Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 17:42
WispereR
WispereR is offline
Ik vraag me af of ik hier last van heb, heb al gezocht maar kon niet echt iets passends vinden..
Het zit zo; Ik ben al vanaf mijn twaalde ongesteld, na een paar keer ging ik tampons proberen, wat niet lukte. Ik maakte me daar niet echt druk om, maar ik bleef het wel regelmatig proberen.
Maar het lukte steeds niet. Ook als ik het met een vinger probeer (of mijn vriend, dus als ik ook echt nat ben) lukt het niet om erin te komen. Ik ben volledig relaxt met mijn lichaam, geen slechte ervaringen of wat dan ook dus ik snap niet wat er nou fout gaat, ik voel me ook altijd volledig ontspannen.
We hebben nu ook al geprobeerd seks te hebben (een beetje naïef maar ik had zoiets van proberen kan altijd) maar dat lukte dus ook niet.
Ik kan er ook geen klein stukje in, nouja een halve cm hooguit, en dan voelt het gewoon 'hard' alsof er onder de huid enzo een bot zit.
Wat kan ik het beste doen? Ik heb al geprobeerd om oefeningen te doen met aan en ontspannen maar naar mijn idee ben ik gewoon totaal ontspannen, ik heb ook al verschillende houdingen getest..
Moet ik hiermee naar de dokter, en kan die er dan ook wat aan doen?

Dank u
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:52
Verwijderd
Mja, ik heb het ook gehad.
Onbewust bleek ik toch m'n spieren aan te spannen, waardoor het niet ging. Dat heeft niets te maken met of je je ontspannen voelt.. je voelt namelijk niet dat je je spieren daaronder aanspant (daarom is het onbewust he).

Zelf moest ik er gewoon de tijd voornemen; bij seks dus heel lang voorspel en dan heel voorzichtig proberen. Telkens weer. Nooit doorduwen (daar span je je alleen maar meer van aan) gewoon heel rustig telkens weer proberen.

Uiteindelijk is het dus gelukt, daarna lukte het me ook om tampons te gebruiken, daarvoor niet.
Vaginisme komt niet veel voor, dus denk daar nog maar niet aan. Gewoon rustig blijven proberen (zelf of met je vriend dus he).
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 18:43
pure_evil
pure_evil is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-12-2003 @ 18:52:
Mja, ik heb het ook gehad.
Onbewust bleek ik toch m'n spieren aan te spannen, waardoor het niet ging. Dat heeft niets te maken met of je je ontspannen voelt.. je voelt namelijk niet dat je je spieren daaronder aanspant (daarom is het onbewust he).

Zelf moest ik er gewoon de tijd voornemen; bij seks dus heel lang voorspel en dan heel voorzichtig proberen. Telkens weer. Nooit doorduwen (daar span je je alleen maar meer van aan) gewoon heel rustig telkens weer proberen.

lijkt me idd het beste, en vooral niet druk maken over "o jee, daar komtie dan!", want dan ben je dat ontspannen gevoel weer kwijt en "klap" je weer dicht,
"
misschien moet je niet proberen "het" te doen, maar gewoon te kijken hoe ver hij erin kan, dan heb je ook niet de spanning van het "eigenlijk moet het nu wel kunnen toch?"

proberen dus

Regels voor berichten