Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2003, 14:48
FulltimePsycho
FulltimePsycho is offline
Misschien stel ik me aan en is er helemaal geen probleem, maar toch vraag ik me dit af.

Mijn vriendin droomt de laatste tijd over een ander...
Wat moet ik nou doen?
Oud 01-12-2003, 14:51
Gothic
Gothic is offline
niets, je kan weinig doen, behalve afwachten
Oud 01-12-2003, 14:57
elledc
elledc is offline
Vertelt ze je dat?
Het hang ervan af toch... of ze irl bestaat, of ze elkaar goed kennen etc, of het meer fantasieen zijn...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 14:57
de abt van sion
de abt van sion is offline
Je erop instellen dat jullie relatie geen blijvertje is.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:02
FulltimePsycho
FulltimePsycho is offline
Citaat:
Vertelt ze je dat?
De eerste keer wel, maar vandaag hoorde ik haar met een vriendin van haar praten over een tweede keer

Laatst gewijzigd op 01-12-2003 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:07
Tolchok
Tolchok is offline
dromen over vreemdgaan doet virtueel iedereen denk ik,
maar weinig mensen geven het toe.
ik ben zelf van mening dat het niet per se hoeft te betekenen dat je ook daadwerkelijk vreemd wil gaan, maar dat het ook heel goed iets anders kan betekenen.
Oud 01-12-2003, 15:27
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 01-12-2003 @ 15:57:
echt niet.

maak je echt geen zorgen, er is echt niets aan de hand als ze droomt over een ander. (enfin, het zou kunnen, maar waarschijnlijk niet. we weten er natuurlijk ook niet het fijne van,je zegt enkel dat ze over een ander droomt)
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:38
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
niets om je zorgen over te maken joh
Doet vrijwel iedereen denk ik, onbewust, of ze willen het niet toegeven. Maar Mijns inziens heeft dit niets te beteken, het betekent niet dat ze in het echt ook iets met die jongen wil doen ofzo, lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:39
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 01-12-2003 @ 15:57:
wat een onzin.
Misschien heb ik rolleyes over het hoofd gezien hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat je dit meent
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:41
Verwijderd
doe ik ook wel eens, ben nog steeds samen met mn vriend...ik denk niet dat je je dr zorgen over hoeft te maken...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:50
The0
The0 is offline
Ik denk dat je moet uitleggen hoe je dat 'dromen over' bedoeld. Wil ze graag bij deze andere persoon zijn, of letterlijk dromen.

Bij optie 1 heb je nl een probleem, bij optie 2 niet, er van uitgaande dat ze niet lucide droomt (bewust over een onderwerp dromen).

Ik wed dat jij ook wel eens droomt over een andere meisje, (of misschien zelfs een andere jongen )

Zoals je vast al wist kun je je eigen dromen niet bepalen.

Vraag haar dus eens wat ze met dat dromen bedoeld en hoeveel waarde ze er zelf aan hecht.

Succes
Oud 01-12-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
maria schreef op 01-12-2003 @ 16:41:
doe ik ook wel eens, ben nog steeds samen met mn vriend...ik denk niet dat je je dr zorgen over hoeft te maken...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:07
Gwinnie
Gwinnie is offline
wat voor dromen? snachts? of dagdromen?

ik droom ook wel is over andere jongens, maar zou mn vriend voor geen goud willen ruilen. voor niemand niet.
en ik ga ervan uit dat hij ook wel is over andere meisjes droomt en aan ze denkt. weet eigenlijk wel zeker.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:24
Verwijderd
Ik droom vaak over alle nieuwe indrukken van de afgelopen tijd; kent ze die ander nog maar net? Dan vind ik het vrij logisch (tenzij ze droomt dat ze seks met hem heeft ofzo...)
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-12-2003 @ 17:24:
(tenzij ze droomt dat ze seks met hem heeft ofzo...)
Ook dat is niet onlogisch. Dat je ergens over droomt betekend absoluut niet perse dat je het ook wil, het is geen fantasie ofzo. Het is gewoon een grijze massa die z'n zaakjes aan 't ordenen is.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:33
probeer
probeer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-12-2003 @ 17:28:
Ook dat is niet onlogisch. Dat je ergens over droomt betekend absoluut niet perse dat je het ook wil, het is geen fantasie ofzo. Het is gewoon een grijze massa die z'n zaakjes aan 't ordenen is.
niet? volgens freud waren dromen je eigen fantasien en dingen die je graag wilde, in een ander jasje gegoten. b.v.:

een jongen die droomt over een meisje dat hem 2 ballonnen geeft, kan irl best willen dat hij leuk aan dr borsten wil zitten.

edit: ok @ ts, als ik jou was zou8 ik je als nog nergens druk over maken, gewoon afwachten en vooral met haar over praten (natuurlijk niet op een verwijtende manier). gewoon vertellen hoe je het vind, maar duidelijk laten blijken dat zij dr ook niets aan kan doen. zoiets als dit kan je relatie helemaal vernielen, of hem juist alleen maar sterker maken.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:35
saartjeh
saartjeh is offline
ligt er aan wie, hoe, wat, wanneer ect
pff kom op, kun je weinig aan doen
in dromen verwerk je datgene uit het dagelijkse leven ofzow, mmm, waar komt me die zin zo bekend van voor (en die zin klopt ook nie)
Oud 01-12-2003, 16:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 01-12-2003 @ 17:33:
niet? volgens freud waren dromen je eigen fantasien en dingen die je graag wilde, in een ander jasje gegoten. b.v.:
Maureen?

Van Freud is erg lang bekend dat hij er wat betreft een hoop dingen echt compleet naastzat. En hoe leg je nachtmerries uit dan?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:39
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ik geloof niet dat ik met Niels zijn ex in een sportzaal naar bed zou willen gaan en elkaar dan gek maken met vunzige Duitse woorden, nee.

Serieus, pak er eens een dromen encyclopedie van drie euro bij de boekenvoordeel bij.
Oud 01-12-2003, 16:46
probeer
probeer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-12-2003 @ 17:37:
Maureen?

Van Freud is erg lang bekend dat hij er wat betreft een hoop dingen echt compleet naastzat. En hoe leg je nachtmerries uit dan?
oow ik geef je groot gelijk, freud had vele dingen fout, maar voor zijn tijd en wat hij bereikt heeft is hij toch een grote (voornamelijk) psycholoog, die vele mensen hielp met dromen-shite...

en tsja.. n8merries kan ik je niets over zeggen, door saaiheid van zijn werk ben ik gestopt het te lezen .
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 01-12-2003 @ 17:46:
oow ik geef je groot gelijk, freud had vele dingen fout, maar voor zijn tijd en wat hij bereikt heeft is hij toch een grote (voornamelijk) psycholoog, die vele mensen hielp met dromen-shite...
Nou, hij heeft de basis gelegd voor de moderne Psychoanalyse, maar dat betekend niet dat al z'n ideeen correct waren, integendeel. Maar iemand die psychologie heeft gestudeerd kan daar veel meer over vertellen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:00
Verwijderd
ik droom ook wel eens over een ander, maar ik vertel dit alleen niet. Dan maakt ie zich alleen maar zorgen, wat helemaal nergens voor nodig, want ik vind hem toch leuker dan die persoon in mn droom...

don't worry
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:03
probeer
probeer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-12-2003 @ 17:49:
Nou, hij heeft de basis gelegd voor de moderne Psychoanalyse, maar dat betekend niet dat al z'n ideeen correct waren, integendeel. Maar iemand die psychologie heeft gestudeerd kan daar veel meer over vertellen.
en weet je ook hoe hij nu zat met die nachtmerries? kben nu toch wel benieuwd...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:14
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik droom ook wel eens over anderen.. Wil niet gelijk zeggen dat ik verliefd op zo'n persoon ben.. tegen dromen kan je niks doen..
je verwerkt dan gewoon de indrukken van de afgelopen dag.
Oud 01-12-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:
scrolllock schreef op 01-12-2003 @ 17:33:

een jongen die droomt over een meisje dat hem 2 ballonnen geeft, kan irl best willen dat hij leuk aan dr borsten wil zitten.

edit: ok @ ts, als ik jou was zou8 ik je als nog nergens druk over maken, gewoon afwachten en vooral met haar over praten (natuurlijk niet op een verwijtende manier). gewoon vertellen hoe je het vind, maar duidelijk laten blijken dat zij dr ook niets aan kan doen. zoiets als dit kan je relatie helemaal vernielen, of hem juist alleen maar sterker maken.
Volgens Freud was je ook in je peuterjaren volop bezig met sex
met zijn fallische fase

dus zou niet teveel waarde hechte aan die constatering van Freud
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2003, 17:53
Verwijderd
Wat is het probleem?
Meestal zijn de mensen in je dromen enkel een symbool/ afspiegeling van jezelf.
Al zou ze over hem dromen omdat ze hem ontzettend aantrekkelijk vind, is dat schadelijk voor jou? Ze zal hem niet de volgende dag bespringen vanwege haar droom..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 18:12
juno
juno is offline
Het is maar een droom. Dromen is verwerken. Je droomt daarbij je angsten en verlangens van je af. Maar dat gebeurt niet op een logische manier. Je onderbewuste kent de als A dan B logica niet.
Niet alles wat je droomt, wil je ook letterlijk zo uitvoeren. Soms wel, en daar ben je je dan ook best van bewust. Maar helpt haar droom haar dan niet, om het IWL ( in waking life) juist achterwege telaten, omdat de wens al in de slaap vervuld is?

Freud had wel gelijk toen hij zei dat we in symbolen dromen. Iedere samenleving heeft namelijk zijn symbolen. Maar ik zou zijn Traumdeutung toch niet helemaal letterlijk nemen. Symbolen zijn namelijk niet universeel, maar tijd en plaats en vooral ook persoonsgebonden. Je verwerkt namelijk je eigen indrukken en ervaringen ook in je dromen, je associaties zijn gebaseerd op hele vroege ervaringen vaak, je trauma's, ook, als je ze zo wilt noemen.

Laatst gewijzigd op 01-12-2003 om 18:15.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 18:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Poser4life schreef op 01-12-2003 @ 18:15:
Volgens Freud was je ook in je peuterjaren volop bezig met sex
met zijn fallische fase
Je begon volgens mij met je anale of orale fase ofzo. Go Sigmund
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 18:26
Scatterheart
Scatterheart is offline
Oraal.
Oud 01-12-2003, 19:10
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-12-2003 @ 17:24:
(tenzij ze droomt dat ze seks met hem heeft ofzo...)
volgens mij(ik kan het mis hebben) zei freud dat sex met iemand hebben in je droom slechts betekent dat je je druk maakt om je band met die persoon ofzo

als dat zo is, dan is dat bestwel geruststellend voor een heleboel mensen denk ik zo
Oud 01-12-2003, 20:45
Verwijderd
Ik droom zo vaak over anderen..
Ik droom dat ik sex heb met die, vreemdga met die of het vriendinnetje ben van die.

Vaak zijn het herinneringen, verlangens, angsten, fantasiën en onzin door elkaar.

Ik bedoel, wanneer ik met mijn vriend sex heb gehad en met een andere jongen heb staan praten, kan dat in mijn droom best 'ik heb sex met die andere jongen' worden.

Mijn vriend heeft ook wel eens dromen over andere meisjes. Eentje zat bij hem op schoot, met een ander had ie sex en ging ie een nacht later een joint roken en met weer een ander had ie heel gedetailleerde sex. Had ik dit allemaal liever niet willen weten? Ja, heb liever dat ie die dromen voor zichzelf houdt..

Dat jouw vriendinnetje het niet heeft verteld kan lijkt mij ook alleen maar betekenen dat ze je niet onnodig ongerust wil maken, niet dat ze het geheim wil houden omdat het iets betekent.

En sowieso, bij seksdromen.. al zou het puur de uiting van een verlangen zijn, zolang iemand het in het echt maar niet uitvoert, toch?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 01-12-2003 @ 17:39:

Serieus, pak er eens een dromen encyclopedie van drie euro bij de boekenvoordeel bij.
http://www.dromenweb.nl/enter.html?target=

of mag dat niet?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 22:03
Verwijderd
Ik zou er niet meteen angstig van worden. Misschien/waarschijnlijk vind zij het net zo vervelend als jij het vind. Ik droomde laatst dat ik met een andere jongen zoende en dat terwijl diegene gewoon een vriend is die ik ken over msn en forum en ik hem nog nooit heb gezien.. Dat maakte me wel een beetje bang en ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest. Ik wist wel dat ik nooit wat met diegene zou willen beginnen, maarja.. Maar ik ben zo ongelooflijk gek op mijn vriend en zou m voor nix en niemand willen missen dus.. Het heeft dus ook niets te betekenen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 22:37
Verwijderd
Zijn het dromen waarin ze zwaar verliefd is op die ander, heeft ze alleen sex met hem, vind ze hem in het echt wat, is het iemand die jij kent, die zij kent of die ze alleen af en toe voorbij ziet lopen? Je moet wel iets duidelijker zijn natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 22:55
Warsocket
Warsocket is offline
Ik heb ook wel eens een droom gehad dat ik flink met Qimm aan het sexen was maar ik zoek er toch ook niks achter zolang het maar geen werkelijkheid wordt he
Oud 02-12-2003, 15:04
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-12-2003 @ 17:37:
Maureen?

Freud is achterhaald.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Tolchok schreef op 01-12-2003 @ 20:10:
volgens mij(ik kan het mis hebben) zei freud dat sex met iemand hebben in je droom slechts betekent dat je je druk maakt om je band met die persoon ofzo

als dat zo is, dan is dat bestwel geruststellend voor een heleboel mensen denk ik zo
Haha Dus als je niet over seks droomt, vond Freud dat het eigenlijk om seks draaide, maar als je over seks droomt, dan vond Freud dat het niets met seks te maken had? Freud is grappig
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:08
Verwijderd
Dat heb ik ook wel eens, alleen qua karakter en manier van doen lijkt de jongen uit mn dromen () wél weer heel erg op mn vriend, alleen qua uiterlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:09
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 02-12-2003 @ 16:04:
Freud is achterhaald.
Niet per sé. Tenzij je alles wat meer dan honderd jaar oud is achterhaald wilt noemen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:10
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-12-2003 @ 16:07:
Haha Dus als je niet over seks droomt, vond Freud dat het eigenlijk om seks draaide, maar als je over seks droomt, dan vond Freud dat het niets met seks te maken had? Freud is grappig
ja bij freud is blijkbaar alles sex behalve sex zelf
Oud 02-12-2003, 15:17
The PyroPath
The PyroPath is offline
Citaat:
Chimera schreef op 01-12-2003 @ 17:28:
Dat je ergens over droomt betekend absoluut niet perse dat je het ook wil, het is geen fantasie ofzo. Het is gewoon een grijze massa die z'n zaakjes aan 't ordenen is.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-12-2003 @ 16:09:
Niet per sé. Tenzij je alles wat meer dan honderd jaar oud is achterhaald wilt noemen.
Freud is toch niet meer dan 100 jaar oud? Bij mijn weten was hij vooral in de jaren 20 goed op dreef. Daarbij mag je dingen waarvan later bewezen is dat ze niet kloppen, best wel achterhaald noemen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:44
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-12-2003 @ 16:20:
Freud is toch niet meer dan 100 jaar oud? Bij mijn weten was hij vooral in de jaren 20 goed op dreef. Daarbij mag je dingen waarvan later bewezen is dat ze niet kloppen, best wel achterhaald noemen.
Oh, dat kan ook wel hoor

Anyway, om alles nou meteen maar achterhaald te gaan noemen vind ik ook weer zoiets.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 17:09
oldt3
oldt3 is offline
Citaat:
Tolchok schreef op 01-12-2003 @ 16:07:
dromen over vreemdgaan doet virtueel iedereen denk ik,
maar weinig mensen geven het toe.
ik ben zelf van mening dat het niet per se hoeft te betekenen dat je ook daadwerkelijk vreemd wil gaan, maar dat het ook heel goed iets anders kan betekenen.
aja?ik anders niet,gewoon de gedachte al.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 16:38
punxnotdead
punxnotdead is offline
ah en jij onthout ook al je dromen ?
Oud 07-12-2003, 17:03
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
dromen over vreemdgaan én fantasieën over vreemgaan willen allebei niet zeggen dat je het daadwerkelijk wilt. een vriendin van mij heeft ze over sm, ik heb ze soms over mensen die ik totaal niet mag of over totale vreemden. nou dat zijn 2 soorten mensen waarmee ik het nooit zou doen....
Verder zegt het volgens mij genoeg dat ze het zo relaxed aan je vertelt. Uit je berichtje leidde ik tenminste niet af dat ze het hakkelend en stoterig vertelde.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 21:45
Bravo
Bravo is offline
Dromen heb je niet in de hand.
Kan je dus niets aan doen dus ik zou me er geen zorgen om maken, als ik jou was.
Reageren

Regels voor berichten