Advertentie | |
|
![]() |
|
waarom denkt iedereen bij boeken van voor 1880 meteen aan de middeleeuwen? Er is ook de periode van 1400 tot 1830.
nouja hier een ideetje: 1650-1830 Primaire literatuur - Willem Godschalck van Focquenbroch, Bloemlezing uit de gedichten en brieven van - Jan Luyken, Duytse lier. - D’openhertige juffrouw, of d’ontdekte geveinsdheid (1680) * Hubert Korneliszoon Poot, Gedichten. - Pieter Langendijk, Het wederzijds huwelijksbedrog. - Jacob Campo Weyerman, Opkomst en val van een koffiehuisnichtje (1727). - Justus van Effen, De Hollandsche Spectator * Juliana Cornelia de Lannoy, ’t Zoet der eenzaamheid. Gedichten van --- . - Elizabeth Wolff-Bekker, De onveranderlyke Santhorstsche Geloofsbelydenis. In rym gebragt door eene zuster der Santhorstsche gemeente.- E. Bekker, Wed. Ds. Wolff, en A. Deken, Historie van mejuffrouw Cornelia Wildschut. - Elisabeth Maria Post, Het land, in brieven. - Hieronymus van Alphen, Kleine Gedigten voor Kinderen. - Gerrit Paape, De Bataafsche republiek [...] revolutionaire droom in 1798: - Pieter van Woensel, De Lantaarn. - J. Kinker, De verlichte Muze. Bloemlezing uit de poëzie van
|
Ik heb het boekje: Jan, Jannetje en hun jongste kind van Potgieter gehaald bij de bieb en voor de zekerheid heb ik nog even nagevraagd bij mn docent of het goed was maar ik mocht het lezen.
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mutatuli- Max Havelaar of de koffieveiling der Nederlandsche handelsmaatschappij.
Louis Couperus- Eline Vere. Multatuli is heel leuk het begin niet echt wordt saai maar je moet even doorlezen. en Eline Vere is lang en saai maar ik heb het wel uit gelezen. tis niet echt een aanrader. maja wel van voor 1880 geloof ik (nu weet ik het ineens niet meer zeker, multatuli wel die is van 1860) |
![]() |
||
Citaat:
ik neem aan dat je Multatuli bedoelt...
|
![]() |
|
|