Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind je eerste strofe mooi, loopt goed, leest fijn weg en heeft en prettige sfeer eromheen, iets simpels en heel eerlijks, heel oprecht komt eht over, dat vind ik mooi.
Je tweede strofe vind ik iets minder, misschien is het mooier om die hetzelfde te laten lopen als je eerste strofe, qua klemtonen en regellengtes. oh, en misschien die eerste regel van je tweede strofe iets anders verwoorden, te lang/eigenbelang ![]()
|
![]() |
Jeetje, ik ben dit hele gedicht misgelopen!! Aaaargh ik schaam me. En dat nog wel speciaal voor mij
![]() Het spijt me hoor, maar ik vind dit qua vorm al veel lekkerder lopen dan als je constant rijmt. Verbeter me, maar volgens mij voel je je juist weer een beetje opgesloten door de vrijheid die het je geeft; je kunt alle woorden gebruiken, om dan de juiste woorden uit te zoeken, dat is ook niet gemakkelijk. Maar ik vind het vaak zo simpel om je boodschap achter rijm te verbergen; een gedicht wordt er zo voorspelbaar van. Een tipje wat je hierbij kunt gebruiken: breng eens wat lengteverschil aan tussen de verschillende regels. Die zijn nu nl. allemaal ongeveer even lang. Een lekkere afsluiter bijvoorbeeld, één of twee woorden die samenvatten wat je in dit gedicht wilt zeggen. Ik vind dat je op de goede weg bent! Niet dat rijmen fout is, zeker niet! En als je dit helemaal niet fijn vindt, blijf dan ook gerust wel rijmen. Het blijven jouw gedichten.
|
![]() |
|
|