Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2003, 22:41
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik zit op de musicalacademie, en dat is een heel verhaal wat ik hier niet op ga hangen, dat is dat mijn acteren belemmerd word door persoonlijkervaringen. Nu wou me theaterleraar met me praten over dat, en ik met hem. En hij praat iedere les erover, moet iedere les wel wat tegen me zeggen dat ie me zó graga wilt helpen en blabla. Dus ik na de les afspraak gemaakt om te praten, hij zou de volgende dag komen...
hij kwam niet.

toen ik hem daar die week erop aan sprak had hij beloofd deze zondag na schooltijd samen ergens naar de kroeg te gaan om te praten, ik had al n gevoel van 'gaat toch niet door' en weer zei hij iets van 'me vriendin is ziek en een paar mensen van school ga zo wat drinken in scheveningen dus..'
met andere woorden? ga ik daar liever heen???

dus hij zei af, hij beloofde mij morgen te bellen voor een afspraak want hij wou het zeker weten deze week nog bespreken. Nou ik ben benieuwd

maar ik krijg een beetje het gevoel dat hij mij niet serieus neemt.

nou weet ik ook wel dat hij een (volgens mij chaotische/drukke) jongen is, hij regiseert de kinderen van de sound of music geeft nog les op theateracademie en aan mijn academie, en dan nog ze relatie. je kent het wel.

maar toch......beetje vaag dat hij tot nu toe heeft afgezegd, maar dan wel zeggen van 'ik wil je écht helpen en deze week wil ik t nog!' ik zei tegen hem 'dan verwacht ik ook écht dat je belt, want wij moeten wel als leerlng op tijd komne, aan afspraken houden en inzet tonen, maar jij laat me steeds zitten.'

toen zei hij 'ja je hebt gelijk ik bel je morgen'

dus.......

wat denken jullie hiervan?

vaag? heel vaag? zou hij mij wel willen helpen maar heeft hij te druk? of heeft hij t misschien in een waan gezegd en nu het er echt op aankomt zoiets van 'kut dit wil ik helemaal niet'

kijk het gaat mij niet zo heeeeel erg om het feit dat hij steeds of niet komt of afzegt, maar gewoon om het feit dat ik mij graag verder wil ontwikkelin in het vak 'theater' en dat werkt niet zoals het nu gaat.

en hij ziet dat dus ook en zegt mij te willen helpen.

wat denken jullie ervan? wat me wel opviel was dat hij een paar keer zei van 'ik wil t nog deze week hoor!' dus dat dan weer wel, maar zijn gedrag spreekt dan weer tegen......

ik wil zo graag verder en praten maar wat moet ik hiervan denken?

alleen oplossen of met de hulp van me leraar...? dan heb ik 200 keer meer kans dat het lukt, dat kan ik je wel zeggen. Maar stel dat hij mij niet belt morgen, nou dan zeg ik echt recht in ze gezicht aanstaande dinsdag op schoolwat ik ervan vindt.

of niet soms? wat zou jij denken in deze situatie of doen?

thnx...
Oud 24-11-2003, 07:51
Verwijderd
Zeg idd wat je er van vindt, maar niet vijandig. Vraag waarom het steeds niet door gaat en zeg dat je dat erg vervelend vindt (en ook waarom). Ga niet lopen schelden, beledigen of wat dan ook, daar schieten jullie geen van tweeën ook maar iets mee op. Wacht niet te lang met het zeggen, want anders schiet je straks misschien een keer uit je slof, terwijl dat niet per se hoeft.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:00
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ja oke hier heb je wel gelijk in.

als hij vandaag niet belt (waar ik vanuit ga omdat hij altijd zo fantastisch ze afspraken nakomt) dan bel ik hem ook niet, al zou ik dat graag willen.

ik ga dan morgen gewoon naar school en ga ook niet eerder naar hem toe. Dan kijk ik of hij eerder naar mij toekomt en dan zal ik gewoon iets zeggen als

'ik begrijp niet waarom je in de les vaak zegt dat je me wilt helpen, en zegt dat we 'samen' erdoorheen gaan. en als je dan met me afspreekt dat je dan niet komt, of je zegt zonder duidelijke aanwijsbare reden af, dan zeg je dat je me belt en bel je niet. Kijk ik als leerling moet 200% inzet tonen, op tijd komen, afspraken nakomen en er zijn, maar jij als leraar kan mij wel steeds afzeggen? ik wil graag iets bereiken in de musicalwereld, ik wil graag ergens naartoe en er heel graag komen, maar daar heb ik op dit moment wel mensen voor nodig waar ik van op aan kan, en als jij zegt dat jij mij wilt helpen, nou heel heel graag, maar dan verwacht ik ook wel dat je dat doet, want telkens als het eraan op aan komt, zeg je af, kijk als je er gewoon geen zin in hebt om mij te helpen, dan heb ik liever dat je dat gewoon nu recht in me gezicht zegt, in plaats van steeds nieuwe afspraken te maken om ze vervolgens toch niet na te komen, want ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken?'

zou dit een goede, rustige, normale manier zijn om duidelijk te maken aan mijn leraar hoe ik over hem denk en wat ik wil/niet wil.

of zou jij iets toevoegen of weg laten?

ik hoor t graag, want aangezien hij mij toch niet zal bellen vandaag, en ik m morgen weer zie wil ik n beetje voorbereid erheen....
Oud 24-11-2003, 13:14
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef op 24-11-2003 @ 14:00:
'ik begrijp niet waarom je in de les vaak zegt dat je me wilt helpen, en zegt dat we 'samen' erdoorheen gaan. en als je dan met me afspreekt dat je dan niet komt, of je zegt zonder duidelijke aanwijsbare reden af, dan zeg je dat je me belt en bel je niet. Kijk ik als leerling moet 200% inzet tonen, op tijd komen, afspraken nakomen en er zijn, maar jij als leraar kan mij wel steeds afzeggen? ik wil graag iets bereiken in de musicalwereld, ik wil graag ergens naartoe en er heel graag komen, maar daar heb ik op dit moment wel mensen voor nodig waar ik van op aan kan, en als jij zegt dat jij mij wilt helpen, nou heel heel graag, maar dan verwacht ik ook wel dat je dat doet, want telkens als het eraan op aan komt, zeg je af, kijk als je er gewoon geen zin in hebt om mij te helpen, dan heb ik liever dat je dat gewoon nu recht in me gezicht zegt, in plaats van steeds nieuwe afspraken te maken om ze vervolgens toch niet na te komen, want ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken?'
Ik denk dat dit idd wel duidelijk is. En zolang je niet gaat lopen schreeuwen, maar hem dit op een normale manier kan vertellen, dan denk ik ook dat het een heel normale manier is om het duidelijk te maken.

Succes morgen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:51
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
oke dank je wel, ik ga morgen gewoon rustig praten met hem en dan hoor ik t verder van hem. hij heeft vandaag inderdaad zoals ik al zei niet gebeld, hij kan nog bellen vanavond maar dat betwijfel ik. hij zal wel een smoes hebben als 'me vriendin was in gesprek, ik heb de telefoonlijst niet, ik was laat thuis, blablabla'

ik spreek m morgen wel en ik laat t je weten
Oud 24-11-2003, 18:01
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef op 24-11-2003 @ 18:51:
oke dank je wel, ik ga morgen gewoon rustig praten met hem en dan hoor ik t verder van hem. hij heeft vandaag inderdaad zoals ik al zei niet gebeld, hij kan nog bellen vanavond maar dat betwijfel ik. hij zal wel een smoes hebben als 'me vriendin was in gesprek, ik heb de telefoonlijst niet, ik was laat thuis, blablabla'

ik spreek m morgen wel en ik laat t je weten
Ik vind geen enkel excuus om niet te bellen een goed excuus...

Oké.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 21:57
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
het was net half 10 en hij had nog niet gebeld omdat ik me er druk om maakte dacht ik, laat ik hem zelf bellen.

hij nam dus op en ik zei van 'ja met patricia ik denk ik bel zelf maar even he' zegt ie 'oh ja hoi ja dan ben je me net voor want ik wou jou net bellen '......

beetje gesprek gehad dus sen morgen tijdens schooltijd gaan we praten.

dit was het......

wat denk je ervan? was ie echt van plan me te bellen of was het een 'improvisatie' van hem wat hij zo fantastisch kan als acteur zijnde...?
Oud 24-11-2003, 21:58
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 19:01:
Ik vind geen enkel excuus om niet te bellen een goed excuus...

Oké.

ik snap trouwens niet wat je met deze zin bedoeld. explain please
Oud 25-11-2003, 14:41
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 24-11-2003 @ 22:57:
hij nam dus op en ik zei van 'ja met patricia ik denk ik bel zelf maar even he' zegt ie 'oh ja hoi ja dan ben je me net voor want ik wou jou net bellen '......

wat denk je ervan?
Dit excuus is nog slapper dan een biscuitje dat een half uur in een kopje mango-thee heeft rondgezwommen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef op 24-11-2003 @ 22:58:
ik snap trouwens niet wat je met deze zin bedoeld. explain please
Dat ik het dom vind dat ie niet belt en dat ik vind dat geen enkele reden goed genoeg is om je niet te bellen als hij belooft heeft je te bellen. Die reden die hij gisteravond noemde al helemaal niet.

Heb je nog een gesprek met hem gehad vandaag?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:43
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
hey vandaag gesprek gehad ja. we gingen even buiten wandelen en toen hebben we heel goed gepraat.

hij zei dat ik hem moest leren vertrouwen en dat hij mij écht wou helpen en dat we samen door de moeilijke tijd gaan. Dat hij mij altijd op zal vangen en voor me klaar zal staan als ik het moeilijk heb, en we hebben best een tijdje staan praten. Hij vertelde gewoon een hoop dngen over mij wat niemand weet, en hij zo aan mij kan zien. Hij zei ook dat hij kon zien dat er nog nooit menad écht naar mij geluisterd had, en dat was zo vreemd want dat is ook echt zo.

en niet om het een of ander, of omdat ik toevallig met hem aan het praten was, maar ik zei van 'weet je jij bent de eerste waarbij ik het gevoel heb dat je écht naar me luistert, en dat zeg ik niet omdat ik nu met je praat, ik heb dit nog nooit gehad, niet bij me vriend niet bij me ouders maar wel bij jou' toen zei hij 'ik luister ook naar je als je niks zegt' dat vond ik zo mooi gezegd maar het klopte ook gewoon helemaal.

het kwam erop neer dat hij mij echt wou helpen en dat het ee nzware tijd zal worden om doorheen te gaan maar dat hij altijd voor me klaar zou staan en evengoed nog een keertje naar de kroeg met me wou om beter te praten, en het vertrouwen, de band tussen ons rustig op te bouwen zodat het allemaal goed komt.

hij zei 'je moet me vertrouwen, ik heb er vertrouwen in'en dat deed me écht goed......

ik heb hem dus iets verkeerd ingeschat geloof ik.

verder zei hij ook 'ik wil je écht helpen, ga dus nergens iets achter zoeken, of denken wat moet die vieze ouwe man nou van me ik wil je alleen helpen' dus dat was ook duidelijk. Heb ik trouwens nooit van hem gedacht.

ik had een verkeerd beeld van hem, hij zei 'en gisteravond aan de lijn ook patricia, je geloofde me gewoon niet toen ik zei dat ik je net wou bellen, maar t was éht zo, als ik zeg dat ik bel dan bel ik je'

kort samengevat, ik moet hem leren vertrouwen, geloven, hij wilt mij helpen en zal voor me klaar staan, hij wilt en ik ook vaker gaan praten zodat het allemaal opgebouwd kan worden. het uiteindelijke doel is dat het mij lukt om door die obstakels heen te gaan zodat ik zonder obstakels kan acteren.

ik vond het erg lief van m en ik hoop dat het goed komt. wat vind jij van dit verhaal? eerlijk graag.
Oud 26-11-2003, 06:49
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef op 25-11-2003 @ 22:43:
ik vond het erg lief van m en ik hoop dat het goed komt. wat vind jij van dit verhaal? eerlijk graag.
Op zich vind ik het allemaal lief ed en het klinkt idd overtuigend...maar ik zou (als jij er ook zo over denkt dan iig natuurlijk) wel duidelijk tov hem zijn, dat als hij zegt te bellen of als hij een afspraak maakt, dat hij dat dan ook na moet komen. Zelf zou ik er absoluut niet tegen kunnen als iemand zijn afspraken niet na komt, voor mij zou het op die manier onmogelijk zijn om iemand te vertrouwen. Misschien ligt het bij jou anders, dat kan. 'k zou iig eerlijk tegen hem zijn, maar hem ook zeker een kans geven, zeker als je het gevoel hebt dat het iemand is die eindelijk naar JOU (de persoon waar het uiteindelijk om draait, toch?) luistert.

Fijn dat het gesprek goed is verlopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten