Advertentie | |
|
![]() |
|
Raar dat dat nog moet... Mij werd altijd verteld dat je vanaf
je 16e niet per se je ouders hoeft in te lichten. Of het handiger ed is, is meestal een ander verhaal.. Maar goed. Ik zou eerst voor jezelf precies uitmaken waarom je hulp hebt gezocht. Met welke dingen zit je nu, welke problemen heb je? Wat voor gevolgen hebben die op de rest van je leven? Wat wil je eraan doen, ben je gemotiveerd om ze op te lossen? Zorg dat ze een goed beeld op jouw situatie krijgt, zodat ze goed kan zien waarom je hulp zoekt/hebt gezocht. Ik denk dat duidelijkheid best wat kan helpen, als ze het hoe en waarom weet, en weet hoe alles in z'n werking zal gaan, is het iig duidelijker ed... Weet ze misschien ook beter waar ze aan toe is. Als je ouders geen toestemming willen geven, neem ik aan dat ze bij Altrecht wel naar een oplossing zoeken... Hoop ik iig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik kon het niet meer voor me houden.. dus toen k net alleen met me moeder boven was vertelde ik het.. ze wist al wel dat ik naar altrecht wou maar toch zat ze met zulke ogen..
Ze wou eerst de brief lezen, logisch natuurlijk.. IK ben dr niet gerust op, en denk dat ze geen toestemming gaat geven.. ![]() naja.. k ben het iig kwijt.. nu zie ik wel wat er gebeurd.. dit moet ik gewoon ff kwijt.. me pa deed weer belachelijk onder het eten.. nu zat ie weer te zeiken over mij trui.. ![]() ![]() toen ging ie helemaal raar stampen enz..en echt raar doen omdat me jas van de kapstok was gevallen, en als k naar boven zou gaan moest k hem ff ophangen dus ik ging naar boven.. komt ie stampend achter me aan om te kijken of ik hem wel had opgehangen.. en net begon ie te zeiken over me fiets... en vanochtend.. ![]() ![]() uiteindelijk pakte hij de kaasschaaf, en gooide hem op de tafel .. ![]() wie spoort hier nou niet?! |
![]() |
|
Ik hoop dat als je ouders het toch nog niet zouden goedkeuren het via de omwegen zal gaan lukken... want zoals k toestrax al tegen je zei.. met de "blokkade" van je ouders, hoeft het niet te betekenen dat voor jou de hulpverlening ook geblokkeerd wordt..
*knuffelt* Lau. P.s Mjah, ben aanwezig op msn jah ![]()
|
Meis, als je vader zoiets doet als je post verscheuren moet er NU iets aan je thuissituatie gebeuren. Je ouders hoeven niet actief mee te doen aan het verkrijgen van hulp, maar je hebt het nodig en als ze je daarin tegenwerken zijn ze SLECHT bezig.
Nouja, alles wat ik je aan kan raden is proberen er zo redelijk mogelijk over te praten met je moeder. Kritiek accepteren helpt vaak al heel wat aan de mening van een ander. Naar haar argumenten luisteren en er geen wegwuiven, maar er redelijk en vriendelijk op in gaan. Succes.
|
heb die brief tussen de post vandaan gehaald..
![]() dat formulier stelt echt niks voor.. maare tja.. toch moet k die handtekening hebben.. wat k alleen niet helemaal snap is dit: *Client vanaf 16 jaar dient altijd zelf te tekenen. Voor jeugdigen onder te 12 jaar moet(en)ouder(s)wettelijk vertegenwoordiger(s)ondertekenen.. hmm, jah.. het zal wel.. ze heeft duidelijk gezegd dat een van me ouders moet tekenen.. (maar uit die brief lijkt het net alsof dat niet hoeft) vaagjies.. maar ja... morgen geef k die brief maar... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ennuhm, succes meisje! Het gaat allemaal lukken! |
![]() |
|
Krijgen jouw ouders geen gesprek bij jeugdzorg hoe het nou verder met je moet? Misschien kunnen de hulpverleners daar anders je ouders inlichten over wat het beste voor je is en vertellen wat het precies inhoudt zodat ze er misschien wat positiever over na gaan denken. Probeer anders is of een van de hulpverleners daar er eens met je ouders over wil praten.
Succes ermee!
|
hey lieve meid,
ben al ff niet op het forum geweest en lees dit nu pas. *zucht* ik hoop zó dat het je gaat lukken. ik weet dat je het nodig hebt, en dat je het ook wilt. Dat is juist hartstikke goed!! je moet, er denk ik, goed met je moeder over praten. ze heeft natuurlijk ook dingen meegemaakt (met je zus) maar vertel haar dat jou huis niet hetzelfde zou overkomen, maar dat je er gewoon aan wilt werken, en dat je dat zelf, nu, even niet meer kan!! jeejj, ik vind het zo goed he, dat je al zo ver bent gekomen!! dikke kus!!! wen en hoe is het met die vriendin afgelopen? pm??
||
Citaat:
kuzzies |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
hey!
jah, ik heb die handtekening.. ze keek me echt zo aan en vroeg""wil je dat echt?" dus ik zeg ja.. Ze zette haar handtekening op een voorwaarde... dat ze op de hoogte werd gehouden.. en dat ze niet (zoals nu ![]() ![]() Ik ben bang dat dit betekend dat ik o.a. moet vertellen van am.. maar jah.. dat zie ik dan wel weer.. en daar zullen ze me vast wel bij helpen.. thnx voor jullie lieve berichtjes ![]() kuzzies mir |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Is het mogelijk van VWO naar HAVO te gaan zonder toestemming van ouders? Bas12345 | 28 | 26-05-2011 15:44 | |
Werk, Geld & Recht |
Mag mijn huisbaas de woning betreden zonder toestemming? amith | 6 | 13-04-2011 12:34 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
waarom zou de VN moeten toestemmen met de oorlog in Irak? runner | 6 | 10-06-2004 18:02 |