Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2003, 11:57
Robert345
Robert345 is offline
Hoi, ik zit met een 'probleem' en ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven.

Een goede vriend van mij heeft al meer dan twee jaar iets met een meisje. Met dat meisje heb ik begin 2001 een paar maanden iets gehad, maar veel stelde het niet voor. Daarna kreeg ze dus iets met die vriend van mij. Sindsdien vindt zij mij nog steeds wel leuk en ik zie haar ook wel zitten. In het begin van dit jaar wilde ze de relatie met d'r vriend verbreken om voor mij te kiezen, maar uiteindelijk zag ze daar vanaf. Ik heb toen een half jaar lang ruzie met die vriend van me gehad.

Afgelopen week bekende ze weer dat ze aan het twijfelen was over haar relatie. Ik had haar al een half jaar niet meer gezien, maar nog steeds dacht ik aan haar en zij aan mij blijkbaar. Een nichtje van haar polste of ik haar nog steeds leuk vond. Dat is wel een beetje het geval.

Het probleem: ik wil die goede vriend van me niet verliezen, maar als ik dat meisje afwijs dan weet ik dat het nooit meer iets zal worden. En dat terwijl ze toch wel speciaal voor me is. Wat moet ik doen?

Alvast bedankt voor jullie advies.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2003, 12:05
Angeles
Angeles is offline
Ik zou het niet doen. Straks heb jij iets met haar en dan twijfelt ze weer of ze toch niet liever je vriend heeft. Kennelijk is ze niet erg goed in het nemen van beslissingen. Daarbij, het spreekwoord luidt: als twee honden vechten om een been, gaat een derde ermee heen. Straks ontmoet ze een jongen om wie ze geen twijfels meer heeft en waar ze voor de volle honderd procent voor gaat en dan hebben jullie het nakijken, maar dan is wel jullie vriendschap naar de knoppen (of in elk geval erg beschadigd).

Ergens is ze ook wel erg egoïstisch bezig, ze staat constant tussen jullie vriendschap in, ze hakt niet gewoon de knoop door, maar holt van de een naar de ander zonder na te denken wat dat bij jullie aanricht.
Oud 05-12-2003, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef op 05-12-2003 @ 13:05:
Ik zou het niet doen. Straks heb jij iets met haar en dan twijfelt ze weer of ze toch niet liever je vriend heeft. Kennelijk is ze niet erg goed in het nemen van beslissingen. Daarbij, het spreekwoord luidt: als twee honden vechten om een been, gaat een derde ermee heen. Straks ontmoet ze een jongen om wie ze geen twijfels meer heeft en waar ze voor de volle honderd procent voor gaat en dan hebben jullie het nakijken, maar dan is wel jullie vriendschap naar de knoppen (of in elk geval erg beschadigd).

Ergens is ze ook wel erg egoïstisch bezig, ze staat constant tussen jullie vriendschap in, ze hakt niet gewoon de knoop door, maar holt van de een naar de ander zonder na te denken wat dat bij jullie aanricht.
Mee eens...

Gewoon over haar heen zetten, als ze 'toch wel een beetje speciaal is', nou, dan wordt je toch lekker vrienden...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 12:40
Robert345
Robert345 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 05-12-2003 @ 13:39:

Gewoon over haar heen zetten, als ze 'toch wel een beetje speciaal is', nou, dan wordt je toch lekker vrienden...
Ja, maar dat kan die vriend van mij moeilijk hebben, geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Robert345 schreef op 05-12-2003 @ 13:40:
Ja, maar dat kan die vriend van mij moeilijk hebben, geloof ik...
Nouja, dat kan ik ook wel begrijpen; als zij jou leuk genoeg vindt om misschien haar relatie te verbreken, is het voor hem natuurlijk moeilijk als ze persoonlijk contact met jou heeft...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 12:48
Angeles
Angeles is offline
Ik zou haar gewoon helemaal uit mijn hoofd zetten. Wat heb je nou aan een meisje dat constant van de een naar de ander gaat? Ze heeft nou toch wel zat tijd gehad om een keuze te maken. Wie zegt nou dat als ze nu voor jou kiest, dat dat dan definitief is? Je ziet maar, zelfs na twee jaar kan ze nog alsnog de ander kiezen. Ik denk dat ze gewoon net een beetje minder speciaal is dan jij denkt. Jij ziet haar door een roze bril.

Ik kan die vriend van je ook wel begrijpen, maar het ligt toch echt voor een groot deel aan haar, haar gebrek aan besluitvaardigheid en vooral haar onnadenkendheid (of egoïsme).
Oud 05-12-2003, 12:59
Robert345
Robert345 is offline
Citaat:
Angeles schreef op 05-12-2003 @ 13:48:
Wat heb je nou aan een meisje dat constant van de een naar de ander gaat?
Nou, dat is niet echt het geval. Ze vindt het gewoon heel moeilijk om een keuze te maken. Is ook wel begrijpelijk.

Maar ik ga jullie advies wel opvolgen denk ik. Thanx.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 13:09
Verwijderd
maar de relatie die jullie hadden stelde niet veel voor?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 13:12
Robert345
Robert345 is offline
Citaat:
maria schreef op 05-12-2003 @ 14:09:
maar de relatie die jullie hadden stelde niet veel voor?
Nee, niet echt. We waren tamelijk jong enzo...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef op 05-12-2003 @ 13:05:

het lijkt me inderdaad iemand die een beetje huppelt, dan weer wel dan weer niet...
Ik zou het niet doen, lijkt me geen leuk vooruitzicht om te weten dat ze misschien wel weer met iemand anders gaat huppelen...
succes
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 15:29
Verwijderd
Blijkbaar is dat meisje niet zo goed in het onderhouden van lange relaties, doordat ze niet zeker weet of ze wel verliefd is op haar vriend. Bij dat soort types blijf ik persoonlijk altijd uit de buurt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten