Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
maar hoe limiteer ik dan die index van de array? |
![]() |
||
Citaat:
![]() PHP-code:
|
![]() |
|
![]() |
Kijk ik zal hier ff het gehele script plaatsen van mij. . .
PHP-code:
Laatst gewijzigd op 07-12-2003 om 17:00. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
if ($contr == ad)
vind ik erg raar die 'ad'...is dat een string? dan moet het 'ad' zijn, is het een variabele? dan meot het $ad zijn. Maarja kan je ff alleen de nuttige informatie geven? Beetje teveel script om door te ploeteren ![]() Of zeg ff in welke array je de verschillende regels uit het tekstbestand leest. edit: ik denk dit; while ($i != -1) { $gast = explode("|", $file[$i]); als je dan dit doet: PHP-code:
while (bla){ if (bla) { while (bla){ } } } maar WEL: while (bla) { if (bla) { while (bla) { } } } Laatst gewijzigd op 07-12-2003 om 16:35. |
![]() |
||
Citaat:
![]() een array is van de vorm: arraynaam[index] |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Dat heb ik toevallig zelf ook.
Maak een pagina (ohja ik zet alleen de if en de sessie zooi er neer) begin.php PHP-code:
dan next.php PHP-code:
PHP-code:
![]() Nu loop je wel alle berichten vna oud naar nieuw door, voor jou de opgave om het om te bouwen van nieuw naar oud |
![]() |
|
![]() |
Hey echt super dat je dit allemaal doet, maar ik snap hier niet veel van. Ik wil best die veranderingen toe gaan passen hoor maar dan moet ik eerst het principe weten hoe het werkt.
Moet ik nu nieuwe pagina's gaan maken zoals begin.php , next.php en previous.php ??? en moet ik die linken in het originele gastenboek.php??? |
Advertentie |
|
![]() |
|
Kopieer gastenboek.php 3 keer en noem die begin.php, next.php en previous.php . (gastenboek.php heb je dan niks meer mee te maken) en lees dan de tekst hieronder)
Als mensen voor het eerst op je gastenboek komen, komen ze op begin.php (duh ![]() Daar maak je een sessie aan (zie de code die ik gegeven heb) En maak je een sessie variabele aan (die heb ik nummer genoemd, van pagina nummer). Per pagina heb ik in dit script gekozen voor 10 berichten, maar dat kan je natuurlijk zelf kiezen. In begin.php geeft ie nu alle eerste 10 berichten aan. (0..9) Dit is precies het script gastenboek wat je nu al hebt alleen dan if (($i > 10) && ($i < 20)) {} vervangen door if ($i < 10) { } Bij alle pagina's gaat het steeds om die 'if'. Die selecteert wat de gebruiker precies te zien krijgt en wat niet. Nou in next.php (apart bestand) is precies hetzelfde als de originele gastenboek.php alleen nu voeg je bovenaan toe PHP-code:
en previous.php is hetzelfde als next.php, maar dan ipv $_SESSION['nummer'] + 1; een $_SESSION['nummer'] - 1; snappie? |
![]() |
|
ohja en over de opmaak, ik vergat de tekst, leer dit jezelf aan, is een stuk overzichtelijker:
ohja gebruik een goede opmaak, dus NIET: PHP-code:
PHP-code:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik krijg de volgende foutmelding, ondaks hij het toch doet. Hoe moet je er voor zorgen dat de volgende en de vorige functie niet door blijft gaan naar lege pagina's (dus als je bij de het laatste bericht bent geweest, of het 1e)
Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home3/neet/public_html/index.php:7) in /home3/neet/public_html/begin.php on line 4 Op line 4 staat de begin van de session: PHP-code:
|
![]() |
|
alles.php
<? session_start(); andere code ?> dit moet voor begin, previous en next. De ondergrens is natuurlijk makkelijk te bepalen. Als $_SESSION['nummer']=0 dan mag er geen previous button zijn. Die error die jij tegen komt, krijg ik volgens mij alleen als ik includes gebruik. Zitten er toevallig submit buttons in begin.php of next.php of previous.php? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
nou eh, dan is het nog niet zo'n probleem... met sessies kan het ook, maar dna moet ik het hele script zien en ik heb eigenlijk geenzin om het allemaal uit te vogelen
![]() gewoon in de url de paginanummer meegeven ![]() dat nummer van buitenaf beinvloeden boeit toch geen reet (ivm beveiliging). Dussuh begin op ../gastenboek.php?nummer=0 dat nummer=0 haal je op met $_GET['nummer']; sla die ff op in de variabele $nummer. Dan als je op next drukt krijg je $nummer = $nummer + 1; en dan link je naar ../gastenboek.php?nummer=$nummer |
![]() |
|
eh kijk eens aan:
Message Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent Occurance PHP, HTML, webpages, using start_session() or headers() Cause The PHP function such as headers(), used with start_session(), produces HTML headers. When the PHP fragments are placed in the body of the HTML, this causes errors because the PHP fragments are trying to put HTML headers within the HTML body. Solution Put the PHP fragments before the HTML body tag. weet je zeker dat je session_start(); helemaal bovenaan zet!? (zet ze anders ook eens in het bestand waar je de rest include, misschien dat dat helpt) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[PHP] Fotoboek: rijen en cellen Martin | 6 | 11-01-2003 19:06 |