Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2003, 22:47
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Mijn vriend(je) heeft dus ooit op een schoolfeest met zijn toenmalige vriendin gezoend (zij begon) waar hij toen een paar maanden mee had ofzo, en dat mens bakte er niks van, waardoor hij nu een soort trauma heeft voor zoenen. (Je kent het wel- de "wasmachine met extra wasmiddel" (dus te veel ronddraaien en te veel speekseloverdracht)
Maar wat ik dus niet snap is: Hij is net zo verliefd op mij als ik op hem, dat is gewoon te merken. Dan zo het toch eigenlijk niet eens uit moeten maken of ik het nou zou kunnen of niet? Als je er objectief naar kijkt.. zonder gevoelens voor elkaar is er niks aan, zoenen. Dan zou hij het toch eigenlijk niet vervelend moeten vinden?
Verder denk ik dus (daar ben ik zeker genoeg van) dat ik hem er wel vanaf kan helpen door te laten zien dat niet iedereen er een wedstrijdje rondjes draaien van maakt. Maar ik denk dat als ik dus iets probeer, dat ie zijn hoofd wegdraait. Zou ik het er gewoon op wagen of zou ik wachten tot hij al wat positiever er tegenover staat?

hier zullen vast al heel veel topics over zijn maar ik wil toch wel serieuze reacties eigenlijk..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2003, 22:51
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Als ik jou was zou ik op een "romantisch moment" vragen of je hem mag zoenen, kijk hem lief aan enzo... Dat kan ie niet weigeren toch?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 22:54
Verwijderd
Ik geloof niet in zoentrauma's, als zijn ex zo vreselijk slecht zoende zou hij juist moeten trappelen om het met een ander (beter) meisje te proberen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 22:55
VirginVampiress
hm.. ik kan mijn wimpers in de strijd gooien eventueel maar ik ind "vragen" zo.. nou ja, dan is voor mij het moment een beetje weg... Zoiets als tijdens de sex zeggen dat het plafond een verfje nodig heeft, of dat je partner dezelfde beha heeft als je moeder ofzo
Hoewel ik niet denk dat Hij er zo'n probleem van zou maken, hij is niet zo van de subtiliteit eigenlijk
Dus ik kan het proberen dank je alvast
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 22:55
Nuck
Nuck is offline
Als hijzelf nou niet kon zoenen was het een ander verhaal.
Oud 09-12-2003, 22:59
VirginVampiress
Dik is helaas niet het soort type dat echt toe wil geven dat zijn ex gewoon niet was wat hij van haar verwachtte, al zit er zeker een kern van waarheid in je theorie, nare man. Maar hij is gewoon het vertrouwen een beetje verloren of zoiets vaags

Verder houdt 5 % van de nederlandse jongens niet van tongzoenen geloof ik (CBS ofzo, geen idee meer hoe ik daaraan kwam) dus daar kan het ook aan liggen Maar ik ben gewoon zeker dat als ik het probeer dat ie het dan wél fijn vindt. Nu hij nog
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 23:43
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
zoenen zonder dat je gevoelens voor elkaar hebt kan super lekker zijn hoor. Ik begrijp nooit dat mensen 'iets' hebben terwijl ze nooit gezoend hebben. Dat noem ik vriendschap. en nu hou ik op met zeuren.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
VirginVampiress schreef op 09-12-2003 @ 23:47:
Als je er objectief naar kijkt.. zonder gevoelens voor elkaar is er niks aan, zoenen.
Ik word ook eens geciteerd.

Geef mij anders een keer z'n msn-adres, hopelijk kan ik hem dan overtuigen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 16:11
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2003 @ 23:54:
Ik geloof niet in zoentrauma's, als zijn ex zo vreselijk slecht zoende zou hij juist moeten trappelen om het met een ander (beter) meisje te proberen.
Inderdaad.
Volges mij durft ie gewoon niet omdat ie het zelf niet kan...
Gewoon uitdagen die handel, misschien vreest ie je oordeel ...
Oud 10-12-2003, 16:58
Verwijderd
of hij houdt gewoon niet van zoenen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 17:57
ABrules
ABrules is offline
een zoentrauma

als ie niet wil zoenen... wat wil hij dan eigenlijk wel?
Oud 10-12-2003, 19:44
PardonMe
PardonMe is offline
tja, hij heeft dus met dat meisje gezoend, wat 'er niks van kon', nou dan lijkt mij juist dat je wel wilt weten hoe het dan is met iemand die 'het wel kan'!
Ach, ik kan me voorstellen dat hij nog zoiets heeft van 'Bleeeggg' bij de gedachte aan zoenen, aangezien die andere ervaring zo slecht was..
Maar ja, als hij het niet probeert, dan weet hij ook niet hoe het met jou is, dat het ook fijn kan zijn.. dat het niet alleen maar een golf speeksel en een proppeller in de eerste versnelling is, maar dat het ook anders kan.

Ik zou m gewoon eens, als de stemming er een beetje naar is, vragen of je hem mag zoenen. Ik zou het niet zomaar out of the blue doen, maar het vragen, zo dat hij zich een beetje kan voorbereiden..
Anders 'schrikt' hij misschien en krijgt hij een nog grotere afkeer..

Er komt vast wel een moment dat hij het wel wil proberen, dat hij nieuwsgierig wordt!
Oud 10-12-2003, 19:53
Verwijderd
Hahahahaha

*wat een loser
heel simpel. zeg dat hij zich niet zo aan moet stellen, want dat is waar hij nu mee bezig is...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:11
Last Resort
Last Resort is offline
wat een slap geouwehoer, hier geloof ik geen zak van eigelijk. Die jongen is niet goed bij zn hoofd ofzo.
Oud 11-12-2003, 07:08
dj-tiesto
dj-tiesto is offline
of hij is gay?
Oud 11-12-2003, 14:24
The0
The0 is offline
Citaat:
Last Resort schreef op 10-12-2003 @ 21:11:
wat een slap geouwehoer, hier geloof ik geen zak van eigelijk. Die jongen is niet goed bij zn hoofd ofzo.
Zoals ze net zei had volgens haar 5% van de jongens geen behoefte aan tongzoenen (dit MOETEN overigens wel weidos zijn

Zoals vaker gezegd, gewoon proberen, hij komt er wel vanaf.
Oud 11-12-2003, 16:55
Elister
Elister is offline
Toen ik voor het eerst met iemand zoende kon die jongen er ook niets van, maar toen wilde ik het alleen maar nog eens proberen.
Oud 11-12-2003, 17:09
gothicje
gothicje is offline
ik geloof eerlijk gezegd ook niet in zoen trauma's
maar ja in ieder geval stel dat het echt zo is, vraag het hem inderdaad en laat hem zien dat niet iedereen zo belabberd zoent
(is hij niet gewoon ergens bang voor ofzo)
Oud 11-12-2003, 17:11
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
The0 schreef op 11-12-2003 @ 15:24:
Zoals ze net zei had volgens haar 5% van de jongens geen behoefte aan tongzoenen (dit MOETEN overigens wel weidos zijn

Zoals vaker gezegd, gewoon proberen, hij komt er wel vanaf.
5% van de jongens is gay
Oud 11-12-2003, 17:42
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Ik zou het gewoon proberen!
Op een goed moment!!
En als hij er niets van wil weten dan zou ik wachten totdat hij zelf een keer komt!
Succes!
Oud 11-12-2003, 19:06
Verwijderd
'k geloof niet in zo'n zoentrauma. Eerder dat ie bang is dat ie het zelf niet kan.. (is ws al gezegd, maarjah).
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 20:26
VirginVampiress
hm.. dat zou kunnen ja, maar ik heb het vandaag dus erover gehad, was wel leuk gesprek overigens, en hij zei dat hij er gewoon niks aan vindt, maakt niet uit of ik beter zoen dan dat mens, maar hij heeft er gewoon geen behoefte aan.

ik vroeg btw nog of hij gelijk op zijn ex was afgeknapt nadat ze hem zoende en toen zei hij "nee, maar dat wil niet zeggen dat jij het dan ook maar moet gaan proberen omdat je weet dat ik toch niet op je afknap"
dat vond ik op zich wel grappig, maar dat hij het meende, dat was minder.

maar het ligt dus zeg maar niet aan dat "trauma" wat ik eerst wel dacht, het gaat er gewoon om dat hij het gewoon niet wil.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 22:20
Verwijderd
wtf

Dat klinkt niet echt gezond

ff denken hoor... toen ik nog niet snapte wat zoenen was, toen was het ook van dat "mondmixen" enzo.. (toen was ik 13).

En toen ik daarna (2 jaar later) een vakantievriendje kreeg durfde ik niet met 'm te zoenen, ik vond het ook maar vaag enzo... naja aan het eind van die 3 dagen had ik er wel behoefte aan geloof ik.

Maar weet je.. je moet het ook niet op die manier aanpakken. Gewoon kusjes op z'n mond geven (of doe je dat al?), te beginnen met een hoi- of afscheidskus. En eventueel zeggen dat je nix van plan bent, mocht hij je hoofd op zich af zien komen en denken dat je hem wilt zoenen. Dus ipv op z'n wang gewoon op de mond. Niet te lang, gewoon vluchtig. Nou, als je dat een aantal keer gedaan hebt dan ga je hem ook tussendoor kusjes geven.. en goh.. die kusjes duren steeds langer..

Je hoeft toch niet per se met tong te zoenen.. zeg dat er anders gewoon bij als hij daar bang voor is of moeilijk over doet. En als je hem dan een aantal keer op die manier gezoend hebt en het zoenen duurt steeds langer enzo.. nou, dan moet hij wel erg vaag zijn als hij niet een keer "per ongeluk" z'n mond iets verder opent..

Er staat nu zo'n druk op hem.. hij vindt het waarschijnlijk eng ofzo. Kweenie.. hoe kun je daar nou geen behoefte aan hebben? Geven jullie elkaar dan niet gewoon lief kusjes enzo, of heeft hij daar ook geen behoefte aan?

Nou succes iig
Laat wel ff weten hoe het verder gaat enzo
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 22:31
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Last Resort schreef op 11-12-2003 @ 18:11:
5% van de jongens is gay
Nee he homo's doen vast en zeker niet aan tongzoenen

Ik denk niet dat ie echt een trauma heeft ofzo maar zoiets van dat dat zoenen voor hem niet perse hoeft omdat er toch weinig aan is (wat hij dus de laatste keer gemerkt heeft)
Oud 11-12-2003, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 11-12-2003 @ 23:31:

Ik denk niet dat ie echt een trauma heeft ofzo maar zoiets van dat dat zoenen voor hem niet perse hoeft omdat er toch weinig aan is (wat hij dus de laatste keer gemerkt heeft)
De laatste keer was ook de eerste keer voor hem.. (als ik het goed begrijp). Om na 1x zoenen (op een schoolfeest nog wel ) er meteen zo'n oordeel over te hebben is wel vaag.. dan trekt hij wel erg snel conclusies.

Ik denk echt dat hij er bang voor is ofzo.. maarjah, zoals ik zei: hou het bij zoenen zonder tong.. das juist hartstikke fijn en lief en op een gegeven moment komt het vanzelf wel..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2003, 08:07
Gwinnie
Gwinnie is offline
denk niet dta je echt een zoentrauma kan hebben.
ik heb ook wel is gezoend, dat ik het niets vond. dat betekend dan toch niet dat elke jongen/meisje zo zoent.

ik denk dat hij het gewoon niet durft. dat hij bang is dat hij het juist niet kan en dat je daar een beetje op af zal knappen.
misschien moet je hem duidelijk maken dat dat niet zal gebeuren, dat je juist om hem geeft voor wie hij is.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:09
Lilything
Lilything is offline
wtje....
je moet gewoon op een heel lief hem op zn mond zoenen en dan loslaten.....en er gewoon NIET over praten.....en zo steeds meer intimiteit zoeken.....hijz gewoon btje intimiteits bang.....
Oud 12-12-2003, 10:40
VirginVampiress
okee, bedankt alvast. ik zal het proberen
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:53
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef op 09-12-2003 @ 23:51:
Als ik jou was zou ik op een "romantisch moment" vragen of je hem mag zoenen, kijk hem lief aan enzo... Dat kan ie niet weigeren toch?
Ik zou het juist niet vragen, maar het op dat romatische moment gewoon doen. Dan kan hij er bijna niet onderuit!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:55
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-12-2003 @ 23:34:
De laatste keer was ook de eerste keer voor hem.. (als ik het goed begrijp). Om na 1x zoenen (op een schoolfeest nog wel ) er meteen zo'n oordeel over te hebben is wel vaag.. dan trekt hij wel erg snel conclusies.

Ik denk echt dat hij er bang voor is ofzo.. maarjah, zoals ik zei: hou het bij zoenen zonder tong.. das juist hartstikke fijn en lief en op een gegeven moment komt het vanzelf wel..
Misschien durft hij het niet omdat hij het nog nooit gedaan heeft, had ik ook last van hoor de eerste keer.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 15:18
Pletterprater
Pletterprater is offline
Het kan zijn, dat hij denkt dat er niks aan is en daarom niet meer wilt zoenen. Bedoel... jij doet toch ook niet graag iets dat je niet lekker/ leuk vind en waar je eigenlijk geen donder aan vind/ een slecht gevoel vind geven?

Ook al is dit dan bij diegene waar je van houd... het geeft toch iets mee dat je niet leuk vind.

Ja... en dan natuurlijk nog het gezegde "voorkomen is beter dan genezen"... dus voorkomen van die zoen is beter dan het proberen beter te zoenen, odmat je dan nog wat goed te maken hebt.

Okee, gewoon wat redenaties die die jongen in zijn koppie zou kunnen hebben, waar je rekening mee moet houden.

Hoop dat deze bijdrage ook maar enigzins helpt
Oud 12-12-2003, 15:20
The0
The0 is offline
Citaat:
Last Resort schreef op 11-12-2003 @ 18:11:
5% van de jongens is gay
En gay jongens tongzoenen niet? (kan het niet voor je bevestigen als hetero zijnde, maar lijkt me sterk)

Snap overigens wat je bedoeld hoor
Oud 13-12-2003, 00:02
probeer
probeer is offline
ik geloof niet in zoentraumas (sorry)

hoe kan in gods naam een verkeerde zoen de reden zijn dat je een trauma krijgt, als t zo makkelijk ging waren alle psychiaters nu millionair. nej ff serieus, een verkeerde eerste zoen, naja bommen? bij mij was het oop centrifugeren op de hoogste stand . nu niet meer, gewoon doen, je hebt toch wel n idee hoe te zoenen zonder de wasmachine aan te zetten? doe dat dan es. maarja omdat jij niet met het trauma zit, je moet em maar gewoon zoenen, eerst voorzichtig op zun mond daarna verder.

succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten