Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2001, 15:25
An
An is offline
( Hoofdstuk6 )

Hij had niet verwacht dat het nor erger zou worden maar dat werd het dus wel. Toen hij om kwart over elf weer bij zijn huis aan kwam waren zijn ouders gewoon naar bed gegaan. Ze waren gewoon naar bed gegaan en hadden de deur op slot gedaan, en de stommeling dat hij was had hij zijn sleutels vergeten. Het eerste wat in hem opkwam was aanbellen tot ze opendeden maar hij kreeg toch nog een beter idee. Hij liep naar de achterkant van het huis waar zijn zusjes kamer zat, pakte een steentje en gooide die tegen haar raam…..er gebeurde niets. Maar gelukkig na een paar steentjes deed ze haar raam open, “hey” zei ze “ik had al op je gewacht, ik kom de deur open doen goed.”
Wow soms was hij toch nog een beetje blij dat hij een zusje had. Hij liep weer naar de voordeur die zijn zusje nu open had gemaakt “wel stil zijn” fluisterde ze. “ja oke dankjewel he zussie” zei hij met een knipoog.
Toen hij eenmaal op zijn bed lag drong het pas tot hem door.
Dit ging wel heel ver. Hij vroeg zich af wat hij dan allemaal wel niet verkeerd gedaan had.
Dat zijn ouders het een rede vonden om zo te doen, om hem zijn band af te nemen en om hem s`avonds zomaar voor de deur te laten staan. Hij wist het niet.
Misschien moest hij maar eens met ze gaan praten, dit kon zo toch niet doorgaan. Maar dat is wel wat ze wilden dat hij zich hierdoor uit het veld liet slaan, nee dat ging hij ook niet laten gebeuren!

De volgende ochtend schrok hij om half negen wakker, hij was verslapen.
Het maakte hem niet zoveel uit, hij zou zich wel ziek melden vandaag. Hij was benieuwd wat zijn moeder daarvan ging zeggen. En hij wist het nog beter gemaakt; hij zou ook weer gewoon gaan oefenen met zijn band, hij kon alleen niet meedoen met het optreden van Zaterdag want dan ging hij met Samantha uit. Hij dacht opeens aan Samantha, als hij thuisbleef zou haar haar niet zien vandaag. Hij besloot te gaan douchen om toch maar naar school te gaan. Hij stond eerst nog een halfuur voor de kast om uit te zoeken welke Tshirt hij aan zou doen. Maar toen sprak hij tot zichzelf “Hey John doe normaal, pak gewoon een Tshirt en ga naar school, het maakt echt niet uit of je een blauwe of een zwarte aan doet”
Hij pakte de blauwe en gooide zijn kast dicht.
Toen hij opschool aankwam was het tweede uur al bezig, hij liep door de kantine maar werd plotseling geroepen door een stel meiden. Het bleken vriendinnen van Samantha te zijn.
Moest hij er nou naar toe gaan? Ze riepen nogmaals, oke hij zou wel naar ze toe gaan.
“hey jij bent toch John?” vroeg er een. “Ja dat klopt”zei hij droogjes. “ow leuk om je te spreken” begon er een te giechelen. “Sammie is echt verliefd op je, ben je wel een beetje lief voor haar”vroeg die eerste weer. “daar kunnen jullie op rekenen, ik ga nu weer doeg”zei hij terug. Jeetje wat een kinderachtige meiden zeg dacht hij bij zich zelf, gelukkig was Samantha niet zo.
Hij liep door de gang op zoek naar het lokaal waar hij les had. Op het moment dat hij daar aankwam ging de bel. Op naar het volgende lokaal dan maar weer....

Tell me what you think!
Oud 07-09-2001, 18:21
stroopwafel
stroopwafel is offline

dit was wel een ander stukje dan de rest von ik. je had in je vorige delen zo'n ondertoon dat er iets groots stond te gebeuren die is er hier niet maar nog steeds
Oud 07-09-2001, 18:34
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:

dit was wel een ander stukje dan de rest von ik. je had in je vorige delen zo'n ondertoon dat er iets groots stond te gebeuren die is er hier niet maar nog steeds

Mee eens, Het verhaal lees echt heel lekker, echt zo'n verhaal waar je niet diep bij hoeft na te denken, en gewoon lekker leest (ik val in herhaling )
Ga zo door
Met citaat reageren
Oud 08-09-2001, 11:19
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
Het verhaal lees echt heel lekker, echt zo'n verhaal waar je niet diep bij hoeft na te denken, en gewoon lekker leest
Oud 08-09-2001, 17:08
An
An is offline
Dankjulliewel, en dat van die ondertoon klopt een beetje wantuh ik heb het idee een beteje veranderd in me hoofd
Oud 09-09-2001, 18:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik vind hem weer goed!! zekers
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 18:37
An
An is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
ik vind hem weer goed!! zekers

thanx