Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 13:57
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik zit nu in het 4e jaar van mn studie.
Het is geen moeilijke studie, maar wel veel werkstukken e.d maken. Dit heb ik af en toe een beetje verzuimd, zodat ik op dit moment nog steeds iets van 5 grote werkstukken moet maken.

Ik zit momenteel thuis en kan mijn afstudeerstage niet in omdat ik daarvoor eerst alles af moet hebben (plus het moet nagekeken zijn door de docenten,wat bij ons soms wel 2 maanden kan duren).....ik mis enorm de discipline om eraan te gaan werken nu ik niet op school zit en niemand meer zie......en de tijd dringt maar door....

Ik heb zo ook mijn twijfels over of ik wel moet doorgaan met de studie.
Ik weet sowieso niet of ik dit jaar nog wel optijd haal want voordat alles af+nagekeken is zijn we ook weer een tijdje verder en ik heb tot half juli de tijd om stage te lopen......ik moet dacht ik 98 dagen stage lopen dus ik moet wel snel zijn in alles af hebben.
Een stage verdelen over 2004 en het volgende schooljaar is lastig want dan zitten die kiddo's alweer in een volgend schooljaar en heb ik niet meer dezelfde klas of een andere mentor.
Bovendien zeggen mensen vaak tegen me: 'je kunt het opzich wel, maar je mist iets'. Eigenlijk kan ik er zeker van zijn dat ik een stage toch niet haal zolang ik niet spontaner en opener ben etc.

Misschien dat ik er dus een jaar tussenuit moet om aan mezelf te werken en mezelf om te toveren tot een spontaan, leuk, enthousiast persoon.
Misschien dat ik moet stoppen met mn studie en iets anders moet vinden (ik heb alleen geen idee wat ik kan en wil).....maar dit kan niet volgens mij ivm financien....ik zit in het 4e jaar en ik krijg geen stufi meer en ook geen lening als ik een andere studie ga doen (zegt mijn psychiater)...klopt dit??

Wat is het verstandigste om te doen?

Wie is er ook gestopt in zn 4e jaar of gaat dit doen?
Hoe zit dit dan met de stufi voor een volgende studie en moet je dan je eerste, niet afgemaakte studie helemaal terugbetalen...want ik haal nu misschien als ik een andere studie ga doen wel binnen 10 jaar (vanaf het moment in 2000 dat ik voor het eerst stufi ontving) wel mn diploma, maar niet het diploma van mn eerste opleiding.

ALs je verkort of deeltijd gaat studeren, heb je dan ook recht op stufi?

BVD!!

Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 13:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 14:06
Verwijderd
Wij kunnen absoluut niet beoordelen wat het verstandigst is om te doen, daarvoor moet je eigenlijk met je decaan en/of studieadviseur praten en misschien ook met een psycholoog, als jouw school die heeft.

Maar mijn ongezouten mening is dat het oneindig stom zou zijn om in het vierde jaar ineens met een opleiding te stoppen. Dan heb je meer dan drie jaar studiefinanciering door de plee gespoeld. Die komt echt niet terug als je een andere studie gaat doen, je moet dan alles zelf betalen. Ik zou het afmaken, eventueel met een jaartje vertraging. Je bent nog maar eenentwintig, als je al in het vierde jaar zit kan een jaartje vertraging best.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 14:40
infamous
infamous is offline
ik zou nu fuckin hard gaan werken, dat jaar halen , dan heb je iig dat, en dan kan je altijd alsnog iets anders gaan doen, want dit zou echt zonde zijn......

3 jaar voor nix ongeveer
Oud 05-12-2003, 15:08
Verwijderd
Citaat:
infamous schreef op 05-12-2003 @ 15:40:
ik zou nu fuckin hard gaan werken, dat jaar halen , dan heb je iig dat, en dan kan je altijd alsnog iets anders gaan doen, want dit zou echt zonde zijn......

3 jaar voor nix ongeveer
Dat zou ik ook doen; dit jaar afmaken, dan heb je een diploma, en daarna kan je altijd nog iets anders gaan studeren. Als je nu stopt, heb je 2,5 jaar voor niets gewerkt aan je studie... dat is wel zonde he?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 14:35
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Tja, het liefst wil ik het ook gewoon halen maar het is als ik al mijn opdrachten af heb nog maar de vraag of ik mijn stage haal. Mijn begeleiders zeggen steeds 'Je kunt het opzich wel, maar je MIST iets' of 'Er moet toch iets veranderen wil je het halen'....maar wat dit dan is wat ik mis dat is heel vaag: ik moet opener, spontaner enz. zijn en VOORAL mezelf blijven.....maar ik ben mezelf niet als ik ineens heel hyper, leuk, vrolijk etc. ga doen
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 21:04
El Kim
El Kim is offline
Ik zou het héél dom vinden als je stopt

Drie en een half jaar stufi verziekt én dan nog eens je collegegeld weggegooid. Ik zou als ik jou was gewoon hard gaan werken om je achterstand in te halen, en je stage te halen. Ze zeggen dat je het kunt, bewijs het dan! Nadat je je diploma hebt, kun je altijd nog verder gaan studeren.

btw: je krijgt stufi voor maximaal 4 jaar. Daarna kun je nog 3 jaar lenen. het maakt niet uit of je tussentijds overstapt van studie, zolang je je diploma in het hoger onderwijs maar binnen 10 jaar haalt vanaf het moment dat je voor het eerst stufi ontving.
Reageren

Regels voor berichten