Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2003, 06:34
Bananeneter
Bananeneter is offline
Ik heb een K7SOM+ Mainboard, en ik wil graag naast de 40 gb harddisk die ik heb, een 120 gb, of een 160 gb er bij plaatsen.
In de handleiding van het moederbord kan ik geen bezwaren vinden die erop wijzen dat het bord het niet aan zou kunnen.

Weet iemand of dit inderdaad zo is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 11:22
M@rco
M@rco is offline
120GB moet zeker lukken. 160 is twijfelachtig... het zou kunnen dat het met de laatste BIOS-versie werkt, dat het gewoon helemaal niet gaat werken of dat het toevallig wel werkt.
Oud 13-10-2003, 12:00
Verwijderd
Er staat me iets bij van schijven groter dan 65 GB die niet werkten in bepaalde ECS-borden, maar ik weet niet meer zeker of dat de K7SOM+ borden waren (je hebt er immers twee, revisie V5.2C en V7.5C, de laatste heeft als extra een on-board videokaart).

Wat je sowieso moet doen is het laatste BIOS van je moederbord binnentrekken en dat flashen, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt mocht het niet werken. De BIOSen voor de 5.2C staan hier http://www.ecs.com.tw/download/dw_sp...product_id=242 en die voor de 7.5C hier http://www.ecs.com.tw/download/dw_sp...product_id=317

Je kunt denk ik zelf wel even verder op de site van ECS zoeken, bijvoorbeeld naar 'known issues' met grote schijven en de FAQs.

Ik gok er trouwens op dat in ieder geval een 120 GB-schijf zonder problemen moet werken, omdat dat bord nog redelijk recent is en in ieder geval ATA-133 ondersteunt.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 13:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
K7SOM heb ik ook, SiS740 bordje. 120GB werkt er sowieso op, 160GB weet ik niet. Daarvoor is namelijk ondersteuning voor grote drivers (kweenie precies hoe dat heet) nodig, limiet is 137GB.

Email ECS anders eens.
Oud 13-10-2003, 13:58
Verwijderd
De grens van 137 GB, waar Maxtor als eerste tegenaan liep met de 160 GB-Diamondmax, wordt toch veroorzaakt door de beperkingen van 48-bits LBA-adressing? Maxtor leverde destijds bij die 160 GB-schijven speciale controllerkaartjes mee die 128-bits LBA-adressing mogelijk maakten.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 14:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
48-bit LBA idd.

ATA/133 controllers kunnen dat sowieso, en moderne ATA/100 controllers ook. Of de SiS740 dat ook kan durf ik niet te zeggen, lijkt me van wel want het is een recente chipset. Gewoon even mailen!
Oud 13-10-2003, 14:46
Bananeneter
Bananeneter is offline
als 120 erop kan is dat opzich genoeg, want ik heb er al 1 van 40 gb dus samen 160 moet voorlopig wel weer voldoende zijn
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 15:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
IBM 180GXP 120GB 8MB voor €92
http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=03657

160GB voor €107 kan ook:
http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=03607
Oud 13-10-2003, 16:00
Bananeneter
Bananeneter is offline
Is toch wel beetje vreemd om dat in Duitsland te bestellen, heb je er ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 16:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Voor zo'n €100.000 yep, die shop is prima.

Wel vooruit overmaken, dat hadden ze ook via creditcard mogen doen. Maak het geld met ABN/Rabobank over en niet met Postbank, dat laatste duurt namelijk héél erg lang. Sowieso is Postbank de slechtste bank die er is.

Verzendkosten van FCC zijn €7 per pakket, verzenden gaat ook lekker snel. Verder hebben ze een goede RMA service.
Oud 13-10-2003, 17:54
Bananeneter
Bananeneter is offline
maar denk je wel dat deze schijf op mijn board werkt ?, en sowiezo?, als je je bios etc update werkt het dan altijd, of zijn er ook gewoon dingen die zo oud zijn, dat ze het gewoon nooit aankunnen?, hoelang duurt het verzenden trouwens?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 18:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zoals ik al zei, ik zou ECS even mailen en het simpelweg vragen, dan weet je het. 120GB kan hij wel aan iig. Maar 160GB is nu supergoedkoop.

Het verzenden duurt 1-2 werkzagen, zodra zij het geld binnen hebben.
Oud 02-12-2003, 10:41
Bananeneter
Bananeneter is offline
Ik zie alleen nergens het mailadres van deze factory staan
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:43
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-10-2003 @ 17:48:
Voor zo'n €100.000 yep, die shop is prima.

Wel vooruit overmaken, dat hadden ze ook via creditcard mogen doen. Maak het geld met ABN/Rabobank over en niet met Postbank, dat laatste duurt namelijk héél erg lang. Sowieso is Postbank de slechtste bank die er is.

Verzendkosten van FCC zijn €7 per pakket, verzenden gaat ook lekker snel. Verder hebben ze een goede RMA service.
Goed man, die verzendkosten. Alternate rekent 12 euro, kun je nagaan, en dan is de hardware daar meestal wel duurder.
Doen ze ook aan rembours? Of worden de verzendkosten dan duurder
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 18:40
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
€129.00
Maxtor 8 mb cache 160GB Fluid Bearring! Diamond Max 9 Plus

www.eynstein.nl

Mss niet de goedkoopste winkel maar wel heel snel. Bij levering onder rembours heb je je spul met 2 dagen in huis. Ook krijg je een barcode, zodat je het pakket kan traceren.
Oud 02-12-2003, 19:58
Choking Duck
Choking Duck is offline
bij http://www.gistron.com betaal je 7,90 verzendkosten, gaat per rembours en is binnen 2 dagen in huis, maar over de prijzen (of ie de goedkoopste is) weet ik niks
Oud 02-12-2003, 23:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Bananeneter schreef op 02-12-2003 @ 11:41:
Ik zie alleen nergens het mailadres van deze factory staan
Jammer dat je pas anderhalve maand later reageert. Over welke 'factory' heb je het?
Oud 02-12-2003, 23:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 02-12-2003 @ 18:43:
Doen ze ook aan rembours? Of worden de verzendkosten dan duurder
Nee rembours uit Duitsland kan niet meer, dat heeft TPG stopgezet zo'n 4 maanden geleden ofzo.
Oud 03-12-2003, 17:20
Bananeneter
Bananeneter is offline
Van die firma van mijn MOBO, genoemd in een van de eerste reply's. Je kunt bij faq wel via mail ondersteuning krijgen, maar dan moet je allemaal serie nummers etc van je product invullen terwijl ik alleen maar wil weten of het pongel dit ondersteunt, daar zie ik nergens een gewoon hulpemail adres voor staan
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 08:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
ECS bedoel je?

Jij hebt echt helemaal geen moeite gedaan he? Type ECS eens in google, tweede link geeft je http://www.ecsusa.com/

Daar zie je boven meteen een Contact knopje, waarna je het mailadres te zien krijgt.

Dit bedoel ik nu met Inzet en Motivatie in de announcement.
Reageren

Regels voor berichten