Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat je moet uitleggen hoe je dat 'dromen over' bedoeld. Wil ze graag bij deze andere persoon zijn, of letterlijk dromen.
Bij optie 1 heb je nl een probleem, bij optie 2 niet, er van uitgaande dat ze niet lucide droomt (bewust over een onderwerp dromen). Ik wed dat jij ook wel eens droomt over een andere meisje, (of misschien zelfs een andere jongen ![]() Zoals je vast al wist kun je je eigen dromen niet bepalen. Vraag haar dus eens wat ze met dat dromen bedoeld en hoeveel waarde ze er zelf aan hecht. Succes
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
een jongen die droomt over een meisje dat hem 2 ballonnen geeft, kan irl best willen dat hij leuk aan dr borsten wil zitten. edit: ok @ ts, als ik jou was zou8 ik je als nog nergens druk over maken, gewoon afwachten en vooral met haar over praten (natuurlijk niet op een verwijtende manier). gewoon vertellen hoe je het vind, maar duidelijk laten blijken dat zij dr ook niets aan kan doen. zoiets als dit kan je relatie helemaal vernielen, of hem juist alleen maar sterker maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Van Freud is erg lang bekend dat hij er wat betreft een hoop dingen echt compleet naastzat. En hoe leg je nachtmerries uit dan? |
![]() |
||
Citaat:
en tsja.. n8merries kan ik je niets over zeggen, door saaiheid van zijn werk ben ik gestopt het te lezen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik droom ook wel eens over anderen.. Wil niet gelijk zeggen dat ik verliefd op zo'n persoon ben.. tegen dromen kan je niks doen..
je verwerkt dan gewoon de indrukken van de afgelopen dag.
||
Verwijderd
|
Citaat:
met zijn fallische fase dus zou niet teveel waarde hechte aan die constatering van Freud |
Advertentie |
|
![]() |
|
Het is maar een droom. Dromen is verwerken. Je droomt daarbij je angsten en verlangens van je af. Maar dat gebeurt niet op een logische manier. Je onderbewuste kent de als A dan B logica niet.
Niet alles wat je droomt, wil je ook letterlijk zo uitvoeren. Soms wel, en daar ben je je dan ook best van bewust. Maar helpt haar droom haar dan niet, om het IWL ( in waking life) juist achterwege telaten, omdat de wens al in de slaap vervuld is? Freud had wel gelijk toen hij zei dat we in symbolen dromen. Iedere samenleving heeft namelijk zijn symbolen. Maar ik zou zijn Traumdeutung toch niet helemaal letterlijk nemen. Symbolen zijn namelijk niet universeel, maar tijd en plaats en vooral ook persoonsgebonden. Je verwerkt namelijk je eigen indrukken en ervaringen ook in je dromen, je associaties zijn gebaseerd op hele vroege ervaringen vaak, je trauma's, ook, als je ze zo wilt noemen. Laatst gewijzigd op 01-12-2003 om 18:15. |
![]() |
||
Citaat:
als dat zo is, dan is dat bestwel geruststellend voor een heleboel mensen denk ik zo
|
Verwijderd
|
Ik droom zo vaak over anderen..
Ik droom dat ik sex heb met die, vreemdga met die of het vriendinnetje ben van die. Vaak zijn het herinneringen, verlangens, angsten, fantasiën en onzin door elkaar. Ik bedoel, wanneer ik met mijn vriend sex heb gehad en met een andere jongen heb staan praten, kan dat in mijn droom best 'ik heb sex met die andere jongen' worden. Mijn vriend heeft ook wel eens dromen over andere meisjes. Eentje zat bij hem op schoot, met een ander had ie sex en ging ie een nacht later een joint roken en met weer een ander had ie heel gedetailleerde sex. Had ik dit allemaal liever niet willen weten? Ja, heb liever dat ie die dromen voor zichzelf houdt.. Dat jouw vriendinnetje het niet heeft verteld kan lijkt mij ook alleen maar betekenen dat ze je niet onnodig ongerust wil maken, niet dat ze het geheim wil houden omdat het iets betekent. En sowieso, bij seksdromen.. al zou het puur de uiting van een verlangen zijn, zolang iemand het in het echt maar niet uitvoert, toch? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
of mag dat niet? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou er niet meteen angstig van worden. Misschien/waarschijnlijk vind zij het net zo vervelend als jij het vind. Ik droomde laatst dat ik met een andere jongen zoende en dat terwijl diegene gewoon een vriend is die ik ken over msn en forum en ik hem nog nooit heb gezien.. Dat maakte me wel een beetje bang en ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest. Ik wist wel dat ik nooit wat met diegene zou willen beginnen, maarja.. Maar ik ben zo ongelooflijk gek op mijn vriend en zou m voor nix en niemand willen missen dus.. Het heeft dus ook niets te betekenen.
|
![]() |
|
Ik heb ook wel eens een droom gehad dat ik flink met Qimm aan het sexen was
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Anyway, om alles nou meteen maar achterhaald te gaan noemen vind ik ook weer zoiets. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
dromen over vreemdgaan én fantasieën over vreemgaan willen allebei niet zeggen dat je het daadwerkelijk wilt. een vriendin van mij heeft ze over sm, ik heb ze soms over mensen die ik totaal niet mag of over totale vreemden. nou dat zijn 2 soorten mensen waarmee ik het nooit zou doen....
Verder zegt het volgens mij genoeg dat ze het zo relaxed aan je vertelt. Uit je berichtje leidde ik tenminste niet af dat ze het hakkelend en stoterig vertelde. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Fanatiek gelovige vriendin Garibaldi | 87 | 21-04-2006 18:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Dromen (kort verhaal) WolterB | 10 | 26-06-2005 17:17 | |
Verhalen & Gedichten |
*Een Pijnlijk bestaan* Met nieuw deel! Schrijfstertje | 19 | 03-06-2004 15:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
Films, TV & Radio |
Zelf bedache films part ii Verwijderd | 28 | 05-06-2003 20:04 | |
Liefde & Relatie |
als je vriendje droomt over andere meisjes... iebke* | 36 | 16-05-2002 21:50 |