Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2004, 16:14
AlCoHoLLiC
AlCoHoLLiC is offline
Dag mensen,

Kennen mensen deze school en zijn ze er een btje over te spreken? Ik ga dr hoogswaarschijnlijk volgend jaar de opleiding Architectuur volgen en wil natuurlijk wel een btje weten waar ik terecht kom
Oud 04-02-2004, 17:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
Tja ken de school zelf niet, maar heb wel een paar vrienden die daar op school zitten... maar die doen geen architectuur...
sorry voor de onzinnige post
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 17:11
AlCoHoLLiC
AlCoHoLLiC is offline
jah hoor je weleens positieve verhalen of negatieve?
Oud 04-02-2004, 19:48
Noir
Noir is offline
ehm ik zit op t tce en ik doe fotonica.... denk niet dat je er iets aan hebt ofzo maar ik wist niet dat ze daar architectuur gaven is dat wel t zelfde tce als dat ik denk dat jij t over hebt?? (dr is dr volgens mij maar 1 )
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 19:57
AlCoHoLLiC
AlCoHoLLiC is offline
jha is een nieuwe opleiding, eigenlijk de variant van bouwkunde,minder technisch iets meer creatief.. begint volgend jaar.. maar leuke school? prettige sfeer etc?leraren geintereseerd of onverschillig?
Oud 05-02-2004, 14:18
AlCoHoLLiC
AlCoHoLLiC is offline
nobody?
Oud 05-02-2004, 15:26
Noir
Noir is offline
srry voor late reactie
de school is opzich wel leuk... aantal dingen zijn erg slecht geregeld zoals roosters enzo... de sfeer is opzich wel leuk vind ik aardige mensen (en heel erg veel jongens )
mijn leraren zijn opzich ook wel leuk maar niet allemaal even goed in lesgeven (dat zal ook wel per opleiding verschillen)
mja weet niet of je hier wat aan hebt ofzo....
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik hoor soms wel wat idd de roosters slecht geregeld zijn en dat stages niet altijd goed geregeld zijn...
Maar enkele vrienden zeggen wel dat er een fijne sfeer hangt en dat de leraren opzich heel aardig zijn
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 16:22
AlCoHoLLiC
AlCoHoLLiC is offline
wat is het slechte aan roosters, veel tussenuren ofzo?
EN hoe zit het dara met toetsweken? zijn alle toetsen herkansbaar?
Oud 05-02-2004, 16:50
Noir
Noir is offline
ehm nou ook veel tussen uren maar heel erg onduidelijk zo af en toe klopt er niets van (bijvoorbeeld 2 klassen met zelfde leraar in 1 uur ) en het is ook vaak zo dat je lang naar school moet en vroeg beginnen en dat meerdere dagen in de week maar dan wel op sommige dagen bijna geen les (ik heb bijvoorbeeld op vrijdag om de week 1e 6 uur vrij en dan 2 uur les )

wat betreft de toetsenweek kun je helaas (maar) 2 toetsen herkansen per keer en zover ik het weet gebeurt dat s'avonds
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 18:17
AlCoHoLLiC
AlCoHoLLiC is offline
dat klinkt wel benard? hoe lang duren toetsweken en zijn ze lesvrij?
Oud 05-02-2004, 18:32
Noir
Noir is offline
tja toetsweken is gewoon 1 week bij mij tenminste (ik heb 2 toetsweken per jaar en heb van anderen gehoord op school dat ze er 4 hebben) en jah de weken zijn les vrij. Volges mij heb je ook maximaal maar 2 toetsen per dag als ik dat goed begrepen heb
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 18:42
AlCoHoLLiC
AlCoHoLLiC is offline
en tussendoor heb je helemaal geen toetsen? jha ik weet het dak lastig ben maar ben liever btje goed geinformeerd
Oud 05-02-2004, 20:35
Noir
Noir is offline
nee, heb ik zelf niet en ook niet bij anderen gehoort... hooguit een oefentoets ofzo

(je bent trouwens niet lastig kan me er iets bij voorstellen )
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 11:43
AlCoHoLLiC
AlCoHoLLiC is offline
ok nou tnx voor de info, wist al dat ik deze opleiding wou gaan doen maar wou natuurlijk weten waar ik terecht kom, maar over het algemeen wel positief gevoel, wel een paar minpunten maar dat heeft elke school natuurlijk
Oud 06-02-2004, 14:38
c4c054
c4c054 is offline
Ja ken ik
woon in ede

nja staat wel oke bekend..
maar qua opleiding niveau als je verder wil met de havo word er gezegt dat de niveau wat minder is daar
en ook de roosters inderdaad
op zich relax maar heel veel tussenuren en heel weinig lessen.
Oud 06-02-2004, 15:50
Verwijderd
Ik woon in Ede en mijn broertje doet ict. Als hij een toetsenweek heeft, heeft hij geen les en sommige dagen gewoon vrij. Herkansingen gebeuren bij hem overdag en s avonds. Wil je aanmerking komen voor herkansing dan moet je min. 80% van de lessen aanwezig zijn geweesd. Je kunt dus inprincipe alles herkansen.
Het is daar met bepaalde dingen slecht geregeld, oa. leraren te kort.
Met de stages valt het geloof ik wel mee, je kunt zelf ook een bedrijf gaan zoeken. Maar goed dit soort dingen (roosters & stage) komt wel bij meerdere scholen voor. Opzich schijnt het wel een goede school te zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 17:56
Noir
Noir is offline
Citaat:
AlCoHoLLiC schreef op 06-02-2004 @ 12:43:
ok nou tnx voor de info, wist al dat ik deze opleiding wou gaan doen maar wou natuurlijk weten waar ik terecht kom, maar over het algemeen wel positief gevoel, wel een paar minpunten maar dat heeft elke school natuurlijk

hahaha idd nja niets te danken
kom je misschien daar ooit wel eens tegen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 11:56
AlCoHoLLiC
AlCoHoLLiC is offline
Citaat:
c4c054 schreef op 06-02-2004 @ 15:38:
Ja ken ik
woon in ede

nja staat wel oke bekend..
maar qua opleiding niveau als je verder wil met de havo word er gezegt dat de niveau wat minder is daar
en ook de roosters inderdaad
op zich relax maar heel veel tussenuren en heel weinig lessen.
hoe bedoel je verder wil met de havo? na een mbo ga je geen havo doen d8 ik zo, hoe zit het trouwens met de christelijke inslag van die school in het boekje lees ik iets van elk eerste lesuur iets over "de zoutkorrel"kan iemand me daar wat meer over toelichten "
Oud 08-02-2004, 13:13
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Opzich..een leuk school.Docenten zijn wel relax.Maar de stage regelingen daar....bahh
Dont trust it.Een goede vriend van me loopt nog steeds geen stage.
En ken iemand die bll doet....die heeft ook nog geen werk momenteel.
Maar verder heb geen klachten gehoord van andere...of zelf waargenomen.(misschien is het een kwestie van pech voor hun ofzo?)

MJ

Laatst gewijzigd op 08-02-2004 om 13:15.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 18:34
Noir
Noir is offline
Citaat:
AlCoHoLLiC schreef op 08-02-2004 @ 12:56:
hoe bedoel je verder wil met de havo? na een mbo ga je geen havo doen d8 ik zo, hoe zit het trouwens met de christelijke inslag van die school in het boekje lees ik iets van elk eerste lesuur iets over "de zoutkorrel"kan iemand me daar wat meer over toelichten "

jah inderdaad de zoutkorrel de meeste leraren lezen er een verhaaltje uit voor elke morgen.. Het stelt niet zo heel erg veel voor ofzo en verder valt het christelijke wel mee vind ik. Er werd laatst wel een bijbel uitgedeeld maar het is niet zo dat er elke morgen gebid moet worden ofzo. En na een mbo opleiding kun je nog eventueel hbo gaan doen, weet niet helemaal hoe dat zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten