Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2003, 10:26
alpha
alpha is offline
We hebben een kat, ze is nu zo'n 11 jaar oud, en ze begint de laatste paar dagen opeens te blazen en krabben. Dit deed ze voorheen nooit.
Ze beet wel eens om te laten merken dat ze iets niet leuk vond maar dan was het zo'n beet dat je het niet eens voelde en ze likte meteen erna om te laten merken dat het niet gemeend was.
Maar nu begint ze dus te krabben en blazen. Gisteren heeft ze me in mijn gezicht gekrabt omdat ik haar van mijn schoot af wilde zetten en ze blies erna. Net, wilde mijn moeder haar naar buiten doen omdat ze als de dood is voor stofzuigers, begon ze opnieuw te blazen.
Dit is toch niet normaal? Mijn moeder zegt dat het misschien met ouderdom te maken heeft maar dit geloof ik niet helemaal.
Het is niet zo dat ik een vreemde ben, ik ben juist degene die het meest met haar omga, het is echt 'mijn kat' Ik vind dit best erg, als ze dit vaker doet, mag ze niet meer op schoot.
Wat is dit en wat kan ik ertegen doen?
Oud 05-12-2003, 10:43
Verwijderd
Je weet dat katten (trouwens vrijwel alle dieren) sneller agressief en raar doen als ze ziek zijn of zich anderszins niet lekker voelen, bijv. ergens een wond hebben etc. Dan zijn ze sneller geneigd zich te verdedigen, ze voelen zich eerder aangevallen. Ik wil je niet bang maken, maar als dat blazen en krabben echt structureel aanhoudt zou ik even naar de dierenarts gaan om te vragen of die een quick check-up wil doen. Als er niets lichamelijks uitkomt, dan is het wel psychologisch, en dan kun je er denk ik weinig aan doen. Maar als katten ineens snel prikkelbaar zijn is het vrijwel altijd iets lichamelijks.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 11:16
alpha
alpha is offline
hmm laten we dan maar hopen dat dat het is, ze heeft nog nooit zo gedaan.
Oud 05-12-2003, 12:35
MUTS123
MUTS123 is offline
Wat Nare Man zegt ja.
Mijn kat is de laatste tijd ook wat prikkelbaarder. Ze is al vrij fel en heeft duidelijke grenzen maar nu ze wat verkouden is en soort van "griepje" heeft kan al helemaal niet veel hebben.
Oud 07-12-2003, 10:57
alpha
alpha is offline
Ik ben er achter: ze heeft iets aan haar poot, ze wil niet dat je eraanzit en ze zit hem constant te likken. Mijn zus zegt dat er een bult zit, ik zie het niet meer. Maar ze zit nu al wel weer gewoon en ze blaast/krabt niet meer.
Reageren

Regels voor berichten