Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2003, 14:52
Kinshi
Kinshi is offline
Ik vraag me dus iets af...

- Leren jullie om een goed cijfer voor een repetitie te halen?

- Of leren jullie om de stof te beheersen en krijg je een repetitie als controle?

ben wel benieuwd wat jullie meningen zijn!
Oud 01-12-2003, 15:16
Verwijderd
Ik leer voor mezelf, omdat het mijn eigen leven is en ik verantwoordelijk ben voor wat ik doe.
Ik zie een toets wel als iets waar je voor moet leren, een verplichting die niet leuk is. Niet als iets van : zo dat doe ik maar eventjes.

Daarom vind ik het ook heel erg jammer dat op school alles bijna af hangt van je toetsen.

Ik ben beter in lange termijn dingen : werkstukken en verslagen.
Daarom maak ik voor mezelf om er meer van te leren altijd een soort van werkstuk over de stof.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het ligt eraan hoe je het bekijkt...

Ik doe deze studie omdat ik het leuk vind om meer over de onderwerpen te weten te komen en dat doe ik voor mezelf.
De tentamens op zich leer ik om een voldoende te halen en dus mijn studiepunten te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:23
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Ik leer eigenlijk alleen om een voldoende voor mn toetsen te halen.. ik hoef echt niet voor mezelf te weten hoe ik de wortel n-wet moet toepassen ofzow.. Er zijn misschien wel een paar dingen die ik ook wel een beetje voor mezelf leer, maar niet dat ik ze uit mezelf zou gaan leren als ik er geen toets over zou krijgen..
Oud 01-12-2003, 15:30
Balance
Balance is offline
Ik leer voor een voldoende, omdat ik met die voldoende op de plek kom waar ik terecht wil komen: mijn vervolgstudie en uiteindelijk het beroep wat daarbij hoort.

Zonder mijn voldoendes kom ik nooit op de hogeschool terecht, dus doe ik het uiteindelijk voor mezelf.
Oud 01-12-2003, 16:12
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Nee, ik leer voor mn leraar nou goed

Woordjes leer ik om een goed cijfer te halen, andere repetities leer ik stiekem ook voor een goed cijfer, maar ook om de stof te beheersen natuurlijk.

Want als je geen goed cijfer haalt ga je niet over en als je de stof niet beheerst haal je ook geen goed cijfer en waarschijnlijk je examen niet.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:17
Verwijderd
Ik leer voornamelijk voor een voldoende.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik doe mijn vwo- opleiding omdat ik er later graag iets mee wil.

Maar een groot gedeelte van de kennis die mij bijgebracht wordt, vind ik nutteloos en niet interessant. Dat is dan ook kennis die ik voor een toets leer en na mijn school nooit meer ga gebruiken. Ik vind het schoolsysteem hier niet zo nuttig, aangezien het te veel gericht is op algemene kennis en je met die kennis moeilijk al meteen aan het werk kan. Een studie is bijna noodzakelijk. Tenzij je natuurlijk autodidactisch bezig geweest bent. Ik zou liever dingen leren binnen mijn interessegebied en vakken zoals levensbeschouwing, maatschappijleer, (vooral) CKV, LO, ANW, Duits & Frans 1, geschiedenis en aardrijkskunde zal ik in de toekomst nooit meer gebruiken.... LB en Maatschappijleer misschien opzich nog wel, maar die kennis had ik al voordat ik aan de vakken begon...
Oud 01-12-2003, 17:10
meh?
meh? is offline
ik leer enkel wanneer ik toets heb en dan nog ... is niet goed, weet ik wel mar kan men eige er niet echt toe verplichten warom leren als je geen toets hebt?!
Oud 01-12-2003, 17:11
Verwijderd
Ik leer voor een voldoende en meestal toch ook wel voor een goed cijfer. Voor vakken die ik makkelijk vind, leer ik ook voor een beter cijfer. Maar eigenlijk wil ik vooral m'n VWO halen en daarna m'n vervolgopleiding doen. Voor de studie die ik wil doen, is geen loting, dus ik hoef eigenlijk alleen maar te slagen. Maar ik ga toch meestal wel voor de hoge cijfers
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:48
Mother Earth
Mother Earth is offline
Volgens mij leert dus echt niemand (iig niet op de middelbare school) voor zn toekomst. Ik leer voor een proefwerk of SO en dat is natuurlijk wel een stapje (heel kleintje) dichter bij een goed rapport --> dus ik blijf niet zitten --> dus ik kom ooit in de 6e --> ik haal mn eindexamen --> deel van mn toekomst. Maar ik geloof niet dat je leert voor je eigen toekomst, of dat je daar bewust bij nadenkt.
Oud 01-12-2003, 17:50
Kinshi
Kinshi is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-12-2003 @ 18:06:
Ik zou liever dingen leren binnen mijn interessegebied en vakken zoals levensbeschouwing, maatschappijleer, (vooral) CKV, LO, ANW, Duits & Frans 1, geschiedenis en aardrijkskunde zal ik in de toekomst nooit meer gebruiken.... LB en Maatschappijleer misschien opzich nog wel, maar die kennis had ik al voordat ik aan de vakken begon...
Zeker mee eens! Ze gingen die dingen, anw en ckv1, toch ook al afschaffen of heb ik het mis?
Oud 01-12-2003, 17:51
Kinshi
Kinshi is offline
Citaat:
pipikind schreef op 01-12-2003 @ 18:10:
ik leer enkel wanneer ik toets heb en dan nog ... is niet goed, weet ik wel mar kan men eige er niet echt toe verplichten warom leren als je geen toets hebt?!
Kan ik me ook wel voorstellen... je moet daar heel veel discipline voor hebben! Dan nog blijft het heel moeilijk om echt te leren.
Oud 01-12-2003, 19:46
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
ik denk dat er een verschil is tussen middelbare school en vervolgopleiding. Op je vervolgopleiding leer je vaak iets dat je interessant vindt (tenminste, als je goed kiest), dus dan doe je het niet alleen voor de cijfers (hoewel je de tentamens nog wel moet halen natuurlijk). Op middelbare school leer je gewoon niet ! Nou ja, daar steek je de interessante dingen op en de rest stop je in een hoekje en bewaar je voor een potje triviant ofzo..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 20:17
Verwijderd
Duh. Ik studeer dat wat ik studeer omdat ik het leuk vind. Er is geen moment dat ik er niet mee bezig ben. Het ligt dus voor de hand dat ik niet 'voor de leraar leer'.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 20:46
El Kim
El Kim is offline
Ik leer om beide redenen.. 1) om een voldoende te halen voor mijn toetsen... en met die toetsen haal ik een diploma waardoor ik terecht kom waar ik wil... maar ik hoef niet zoveel te leren om alles te halen
Oud 01-12-2003, 20:51
Verwijderd
Ik zie absoluut geen verschil tussen die 2 keuzes.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 01-12-2003 @ 18:48:
Volgens mij leert dus echt niemand (iig niet op de middelbare school) voor zn toekomst. Ik leer voor een proefwerk of SO en dat is natuurlijk wel een stapje (heel kleintje) dichter bij een goed rapport --> dus ik blijf niet zitten --> dus ik kom ooit in de 6e --> ik haal mn eindexamen --> deel van mn toekomst. Maar ik geloof niet dat je leert voor je eigen toekomst, of dat je daar bewust bij nadenkt.
Ik denk van wel.. ik toch iig
Ik leer uiteraard ook voor de toets/examen zelf maar als ik geen zin heb om te leren denk ik dat ik dat diploma moet halen om daarna iets interessanter te gaan doen. Dus toch wel voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 10:36
alpha
alpha is offline
Ik leer omdat het moet voor een toets maar voor sommige vakken doe ik het ook omdat ik het leuk vind. Dan blijft toch nog wel het feit dat ik het uiteindelijk voor mezelf doe, ik ga niet afkijken enzo.
Oud 02-12-2003, 10:38
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik leer om goede cijfers te halen. Ik haal nu op de mavo namelijk ECHT goede cijfers. En dat vind ik leuk. Maar ook wel voor later, ik zit in dat examentraject en als ik nu niks ga lopen doen word ik volgend jaar nog steeds door die slechte cijfers van dit jaar achtervolgd.
Oud 02-12-2003, 10:40
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 01-12-2003 @ 16:20:
Het ligt eraan hoe je het bekijkt...

Ik doe deze studie omdat ik het leuk vind om meer over de onderwerpen te weten te komen en dat doe ik voor mezelf.
De tentamens op zich leer ik om een voldoende te halen en dus mijn studiepunten te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 12:02
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Sylph schreef op 01-12-2003 @ 17:17:
Ik leer voornamelijk voor een voldoende.
En voor vakken die ik leuk vind, zoals Duits, Scheikunde en Nederlands leer ik voor een hoog cijfer. Gewoon omdat ik met die vakken de beste wiul zijn. En mn ouders maar zeuren dat ik dat ook met andere vakken moet willen. Nooooo way!
Oud 02-12-2003, 13:10
extinction
extinction is offline
Voor filosofie leer ik voor mezelf.

De rest van m'n vakken leer ik omdat ik die nou eenmaal krijg bij m'n studie. Waarom studeer ik eigenlijk?
Oud 02-12-2003, 13:20
Negrotiator
Negrotiator is offline
Ik leer voor het cijfer. Ik word geil van hoge cijfers.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 13:31
extinction
extinction is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 02-12-2003 @ 14:20:
Oja? en heb je vaak hoge cijfers?
Oud 02-12-2003, 13:33
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
extinction schreef op 02-12-2003 @ 14:31:
Oja? en heb je vaak hoge cijfers?
Ja om eerlijk te zijn best vaak.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 13:40
Verwijderd
ik leer voor een aantal vakken voor mijzelf... (biologie en nederlands bijvoorbeeld), maar de meeste zijn zodat ik slaag en kan gaan studeren(wiskunde en scheikunde oja en natuurkunde).
en handvaardigheid doe ik voor de 'hobby' anders zit ik de hele dag te leren
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:00
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2003 @ 21:17:
Duh. Ik studeer dat wat ik studeer omdat ik het leuk vind. Er is geen moment dat ik er niet mee bezig ben. Het ligt dus voor de hand dat ik niet 'voor de leraar leer'.

Heel juist.
Oud 02-12-2003, 14:01
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 02-12-2003 @ 14:20:
Eveneens heel juist.
Oud 02-12-2003, 14:41
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ik leer de meeste vakken omdat het moet, omdat je over moet gaan om verder te kunnen met de dingen die je wilt. (en het liefst met een hoog cijfer, als ik eerlijk ben) Een aantal vakken vind ik gewoon leuk en leer ik dus voor mezelf (wiskunde, natuurkunde, scheikunde, frans... dat is het wel zo'n beetje )
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:06
RomeoP
RomeoP is offline
Ik leer eigenlijk alleen maar voor de voldoende, en dus om over te gaan

En duits voor de leraar (m'n eigen leven )

Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Een oude Romein schreef ooit:
Non scholae sed vitae discimus
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 12:02
Silver rain
Silver rain is offline
Ik leer om de stof te beheersen, zodat je er later ook nog wat aan hebt. Anders doe je al die moeite voor niks
Oud 03-12-2003, 17:56
brinta
brinta is offline
Ik probeer de stof te leren om de stof, maar eerlijk gezegd leer ik altijd op korte termijn voor een toets en dus om een goed cijfer te halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten