Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2003, 20:23
Narrator
Narrator is offline
Ik werd vannochtend om ongeveer kwart over tien wakker. Ik had nog geen zin om eruit te gaan, dus blijf ik nog lekker even liggen. Slapen deed ik niet meer maar ik lag gewoon even na te denken totdat mijn oog viel op mijn klok die aan de wand hangt.

Ik heb namelijk de batterijen eruit gehaald omdat ik niet tegen dat getik kan. De klok had altijd op 10:45 gestaan maar nu stond hij op 10:36, (Daarom viel het me op). Ik had zo iets van, hoe kan dat nou weer? Toen ik naar mijn wekkerradio keek zag ik dat deze precies op 10:40 stond. Maar hij staan 4 minuten voor. Dus het was eigenlijk 10:36(!).

De wandklok werkt niet, maar toch stond deze exact op de juiste tijd toen ik er naar keek. En ik weet niet hoe het komt dat de wijzers verplaatst zijn. Misschien heeft m'n moeder ze verplaats met afstoffen ofzo, maar ik weet zeker dat de klok al maanden lang op 10:45 stond.

En dan nog is het toevallig dat ik er net naar keek toen hij op de juiste tijd stond.

Ik vroeg me af of andere ook wel eens zoiets hebben meegemaakt. Of hoe je zoiets het best kunt verklaren.
Advertentie
Oud 15-06-2003, 20:38
AngelLena
AngelLena is offline
Tja... Kan ik zo niet verklaren nee. Maar als er verder niets raars aan de hand was zou ik het houden op een technisch mankement waardoor hij toch op een of andere manier terug geschoten is.
Met apparaten en andere technische dingen gebeurt wel meer wat je in de eerste instantie niet kan verklaren. Misschien had dat ding nog genoeg energie uit die batterijen kunnen halen om nog ongeveer 24 uur door te stromen. (iets minder dan)
Oud 15-06-2003, 23:07
Verwijderd
1 minuut verschil... op een wijzerklok... kan makkelijk verschuiven of verkeerd bekeken worden.
Het lijkt me idd wel een erg sterk toeval, maar langs de andere kant is het ook erg twijfelachtig.
Oud 15-06-2003, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 16-06-2003 @ 00:07:
1 minuut verschil... op een wijzerklok... kan makkelijk verschuiven of verkeerd bekeken worden.
Het lijkt me idd wel een erg sterk toeval, maar langs de andere kant is het ook erg twijfelachtig.
9 minuten verschil... (10h45 ~ 10h36)

Maar het lijkt me ook gewoon dat het bij het afstoffen of zo moet gebeurd zijn. Maar toch, 't is wel toeval dat het uur juist was.
Oud 16-06-2003, 14:41
mleen
mleen is offline
kan ook zijn dat de wijzer gewoon een stukje naar beneden is gevallen..

Ik heb het ook weleens gehad met mijn klok die maanden bijna stil heeft gestaan(hij tikte nog wel maar kwam niet verder dan kwarr voor en) en soms viel de wijzer dan terug. En omdat hij op kwart voor 9 stond ongeveer, wordt ik dan weleens wakker en dan wil het in een paar maanden eens gebeuren dat ik precies op dat moment keek
Oud 17-06-2003, 10:44
morlock
morlock is offline

Pas op voor de vreselijke wraak van de wandklok!!
Weest nobel en de wandklok zal over u waken...
Maar...
Weest kwaadaardig en de wandklok zal u snacht's bespringen en u achtervolgen tot in de krochten van de HEL!!

Muhuhuwhahahahahah.....
Oud 17-06-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
morlock schreef op 17-06-2003 @ 11:44:

Pas op voor de vreselijke wraak van de wandklok!!
Weest nobel en de wandklok zal over u waken...
Maar...
Weest kwaadaardig en de wandklok zal u snacht's bespringen en u achtervolgen tot in de krochten van de HEL!!

Muhuhuwhahahahahah.....
je kunt ook gewoon zeggen dat je het onzin vindt
Oud 17-06-2003, 12:01
morlock
morlock is offline
Citaat:
Mutant schreef op 17-06-2003 @ 11:50:
je kunt ook gewoon zeggen dat je het onzin vindt
Tja... ik ben in een melige bui en kon het gewoon eventjes niet laten
Oud 17-06-2003, 13:32
Verwijderd
ik kan me echt niet inleven in deze situatie, als ik de wereld uit mijn bed bekijk is dit een wazige bedoeling (best wel slechte ogen ) maar ja ik weet t niet, misscihen kwam t doordat je me vanuit je bed bekeek, ander aanzicht maarja t zal wel best wel freaky
Oud 17-06-2003, 14:24
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
morlock schreef op 17-06-2003 @ 13:01:
Tja... ik ben in een melige bui en kon het gewoon eventjes niet laten
Daar heb ik geloof ik ook vaak last van

Ontopic: persoonlijk denk ik ook dat het toeval is, dus dat de wijzers gewoon door het afstoffen verplaatst zijn maar het kan natuurlijk ook dat het iets met een electrisch veld in je kamer te maken hebben. Dat je niet meer kon slapen kan ook met electrische straling te maken en door die aanwezige straling kunnen ook de wijzers van je klok verschoven zijn. Je zegt dat je toevallig op je klok keek, maar als je zeker weet dat ze al maanden op die tijd stonden, dan kijk je er dus vaak en kan je dus met electrische straling vanuit jou zelf te maken heeft
Oud 17-06-2003, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 17-06-2003 @ 15:24:
Daar heb ik geloof ik ook vaak last van

Ontopic: persoonlijk denk ik ook dat het toeval is, dus dat de wijzers gewoon door het afstoffen verplaatst zijn maar het kan natuurlijk ook dat het iets met een electrisch veld in je kamer te maken hebben. Dat je niet meer kon slapen kan ook met electrische straling te maken en door die aanwezige straling kunnen ook de wijzers van je klok verschoven zijn. Je zegt dat je toevallig op je klok keek, maar als je zeker weet dat ze al maanden op die tijd stonden, dan kijk je er dus vaak en kan je dus met electrische straling vanuit jou zelf te maken heeft
Elektrische straling? Elektromagnetische straling bedoel je zeker.

Het is waarschijnlijk gewoon een mankement van je klok. Of je was toch nog niet helemaal wakker. Heb ik soms ook wel eens, dan kijk ik op mijn wekker en dan blijkt die soms ook wel eens verder terug te staan dan ik dacht dat die stond.
Oud 18-06-2003, 20:05
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Ik heb vaak dat ik precies naar wekkerradio's en klokken kijk op momenten als 22:22 ofzo

of 21:12 of 11:11 etc
Oud 19-06-2003, 19:19
Koning
Koning is offline
Citaat:
Narrator schreef op 15-06-2003 @ 21:23:
bl44t

loogisch, als de klok ophoudt valt de wijzer naar beneden ( zo rond e 30 minuten) DUHHHHHH
Oud 14-12-2003, 11:40
Code-X
Code-X is offline
Citaat:
ScatMan.II schreef op 18-06-2003 @ 21:05:
Ik heb vaak dat ik precies naar wekkerradio's en klokken kijk op momenten als 22:22 ofzo

Jij ook al (serieus) Ik heb het altijd om 22:22 of 22:23, weet iemand per ongeluk wat dat betekent??
Oud 14-12-2003, 11:56
Upke
Upke is offline
Ja wat bedoel je nou eigenlijk? Dat je klok ook werkt zonder stroom? Ik denk dat jou klok gewoon altijd op dezelfde tijd heeft gestaan net als gisteren. Kijk bij mij is het nou 12.55, gisteren was het dus ook 12.55... Dat zal het wel zijn.
Oud 14-12-2003, 14:27
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Code-X schreef op 14-12-2003 @ 12:40:

quote:
  • -----------------------------------------------------
    ScatMan.II schreef op 18-06-2003 @ 21:05:
    Ik heb vaak dat ik precies naar wekkerradio's en klokken
    kijk op momenten als 22:22 ofzo

----------------------------------------------------
Jij ook al (serieus) Ik heb het altijd om 22:22 of 22:23, weet iemand per ongeluk wat dat betekent??
Vaak (maar niet altijd) betekent het wat, als je steeds dezelfde getallen ziet. Zo'n getal heeft dan vaak een soort 'boodschap' voor je. Bijv. dat je een idealist bent, als je steeds het getal 9 tegenkomt.

Het werkt eigenlijk zo, dat je aandacht vaak vanzelf gaat naar dat wat goed voor je is. Wat je nodig hebt om te beleven, op een of andere manier.

Denk maar eens aan (lievelings-)kleuren. Als je steeds dat diepe donkere blauw op tv of irl zo mooi vindt, dan hou je op dat moment van het spirituele, want dat is (vaak dan) de betekenis van die kleur. Op zo'n moment gaat je aandacht daar vanzelf heen. Dan kan je beleven, dat je daar veel gevoel voor hebt op een of andere manier. Of er is een verandering gaande in jezelf, dat je meer open gaat staan voor spirituele dingen.

Net als vrouwen die zwanger zijn geworden, die vinden iedere baby die ze zien (buiten, op tv) een prachtkind. Babies hebben ze dan opeens veel meer te zeggen dan anders. Maar het is ook te begrijpen, dat ze daar meer voor gaan voelen, zo kunnen ze met meer gevoel omgaan met hun eigen kind.

Eigenlijk is dat helemaal niet zo gek, dat van getallen, kleuren en babies. Want als de radio aanstaat ergens, dan zijn er af en toe liedjes op waar je een heel sterk gevoel bij krijgt. Dat is eigenlijk hetzelfde principe, maar dan met muziek. Die muziek doet je dan goed, dat merk je. Of dat en dat eten, of die en die mensen vind je gaaf, en dan is t ook interessant om met ze te praten.

Je kan dit hebben bij getallen, bij (lievelings-)kleuren, maar nog op meer manieren. Sommige mensen hebben het bij mandala's . Zo'n mandala kan op bepaalde momenten in je leven veel gevoel opwekken in je. Vooral als bij mensen na een lange tijd van problemen "alles op de juiste plaats valt" in hun geest, dan spreken mandala's je aan. Niet bij iedereen, maar bij sommige mensen dan. Dan is je geest bezig, in harmonie met zichzelf te komen. En zo'n mandala helpt dan. Dat is de mening van de droompsycholoog en psycho-analyticus Carl G. Jung over mandala's. En ik ben verschillende mensen op spirituele forums tegengekomen, die ze "prachtig" vinden. Zo'n mandala kan een gevoel van harmonie opwekken in jezelf. Klik maar op de link hierboven van mandala's, dan zie je er een stuk of wat. Kun je zien of ze jou ook wat te vertellen hebben.

De cijfers van digitale klokken kunnen dat ook. Alleen is het dan meer symbolisch dan met zo'n mandala. Een mandala is in een cirkel, en die zijn vaak in 2 gelijke delen verdeeld. Maar dat heb je bij sommige digi-cijfers ook. 01:10, 10:01, 02:20, 20:02, 12:21, 21:12, 13:31, 14:41, en 15:51 zijn zogenaamde spiegelende getallen. "01" is een spiegel van "10", "12" van "21", enz. Maar ook 00:00, 11:11 en 22:22 zijn spiegelende getallen. Bij deze digi-kloktijden kun je de dubbele punt dus eigenlijk als een dubbele spiegel zien. De ene kant is gelijk aan de andere kant, maar dan andersom.

Bij 22:22 is alles zo'n beetje gelijk, andersom of niet. Ook een omgekeerde 22 is 22. Verder zit hier op alle mogelijke manieren het getal 2 in. Je hebt twee 2-en bij elkaar, (in "22" ). En dat heb je dan 2 keer (2 keer "22" dus). Het idee "spiegelen" heeft ook het getal 2 in zich, want bij een spiegel hoort het getal 2, je ziet namelijk 2 beelden, het gewone beeld en het spiegelbeeld. Het hele idee bij 22:22 is dus "2".

11:11 is wat minder 2-erig dan 22:22. Want er zijn wel 2 1-nen, en die zijn er ook 2 keer. En er is ook spiegeling (= getal 2), maar het zijn wel 1-nen, en geen 2-en. Het is niet 4 keer het getal 2, maar 3 van de 4 keer. 12:21 is weer wat meer 2-erig, want het is 2 keer "12", het gewone beeld 12 en het spiegelbeeld 21. Maar je kunt 12 niet in zichzelf spiegelen, want dan wordt het een ander getal (21). Alleen bij 00:00, 11:11 en 22:22 kun je de getallen in zichzelf spiegelen (00=00, 11=11, 22=22) plus je kunt ze spiegelen aan 2 kanten van de dubbele punt. Bij 13:31 zijn de 13 en de 31 een spiegel van elkaar. En bij 11:33 zijn de 2 1-nen en de 2 3-en een spiegel van elkaar, maar 11 en 33 niet.

00:00, 11:11 en 22:22 zijn dus de meest volmaakte getallencombinaties van de digi-klok. De andere zijn allemaal minder. Bij 14:36 heb je nog weinig 2-erigs over. Het zijn 2 keer 2 getallen, maar geen enkele van deze getallen is het getal 2, en ze spiegelen ook nog niet.

Je kan ook nog op even en on-even getallen letten. 1, 3, 5, 7, 9 zijn oneven, en 2, 4, 6, 8 zijn even. De oneven getallen zijn "mannelijke" getallen (yang) en de even getallen vrouwelijke (yin), als je dat wat zegt. Nul is een vrouwelijk getal. Alle vrouwelijke getallen behalve nul zijn dubbel, je kunt ze dus door 2 delen. Mannelijke getallen stellen meer iets actiefs voor, en vrouwelijke getallen eerder iets passiefs. Maar (m/v) in getallen is weer een hoofdstuk apart.

=> Bij jou zal het belangrijk zijn, wat je bij 22:22 en 22:23 voelt. Hoe is dat gevoel?

Zo zie je dus dat er meer in getallen zit, als lijkt. Getallen kunnen symbolische betekenissen hebben. Ze beelden bijv. harmonie, spiegeling, enz. uit. Bij de gewone getallen zijn bijv. 55, 121, 1991 en 36963 spiegelende getallen. In dromen hebben getallen vaak ook een betekenis.

En dan is er ook nog iets wat numerologie heet, dan verklaren getallen die je met je naam enz. kan maken, sommige dingen in je leven, bijv. je karaktereigenschappen. Numerologie heeft hier wel iets mee te maken, maar het is het niet. Zoiets als deze digi-klokgetallen zou je "sprekende getallen" kunnen noemen, want op een of andere manier spreekt het je aan.

Het is wat vaag allemaal, (zoals het meeste hier), maar misschien heeft het je toch iets te zeggen.

groeten, peter.

Laatst gewijzigd op 14-12-2003 om 14:29.
Advertentie

Regels voor berichten