Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik vind het vooral belachelijk dat de 6 'beste' clubs pas later mee hoeven te doen, daardoor hebben zij een grotere kans ensow, dat slaat gewoon als kut op dirk (
![]() ![]() En over die kaartjes: je hebt gewoon mazzel als je thuis geloot word, maar er moeten idd wel wat meer kaarten naar de uitspelende ploeg dan wat nu het geval is, maar wel minder dan de helft... |
![]() |
|
geen poules
dit zou mijn schema worden: 1e ronde (44 clubs; allemaal amateur) 2e ronde (52 clubs; 12x erediviesie, 18x 1e divisie, 22x amateur) 3e ronde (32 clubs inclusief top 5 en bekerwinnaar) 1/8 finale 1/4 finale 1/2 finale finale alle wedstrijden worden in één wedstrijd gespeeld, kaartjes worden evenredig verdeeld, tenzij er één club niet aan het gestelde aantal kaarten kan komen. Vanag de 1/4 finale worden de wedstrijden op neutraal terrien gespeeld. Eindigt er een wedstrijd gelijk, dan wordt er een reply gespeeld, waarbij de uitescoorde goals dubbel tellen. Dit system tot de 1/4 finale waarbij na 2x 24 minuten en 2x verlengen gelijk tot strafschoppen wordt overgegaan De 1e en 2e ronde moeten vooraf aan de competitie gespeeld worden en de 3e vroeg in het seizoen, zo krijg je geen last van te drukke speelschema's.
||
Citaat:
|
![]() |
Alle clubs in een potje vanaf de 1e ronde en loten maar,geen clubs die pas in de 3e ronde erbij komen,die hoeven maar 4 wedstrijden te winnen om de beker te pakken,dat is oneelijk.
Het is al een keer eerder gebeurd dat een ploeg uit de eerste divisie in de europa cup kwam omdat het speelde tegen Ajax dat ook al landskampioen was,zo kwam N.E.C. dat in dat seizoen degradeerde in de Europa Cup als eerste divisie club en het overleefde de 1e ronde ook nog daarna werden ze uitgeschakeld door FC. Barcelona |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar daar zie ik het nut niet van in. In Engeland spelen ze zelfs 2 bekers die een stuk groter zijn dan de beker hier. Daar stromen de topclubs in de 3e ronde in, maar dan moeten ze nog redelijk wat wedstrijden spelen voordat ze in de finale zitten. |
![]() |
||
Citaat:
|
Een amateurclub gaat nooit tot in de kwartfinales geraken, met welk systeem ook of je moet ze daar laten starten
![]() Wat je punt 2 betreft. Stel dat er een heen en terug wedstrijd competitie gehouden zou worden, dan moeten er nog meer wedstrijden gespeeld worden. En stel nu dat er een Nederlandse Club CL zou spelen tot de finale (of zoals Feyenoord nu), dan krijgen die het volgens mij allemaal niet meer rond. Ik ben zelfs voorstander om de competitie minder zwaar (minder wedstrijden) te maken zodat Nederlandse Clubs meer kans hebben om goed in Europa te presteren. Maar het systeem dat in BE gebruikt wordt zal ik eens FF gaan zoeken om hier te posten... Het staat al ongeveer hierboven ergens als een voorstel dacht ik ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|