Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2002, 14:57
Firebolt
Firebolt is offline
Ik denk wel dat iedereen die hier komt weet hoe de voorrondes werken. Voor alle duidelijkheid:
-85 clubs, 79 in 20 groepen van 4 (en 1 van 3). Iedereen 1 onderlinge ontmoeting, 2 naar volgende ronde
-amateur en prof, meestal verdeeld in 2:2
-daarna, 1ste ronde, weer 1 ontmoeting
-daarna 2de ronde, ook 1 ontmoeting
-wie daar doorheem komen mogen tegen de 6 al gekwalificeerde in de 3de ronde en verder, het blijft steeds 1 ronde.

Nou gaat het mij eigenlijk om 2 dingen, punt 1: de groepen
Als je er vanuit gaat dat in bijna alle groepen de verdeling 2:2 is, is het niet eerlijk voor de amateurclubs. Zo´n club kan 1x een top wedstrijd spelen, maar in de andere wedstrijden maken de profs het weer goed.

punt 2: de 1ste ronde t/m halve finale:
Er wordt 1 wedstrijd gespeeld, daar is opzich wel goed (voordeel voor mindere clubs), maar de kaartjes worden niet gelijk verdeeld, alsof het een gewone competitie wedstrijd is. Het lijkt me niet dat als het Feyenoord - Katwijk wordt dat er 25.000 Katwijkers opaf zullen komen, maar toch zeker meer als de toegewezen kaartjes.

Mijn vraag is, moet hier wat aan veranderen, zo ja: wat?
Oud 15-04-2002, 15:06
Live and Let Die
Live and Let Die is offline
Ik vind dat er niks aan moet veranderen. Het is gewoon een afvalronde en de sterkste gaat door, als je de hele tijd 2 wedstrijden moet spelen dan duurt zo'n amstelcup erg lang.

Wat voor verhouding zou je dan willen zien? 1 groep amateurs en 1 groep profs? Das toch ook niet goed voor het voetbal.
Oud 15-04-2002, 15:18
Firebolt
Firebolt is offline
Wat ik eigenlijk zou willen zien is dat de groepen worden afgeschaft en in de rest van de rondes fifty-fifty wordt gedaan met de kaartjes.
Oud 15-04-2002, 15:31
Krugdinho
Krugdinho is offline
aan de ene kant is het jammer maar aan de andere kant de 1e 5 en bekerwinnaar speelt europees
Oud 15-04-2002, 15:37
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:
aan de ene kant is het jammer maar aan de andere kant de 1e 5 en bekerwinnaar speelt europees
Wat wil je daarmee zeggen?
Oud 15-04-2002, 16:17
Utreg_Nr1
Utreg_Nr1 is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:
dus? waar slaat dat nou weer op ?

ik vind ook dat ze K.O systeem moeten gebruiken, maar dat de amateurclubjes onderling gewoon eerst een poulesysteem spelen zodat ze later tegen de betere clubs kunne spelen, dat is in engeland geloof ik ook zo, das cupvoetbal
Oud 15-04-2002, 16:57
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:
, zeg dan nix...
Oud 15-04-2002, 18:14
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Ik vind het vooral belachelijk dat de 6 'beste' clubs pas later mee hoeven te doen, daardoor hebben zij een grotere kans ensow, dat slaat gewoon als kut op dirk (). Ook moeten de poules gewoon worden afgeschaft, dan heb je dus 91 ploegen, daar moet je dan maar ff een goed knock-out systeem van maken, hoe? dat laat ik aan de knvb over . De loting moet dan volstrekt willekeurig zijn, dus dat ajaks en psv tegenover elkaar komen te staan is een mogelijkheid, maar ook Huizen tegen katwijk, ik noem maar wat...
En over die kaartjes: je hebt gewoon mazzel als je thuis geloot word, maar er moeten idd wel wat meer kaarten naar de uitspelende ploeg dan wat nu het geval is, maar wel minder dan de helft...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:18
WolterB
WolterB is offline
geen poules

dit zou mijn schema worden:

1e ronde (44 clubs; allemaal amateur)
2e ronde (52 clubs; 12x erediviesie, 18x 1e divisie, 22x amateur)
3e ronde (32 clubs inclusief top 5 en bekerwinnaar)
1/8 finale
1/4 finale
1/2 finale
finale

alle wedstrijden worden in één wedstrijd gespeeld, kaartjes worden evenredig verdeeld, tenzij er één club niet aan het gestelde aantal kaarten kan komen.
Vanag de 1/4 finale worden de wedstrijden op neutraal terrien gespeeld.
Eindigt er een wedstrijd gelijk, dan wordt er een reply gespeeld, waarbij de uitescoorde goals dubbel tellen. Dit system tot de 1/4 finale waarbij na 2x 24 minuten en 2x verlengen gelijk tot strafschoppen wordt overgegaan
De 1e en 2e ronde moeten vooraf aan de competitie gespeeld worden en de 3e vroeg in het seizoen, zo krijg je geen last van te drukke speelschema's.
Oud 15-04-2002, 19:27
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
WolterB schreef:
geen poules

dit zou mijn schema worden:

1e ronde (44 clubs; allemaal amateur)
2e ronde (52 clubs; 12x erediviesie, 18x 1e divisie, 22x amateur)
3e ronde (32 clubs inclusief top 5 en bekerwinnaar)
en als de bekerwinnaar uit de Gouden gids divisie komt?
Oud 15-04-2002, 19:52
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
Alle clubs in een potje vanaf de 1e ronde en loten maar,geen clubs die pas in de 3e ronde erbij komen,die hoeven maar 4 wedstrijden te winnen om de beker te pakken,dat is oneelijk.
Het is al een keer eerder gebeurd dat een ploeg uit de eerste divisie in de europa cup kwam omdat het speelde tegen Ajax dat ook al landskampioen was,zo kwam N.E.C. dat in dat seizoen degradeerde in de Europa Cup als eerste divisie club en het overleefde de 1e ronde ook nog daarna werden ze uitgeschakeld door FC. Barcelona
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:55
Mitros
Mitros is offline
Ik vind het best zoals het is

En Firebolt, Katwijk gaat helemaal in de Amstelcup volgend jaar spelen, want ze degraderen namelijk naar de 1ste Klasse

VV Noordwijk4ever
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 21:34
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Firebolt schreef:

moet je dus gewoon alle clubs -de top 5 en de bekerwinnaar in de 2e ronde dr in pompen, in zijn schema dan...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:40
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Mitros schreef:
En Firebolt, Katwijk gaat helemaal in de Amstelcup volgend jaar spelen,
Wrijf het er nog ff in

Citaat:
want ze degraderen namelijk naar de 1ste Klasse

Citaat:
VV Noordwijk4ever
ja, misschien worden zij over 3 jaar wel kampion, van de 2de divisie dan
Oud 24-04-2002, 18:35
mr Noise
mr Noise is offline
Wat betekent de Amstel Cup nou??
Echte clubs gaan voor de cl
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 18:53
Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Citaat:
Firebolt schreef:

Dan spelen in ronde 2 13 clubs uit de eredivisie en 17 uit de 1e divisie. Logisch toch? De ploegen die Europees spelen stormen pas later in.

Maar daar zie ik het nut niet van in. In Engeland spelen ze zelfs 2 bekers die een stuk groter zijn dan de beker hier. Daar stromen de topclubs in de 3e ronde in, maar dan moeten ze nog redelijk wat wedstrijden spelen voordat ze in de finale zitten.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 19:03
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:

Dan spelen in ronde 2 13 clubs uit de eredivisie en 17 uit de 1e divisie. Logisch toch? De ploegen die Europees spelen stormen pas later in.

Maar daar zie ik het nut niet van in. In Engeland spelen ze zelfs 2 bekers die een stuk groter zijn dan de beker hier. Daar stromen de topclubs in de 3e ronde in, maar dan moeten ze nog redelijk wat wedstrijden spelen voordat ze in de finale zitten.
Daar zijn ook veel meer clubs. Dus meer rondes
Oud 24-04-2002, 19:05
Kezmanian Devil
Citaat:
vreselijke fout schreef:

Daar zijn ook veel meer clubs. Dus meer rondes
Ja precies, was eigenlijk bedoeld om de mensen ,die zeggen dat het te zwaar is voor de ploegen die Europees, spelen de mond te snoeren
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 19:28
Firebolt
Firebolt is offline
wat bedoel je daar mee??
Oud 25-04-2002, 11:04
Tofke_H
Tofke_H is offline
Een amateurclub gaat nooit tot in de kwartfinales geraken, met welk systeem ook of je moet ze daar laten starten . En als dat toch zou gebeuren dat speelt die club zeer duidelijk in de verkeerde afdeling. Dus om terug te komen op je punt 1 vind ik het goed met die 2:2 verdeling. Op die manier krijgt elke amateurclub 2 'top' ploegen tegen zich. Dat lokt hopelijk voor hen iets meer supporters en dus iets meer inkomen. En dat telt meer voor die ploegen dan ver geraken want "heel' ver geraken ze toch nooit.

Wat je punt 2 betreft. Stel dat er een heen en terug wedstrijd competitie gehouden zou worden, dan moeten er nog meer wedstrijden gespeeld worden. En stel nu dat er een Nederlandse Club CL zou spelen tot de finale (of zoals Feyenoord nu), dan krijgen die het volgens mij allemaal niet meer rond. Ik ben zelfs voorstander om de competitie minder zwaar (minder wedstrijden) te maken zodat Nederlandse Clubs meer kans hebben om goed in Europa te presteren.

Maar het systeem dat in BE gebruikt wordt zal ik eens FF gaan zoeken om hier te posten... Het staat al ongeveer hierboven ergens als een voorstel dacht ik
Oud 25-04-2002, 11:08
Kezmanian Devil
Citaat:
Tofke_H schreef:
Een amateurclub gaat nooit tot in de kwartfinales geraken, met welk systeem ook of je moet ze daar laten starten . En als dat toch zou gebeuren dat speelt die club zeer duidelijk in de verkeerde afdeling. Dus om terug te komen op je punt 1 vind ik het goed met die 2:2 verdeling. Op die manier krijgt elke amateurclub 2 'top' ploegen tegen zich. Dat lokt hopelijk voor hen iets meer supporters en dus iets meer inkomen. En dat telt meer voor die ploegen dan ver geraken want "heel' ver geraken ze toch nooit.
Ik kan me nog herinneren van een paar jaar geleden in Duitsland. Toen won RotWeiss Essen de beker, volgens mij waren die destijds ook een amateurclub.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 13:06
Verwijderd
De amstelcup wordt toch gewonnen door een eredivisie club, dus of die amatuertemas er nu in de groepsronde uitliggen of in de 3e ronde maakt niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 18:57
Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Wat je punt 2 betreft. Stel dat er een heen en terug wedstrijd competitie gehouden zou worden, dan moeten er nog meer wedstrijden gespeeld worden. En stel nu dat er een Nederlandse Club CL zou spelen tot de finale (of zoals Feyenoord nu), dan krijgen die het volgens mij allemaal niet meer rond. Ik ben zelfs voorstander om de competitie minder zwaar (minder wedstrijden) te maken zodat Nederlandse Clubs meer kans hebben om goed in Europa te presteren.
Ik wil ook geen uit en thuis wedstrijd, alleen dat de kaartjes eerlijk verdeelt worden.
Reageren

Regels voor berichten