Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 17:08
Martin
Martin is offline
Ik heb nu een contract bij Sanders Supermarkten BV.

Kenmerken: Contract voor onbepaalde tijd
Uurbasis: 12 - 32 uur

In artikel 3.2 staat: "De arbeidsovereenkomst kan door ieder der partijen tussentijds worden opgezegd".

Betekent dit dat ik geen opzegtermijn heb? Of heb ik die wel en hoe lang bedraagt die?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2003, 17:24
Verwijderd
Als werknemer dien je een opzegtermijn van éen maand in acht te nemen. Ook dien je op te zeggen tegen het einde van de maand.

Een voorbeeldje: jij hebt een contract voor onbepaalde tijd. Je besluit vandaag, 2 december, dat je er geen zin meer in hebt. Daar komt de opzegtermijn van één maand bij: 2 januari. Vervolgens moet je nog tegen het einde van de maand opzeggen, zodat de dag komt te liggen op 31 januari.

De arbeidsovereenkomst loopt dan door tot 31 januari. Vanaf en met inbegrip van 1 februari heb je geen arbeidsovereenkomt meer.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:26
Martin
Martin is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-12-2003 @ 18:24:
Als werknemer dien je een opzegtermijn van éen maand in acht te nemen. Ook dien je op te zeggen tegen het einde van de maand.

Een voorbeeldje: jij hebt een contract voor onbepaalde tijd. Je besluit vandaag, 2 december, dat je er geen zin meer in hebt. Daar komt de opzegtermijn van één maand bij: 2 januari. Vervolgens moet je nog tegen het einde van de maand opzeggen, zodat de dag komt te liggen op 31 januari.

Snappie?
Hmm, ik was net even in een heldere bui en heb de CAO erbij gezocht. Ik krijg salaris per 4 weken, en dat wil zeggen dat ik 4 weken opzegtermijn heb en moet uitwerken tot de loonperiode. Mijn laatste loonperiode is tot 31-12-2003, en als ik dan morgen ontslag neem dan neem ik dus de 4 weken in acht én werk ik de periode uit.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 02-12-2003 @ 18:26:
Hmm, ik was net even in een heldere bui en heb de CAO erbij gezocht. Ik krijg salaris per 4 weken, en dat wil zeggen dat ik 4 weken opzegtermijn heb en moet uitwerken tot de loonperiode. Mijn laatste loonperiode is tot 31-12-2003, en als ik dan morgen ontslag neem dan neem ik dus de 4 weken in acht én werk ik de periode uit.
Dat kan, bij cao kan iets anders afgesproken zijn dan wat de wet voorschrijft. Dat is een minimumregeling, daar kan van afgeweken worden. Als jouw cao zegt dat je alleen een termijn van vier weken in acht moet nemen en dat je verder tegen een 'vrije' dag kunt opzeggen, dan kan dat.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:36
Martin
Martin is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-12-2003 @ 18:35:
Dat kan, bij cao kan iets anders afgesproken zijn dan wat de wet voorschrijft. Dat is een minimumregeling, daar kan van afgeweken worden. Als jouw cao zegt dat je alleen een termijn van vier weken in acht moet nemen en dat je verder tegen een 'vrije' dag kunt opzeggen, dan kan dat.
Bedankt voor de informatie

Ik heb namelijk vanavond een sollicitatie bij een nieuwe bioscoop en zij bieden mij nogal aantrekkelijke voorwaarden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten