Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2003, 15:38
Verwijderd
Voor ANW moet ik een keuze-opdracht doen als afsluiting van het hoofdstuk. Ik moet hiervoor een student die aan die universiteit studeert interviewen. Maar ik ken niemand die dat doet, maar op dit forum zit vast wel iemand van een universiteit. Als jij dat bent, zou je dan deze vragen voor me kunnen beantwoorden? Alvast bedankt!!

-Wat studeer je?
-In je hoeveelste jaar ben je nu?
-Reis je heen en weer of zit je op kamers?
-Wat heb je op de middelbare school gedaan? (havo, vwo etc)
-Waarom koos je deze studierichting?
-Hoe is je studie ingepast in je privé-leven?
-Met welk onderzoek ben je nu bezig?
-Hoe werk je daarbij samen met anderen?
-Wil je later promoveren, en zo ja, op welk onderwerp?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2003, 16:00
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
flippow schreef op 04-12-2003 @ 16:38:
Voor ANW moet ik een keuze-opdracht doen als afsluiting van het hoofdstuk. Ik moet hiervoor een student die aan die universiteit studeert interviewen. Maar ik ken niemand die dat doet, maar op dit forum zit vast wel iemand van een universiteit. Als jij dat bent, zou je dan deze vragen voor me kunnen beantwoorden? Alvast bedankt!!

-Wat studeer je? Leiden
-In je hoeveelste jaar ben je nu? derde jrs
-Reis je heen en weer of zit je op kamers? kamers, duuh
-Wat heb je op de middelbare school gedaan? (havo, vwo etc) VWO
-Waarom koos je deze studierichting? Leuk, interresant
-Hoe is je studie ingepast in je privé-leven? Ik heb genoeg priveleven, ik zit nl in het bestuur van de studievereniging, ben lid bij een studentenvereniging en heb het lekker druk
-Met welk onderzoek ben je nu bezig? Niks op het moment, gewoon vakken volgen, ga binnenkort stage lopen (theoretische chemie)
-Hoe werk je daarbij samen met anderen? Normale omgang .
-Wil je later promoveren, en zo ja, op welk onderwerp? Ik wil misschien promoveren, ligt een beetje aan de mogelijkheden die er zijn bij bedrijven en of ik kan promoveren. Ik zou op het moment het liefst promoveren in de Organische Chemie
Oud 04-12-2003, 16:01
Verwijderd
Thank you!!!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 09:00
damaetas
damaetas is offline
-Wat studeer je? Geologie
-In je hoeveelste jaar ben je nu? 2de jaar
-Reis je heen en weer of zit je op kamers? op kamers
-Wat heb je op de middelbare school gedaan? (in belgië: aso, wetenschappen wiskunde) een richting dus met veel chemie, fys, bio en 6 uur wiskunde in de week
-Waarom koos je deze studierichting?uit intresse voor wetenschappen en omdat we in het laatste jaar middelbaar geologie kregen bij arrdrijkskunde en ik dat mega-intressant vond
-Hoe is je studie ingepast in je privé-leven? mijn leven bestaat voor de helft uit studie, vanaf 2 maand voor de examens is dat een veel groter deel.
-Met welk onderzoek ben je nu bezig? euhm, geen, ik zit ook maar in het 2de jaar.
-Hoe werk je daarbij samen met anderen? werkstukken moet je meestal in groepjes maken. dat is wel een voordeel omdat je verschillende meningen kunt samenleggen en omdat 2 mensen nu eenmaal altijd meer weten dan 1.
-Wil je later promoveren, en zo ja, op welk onderwerp? ja graag, als ik de nodige graden haal. maar ik weet nog niet in welk onderwerp, ik ben nog in te veel geïntresserd
Oud 06-12-2003, 09:03
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 04-12-2003 @ 17:00:
Ik zou op het moment het liefst promoveren in de Organische Chemie
*knikt met bewondering*
intressant hé

*zucht meewarig* ik zal het nooit kunnen

*begint te paniekeren* ik heb over 2 maand examen ervan

Oud 06-12-2003, 12:58
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
damaetas schreef op 06-12-2003 @ 10:03:
*knikt met bewondering*
intressant hé

*zucht meewarig* ik zal het nooit kunnen

*begint te paniekeren* ik heb over 2 maand examen ervan
Met wat inzicht (dat heb je of niet) is het erg goed te doen, maar door veel te oefen kan je wel inzicht leren krijgen. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van logisch nadenken en wat hoofd regeltjes kennen. (bv hoe electrofiel/nucleofiel een atoom is en wat de invloed is van aangrezende zijgroepen.)
Reageren

Regels voor berichten