Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
![]() De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2197 meter. je kunt dit trouwens zien op http://pcdb.bbned.nl/. |
![]() |
||
Citaat:
Dan vind ik 1050 nog best aardig... Al zit een vriend van me 11 meter ervandaan ![]() Dezelfde centrale dan...
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ik weet niet hoe ver jij van de centrale zit maar als jij er 20 meter vanaf zit.. zitten mensen die aan de andere kant van jouw stadsdeel wonen er wel 2 km vanaf.. ligt echt niet aan gehuchtje..
|
Ik zit er ong. 2.2 km vanaf, en heb 8 mbit en haal daarbij bijna de maximale haalbare snelheid, hierbij moet ik wel zeggen dat ik de pech heb op een slechte NRP te zitten (word wel aan gewerkt), dus als het goed is kan het nog sneller.
Daarbij woon ik ook nog eens in een flat, én heb ik ISDN (met ISDN haal je een iets lagere snelheid dan met een analoge lijn). Ik denk dat afstand en de kwaliteit van de kabel niet eens zo heel veel meer uitmaakt, je zal wel iets langzamer downen en uppen, maar het is echt niet zo dat je echt een klote verbinding zult krijgen als je er meer dan 2,5 km vanaf zit. En anders neem je gewoon 2/1 mbit. Ik weet bijna zeker dat je ook al zit er 6 km vanaf dat je zeker die 2mbit haalt (meer dan 200 kb/sec). Die ADSL lijnen zijn echt zo snel, dat je bijna zekers te weten die 2mbit haalt, die 1mbit denk ik niet als je er 6 km vanaf zit, dit omdat het signaal van de centrale veel sterker is naar jouw toe, dan van jouw naar de centrale, vandaar dat het ook assymetrisch is. Het maakt daarbij ook zeer weinig uit welke provider je neemt, je zult met elke provider die BBned heeft, wel dezelfde snelheid halen, alleen je kiest een provider bijv. vanuit financieel oogpunt, dat je een modem cadeau krijgt, geen administratiekosten hoeft te betalen, een goede newsserver hebt, servers mag draaien, etc. etc.
Laatst gewijzigd op 18-11-2003 om 09:54. |
![]() |
||
Citaat:
Toen we hier adsl kregen werkte het heel slecht, kwam omdat de centrale nog niet voor ISDN en ADSL was ingericht. En tsja, vroeger toen we nog met 512/64 zaten (inmiddels hebben ze het gratis veranderd naar 1024/320) ging het ERG snel. Nu zullen er meer in de wijk zijn met ADSL, want zo rap gaat het niet meer.
||
Citaat:
maar dat word geupgrade naar 8/1 als goed is.. eind december is me verteld
||
Citaat:
Code:
C:\Documents and Settings\Martin>tracert www.scholieren.com Bezig met het traceren van de route naar www.scholieren.com [213.239.131.14] via maximaal 30 hops: 1 30 ms 32 ms 24 ms bbned-demon-nrp-12.router.nl.demon.net [82.161.4 .1] 2 23 ms 23 ms 23 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213. 222.28.126] 3 24 ms 23 ms 24 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21 3.222.31.201] 4 24 ms 23 ms 25 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16 3] 5 24 ms 24 ms 23 ms www.scholieren.com [213.239.131.14] De trace is voltooid. |
![]() |
||
Citaat:
Het schijnt dat BBned nogal wat problemen heeft, vanwege de grote vraag naar ADSL verbindingen. Maar ja, Demon is absoluut geen Chello, dus heb er wel vertrouwen in dat dat goed komt. ![]()
|
Code:
Tracing route to www.scholieren.com [213.239.131.14] over a maximum of 30 hops: 1 374 ms 34 ms 327 ms bbned-demon-nrp-12.router.nl.demon.net [82.161.4 .1] 2 18 ms 18 ms 18 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213. 222.28.126] 3 18 ms 19 ms 24 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21 3.222.31.201] 4 19 ms 19 ms 18 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16 3] 5 19 ms 20 ms 20 ms www.scholieren.com [213.239.131.14] Trace complete. ![]()
||
Citaat:
Ik ga overigens ook voor demon, ze leveren nog snel ook, binnen nu en 3 weken is de lijn opgeleverd volgens de bronnen ![]() Ik neem het 1024/512 pakket, puur en alleen omdat ik niet tevreden ben over de prestaties van chello en ik met 1024/512 evenveel zou bereiken als met mijn chello-verbinding. Dan scheelt het ook nog eens 10 euro per maand en omdat de geldproblemen me best wel boven de haren uitstijgen is dat ook wel lekker ![]() En gratis modem heeft me over de streep getrokken natuurlijk ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
maar bleek moment opname te zijn (hij deed dat wel paar keer achter elkaar zo.. maar dag later niet meer..)
||
Citaat:
![]()
|
Alleen met kabel zakt je downstream erg in wanneer je upload. Volgens mij is het zelfs geen full duplex verbinding, dus als je upload kun je even niet downloaden. Dat is natuurlijk niet fijn voor de latencies bij online gaming, om maar wat te noemen.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
met chello had ik ping van ongeveer 50 op gameservers nu heb ik met adsl ongeveer 25..
||
Citaat:
Chello is van UPC dus is per definitie al kut. En als je buren ook gaan internetten via de kabel dan kan je erop vertrouwen dat het niet zo snel zal gaan.
||
Citaat:
@ Englightenment: Jep, daarom ga ik ook switchen. Het is geen full-duplex en daarnaast is de upload ook nog eens 128 Kbit, wat echt te weinig is... @ Sister: Het is absoluut slecht onderbouwd wat je daar zegt. Als iets van UPC is is het per definitie kut. Zo ken ik er nog wel meer. Daarnaast is het absoluut onwaar wat je beweert over "als je buren ook chello nemen", als je buren chello nemen heb je nog steeds een even snelle verbinding en hoe drukker je wijk qua chello traffic wordt, hoe meer het netwerk aan zal kunnen. ADSL is ook een netwerk met een maximum, trouwens.
||
Citaat:
UPC is gewoon een waardeloos rotbedrijf, en ik ben blij dat ik niets (meer) met ze te maken heb. Eerst was het Eneco, nou dat was ook niet veel soeps. Groot zooitje randdebielen. Chello.. Tsja, och.. Chello is gewoon lomp. In een stad haal je echt geen snelheid.. 1 kb per seconde, om van de reactiesnelheid maar niet te spreken. Je kan daar echt niets mee doen. En retentie op nieuwsgroepen? Ha! D'r komt toch nooit iets volledig door, dus die retentie van een half uur maakt dan ook niet echt wat uit..
|
![]() |
|
|