Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2002, 04:18
bracelance
bracelance is offline
Het is alsof je loopt met een tijdsbom, je leven lang. Wat vinden jullie van dit soort mensen, kennen jullie ze, zijn jullie ze, of hebben jullie er een mening over. We willen het graag weten!
Oud 30-04-2002, 09:54
Snufje
Snufje is offline
Mijn opa is ongeneeslijk ziek.. Maar het is geen dodelijke ziekte, dus ja.. het is geen tijdbom ofzo. Hij heeft gewoon bepaalde dagen dat ie zich heel erg slecht voelt (hij laat dit vrijwel nit merken) en sommige dagen heeft ie gewoon nergens last van...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 11:52
Ilsch
Ilsch is offline
Had je gister Jambers moeten kijken....
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 12:05
mathfreak
mathfreak is offline
Op 16 juli vorig jaar kreeg een oom van mij, toen hij in het ziekenhuis op controle was, te horen dat hij kanker aan de alvleesklier had en dat er al te veel uitzaaiingen waren om er nog iets aan te kunnen doen. Hij is in de periode daarna, die slechts tot 25 juli geduurd heeft, thuis verzorgd. Op 25 juli verslechterde zijn toestand zodanig dat hij van een van de pastores die in onze parochie werkzaam is, de laatste sacramenten toegediend heeft gekregen. Hij is diezelfde nacht om half 2 op 68-jarige leeftijd overleden.
Oud 30-04-2002, 13:49
Verwijderd
Mijn opa had kanker. Hij woog op het laatst nog 37 kilo (voor een vent van 72...). Hij was dus ontzettend mager. Hij had ook waanideeën, dacht dat het hele ziekenhuis een complot vormde tegen hem... Het was wel moeilijk daar mee om te gaan... Het is nog geen jaar geleden dat hij is overleden. (4 juni een jaar...)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 15:21
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Het hangt er denk ik ook vanaf wat voor ziekte het precies is en of het lichamelijk of geestelijk is... En ook daarin zitten weer verschillende dingen; dodelijk of niet, van sommige heb je altijd last, van andere niet... en of er wel iets aan te doen is bijvoorbeeld (niet genezen dus, maar slechts....verlichten?)
Oud 30-04-2002, 15:34
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
bloempjuh schreef:
.
Idd, als je echt alle mogelijke vormen bekijkt zullen er denk ik nog vrij weinig mensen zijn die echt nergens last van hebben... of ligt dat nou aan mij?

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 12:34.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 17:30
Verwijderd
Ik ga d'r niet dood aan, een echte tijdbom is het dus niet. Medicijnen er tegen zijn er ook (nog) niet echt, maar ja, ik leef. Mijn opa had wel zo'n 'tijdbom' z'n hart, hij trok zich er niets van aan (vet, zout en vooral veel) eten, tja...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 17:32
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik ga d'r niet dood aan, een echte tijdbom is het dus niet. Medicijnen er tegen zijn er ook (nog) niet echt, maar ja, ik leef. Mijn opa had wel zo'n 'tijdbom' z'n hart, hij trok zich er niets van aan (vet, zout en vooral veel) eten, tja...
Mag ik misschien vragen wat je precies hebt?
Oud 01-05-2002, 09:22
bonkesone
bonkesone is offline
m'n broer, en ja hij gaat er dood aan. Je kunt wel zeggen dat het een tijdbom is.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 16:56
Quintus
Quintus is offline
Ik heb zelf borderline (= aan autisme verwante stoornis) en daardoor moeten mensen soms 'anders' met me omgaan... maar de mensen die me kennen en vaak in de buurt zijn zijn daar gewoon aan gewend, en anderen probeer ik het aan uit te leggen... en vaak snappen ze het dan niet, maar als iemand vaker in de buurt is leren ze 't wel en anders maakt het niet uit
Oud 01-05-2002, 17:42
Soesje
Soesje is offline
Citaat:
Quintus schreef:
Ik heb zelf borderline (= aan autisme verwante stoornis) en daardoor moeten mensen soms 'anders' met me omgaan... maar de mensen die me kennen en vaak in de buurt zijn zijn daar gewoon aan gewend, en anderen probeer ik het aan uit te leggen... en vaak snappen ze het dan niet, maar als iemand vaker in de buurt is leren ze 't wel en anders maakt het niet uit
mijn moeder heeft borderline
ik ben nu 2 maanden weg bij haar omdat het niet uit te houden is...
ze loopt alleen maar te schelden op me ook al doe ik niks
ik was 3 dagen weg omdat ik even rust nodig had om bij te komen (me ma en ik woonden met z'n 2en) en ze bleef dreigen dat als ik die nacht niet thuis zou slapen dat ze er de volgende dag niet meer zou zijn, en toen deed ze een zelfmoordpoging, maar dat was al minstens de 12e keer en ze doet het juist op een moment dat er iemand komt, ze belde mij op om te zeggen dat ik maar wat spullen moest halen en omdat ik niet kwam heeft ze zelf de huisarts gebeld.
maar mijn moeder heeft niet alleen borderline maar ook is ze lichamelijk en geestelijk invalide, ze doet nu alles om me terug te krijgen. ze heeft me zelfs als vermist opgegeven bij de politie terwijl ze weet waar ik zit.
mijn moeder is ongeneeselijk ziek. er zijn dingen die het verminderen zoals medicijnen maar m'n moeder wil niet geholpen worden, ze neemt teveel medicijnen en verder geen therapie
ik ben nu 15 en zorg al een aantal jaar alleen voor me moeder, me jeugd is afgepakt door haar en mishandeling door me vader
en borderline kan erfelijk zijn, misschien krijg ik het ook...
xxx Suzanne
Oud 01-05-2002, 19:20
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Het lijkt me pas erg als je continu ergens pijn hebt. Je weet wel chronische pijn. Verder valt er met sommige ziektes te leven, een broer van een maat van me heeft ook een dodelijke ziekte. Hij haalt waarschijnlijk de 35 niet. Morgen gaan we weer samen naar een concert. Klote man om te bedenken dat ie er over 13 jaar niet meer is misschien.
Oud 01-05-2002, 19:58
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
M'n zusje heeft leukemie gehad (ze heeft nog steeds wel, nog niet officieel genezen maar wel bijna) en dus is ze niet ongeneeslijk ziek.

Maar ze heeft nog steeds ontzettend veel bijwerkingen van de ziekte die de rest van de leven zullen beïnvloeden. En ik vind dat je dat ook als een soort vorm van ongeneeslijk ziek kan zien want ze zal nooit meer de oude worden. Ze is snel moe, ze is dik (niet overdreven maar kleding kopen is een nachtmerrie, niets past) maar iig, haar figuur was altijd goed maar nu is het echt een probleem! En er is altijd een kans dat het terugkomt en dat zou dus wel haar dood betekenen.

Er zijn nog meer dingen maar het ging mij om een voorbeeld. Ik wil dus eigenlijk zeggen: ook al genees je van een levensbedreigende ziekte: dat wil dan nog niet zeggen dat alle ellende enz. voorbij is. De nasleep is vaak nog erger!-x-
Oud 01-05-2002, 22:54
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Soesje schreef:
borderline kan erfelijk zijn, misschien krijg ik het ook...
Niet alle versies zijn even erg, bij iedereen betekend borderline iets anders....
Oud 02-05-2002, 10:46
Verwijderd
mijn zusje heeft diabetes mellites (suikerziekte type 1) ze is dus haar hele leven afhankelijk van insuline maar of ze nou echt een tijdbom bij zich heeft. het is niet altijd leuk maar er valt goed mee te leven
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 11:30
Verwijderd
een nichtje van me tenminste ze is al in de 20 die heeft een ziekte...ben vergeten hoe het heet. ze hebbe daar nog niets voor kunnen verzinnen om de ziekte te genezen, en ze gaat dus tussen 30 en 35 jaige leeftijd dood. dat is echt erg
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 14:08
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hmm ik heb kanker, maar of dat meteen ongeneeslijk is.. Je kan er beter van worden.. Als je er voor vecht..en als die rotzooi aanslaat... Maar de tijd zal het leren.. voor nu gaat het nog niet echt geweldig..

Bloempjuh wat heb jij dan eigenlijk?
Oud 02-05-2002, 14:12
nl2suzy
nl2suzy is offline
Nog ff reageren.. Als je leukemie voor een 2de keer krijgt kan je genezen!!! Dan moet dat alleen met een beenmergtransplantatie.... En niet iedereen word er dik van.. Ik ben er in ieder geval *nog* niet dik van geworden.. Ja als je aan de dexa zit dan word je wel tijdelijk dikker, maar zodra dat stopt dan gaat dat weer weg....
Oud 02-05-2002, 21:04
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Mag ik misschien vragen wat je precies hebt?
Dat mag, 't heeft ook al eens op het forum gestaan.
Ik heb fibromyalgie. En vrij ernstige voedselallergieën/-intolerantie (coeliakie oa). Dit houdt voornamelijk in veel (chronische pijn) en weinig kunnen ed, maar je kunt er mee leven, ik kan er iig mee leven, d'r zijn meer dingen in het leven dan dat nl. En d'r zijn zoveel mensen met ergere dingen, zoals Bloempjuh.

Laatst gewijzigd op 02-05-2002 om 21:07.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 21:26
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hele mooie site Bloempjuh! En tsja ik heb je verhaal gelezen..

Wat moet ik zeggen?
Oud 02-05-2002, 21:33
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hmm waar ben je aan geopereerd nu dan eigenlijk als ik vragen mag?
Oud 03-05-2002, 06:10
Verwijderd
Citaat:
. schreef:

.
En mijn reply is weer es weg... Kwam op het volgende neer:
Overleven doe je het idd wel, maar dat maakt het er niet leuker op, of wel?

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 12:35.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 10:05
nl2suzy
nl2suzy is offline
Soms moet je toegeven en niet alles willen...

De Pedmed uit het ziekenhuis heeft wel is tegen me gezegd "Heb vertrouwen en laat gaan"

Kan je op verschillende manieren bekijken niet waar?
Oud 03-05-2002, 11:17
my baby
my baby is offline
ja ik ken iemand die ongeneeslijk ziek is, diegene heeft een soort kanker waar diegene zowieso aan dood gaat.
het enige wat ze kunnen doen is het uitrekken,
het is een soort kanker die steeds weer terugkomt als je denkt dat het weg is.

wat het precies is weet ik niet helemaal.

kus my baby
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 11:55
Anne
Anne is offline
Mijn opa kreeg op 16 november (vorig jaar) te horen dat hij alvleesklierkanker met uitzaaingen had en op 20 november was hij dood.
Mijn moeder heeft borstkanker gehad, maar dat is genezen en het was erfelijk, dus ik heb nu 50% kans dat gen ook te hebben. Dat voelt ook wel een klein beetje als een tijdbom, ook al is het niet eens zeker...

Regels voor berichten