Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar er zijn maar weinig servers die dat hebben.. Zorg dat je passwoorden veranderd, maar zoals ik al eerder zei, er kan een backdoor inzitten, dit hoeft maar 1 regel te zijn.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt me een uiterst kinderachtige en onprofessionele actie van hem, maar goed ik ken de achtergrond verder niet. Als ie het toch doet zou ik 'm gewoon naar het publieke hof slepen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een probleem met een backdoor in de php code is dat er weinig te bewijzen valt dat hij het was.. Enigste manier dat je zoiets zou kunnen zien is via de access logs van (waarschijnlijk) Apache. Maar ja, gebruik een proxy en zelfs dat is niet meer zichtbaar.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik weet niet of hij iets te maken heeft met de server ofzo? Verander iig alle passwoorden.. Wat is de site trouwens? |
![]() |
|
Save the logs (kan je backdoor misschien ook nog wel achterhalen), Save de shit waarin dat joch aangeeft dat hij inderdaad de dader is.
Rewrite de hele site. (eigelijk alle code van het joch onder de loep nemen). Klaag het kind aan voor geleden schade etc + zijn evilness + kosten rewrite. Tenzij hij zwartwerkte is t jochie vast de lul ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
In principe ligt het auteursrecht van de code bij de maker ervan en niet bij de opdrachtgever. Tenzij er voor deze specifieke opdracht een apart contract opgesteld is waarin expliciet vermeld staat dat dit niet zo is, of als de programmacode geschreven is tijdens arbeidsuren op basis van een vast contract.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Vervelend verhaal.
Zorg dat je idd backups hebt, en zorg dat je alle password of wijzigt of ftp/phpMyAdmin er gewoon afflikkert. Audit eerst de code, om te kijken of hij er niet via de site bij kan. En vergeet niet de mogelijke login via de site zelf om zo beheerderstaken uit te voeren.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kans op nieuwe kerncentrale flink toegenomen Manus J. van Alles | 188 | 03-08-2006 01:01 | |
Films, TV & Radio |
ik mik loreland Oni Shikio | 51 | 24-09-2004 16:35 | |
Software & Hardware |
[Internet] Achterhalen identiteit Verwijderd | 28 | 14-08-2004 19:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waar Stammen wij van af? :deel2: Energie | 179 | 14-07-2004 23:56 | |
Flora & Fauna |
Dieren liefhebben? TERRORISTEN ZIJN HET !! JCL | 142 | 13-02-2004 17:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bedreigd door Chatters van sch.com Endony-X | 19 | 01-07-2003 20:42 |