Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2003, 16:09
LiquidSilver
LiquidSilver is offline
hmja, tis een beetje een vaag verhaal (of juist heel duidelijk en gwn bout)

ik heb een heel goede vriendin, een soort wederhelft.
maar op de een of andere manier blijf ik maar jaloers op haar zijn, of het terecht is of niet.

een half jaar geleden is er al het een en het ander tussen een jongen en haar gebeurd, maar hij wilde niet iets met haar beginnen, in feite hij vond haar helemaal niet leuk.
(drank enz.)

maar een paar weken geleden bij een feest waar iedereen bleef slapen gingen we op stap en die jongen kwam steeds maar naar haar toe (ze is wel erg veranderd in dat half jaar geef ik toe) en ze hebben de hele avond bij elkaar gehangen en zijn uiteindelijk ook naar bed geweest.

nou is die vriendin van mij helemaal verkikkerd op de jongen en ze hangen ook veel rond elkaar.
ze is erg gelukkig en ik wens haar ook al het geluk in de wereld.

maar heb ook lichte gevoelens voor die jongen en het doet me gewoon pijn om hun samen te zien.
ik weet dat ik het niet mag verstoren en vertellen zou voor haar de lol eraf werpen.

het probleem is ook nog eens dat zij zo ontzettend veel aandacht krijgt van jongens, en tja ik... helemaal niet laten we maar zeggen, zo sta ik bijvoorbeeld al een half jaar droog :/
ik weet dat ik niet lelijk ben, maar kan maar niet achterhalen wat er dan toch in hemelsnaam mis is...

hm nja moest het iig even kwijt *Zucht*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2003, 16:41
probeer
probeer is offline
uhm, wat ik drvan vind.. blijft lastig..

ok ik ben het helemaal met je eens dat je niet tegen je vriendin moet vertellen dat je ook iets voor die jongen voelt. het zou misschien een wig tussen jullie drijven, wat zo te horen erg zonde is. ik stel voor dat je die jongen zo snel mogelijk als je beste vriendin's vriend ziet, ipv een jongen die jij ook leuk vind. ik weet dat zoiets ontzettend lastig is, maar heb ook vaak genoeg gehad dat door zoiets als dit een vriendschap naar de klote ging.

over je jaloersheid op je vriendin, dit is denk ik wel iets erger, je moet je er toch op een of andere manier overheen zetten, en beseffen dat jijzelf ook al die mooie eigenschappen bezit. werk aan jezelf, en probeer vooral meer zelfvertrouwen te krijgen. als je dat eenmaal hebt (en nu praat ik niet over arrogantie, maar zelfvertrouwen en niet die breezah-attitude) zal het ook bij het andere geslacht veel makkelijker en leuker gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:16
Verwijderd
ik heb het ook wel gehad.
Mn beste vriendin had een vriend, ik niet. En niet dat ik haar vriend nou zo leuk vond, helemaal niet zelfs. Maar ik miste ook iemand waar ik heen kon en die lief tegen me deed.
Maar mijn tijd zou nog wel komen. En die kwam...
Ik weet niet of het meteen jaloezie was bij mij, maar je moet niet heel erg op zoek gaan naar een vriend om die andere jongen uit je hoofd te zetten. Dat werkt niet kan ik je vertellen.
En zelfverzekerd over proberen te komen helpt ook inderdaad, laat zien dat je blij bent met jezelf, maar niet te... niet arrogant

succes

ps: zeker niet vertellen dat je hem leuk vind hoor!!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 07:33
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Het is helemaal niet gek dat je een beetje jaloers bent. Maar laat het geen invloed hebben op de vriendschap met je vriendin. Ik zou het haar ook zeker niet vertellen dat je ook gevoelens voor die jongen hebt. En net zoals hierboven gezegt wordt Jouw tijd komt nog wel. Probeer je niet bezig te houden met de eigenschappen waarvan je denkt dat je vriendin ze wel heeft en jij niet, maar werk gewoon meer aan jezelf. Want Jij bent natuurlijk net zo goed de moeite waard als je vriendin!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten