Advertentie | |
|
![]() |
|
De zesde klas is echt cool, weinig uurtjes, weinig nieuwe stof, gewoon een beetje door blijven werken en examens oefenen, dan valt het allemaal hartstikke mee. Ik denk dat doordat je denkt dat het in de zesde heel moeilijk is en je je op het ergste voorbereidt, het uiteidelijk wel meevalt.
Ik vond het in ieder geval een erg leuk jaar en achteraf gezien een stuk simpeler dan de vijfde, ik denk ook doordat je minder werkstukken hoeft te maken, behalve dan profielwerkstuk en literatuurdossier, maar dat is wel leuk
Laatst gewijzigd op 20-12-2003 om 09:40. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar 4 havo vond ik veeeeeeeel zwaarder dan 5 havo. Maar dat zal ook wel van je school afhangen.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik merk eigenlijk niet echt veel verschil met 5 vwo. Ik besteed nu wel meer tijd aan huiswerk, maar dat komt meer doordat ik vorig jaar niet echt veel heb gedaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb het aan het begin van dit jaar wel druk gehad. 5 boekverslagen in 5 weken, veel handelingsdelen enz. Dat werd dus ff op één hoop gegooid. Maar daarna werd het juist extreem rustig. We zijn inmiddels met examenstoffen begonnen en dat is echt simpel. Lekker rustig aan, weinig huiswerk. Alleen het PWS en de handelingsdelen zijn soms nog ff wat werk, maar verder stelt het echt niks voor. Bovendien heb je ook maar weinig vakken (ik 8) omdat je al veel hebt afgesloten. Dus ook nog eens een lekker rooster ![]()
||
Citaat:
je hebt toch veel minder vakken? Of compenseren ze dat bij jullie ofzo? En wij hebben geen po's in de 6e. Die plannen ze allemaal in de 4e en 5e.
|
het 6de is voor ons veel drukker.
De leerstof is minder en beetje gemakkelijker dan in het 5de dat wel. Maar in het 6de krijgen wij enorm veel werkjes! Het grootste werk is ongetwijfeld de GIP (thesis) dat ongeveer zal bestaan uit 200 blz, dat kost echt bloed zweet en tranen. en dan heb je nog van die kleiner werkjes gelijk voor geschiedenis, economie, aarderijkskunde.
|
Verwijderd
|
Er werd altijd gezegd bij ons dat als je 5 VWO gehad had, je zo ging slagen, omdat je in 6 VWO bijna niks meer hoefde te doen, behalve je examens halen.
Maar een paar maanden onderweg is eigenlijk niemand het daar mee eens. We worden echt helemaal gek gemaakt met allemaal PO's en het aantal SE's is nauwelijks lager dan in de 5de. Omdat alles afgerond moet worden, heb je veel minder tijd. Ik vind de 6de dus eigenlijk zwaarder, omdat ik straks ook nog een examen moet gaan maken. Eigenlijk is het gewoon slecht verdeeld: in de 4de had je het niet zo heel druk, in de 5de ineens wel en in de 6de zegt zelfs iedere leraar dat je tijd tekort gaat komen. Lang leve de Tweede Fase... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar hier kan ik het natuurlijk niet mee vergelijken ![]() Bedankt iedereen iig alvast voor de antwoorden! ![]() Ik zal naar de vakantie iig ook maar eens wat 6e klassers vragen op mijn school want 't verschilt toch behoorlijk |
Advertentie |
|
![]() |
|
|