Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() trouwens als je bang bent dat je later niet zal trouwen.....voeg mij maar toe op msn.......bruiloft gegarandeerd ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik herken wel wat in je 'piekergedrag'. Ook ik heb eigenlijk een geweldig leven, maar toch ga ik over ieder mogelijk negatief ding nadenken. Niet dat ik dan meteen chagerijnig word ofzo, maar ik denk wel over alle mogelijke opties na.
Ik weet dat het vervelend is om zo veel te piekeren en ik kan je weinig advies geven om ervan af te komen (anders zou ik ook niet meer zo veel nadenken), maar eigenlijk moet je het gewoon positief bekijken: jij bereidt je in ieder geval op veel mogelijke situaties voor en dat is heus niet altijd zo slecht!
|
Bespeur ik hier misschien een lichte vorm van faalangst?
Angst om te falen aan jou idealen te voldoen? Zal je echt niet altijd lukken, maar is toch ook helemaal niet erg? Jij bent ook maar mens. Je doet je best en meer kan je niet doen.
|
Ik pieker ook best veel maar wat kan helpen is om als je denkt: "maar wat nou als.. oh nee daar gaan we weer" te stoppen met aan de toekomst te denken en er over nadenken wat NU zo is. Hoeven niet alleen maar vrolijke dingen te zijn maar dan zijn je gedachten tenminste afgeleid. En gewoon proberen er vertrouwen in te hebben dat later alles goed komt. Klinkt moeilijk maar misschien helpt het
![]()
||
Citaat:
Wanneer je in een neerwaardse-pieker-spiraal zit, roep jezelf dan tot een halt.
Laatst gewijzigd op 27-11-2003 om 12:21. |
![]() |
||
Citaat:
![]() anyway: van piekeren krijg je hoofdpijn, dus ik zou het zo snel mogelijk afleren ![]()
||
Citaat:
![]()
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Soms denk ik dat het wel goed is wat je doet hoor. Bijv. als het op een gegeven moment heel goed gaat, en dan even heel slecht denk ik 'ik kom hier nooit meer uit', terwijl het 2 maanden later weer een stuk beter gaat. Weet je nog wat ik ooit in mijn dagboek schreef, waarop jij antwoordde 'het komt altijd uit een onverwachte hoek'?. Jij houdt daar rekening mee, en dat is alleen maar goed. Maar als je met zulke gedachten zit moet je er gewoon over praten, dan ben je er toch mee bezig, maar op een andere manier.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Twijfels sprake van kindermishandeling Hoogscoren | 33 | 07-01-2015 13:33 | |
Psychologie |
Gedachtes/piekeren/stress iemand 4 | 2 | 14-01-2009 15:28 | |
Psychologie |