee...
Oud 24-11-2003, 14:57
bassgirl
bassgirl is offline
mn vriend heeft er 2.
zn 1e vriendin waar ie 8 mnd mee heeft gehad is echt heel aardig kan ook goed met haar opschieten toen ik 'm net kende heeft zei me al uitgenodigd op een feest van haar (zijn nog steeds goede vrienden) laatst kwam ik in een cafe mn vriend was er niet en meisje waarmee ik daar had afgesproken was er ook niet meer, vroeg ze meteen of ik mee ging naar de mac enzo echt aardig.

ik had in het begin heel erg zo van vind ze dat niet lullig om ons zo samen te zien enzo, maar ze kwam steeds met me praten enzo kan goed met d'r overweg dus nou heb ik dat niet meer.

maar zn 2e ....zn 2e vriendin had ie 3/4 mnd mee nog nooit 1 woord tegen gezegt en weet ook zeker dat ik haar totaal niet mag, alleen al omdat ze me zo chaggie aankijkt (al ruim voor wij wat hadden hoor) hij heeft nou ook ruzie met haar en die praten niet meer met elkaar dus gelukkig heb ik daar niks mee te maken
Oud 24-11-2003, 15:01
howshesings
howshesings is offline
Ik geloof niet dat hij nog contact heeft met z'n exen, nooit echt naar gevraagd. Als hij dat wil moet ie dat vooral doen, ze zijn niet voor niets zijn ex en hij is niet voor niets nu bij mij. Als hij het dan idd maar wel gewoon verteld als ik er naar vraag, en ik er niet op een minder aangename manier achter moet komen.

Hij heeft ooit, voor we wat hadden, wel eens gezegd 'Als ware liefde bestaat, ben ik haar al tegengekomen en kwijtgeraakt.' Als hij met haar weer contact had zou ik het wel erg graag willen weten, want dan voel ik me toch wel even somewhat bedreigd.
Oud 24-11-2003, 15:10
Stefanie
Stefanie is offline
Hmmm, best moeilijke vraag. Aan de ene kant zie ik haar helemaal niet als bedreiging, maar aan de andere kant toch weer wel.

Mijn vriend heeft 2,5 jaar met dat meisje gehad en dat best serieus geweest. Ze hebben t uitgemaakt omdat 'de liefde' gewoon op was, dus daarom hoef ik me nergens druk om te maken.
Maar om die 2,5 jaar dat ze met elkaar hebben gehad en hoe ze met elkaar omgingen en wat ze deden maak ik me soms wel druk. Hij heeft een hele leuke tijd met dat meisje gehad en dat maakt mij stiekem toch wel jaloers... Niet dat ik geen leuke tijd met hem heb, maar ik ben zowieso jaloers op de ex-en van mn vriendjes, omdat zij ''ook met hem hebben gehad en hem OOK zo leuk vonden'' Snappiej?

Ik ben dus niet bang dat hij naar haar terug zou gaan, maar ik vind het gewoon niet leuk om eraan te denken aan de tijd dat zij nog met elkaar hadden...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik denk dat ik stiekem best blij ben dat mijn vriend geen ex heeft. Ik vertrouw hem wel volledig, maar toch... Ik zou me dan toch af en toe met haar vergelijken enzo... En ik ben van mezelf uit al niet zo superzelfverzekerd.
Bovendien vind ik het eigenlijk stiekem wel een heel fijn 'compliment' dat hij mij als zijn eerste vriendinnetje wilde...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:39
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 24-11-2003 @ 16:29:
Ik denk dat ik stiekem best blij ben dat mijn vriend geen ex heeft. Ik vertrouw hem wel volledig, maar toch... Ik zou me dan toch af en toe met haar vergelijken enzo... En ik ben van mezelf uit al niet zo superzelfverzekerd.
Bovendien vind ik het eigenlijk stiekem wel een heel fijn 'compliment' dat hij mij als zijn eerste vriendinnetje wilde...
Ik had precies hetzelfde kunnen schrijven.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:43
Verwijderd
ik maak me er geen zorgen over, zijn langste relatie voor mij was iets van 3 weken en wij zijn nu meer dan een jaar bij elkaar...

en hij heeft volgens mij ook niet echt meer contact met zijn exen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:44
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
howshesings schreef op 24-11-2003 @ 16:01:
Hij heeft ooit gezegd 'Als ware liefde bestaat, ben ik haar al tegengekomen en kwijtgeraakt.'
Maak je dan geen zorgen, want wat hij daar zegt, kan onmogelijk waar zijn. Ware liefde kun je niet kwijtraken.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:49
de abt van sion
Citaat:
xStefjuhx schreef op 24-11-2003 @ 16:10:
maar ik ben zowieso jaloers op de ex-en van mn vriendjes, omdat zij ''ook met hem hebben gehad en hem OOK zo leuk vonden'' Snappiej?

Jazeker. Jij bent gewoon de volgende in de rij. Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:49
Verwijderd
Ik denk niet dat ik exen als een bedreiging zou zien ... Zelf heb ik voor mijn huidige vriend maar een serieuze relatie gehad (die 4 jaar heeft geduurd), en mijn vriend weet daarvan. Meer nog, hij heeft mijn ex al eens ontmoet. Ik ben nog altijd de beste vrienden met mijn ex, uiteindelijk ken ik hem al 10 jaar. Hij heeft ook een vriendin en die heb ik ook al es ontmoet. We dragen elkaar geen kwaad toe, maar als koppel werkte het gewoon niet. Als vrienden wel.
Voor mijn vriend ben ik de eerste, maar ik zou er ook geen punt van maken als hij nog contact had met zijn ex, zolang hij er maar eerlijk over is inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 15:58
howshesings
howshesings is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 24-11-2003 @ 16:44:
Maak je dan geen zorgen, want wat hij daar zegt, kan onmogelijk waar zijn. Ware liefde kun je niet kwijtraken.
Daar gaat het ook niet om, het gaat erom dat hij haar verheft boven zijn andere exen. Of het nou ware liefde was of niet, zij was toch veel bijzonderder dan de rest, blijkbaar. En 'kwijtgeraakt' klinkt als iets dat tegen zijn zin gebeurde, dus mocht ze ineens weer in z'n leven verschijnen, zou 't me toch wel een beetje zorgen baren, ja.

En, misschien kun je ware liefde wel kwijtraken, alleen om haar daarna weer terug te vinden, maar da's weer een ander punt.
Oud 24-11-2003, 16:06
Verwijderd
De ex van mijn vriend was een goede vriendin van mij. Ik hoop eigenlijk dat ze dat nog steeds is, maar ze laat niet zoveel los en negeert me een beetje nogal.
Ik zie geen reden dat zij klaagt zegmaar. Het is nu bijna 2 maanden uit denk ik en zij had ook al weer snel een vriend.
MIjn vriend zelf heeft het nog wel over haar, maar dat is ook wel logisch aangezien ze in dezelfde klas zitten en dezelfde vrienden hebben.
Ik vind het niet zo erg eigenlijk, het was in het begin wel een beetje vreemd dat ik met hem had zegmaar. Ben ik nu wel redelijk aan gewend. Vind het allemaal niet zo erg meer. Maar ik wil wel graag weten als er iets mocht zijn of veranderen tussen hun.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 16:07
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 24-11-2003 @ 16:49:
Als jij niks zinnigs te melden hebt, leer dan eens je mond houden.
Oud 24-11-2003, 16:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 24-11-2003 @ 16:44:
Kun je dit walgelijke cliche nog beargumenteren of is dat te veel moeite?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 16:19
Slettelina *
Slettelina * is offline
1 zit bij mij op school en ze kijkt me altijd ontzettend arro aan. Ik doe verder wel gewoon normaal ofzo want je zit toch bij elkaar op school. Maar hoor dan weer van goeie vriendinnen van mij dat ze vet over mij loopt te lullen en ook over me vriend en dat hoeft niet echt zo van mij Ze kent met niet. Ik vind er gewoon niet aardig. Ken haar verder niet goed ofzo maar ze heeft gewoon een uitstraling die ik niet kan uitstaan. Ze probeert echt vriendinnen af te pakken dan sta ik met een goede vriendin te praten en dan gaat ze in 1 keer dingen aan haar vragen enzo terwijl we druk in gesprek zijn. Ik vermijd haar gewoon zoveel mogelijk. De rest ken ik niet echt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:34
juno
juno is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 24-11-2003 @ 16:49:
Nee, zij is de laatste in de rij. De definitieve. Als je een andere instelling hebt, kun je er maar beter niet eens aan beginnen, want anders weet je inderdaad zeker dat je weer ingeruild wordt voor de volgende.

On topic: Ik had het er in het begin best moeite mee, omdat ze elkaar door omstandigheden nog dagelijks zagen, en zij best op haar strepen ging staan dat zij de eerste vriendin was geweest, ze was wat claimerig, en probeerde te manipuleren. Na een tijdje kreeg ze zelf gelukkig ook weer een vriendje, en toen was het probleem helemaal uit de wereld. Niet dat we elkaars beste vriendinnen werden, maar de sfeer was niet slecht ofzo.

Ik had ook al vrij snel door dat hij mij toch echt wel heel erg vreselijk veel leuker vond dan haar. En dat kreeg ik ook te horen van andere mensen in zijn omgeving. Dat hij door mij zo ten goede veranderd was, zoveel gelukkiger leek, dat wij zo'n lief stel waren.

Op zich mocht ik alles weten over hem en haar, en ik weet ook wel wat, maar het boeide mij niet echt. Ik was lekker toch beter.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:50
de abt van sion
Citaat:
Chimera schreef op 24-11-2003 @ 17:12:
Kun je dit walgelijke cliche nog beargumenteren of is dat te veel moeite?
Als jij eerst eens goed beargumenteert waarom jij het "een walgelijk cliché" vindt.

Want dat vind ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:37
suikerprinses
suikerprinses is offline
Kan alleen even zeggen dat ik de ex van mijn ex ontzettend haat.
Toen mijn ex en ik wat hadden, zat ze al verschrikkelijk te stoken dat ze hem weer terug wilde en dat ik een kutwijf was enz. Ik heb daar gewoon een hekel aan, omdat ze zogenaamd beste vrienden waren. Voor je beste vrienden moet je blij zijn, en niet proberen een relatie kapot te maken. Toen het uitging tussen mij en mijn ex, hebben ze weer wat met elkaar gekregen. Maar dat ging na een maand uit.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 19:05
Qimm
Qimm is offline
Zijn ex is een ernorme trut die hem en zijn familie heel erg misbruikt heeft. Wat mij betreft valt ze dood
Oud 24-11-2003, 19:25
Lovertjuh
Lovertjuh is offline
Mijn vriend zijn ex woont in amerika.
Hij heeft haar leren kennen toen hij zijn opleiding daar deed.
En altijd als we ergens zijn moet ie het wel weer over amerika hebben.
Dat dat zo geweldig was enzo *niet over zijn ex ofzow want hij weet dat ik dat niet kan hebben*
Zo had hij 4mnd terug denk ik nog een foto van haar en hem in zijn slaapkamer hangen!! Terwijl we al langer als een jaar hadden.
Ik was keistil geworden en toen hij vroeg wat dr was moeskt huilen omdat ik daar gewoon NIET tegen kan.
Ze is uit haar leven gegaan omdat het niet meer ging vanwege de afstand en dat maakt het moeilijk voor mij omdat ik niet wist offie nog gevoelens voor haar had.
Maar daar heb ik het laatst met hem over gehad en de vraag gesteld dat als ie de kans kreeg opnieuw iets met haar te beginnen offie dat zou doen.
Hij antwoorden "nee ze is heel tof maar jij bent mijn meiske"

So im happy now maar ik kan haar naam of foto;s nog steeds niet lijen.....

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 19:29.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 19:26
de abt van sion
Citaat:
howshesings schreef op 24-11-2003 @ 16:58:

1) Daar gaat het ook niet om, het gaat erom dat hij haar verheft boven zijn andere exen. Of het nou ware liefde was of niet, zij was toch veel bijzonderder dan de rest, blijkbaar. En 'kwijtgeraakt' klinkt als iets dat tegen zijn zin gebeurde, dus mocht ze ineens weer in z'n leven verschijnen, zou 't me toch wel een beetje zorgen baren, ja.

2) En, misschien kun je ware liefde wel kwijtraken, alleen om haar daarna weer terug te vinden, maar da's weer een ander punt.
1) Die partner is nog niet stabiel, en dus waarschijnlijk te vroeg op zoek naar een nieuwe partner.
2) Ik zou dan liever niet zeggen: "kwijtraken", maar: "(tijdelijk) uit het oog verliezen", want bij eerste zou het ook van de liefde of van de liefde-schenkende instantie uit kunnen gaan, terwijl het bij het laatste uitsltuitend van jezelf uitgaat.
In dat geval kun je de liefde "herontdekken".
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 19:27
de abt van sion
Citaat:
Scatterheart schreef op 24-11-2003 @ 17:07:
Als jij niks zinnigs te melden hebt, leer dan eens je mond houden.
Eén ding is zeker: jouw reactie is banaler dan de mijne.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2003, 19:32
zeekoe
zeekoe is offline
Exen....
Het onderwerp waar men niet over uit gepraat raakt...
Ik zie om heel eerlijk te zijn, zijn ex als een bedreiging... Ik zou het liever niet hebben dat ze nog kontact hadden, maar ik kan hem niks verbieden... Ik heb er problemen mee omdat zij heel bewust tussen onze relatie stookt...
Ik heb zelf wel nog kontact met mijn "losse flodders" die ik voor hem kende.. Alleen daar heb ik nooit echt een serieuze relatie mee gehad... En hij heeft daar verder geen problemen mee.. Ik heb er verder ook geen problemen mee als hij er maar niet over liegt en dat doet hij over haar wel... Openheid en eerlijkheid zouden dan wel prettig zijn.
Oud 24-11-2003, 20:00
alpha
alpha is offline
ze moet ver uit zn buurt blijven, en niet gaan beweren dat hij zo verwaand is of juist nog steeds zo lief doet..
Oud 24-11-2003, 20:06
Verwijderd
Inferior specimen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:10
Verwijderd
Ik denk: was ik mijn zijn eerste.

Voor de rest weet ik dat ze niet zo heel erg veel voor hem betekende en hij heeft geen contact meer met haar dus..
Er zijn wel andere meisjes, waar ik moeite mee heb, maar geen exen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:27
de abt van sion
Citaat:
nare man schreef op 24-11-2003 @ 21:06:
Inferior specimen.
Wat je ermee wilt zeggen, ontgaat me, maar "specimen" is onzijdig en de ermee congruerende comparativus moet dus "inferius" zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:39
Verwijderd
Een beetje hetzelfde als jij eigenlijk.

Ik vind zijn ex geen vervelend mens en vind het ook niet erg haar tegen te komen of iets dergelijks. Ik vind het ook niet erg wanneer hij het over haar heeft, ze was toch 14 maanden zijn vriendin en heeft dus veel met hem te maken. Daarbij was er tussen hen ook liefde, wat de connectie met mij alleen maar groter maakt.

Ik maak me geen zorgen over zijn gevoelens voor haar. Ik geloof dat hij van haar gehouden heeft, of misschien zelfs nog van haar houdt, maar kennelijk werkte het niet tussen hen en nu ben ik er. Mocht hij haar liever weer willen, gelukkiger worden van haar, gun ik hem dat van harte, al zou ik me wel verschrikkelijk voelen natuurlijk. (Ook wel enigszins bedrogen).

Net als jij vind ik het heel prettig om hem er gewoon naar te kunnen vragen. Er is vaak een automatische jaloerse reactie of iets dergelijks, of soms zelfs enigszins onzeker. Door hem naar haar en hun relatie te vragen kan ik me over dat gevoel heen zetten. Ik laat haar en zijn tijd met haar het liefst zoveel mogelijk binnen, dat werkt beter dan te doen alsof het niet bestond. Dingen als hun seksleven hoef ik echter ook niets over te weten, ik weet er eigenlijk een stuk meer over dan ik zou willen weten. Het zijn dingen waar ik me rationeel veel moeilijker overheen zet, ik weet niet waarom. De gedachte eraan veroorzaakt dan weer een steek in mijn maag. Het zijn gewoon dingen die je liever niet visualiseert, die privé van hen twee waren. Maar ja, ik weet het nu eenmaal, dus daar kan ik ook niets meer aan veranderen. Daar naar vragen zou ik echter nooit doen, dat is slechts mezelf kwellen. Hem verbieden er ooit iets over te zeggen kan ik niet, maar ik maak het hem wel duidelijk wanneer het iets is wat ik liever niet hoor. Sommige dingen behoren gewoon privé te blijven

Maar goed, deze post is al weer veel te lang
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:49
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 24-11-2003 @ 21:27:
Wat je ermee wilt zeggen, ontgaat me, maar "specimen" is onzijdig en de ermee congruerende comparativus moet dus "inferius" zijn.
misschien zei hij het in het engels

mijn vriendin heeft geen echte ex.. en mn exen ook niet echt.. dus.. maar opzich zou ik er geen problemen mee hebben denk ik
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 21:28
Verwijderd
Zn enige echte ex is niet een meisje wat ik als een bedreiging zie, of ook maar jaloers op ben. T'is een compleet verknipt jong meisje, heeft het niet eens verder gehaald dan ik schat de 2de klas, heeft sex met de 1 na de ander....
(En ga me nou ajb niet vragen wat mijn vriend met haar had)
Ik heb geen hekel aan d'r, ik zou alleen willen dat ze mischien iemand tegen zou komen die iets goeds in haar leven zou brengen. Beetje gemengde gevoelens eigenlijk....

Mijn vriend doet gewoon vriendlijk tegen haar als hij haar tegen komt, hij gaat eigenlijk niet meer met haar om en zijn gevoelens voor haar waren zelfs toen ze wat hadden gewoon bijna non-existent. Hij zou het liefst compleet haar bestaan vergeten, mij boeit het nietzoveel.. verleden is verleden.
Edit: En ja ik heb mijn vriend wel een aantal dingen gevraagd over haar enz. eerst durfde ik dat niet... Maar ik was wel nieuwsgierig of dat er in wat je zo over een ander hoort nog een kern van waarheid zit enzo, dus heb gewoon gevraagd over haar enzo en dat vond mijn vriend ook niet erg.

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 21:38
Aloah
Aloah is offline
Ik ken zn ex wel.. Maar vind t toch niet zo leuk al ie het over haar heeft ofzo. K weet hoe leuk ze t hebben geahd..enb wordt er toch wel jaloers van. Ookal weet ik dat ie nu voor mij kiest. Vind t toch altijd moeilijk
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 24-11-2003 @ 21:49:
misschien zei hij het in het engels
Dank je.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:38
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik ben niet zo snel jaloers, behalven als hij niet op kan houden hoe geweldig het met haar was oid. Waar ik een beetje 'jaloers' op kan zijn is de tijd die zij samen gehad hebben. Dat zij een stukje van z'n leven gedeelt heeft dat ik niet heb. Maar dat komt meer uit het verliefde gevoel dat ik 'm 'helemaal wil kennen' als uit iets anders.
Oud 24-11-2003, 22:44
de abt van sion
Citaat:
Dark Angel schreef op 24-11-2003 @ 23:38:
Ik ben niet zo snel jaloers, behalven als hij niet op kan houden hoe geweldig het met haar was oid.
Dat grenst in feite ook aan onfatsoen, vind je zelf ook niet?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:46
juno
juno is offline
Stom toch, dat je jaloers bent op iets wat al weer voorbij is. Het probleem is dat je daar nu niets meer aan kunt veranderen, juist omdat het al gebeurd is. je wordt zomaar voor een voldongen feit gesteld.

Maar toch, het is ooit wel zo geweest, hij hield ooit van haar, had die blik vol liefde die hij nu voor jou heeft, ook voor haar. Hij werd in bed net zo gek van haar als nu van jou. Hij heeft momenten van ultiem geluk met haar gehad, die hij nu ook met jou heeft. Hij heeft verdriet om haar gehad, haar gemist toen het uitging. Zij is een onderdeel van zijn leven geworden. Een stukje van hem is bij haar achtergebleven, en dat stukje kun jij nu nooit meer hebben. En verdomme, ze was er eerst!

Ik denk dat dat het is.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:48
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-11-2003 @ 23:46:
Stom toch, dat je jaloers bent op iets wat al weer voorbij is. Het probleem is dat je daar nu niets meer aan kunt veranderen, juist omdat het al gebeurd is. je wordt zomaar voor een voldongen feit gesteld.

Maar toch, het is ooit wel zo geweest, hij hield ooit van haar, had die blik vol liefde die hij nu voor jou heeft, ook voor haar. Hij werd in bed net zo gek van haar als nu van jou. Hij heeft momenten van ultiem geluk met haar gehad, die hij nu ook met jou heeft. Hij heeft verdriet om haar gehad, haar gemist toen het uitging. Zij is een onderdeel van zijn leven geworden. Een stukje van hem is bij haar achtergebleven, en dat stukje kun jij nu nooit meer hebben. En verdomme, ze was er eerst!

Ik denk dat dat het is.
helemaal waar
Het is eigenlijk zo onrealistisch jezelf aan te praten dat zij het niet was voor hem en jij wel enzovoorts enzovoorts. Beiden zul je meerdere malen liefde kennen, op verschillende niveaus. Waarom elkaar die liefdes niet gunnen?

maar ja, toch makkelijker gezegd dan gedaan..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:55
de abt van sion
Citaat:
juno schreef op 24-11-2003 @ 23:46:

Ik denk dat dat het is.
Ja, maar als je dit als uitgangspunt neemt, kun je met het leven nog maar weinig kanten op.

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 23:18.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 23:24
juno
juno is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 24-11-2003 @ 23:55:
Ja, maar als je dit als uitgangspunt neemt, kun je met het leven nog maar weinig kanten op.

Trouwens, worden ze in bed gek van jou?
Het was echt een citaat, ik heb het woord zelf niet verzonnen.

Zalig, heb ik ook gehoord. En heerlijk. Lekker, ja natuurlijk, en dat vond ik eigenlijk wel wat magertjes. Tenzij hij het bij iedere nieuwe verrassing uitkreunt, dan is het wel okee. Ook het ijdel gebruiken van de naam van de Here wil ik wel als compliment opvatten. Hetzelfde geldt voor het uiten van rauwe keelklanken door degenen die spontaan hun spraakvermogen tijdelijk kwijtraken.

Maar nu weer verder ontopic okee? Mag jij je verder af gaan vragen wat het nu is wat ik doe dat dergelijke reacties oproept...

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 23:26.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 23:27
de abt van sion
Citaat:
juno schreef op 25-11-2003 @ 00:24:
Het was echt een citaat, ik heb het woord zelf niet verzonnen.

Zalig, heb ik ook gehoord. En heerlijk. Lekker, ja natuurlijk, en dat vond ik eigenlijk wel wat magertjes. Tenzij hij het bij iedere nieuwe verrassing uitkreunt, dan is het wel okee. Ook het ijdel gebruiken van de naam van de Here wil ik wel als compliment opvatten. Hetzelfde geldt voor het uiten van rauwe keelklanken door degenen die spontaan hun spraakvermogen tijdelijk kwijtraken.
Mmm... En leid ons niet in bekoring... (Mt 6,13)

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 23:30.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 23:31
de abt van sion
Citaat:
juno schreef op 25-11-2003 @ 00:24:
: Mag jij je verder af gaan vragen wat het nu is wat ik doe dat dergelijke reacties oproept...
Dat mag ik helemaal niet. Als brave kloosterabt heb ik de gelofte van kuisheid (in woord en daad) afgelegd...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 09:06
miro
miro is offline
Ik denk liever helemaal niet aan de exen van mn vriend, niet dat ie zoveel exen heeft maar bijvoorbeeld ook eerdere bedpartners. Ik ga me gelijk een voorstelling maken, kweet niet, dat geeft gewoon een kutgevoel.

Hij gaat niet meer met zijn exen om maar ander zou ik t m niet verbieden. Puur om de reden dat ik ook in een situatie heb gezeten dat ik nog bevriend was met mn ex, zijn nieuwe vriendin heeft toen een hoop verneukt. Daar heb ik me heel rot bij gevoeld, dus waarom zou ik t iemand anders aandoen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 14:03
Stefanie
Stefanie is offline
[QUOTE]juno schreef op 24-11-2003 @ 18:34:
[B]Nee, zij is de laatste in de rij. De definitieve. Als je een andere instelling hebt, kun je er maar beter niet eens aan beginnen, want anders weet je inderdaad zeker dat je weer ingeruild wordt voor de volgende.

Inderdaad, je hebt helemaal gelijk!!! Bij deze relatie voel ik gewoon dat het heel goed zit. Ook al ben ik dan nog maar 16, ben niet van plan om hem te laten gaan! We hebben nu 8 maandjes met elkaar, op naar de 2,5 jaar (zo lang had hij met zn ex)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:53
Verwijderd
Ik had in het begin heel erg moeite met zn ex, vooral omdat hij het zoveel over dr had. Ze was zo lief, leuk en de sex was zo grappig
Ik had haar een keer gezien toen wij nog niets hadden en ik hem nog niet kende, en ze kwam me zo volwassen over. Zo perfect...
En hij bleef het over dr hebben, tot ik het hele verhaal achter haar had gehoord. Waarom het uit was (gevoel bij haar was weg, en ze deed hem vaak pijn, knijpen enzo )
Maar toch, hij bleef het over dr hebben, tot ik op de verjaardag de opmerking naar mn hoofd kreeg:'Probeer je Alex na te doen ofzo???'
Toen ben ik toch zo boos geworden, en uitgelegd dat ik het niet heel super vond dat hi het zoveel over haar had. Toen kreeg ik het antwoord: Ik wil dr niet terug, ik heb toch iets met jou en niet met Alex. ect ect ect

dus nu pest ik hem weleens met haar, maar verder vind ik het wel goed... Hij heeft in het begin nog bij haar geslapen op haar verjaardag met wat mensen... Helemaal vergeten
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:01
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ik snap het niet.

Zij maakt het uit, er is af en toe contact, totdat hij met mij krijgt en dan gaat ze opeens over-aardig doen en flippen omdat hij niet op een voicemail berichtje reageert en hem uitschelden om allerlei onredelijke dingen.

Er kan geen vriendschap zijn waar ooit liefde was, het is weer eens bewezen.
Oud 25-11-2003, 16:07
Luna
Luna is offline
In het begin was ik wel een beetje onzeker door zn ex vriendin. Hij zag haar niet meer maar had lang met haar gehad en ik had het gevoel dat ik niet opkon tegen wat zij samen gehad hadden.
Ondertussen is dat gevoel al bijna weg maar ik vind het soms wel jammer dat alles wat ik voor het eerst samen met mn vriend doe (op vakantie gaan etc), hij al eens eerder met een meisje heeft gedaan.
Oud 25-11-2003, 16:27
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik ken ze niet persoonlijk en mn vriend heeft ook geen contact meer met ze....
Vind t niet erg om details te horen over sexleven of vakanties enz, juist leuk...maar ik weet dan ook dat ze geen bedreiging meer voor me vormen want hij ziet ze toch niet meer.

Wat wel stom is: op de een of andere manier zie ik zijn exen altijd als meer volwassen...terwijl ik nu net zo oud of ouder ben dan zijn exen destijds.....en zie ik de relatie van hen ook meer als een 'echte' relatie en die van ons niet......terwijl we toch wel een relatie hebben nu al een lange poos en hij toch al meerdere malen heeft gezegd dat hij op bepaalde punten met mij het diepst kan gaan enz. Ja das wel vreemd

Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 16:30.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:09
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 25-11-2003 @ 17:01:
Er kan geen vriendschap zijn waar ooit liefde was, het is weer eens bewezen.
Jawel hoor, maar soms kan het even duren. Het was helemaal uit met m'n eerste serieuze relatie. We hadden een jaar op elkaars lip gewoond, we hadden geen ruzie, maar die echte liefde was gewoon weg. Hij kon bij vlagen enorm kinderlijk en egoistisch zijn, en ik hoefde hem *echt* niet terug.

Toch moest ik wel even drie keer slikken toen hij een ander kreeg. Ik heb hem meer als een maand niet gesproken omdat ik me geen houding wist te geven, wilde ook niet over 'hun' weten. (nou zat ik in die periode nou niet bijster goed in m'n vel, maar dan nog.)

En waarom? Niet omdat ik hem terug wilde, maar omdat dat het echte, definitieve bewijs was dat dat mooie dat wij gehad hadden nooit meer terug zou komen. Het was de afsluiting van iets dat ik dacht dat allang af was.

Nu zijn we weer echt vrienden, we spreken elkaar best veel en zien elkaar graag als er gelegenheid is. Maar dan als broer - zus relatie, zoals we eigenlijk al hadden toen we nog samenwoonden.
Reageren

Regels voor berichten