Advertentie | |
|
![]() |
|
Klinkt fijn: Verloren woorden op de winden van verschil.
Het lijkt alsof je twee stijlen van schrijven gebruikt in je gedicht: leuk, mooi!. Namelijk een directere vorm; "hebben zij wel eens gehoord hoe ik mijn tranen huil?" en die met een wat meer-afstand beschreven; hun ontlokt de haat een lach als een woord verloren gaat op wind. Ik vind je 4e strofe niet zo fijn lopen, de overgang van zin 3 naar 4, voor mijn gevoel. Ontlokt vind ik een mooi woord!. Inhoudelijk ga ik er nog even over nadenken.Kijken wat er achter kan zitten ![]() Leuk de titel die overloopt in het gedicht!
|
![]() |
Een ritme om je vingers bij af te likken. Het hapert geen enkele keer, mijn bewondering.
en vergeten doe ik niet in een wereld van verschil Geweldig. Technisch gezien zit dit super in elkaar en je hebt bovendien je achterliggende gevoel over kunnen brengen zonder overdreven sentimenteel te worden. Je dicht wel zwaar ![]()
|
Ik vind het een goed gedicht, met een krachtig, zwaar lezend woordgebruik; de beginklanken worden goed aangezet. Toch heb ik een paar puntjes waar naar mijns inziens het enjambement niet zo goed is toegepast, nl. de volgende regels:
Verloren woorden op de winden van verschil en begrijpen doe ik niet Hier zou ik eerder de laatste twee regels samenvoegen. en vergeten doe ik niet Deze regels zou ik ook samenvoegen; volgens mij leest het dan beter en wordt er ook beter naar de slotzin toegwerkt, zodat deze krachtiger overkomt. Verder een goed gedicht; mooi woordgebruik, en erg leuk om te lezen!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De wereld van glas Verwijderd | 0 | 12-04-2007 17:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Wereld van verschil JackieZ | 5 | 30-12-2004 11:29 | |
Verhalen & Gedichten |
In een wereld van verdriet Anno 1986 | 2 | 23-05-2004 23:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Een wereld van verdriet... Secreet | 10 | 05-06-2003 11:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Wereld van Evito | 10 | 10-02-2003 15:09 | |
Psychologie |
In de wereld van een verhaal blijven hangen. Hebben jullie dat ook wel eens? John Sickbock | 17 | 05-05-2002 22:00 |