Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
dit gedichtje heb ik geschreven met de nadruk op de woorden, het spelen en manipuleren met de woorden. zoals je met vormen kunt spelen bij schilderen of beeldhouwen. je kunt geijkte vormen hebben, zowel ruimtelijke als taalkundige als muzikale als wiskundige als omgangsvormen, en die kun je toch allemaal ook een beetje vérvormen zoals je het zelf leuk vindt. dat wilde ik met dit gedichtje laten zien. en de vormen hebben namen en de namen zijn woorden, en de woorden zijn vervormd en de vormen dus eigenlijk ook.
|
![]() |
Petje af.
De woorden als een schilderij in sterke compositie. Snap ik goed dat het je hier vooral is gegaan om de vormgeving, woordlengte en -klank en niet zozeer om het inhoudelijke, de samenhang?
|
Ik vind het een abstract, sterk gedicht; de titel legt eigenlijk het gedicht uit, heel goed gedaan. De vorm is sterk, ik vind het spelen met woorden erg goed gelukt! Samen vormen de woorden een krachtig geheel, ik vind je gedicht erg prettig om te lezen. Bovendien is het weer eens wat anders, ik vind het erg orgineel
![]()
||
Citaat:
![]()
|
|