![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb nu zo'n 1,5 jaar zachte lenzen en ook een cilinderafwijking
bij mij is de onderkant ook verzwaard en er zit daar een stipje op de lens (wat overigens niet zichtbaar is voor mij), hiermee kan de opticien controleren of mijn lenzen draaien en dus of ze altijd gewoon 'goedom' blijven zitten. Ik kreeg mijn lenzen en toen moest ik na een week terugkomen en werd er gecontroleerd of alles goed was. Wat krijg je? Jaar- of maandlenzen.. of iets anders?
|
Ik heb al een paar jaar lenzen, en heb ook een cilinder.
Ik had eerst harde lenzen, daar zag ik superscherp mee. Tegenwoordig heb ik zachte daglenzen, en nu zie ik minder scherp. Maar harde lenzen kon ik moeilijk verdragen ![]()
|
als je zo'n grote cilinder afwijking hebt zou je eigenlijk geen lenzen moeten hebben maar een bril met cilinders erin.
Ikzelf heb nu 13 jaar een bril( ik haat het ![]() Vraag me af: welke opticien heb je dan die zegt dat je dat wel kan doen? Greets Loes |
![]() |
|
![]() |
zachte lenzen zijn sowieso fijner dan harde lenzen. je hebt minder last van vuiltjes en ze voelen gewoon prettiger aan. alleen lang niet alle mensen kunnen deze lenzen dragen omdat ze aan je oog vastzuigen: gevolg bij veel mensen is zuurstof gebrek. daarom word je eerst hierop getest. jij hebt dus geluk dat je zachte lenzen mag, ook al kan het nog blijken dat je er toch niet tegen kunt. dit kan zelfs na 2 jaar nog blijken.
tsja, weet niet hoe t zit met cilinders e.d. maar zachte lenzen zijn goed te doen, mits je ertegen kan! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een cilinder afwijking is wel tecorrigeren met lenzen. Dit kan al enige jaren. Voorheen alleen met harde lenzen tegenwoordig ook met zachte lenzen. Het is onzin dat een cilinder afwijking alleen met een bril kan worden gecorrigeerd. (en ik heb een cilinder afwijking van 3, met een sterkte van -4)
Ik zit bij de Pearle in Dronten. |
![]() |
|
owh.. ik heb ook zachte lenzen... heb ook een cillinderafwijking...
na het 1e setje keek ik nog niet echt scherp... iets met de cillinder dus... hij zei iets van,.. normaal zit dr cillinder in het midden en recht oid maar bij jou zakt ie dan scheef, dus laat ik hem er scheef inzetten zodat ie recht zakt.. jaja, moet ik dit snappen ![]() ik snapte er dus niks van.. maar iig bevallen die lenzen me prima ![]() |
![]() |
|
Ik heb sinds kort ook een cylinder in mn zachte lenzen, nergens last van, gaat allemaal prima. Ik zie ook niks draaien ofzo...
![]() |
![]() |
|
Ik wist niet eens dat dat niet zou kunnen
![]() ![]() Maar om de vraag ook nog maar even te beantwoorden: nergens last van, al ruim twee jaar niet ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |