Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2003, 16:13
doornroosje
doornroosje is offline
Eeej mensenn...is er misschien iemand die de opleiding creativemuziektherapie doet??!?! Lijkt me naamelijk een eerrruugg leuke opleiding, ben alleen nog een beetje aan het twijfelen. Het is volgens mij ook alleen maar in Enschede of weet iemand of het ook nog ergens anders zit??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2003, 16:15
doornroosje
doornroosje is offline
hmz...misschien valt dit toch meer onder huiswerk-creative vakken...sry
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:47
Verwijderd
je kunt deze post nog verwijderen en dan op contact gezocht (of school en studie) plaatsen.

Verwijderen: op wijzig knopje klikken bij je post en dan 'post verwijderen' klikken en dan onderaan op wijzig-post knopje.

Wel met je eerste post doen, want daarmee verwijder je het hele topic.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:56
Verwijderd
Ik verhuis hem naar Creatieve vakken. Twijfelgeval eigenlijk - CV of CG, maar dat zullen Alpha en Leonoor beter kunnen bepalen dan ik.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:06
Verwijderd
En ik verplaats hem naar S&S.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:53
alpha
alpha is offline
Gaat het hier over de HBO-opleiding Creatieve Therapie richting muziek? Ik ken namelijk niet de opleiding creatieve muziektherapie..
Oud 25-11-2003, 18:31
Verwijderd
Creatieve Therapie richting muziek zit iig ook op de HAN
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:41
doornroosje
doornroosje is offline
ehm ja..ooppz sorry bedoelde Creatieve Therapie -> muziek..iemand die hier mee bezig is?
en bevalt t?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:47
alpha
alpha is offline
Ehm nou, een vriendin van mijn zus het CT richting beeldende kunst gedaan in Leeuwarden en die vond het erg leuk. Ik heb er ook een tijdje aan zitten denken, maar dan aan de richting drama, maar ik doe nu vwo en zit nu aan sociologie ofzo te denken..
Oud 26-11-2003, 11:18
simsalabim
simsalabim is offline
Creative Therapie wordt naar mijn weten niet alleen in Enschede gegeven hoor. Op veel HBO's zul je dit wel kunnen vinden. Ook op de HAN (hogeschool arnhem/ nijmegen).

Zit zelf ook te twijfelen over deze studie. Ik hou van muziek, zingen en dwarsfluit e.d. en ben geintresseerd in mensen (d.w.z. mensen helpen etc).
Zit nu te dubben tussen PWO (pedagogische wetenschappen en onderwijskunde) en CT.

Misschien kun je op contact gezocht een oproepje plaatsen?
Ik weet wel dat je door een selectie heen moet, in alle 3 de richtingen van CT. Dus je moet wel enigzins aanleg hebben.
Oud 26-11-2003, 15:10
Multilot
Multilot is offline
Op de HAN maak je de meeste kans, is ook de beste opleiding heb ik gehoord. Enschede nemen ze maar weinig mensen aan en bovendien zal dit een van de laatste jaren zijn dat die opleiding daar zit. (heb i k gehoord)

Goed, ik ken iemand die ook creatieve therapie gedaan heeft. Ook de richting muziek. Ik wilde het zelf ook graag, dus ik heb haar geregeld ondervraagt.
Zij heeft het gevolgd in Nijmegen en daar is ze na een jaar ook gestopt. Ze vond zelf wat meer alternatieve muziek mooi. Dat mocht ze niet verwerken in haar opdrachten. Vanuit de school werd heel sterk van Klassieke muziek uitgegaan. Verder moest je echt liggen bij de leraren en de andere leerlingen om de opleiding te kunnen halen.
Ze heeft er haar P gehaalt, maar doet nu een andere opleiding.

Na dit gehoort te hebben en naar een open dag geweest te zijn heb ik er ook vanaf gezien. Ik ben nu de Pabo gaan doen. Als ik die heb afgesloten ga ik misschien nog schoolmuziek of toch creatieve therapie erachteraan doen.

Succes met je keuze!
Oud 26-11-2003, 19:57
doornroosje
doornroosje is offline
bedanktttt!!!Ik zit nu pas in de 4e maar ben al druk bezig..hahah ik speel nu iets van 7/8 jaar gitaar en weet nog niet of ik dr mee verder wil. Wat me ook erg leuk lijkt is iets van pedagogiek...daarom leek me deze studie wel een beetje een combinatie van muziek en mensen helpen enzo...maar zal dr nog is ff goed over na denken..en ik weet ook helemaal niet of ik wel goed genoeg ben...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:49
Verwijderd
ik heb zelf muziektherapie gehad en de stagaires kwamen allemaal van maastricht. ik weet niet of het hetzelfde is als creatieve therapie muziek, maar in ieder geval was het wel zoiets. mij lijkt het een geweldige opleiding!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 17:02
Verwijderd
Ik doe zelf dramatherapie in Amersfoort (aan de hogeschool van Utrecht) eerste jaar.... Ik kan je dus weinig vertellen over de muzieklessen maar verder zijn de lessen gemengd (dus bijv. 3 van muziek, 3 drama en 3 beeldend)

ik vond de eerste 2 weken erg chaotisch en maar nu heb ik het prima naar mijn zin! KOM GEWOON NAAR DE OPEN DAG!

(ik ben natuurlijk maar een eerstejaars, maar als je vragen hebt: mail me)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten