Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 14:37
danoneke
danoneke is offline
ik heb sinds enkele weken geen geluid meer en volges vrienden van mij kan dit komen doordat men geluidskaart is verschoven,we hebben onze modem los gevezen,maar weten eiglijk niet goed hoe een geluidskaart eruit ziet. .. en waar ze ergens zit...
is er soms iemand die me kan helpen?
thx
Oud 21-11-2003, 14:43
Koning
Koning is offline
dat ding waar de stekkertjes van je boxen in zitten
Oud 21-11-2003, 14:56
Koen
Koen is offline
Verschuiven doet zo'n ding sowieso niet. Kán zijn dat ie iets los is gekomen van je moederbord, maar lijkt me sterk. Zal eerder een software probleem zijn.

En zelfs al is ie los; als je al niet weet hoe dat ding eruit ziet, zou ik niet eens m'n kast open gaan maken als ik jou was, want dat kan eerlijk gezegd niet goed aflopen. Vraag dan liever die kerel of ie 't ff voor je komt fixen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:13
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
danoneke schreef op 21-11-2003 @ 15:37:
ik heb sinds enkele weken geen geluid meer en volges vrienden van mij kan dit komen doordat men geluidskaart is verschoven,we hebben onze modem los gevezen,maar weten eiglijk niet goed hoe een geluidskaart eruit ziet. .. en waar ze ergens zit...
is er soms iemand die me kan helpen?
thx
LOL n00b

Kan zijn dat je de geluidskaart in een ander PCI slot hebt gedaan nadat je hem eruit had gehaald met het modem, en dat Windows daar moeilijk over ging doen. Dat zou eigenlijk niet mogen, maartoch. Conclusie, ff je drivers opnieuw installeren.

Kijk, dit is nu een (iets oudere) PC van binnen:

Je geluidskaart kan dus in één van de witte slots (de PCI sloten) zitten. Of op het geďntergreerd op het moederbord (de groene print op het plaatje) dat kan ik dus ook niet ruiken

Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 19:19
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik durf te wedden dat hij niet "verschoven" is of whatever...

Ten eerste maakt de winkel zo'n ding aan 2 kanten vast (en sommige moederborden hebben zelfs nog een 3e plastic versteviging voor PCI) en kan hij niet loskomen, ten tweede lijkt het me heel sterk dat jij tegenwoordig nog een losse geluidskaart hebt als je geen verstand hebt van PC's (want je moet er tegenwoordig echt om vragen)...

Kijk je drivers eens na (in Win XP doe je dat in je device manager, in 9x doe je dat in je systeemscherm), dan zul je vast wel ergens een x of een ! zien...
Oud 22-11-2003, 13:19
danoneke
danoneke is offline
een vriend van ons heeft alles in de pc gezet,maar we hebben geen contact meer met hem dus...en waar kan ik de device manager vinden?
Oud 22-11-2003, 13:32
Orion16
Orion16 is offline
Start -> Programma's -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeem ->

Win98: Apparaatbeheer

WinXP: Hardware -> Apparaatbeheer
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Druk op de Windows-toets en dan op Pause/Break. Dan zit je direkt in "Systeem" en kun je bij het tweede tabblad apparaatbeheer vinden (bij win2k/XP moet je op knop Device manager klikken, of Apparaatbeheer ofzo).
Oud 22-11-2003, 17:10
videoband
videoband is offline
breng hem gewoon naar een winkel , als je niet weet wat een geluidskaart is kun je er beter maar helemaal niet aankomen .....

en t zal wel een software fout zijn ,

@ Enlightenment

kijk , handig die toetsencombinatie , zo leer je nog eens wat...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:42
Gimme more beer
Citaat:
videoband schreef op 22-11-2003 @ 18:10:
breng hem gewoon naar een winkel , als je niet weet wat een geluidskaart is kun je er beter maar helemaal niet aankomen .....

en t zal wel een software fout zijn
Waarom zou je hem dan naar de winkel brengen?

Enne, de winkel zal aardig hoge kosten rekenen als zij niet verantwoordelijk zijn voor de PC en geluidskaart, dus dat lijkt me niet zo'n goed idee
Oud 26-11-2003, 09:55
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-11-2003 @ 19:42:
Waarom zou je hem dan naar de winkel brengen?

Enne, de winkel zal aardig hoge kosten rekenen als zij niet verantwoordelijk zijn voor de PC en geluidskaart, dus dat lijkt me niet zo'n goed idee
Verwacht je dat de TS ooit het verschil zal zien tussen een AGP & een PCI slot?
De kans dat het probleem over een forum kan worden opgelost lijkt mij al helemaal minimaal.

Winkels kosten duur geld ja, maar voor sommige mensen is dat echt de enige mogelijkheid...

danoneke: niet beledigend bedoeld natuurlijk.
Oud 27-11-2003, 07:20
Gimme more beer
Citaat:
NielZ schreef op 26-11-2003 @ 10:55:
Verwacht je dat de TS ooit het verschil zal zien tussen een AGP & een PCI slot?
De kans dat het probleem over een forum kan worden opgelost lijkt mij al helemaal minimaal.

Winkels kosten duur geld ja, maar voor sommige mensen is dat echt de enige mogelijkheid...

danoneke: niet beledigend bedoeld natuurlijk.
Voor dit probleem hoef je je kast niet eens open te maken, lijkt me vrij zinloos om hem dan weg te brengen.
Oud 27-11-2003, 07:36
marrel
marrel is offline
check anders ff of er een draadje is losgeschoten, dat komt eerder voor dandat hij is verschoven lijkt me.
Oud 27-11-2003, 08:46
Koning
Koning is offline
Citaat:
marrel schreef op 27-11-2003 @ 08:36:
check anders ff of er een draadje is losgeschoten, dat komt eerder voor dandat hij is verschoven lijkt me.
wat voor draadje?
Oud 27-11-2003, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef op 27-11-2003 @ 09:46:
wat voor draadje?
UIk denk (hoop) dat ze dan bedoeld audio kabel,
want tegenwoordig zitten er nog maar weinig draadjes aan..

(Zul je net zien dat het nog een onbourd audiokaart is ).

Ik denk trouwens dat hew gewoon een software matig probleem is, dit komt nl wel vaker voor
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 09:15
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Ik had eerst ook problemen met mijn geluidskaart, toen heb ik hem opnieuw wezen instaleren, en toen deed hij het weer!
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 15:23
Gimme more beer
Citaat:
marrel schreef op 27-11-2003 @ 08:36:
Er zit bij jou zeker ook regelmatig een draadje los? Of waar haal je dat vandaan?
Oud 27-11-2003, 18:08
marrel
marrel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-11-2003 @ 16:23:
Er zit bij jou zeker ook regelmatig een draadje los? Of waar haal je dat vandaan?
geen idee, vast niet want het lijkt me eigenlijk niet helemaal gezond, maar ik ben ook meer softwarematig ingesteld. Het lijkt me alleen logischer dat er een draadje is losgesprongen (weet ik veel wat voor 1) dan dat de complete geluidskaart is verschoven. Of heb ik da?
Oud 27-11-2003, 18:31
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
marrel schreef op 27-11-2003 @ 19:08:
geen idee, vast niet want het lijkt me eigenlijk niet helemaal gezond, maar ik ben ook meer softwarematig ingesteld. Het lijkt me alleen logischer dat er een draadje is losgesprongen (weet ik veel wat voor 1) dan dat de complete geluidskaart is verschoven. Of heb ik da?
Meisje, het zou niet best zijn als m'n geluidskaart afhankelijk was van draadjes of aan draadjes in mn PC zou hangen. De geluidskaart zit gewoon [stevig!] in een PCI-slot gedrukt, je moet wel grof geweld gebruiken wil je die willen verschuiven maar dan overleeft de rest van de PC het ook niet. Misschien een audio-kabeltje naar de cd-speler toe, maar dat merk je pas als je een audio CD'tje wilt afdraaien, de rest doet het dan nog gewoon
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 19:06
marrel
marrel is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 27-11-2003 @ 19:31:
Meisje, het zou niet best zijn als m'n geluidskaart afhankelijk was van draadjes of aan draadjes in mn PC zou hangen. De geluidskaart zit gewoon [stevig!] in een PCI-slot gedrukt, je moet wel grof geweld gebruiken wil je die willen verschuiven maar dan overleeft de rest van de PC het ook niet. Misschien een audio-kabeltje naar de cd-speler toe, maar dat merk je pas als je een audio CD'tje wilt afdraaien, de rest doet het dan nog gewoon
jah hey dat heb ikniet verzonnen van die verschoven geluidskaart. Maar dan nog, k heb een keer zelf een geluidskaart in mijn computer gemaakt en je moet dan wel een aantal stekkertjes, kabeltjes of wat dan ook vastmaken.

wat doe ik ingodsnaam (als enige meisje ) in een natuur en techniek klas want k snap er volgens mij nie veel van
Oud 27-11-2003, 19:22
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
marrel schreef op 27-11-2003 @ 20:06:
jah hey dat heb ikniet verzonnen van die verschoven geluidskaart. Maar dan nog, k heb een keer zelf een geluidskaart in mijn computer gemaakt en je moet dan wel een aantal stekkertjes, kabeltjes of wat dan ook vastmaken.

wat doe ik ingodsnaam (als enige meisje ) in een natuur en techniek klas want k snap er volgens mij nie veel van
Je hoeft je geluidskaart alleen maar in een PCI-slot te duwen en het Audio-CD kabeltje aan te sluiten. That's it. Uiteraard moet je natuurlijk wel je moederbord op de voeding aansluiten (dôh) maar anders zou je pc ook niet werken.

Nouja, je bent meer gemotiveerd in dit soort dingen dan de meeste 15-jarige meisjes, daar houdt de computerkennis wel zo'n beetje op bij cu2, MSN, Word en hotmail.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 19:34
marrel
marrel is offline
zal wel moeten he, ik wil na mijn havo ict gaan studeren duzzz. Maar dan wel softwara/multimedia. communicatie systemen om precies te zijn. Zit ik nie de hele tijd naar mijn scherm te kijken maar moet ik ook goed luisteren naar de wensen van mijn klanten (als ze tenminste willen komen ) Naja da interesseert toch niemand.
Reageren

Regels voor berichten