Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2003, 20:53
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb sinds 2 maanden een vriend. Hij heeft een full-time baan en is dus elke dag tot 18.00 aan het werk. Daarnaast is hij erg fanatiek met volleybal. Op dinsdag is hij van 18.00 tot 24.00 aan het volleyballen. Op woensdag of vrijdag een paar uur, op dpnderdag van 20.30 tot 24.00, op zaterdag eigenlijk de hele dag en op zondag doet ie van 13.00 tot 17.00 beachvolleybal. Op die manier houdt ie dus weinig tijd over voor zijn relatie en daarnaast is het ook nog zo dat als we samen op zijn of mijn kamer zijn hij vaak achter de computer gaat zitten.

Ik krijg er inmiddels een beetje genoeg van en weet niet helemaal wat ik ermee aan moet. Omdat we zo weinig tijd echt bij elkaar zijn praten we ook weinig en dus durf ik hem niet goed te vertellen als ik ergens mee zit.

Daarnaast weet ik dat ie zijn volleybal voor mij niet zal minderen en ik wil eigenlijk ook niet dat ie dat voor mij doet.

Stel ik me aan? Wat moet ik doen?
Oud 09-12-2003, 20:58
Angeles
Angeles is offline
Ik vind niet dat je je aanstelt, nee. Voor een relatie moet je tijd vrij maken, anders moet je er niet aan beginnen. Dat hij het volleyballen niet opgeeft begrijp ik best, maar als hij in de karige uurtjes waarin hij jou wel kan zien ook nog eens achter de computer kruipt vind ik dat wel een beetje vaag.

Het lijkt mij tenminste nogal een uiting van desinteresse als je in de paar momenten die je met je vriendin hebt iets anders gaat zitten doen.
Oud 09-12-2003, 20:58
Scatterheart
Scatterheart is offline
Nee, je stelt je niet aan, maar: ja, je wist waar je aan begon.

Dus of openstellen en praten of de boel laten verslappen en het uit maken.
Oud 09-12-2003, 21:00
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 09-12-2003 @ 21:58:
Nee, je stelt je niet aan, maar: ja, je wist waar je aan begon.
Niet helemaal, toch. Ze wist niet dat hij op de momenten samen ook nog eens geen aandacht zou hebben voor haar.
Oud 09-12-2003, 21:01
ABrules
ABrules is offline
een hobby hebben is tot daar aan toe... maar ja, of jij je aanstelt... ik zou als ik een vriendin heb toch wel heel wat meer aandacht hebben voor haar...
en wel zo veel dat ik altijd precies weet wanneer dr iets dwars zit... ja, zelfs de computer zou ik laten staan om te praten met haar

tja... je klinkt niet erg gelukkig zoals je het hier neerzet en als ik jou was zou ik op een rijtje gaan zetten in hoeverre dit allemaal nog toevoegd aan je leventje...

dus of het de moeite is om hiermee door te gaan... tja... jij weet zelf het beste wat je voelt... als je vraagt of dit een reden is om het uit te maken met hem... dan zou ik toch wel ja zeggen
Oud 09-12-2003, 21:02
Last Resort
Last Resort is offline
Praat er es met em over, iets anders kan ik toch niet zeggen. Als ie er niks aan wil doen kan je je afvragen waar je relatie dan nog goed voor is....
Oud 09-12-2003, 21:17
miekmuis
miekmuis is offline
Het is dus niet zo dat hij geen interesse heeft in mij. Hij wil wel dat ik zo'n beetje dagelijks bij hem ben. Het is alleen dat hij dus gewoon naar mijn idee een te druk leven heeft voor een relatie.

Nou was het dus laatst zo dat toen hij op donderdag tot 23.00 moest trainen hij daarna nog rustig tot 24.00 bier bleef drinken in de sporthal met zijn teamgenoten terwijl hij mij gevraagd had of ik die avond langs wilde komen en ik al 2,5 uur op hem zat te wachten. Is het onredelijk van me dat ik daar niet zo blij mee was?

Ik ben nogal bang dat ik te veel eisend ben....
Oud 09-12-2003, 21:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 09-12-2003 @ 22:17:
Nou was het dus laatst zo dat toen hij op donderdag tot 23.00 moest trainen hij daarna nog rustig tot 24.00 bier bleef drinken in de sporthal met zijn teamgenoten terwijl hij mij gevraagd had of ik die avond langs wilde komen en ik al 2,5 uur op hem zat te wachten. Is het onredelijk van me dat ik daar niet zo blij mee was?

Ik zou zo gruwelijk pissed zijn ... ik word al sarcastisch en cynisch na een half uur 'te laat zijn' van hem
Oud 09-12-2003, 21:21
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-12-2003 @ 22:20:
Ik zou zo gruwelijk pissed zijn ... ik word al sarcastisch en cynisch na een half uur 'te laat zijn' van hem
Jamaar, nouja het was niet dat we een tijd hadden afgesproken dat ie thius zou zijn.... ik ben toen maar gaan slapen.
Oud 09-12-2003, 21:23
Angeles
Angeles is offline
Nee, ik vind dus niet dat je veeleisend bent. Als je een relatie wil moet je daar dus wel enige tijd voor vrij maken en als je een erg tijdrovende hobby hebt waardoor je al erg weinig tijd hebt, betekent dat dat je af en toe andere dingen zult moeten laten.

Hij mag dan wel een drukke baan hebben en een erg tijdrovende hobby, maar iemand uitnodigen en vervolgens tweeëneenhalf uur laten wachten, of gewoon iets anders gaan doen, dat zijn gewoon dingen die niet netjes zijn.

Een excuus als dat hij het nou eenmaal druk heeft en dat je weet waar je aan begon gaat niet op voor de momenten waarop hij wel degelijk tijd voor je had kunnen vrijmaken, maar er gewoon voor koos om dat niet te doen.
Oud 09-12-2003, 21:25
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 09-12-2003 @ 22:21:
Jamaar, nouja het was niet dat we een tijd hadden afgesproken dat ie thius zou zijn.... ik ben toen maar gaan slapen.
Nee, maar als je je vriendin vraagt om langs te komen zorg je toch gewoon dat je naar huis gaat zodra je kan.
Oud 09-12-2003, 21:28
ABrules
ABrules is offline
2,5 uur?
tsss... zo lang laat ik zelfs mensen die mijn vriendin niet zijn niet eens wachten
Oud 09-12-2003, 23:43
huytuneng
huytuneng is offline
Citaat:
Nee, dat ben je niet. Het is belachelijk dat hij niet bij je langskomt, terwijl hij weet dat jij, zijn vriendin, op hem wacht. Dat hij wel eens wat wil gaan drinken met zijn teamgenoten is logisch, maar niet terwijl hij weet dat jij op hem wacht.
Dat hij achter de computer gaat zitten wanneer jullie wel samen zijn is al helemaal onbegrijpelijk, omdat jullie al zo weinig tijd samen hebben door zijn werk en tijdeisende hobby. Ik krijg hiervan het idee dat hij graag een vriendin wil hebben, maar geen tijd in jullie relatie wil investeren.
Het lijkt me erg noodzakelijk dit met hem te bespreken anders hou je het niet vol en komt het tot een uitbarsting die verstrekkende gevolgen kunnen hebben waar jullie geen van beiden op zit te wachten.
Oud 10-12-2003, 09:21
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik vind dat je groot gelijk hebt en hij heus wel even wat tijd voor je mag vrijmaken. het is niet meer als normaal dat je ene beetje geeft en wat neemt in een relatie. In deze relatie betekent dat dat hij toch wat meer in de relatie zal moeten steken.

Praat erover en zeg dat het je gewoon dwars zit.
Oud 10-12-2003, 09:23
Stefanie
Stefanie is offline
Je kunt het hem toch vertellen dat je vindt dat jullie elkaar te weinig zien. Gewoon op een normale toon en niet meteen verwijtend. Als hij echt van je houdt, zal hij vast en zeker meer tijd voor je vrij kunnen maken... Het is toch normaal dat je elkaar zo vaak mogelijk wil zien als je een relatie hebt?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:26
Vinceeyy
Vinceeyy is offline
<off-topic> ik hou van hobbies </off-topic>
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:29
juno
juno is offline
Nee, je bent niet veeleisend. Een hobby is leuk, maar bij hem grenst het aan bezetenheid, en het gaat ten koste van de tijd met jou. Een fanatieke hobby, school/werk, een leven en een relatie gaat vaak niet samen. Er zitten maar 24 uur in een dag. Hij moet een keuze maken. Of anders zul jij dat voor hem moeten doen...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:37
Negrotiator
Negrotiator is offline
Blijkbaar hechten jullie niet evenveel belang aan jullie relatie of in ieder geval aan jullie concrete samenzijn. Dat op zich is al een indicatie dat het niet goed zit. In principe is nog belangrijker dan dat jij het contact mist, dat híj het aankan het contact te missen. Aan de andere kant lijkt het weer bijna op een volwaardig huwelijk, dat jullie hier hebben. Als ik jou was, zou ik of zo snel mogelijk samen gaan wonen, of zo snel mogelijk eens een goed gesprek met hem gaan hebben over het wel of niet voortzetten van jullie "relatie".
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 12:24
Jordi
Jordi is offline
Ik kan niet echt oordelen over of jij veeleisend bent, maar ik vind het wel redelijk normaal dat je hier niet zo blij mee bent.
Waarom is hij eigenlijk je vriendje? Ik bedoel, hoe komt dat? Want als hij het zo druk heeft, hoe heb je hem dan leren kennen? Had hij toen ook zo weinig tijd enzo?

Ik vind het een beetje klinken alsof hij jullie relatie niet bijzonder boeiend vindt. Dat hij het wel prettig vindt om een vriendin te hebben als het hem uitkomt, maar dat het hem verder weinig boeit.

Ik kan me nog wel enigszins voorstellen dat hij zijn hobby liever niet op wil geven, maar ik vind het vaag dat als jullie dan samen zijn, hij gaat computeren... Dus daar kun je misschien met hem over praten ofzo. Maarja, eigenlijk vind ik dat hij dan nog niet bijzonder veel tijd voor jou heeft, maar daar moet je zelf dan maar over oordelen.
Oud 10-12-2003, 12:37
Verwijderd
Citaat:

Nou was het dus laatst zo dat toen hij op donderdag tot 23.00 moest trainen hij daarna nog rustig tot 24.00 bier bleef drinken in de sporthal met zijn teamgenoten terwijl hij mij gevraagd had of ik die avond langs wilde komen en ik al 2,5 uur op hem zat te wachten.

Sorry, maar dat vind ik echt erg... wat had hij daar voor smoesje voor dan? Zoiets kan gewoon echt niet. Maar hoe zit dat dan? Jij wacht dan gewoon bij hem thuis op hem ofzo, jij hebt ook een sleutel?

Ik vind het wel heel respectloos dat hij eerst vraagt of je langskomt en je dan zo ontzettend lang laat wachten.. dat is echt niet goed te praten.
Je hoeft echt helemaal niet bang te zijn dat je veeleisend bent, dat is echt niet zo. Hoe kom je daarbij? Dat zegt hij toch niet ofzo.. Hebben jullie hier weleens over gepraat, of ruzie over gehad?

Hmmz.. sterkte..

xx
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 16:02
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 10-12-2003 @ 13:37:

Sorry, maar dat vind ik echt erg... wat had hij daar voor smoesje voor dan? Zoiets kan gewoon echt niet. Maar hoe zit dat dan? Jij wacht dan gewoon bij hem thuis op hem ofzo, jij hebt ook een sleutel?

Ik vind het wel heel respectloos dat hij eerst vraagt of je langskomt en je dan zo ontzettend lang laat wachten.. dat is echt niet goed te praten.
Je hoeft echt helemaal niet bang te zijn dat je veeleisend bent, dat is echt niet zo. Hoe kom je daarbij? Dat zegt hij toch niet ofzo.. Hebben jullie hier weleens over gepraat, of ruzie over gehad?

Hmmz.. sterkte..

xx
Nou het is zo dat hij elke donderdag moet trainen, alleen had ik dat iet door op het moment dat hij vroeg of ik langs kwam. Hij ging er vanuit dat ik dat wel wist. Dat ie ging trainen vind ik dus ook niet erg, maar dat hij daarna nog een uur bier is blijven drinken met zijn team vond ik minder fijn. Toen hij terug kwam rook hij naar bier dus vroeg ik of hi nog was blijven drinken. Hij zei ja en verder hebben we het er niet meer over gehad.
Oud 10-12-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 10-12-2003 @ 17:02:
Nou het is zo dat hij elke donderdag moet trainen, alleen had ik dat iet door op het moment dat hij vroeg of ik langs kwam. Hij ging er vanuit dat ik dat wel wist. Dat ie ging trainen vind ik dus ook niet erg, maar dat hij daarna nog een uur bier is blijven drinken met zijn team vond ik minder fijn. Toen hij terug kwam rook hij naar bier dus vroeg ik of hi nog was blijven drinken. Hij zei ja en verder hebben we het er niet meer over gehad.
Hmmz.. dan is het alweer anders, maar alsnog.. hij gaat er maar vanuit dat jij wel langskomt wanneer hij klaar is met volleybal. Hij maakt dan dus in feite nooit tijd voor je vrij, je ziet hem dus alleen in de avonduurtjes en dan blijf je slapen ofzo? Het lijkt me bestwel ongezellig om nooit eens een hele dag samen ergens naartoe te gaan ofzo. Op die manier zit je altijd bij 'm thuis en kun je eigenlijk nooit eens iets leuks plannen..

Misschien moet je dan ook voortaan niet meer na 12-en naar 'm toe gaan.. de tijd die jullie dan nog hebben om het leuk te hebben is dan midden in de nacht.. das toch een beetje raar. En jij hebt de volgende dag misschien zelf ook wel dingen te doen..
Ik zou gewoon zeggen van als je 's avonds met me af wilt spreken, okee, maar dan moet het wel de moeite zijn..

Maarjah, das dan weer mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 16:24
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 10-12-2003 @ 17:10:
Hmmz.. dan is het alweer anders, maar alsnog.. hij gaat er maar vanuit dat jij wel langskomt wanneer hij klaar is met volleybal. Hij maakt dan dus in feite nooit tijd voor je vrij, je ziet hem dus alleen in de avonduurtjes en dan blijf je slapen ofzo? Het lijkt me bestwel ongezellig om nooit eens een hele dag samen ergens naartoe te gaan ofzo. Op die manier zit je altijd bij 'm thuis en kun je eigenlijk nooit eens iets leuks plannen..

Misschien moet je dan ook voortaan niet meer na 12-en naar 'm toe gaan.. de tijd die jullie dan nog hebben om het leuk te hebben is dan midden in de nacht.. das toch een beetje raar. En jij hebt de volgende dag misschien zelf ook wel dingen te doen..
Ik zou gewoon zeggen van als je 's avonds met me af wilt spreken, okee, maar dan moet het wel de moeite zijn..

Maarjah, das dan weer mijn idee.
Nouja iets leuks plannen kan dus ook niet echt. Hij kwam met het idee om de 16e naar een LOTR maraton te gaan, maar dan zou hij vlak voor het begin komen en de volgende dag (de marathon duurt tot 2.00 ofzo) weer voor 10en weggaan en toch wel om 9 uur opstaan omdat ie anders niks van zijn training zou bakken 's avonds. Nouja dan is de lol er voor mij ook alweer een beetje af moet ik zeggen.

Maargoed, ik heb voor mezelf ook al besloten dat ik niet meer langskom als hij weer de hele dag vol zit. Het gaat dan dus zo dat ik rond 18.00 daar ben, dan eten we wat met zijn familie, dan gaat hij zijn spullen pakken en ik bij hem zitten op zijn kamer en dan gaat hij weg om vervolgens rond middernacht terug te komen. De vorige keer be ik dus gewoon in slaap gevallen en op die manier heeft het geen enkele zin om bij hem te zijn.

Ik heb hem inmidels verteld dat er iets is waar ik erg verdrietig van word en heb gister de hele dag niks laten horen. Nu komt ie vanavond langs om te praten en ik heb al verteld dat ie het waarschijnlijk uit me moet trekken dus ik weet in ieder geval zeker dat we het er vanavond over zullen hebben. Nou maar hopen dat ie een beetje begrip heeft voor mijn gevoel hierover.
Oud 10-12-2003, 17:01
Verwijderd
Ik heb dat ook met mijn vriend, hij heeft nu een nieuwe werkgever en moet zich nu bewijzen, voorheen was dat dus anders. We wonen samen en eigenlijk zie ik hem alleen 's ochtends in een flits wanneer hij weggaat en 's avonds wanneer hij thuiskomt (en meestal lig ik dan al in bed). Soms is het zelfs zo dat hij een hele nacht weg blijft.
Tja, ik begin er nu ook meer dan genoeg van te krijgen, we kunnen niets meer samen doen en ja, we zien elkaar sowieso bijna niet. Áls hij wel tijd heeft, dan gebruikt hij die om bij te komen...

Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 10-12-2003 @ 18:01:
Ik heb dat ook met mijn vriend, hij heeft nu een nieuwe werkgever en moet zich nu bewijzen, voorheen was dat dus anders. We wonen samen en eigenlijk zie ik hem alleen 's ochtends in een flits wanneer hij weggaat en 's avonds wanneer hij thuiskomt (en meestal lig ik dan al in bed). Soms is het zelfs zo dat hij een hele nacht weg blijft.
Tja, ik begin er nu ook meer dan genoeg van te krijgen, we kunnen niets meer samen doen en ja, we zien elkaar sowieso bijna niet. Áls hij wel tijd heeft, dan gebruikt hij die om bij te komen...

De hele dag en nacht? Hoe kan dat nou.. (sorry als ik brutaal ben ).. en het weekend dan?

Tsja, toen m'n vriendje nog bij z'n vader werkte was er wat dat betreft ook weleens gedoe.. dan moest hij in de weekenden werken enzo (waar hij nix extra's mee verdiende ofzo), zodat we ook niet op vakantie konden (in de zomervakantie) terwijl dat wel zo was afgesproken (had ik het idee). Nou ja, nu is dat gelukkig wel anders, nu heeft hij tenminste regelmatige werktijden.

En sterkte voor miekmuis, ik hoop idd dat hij een beetje begrip toont.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 10-12-2003 @ 18:34:
De hele dag en nacht? Hoe kan dat nou.. (sorry als ik brutaal ben ).. en het weekend dan?
Mja, hij werkt dan door... meestal kom ik er 's ochtends pas achter dat hij niet thuis is gekomen. Nu zit ik er ongelofelijk achteraan, dat helpt wel.

Maar ik begrijp dat er binnenkort verandering in gaat komen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:33
PardonMe
PardonMe is offline
zooo halleluja die is wel errug fanatiek dan!
pfffhh kom ik aan met mijn 3 uur training in de week in totaal..

Maar ik zou het hem gewoon eerlijk zeggen dat je het zo niet echt ziet zitten.. Dat je graag eens wat meer tijd met hem zou doorbrengen, en dat hij niet steeds met het volleybal bezig zou zijn..
Natuurlijk gun je hem tijd voor zijn hobbies, maar hij mag ook wel wat tijd aan jou besteden zeg!
Ik zou er dus zeker eens met hem over praten, vertel hem wat je dwarszit, sleur hem achter die computer vandaan als hij bij je is, zorg dat je samen eens goed kan praten. Want ik neem aan dat je geen zin hebt om steeds op hem te moeten wachten!

En in het vervolg een tijd afspreken met elkaar waarop je afspreekt, dan voorkom je dat jij uren zit te wachten terwijl hij gezellig aan het feesten is met zijn teamgenoten..
Oud 11-12-2003, 11:59
miekmuis
miekmuis is offline
Nou hij is gisteravond na het volleybal (hij moest scheidsen) nog
hierheen gekomen, wat inhield dat hij hier pas om 22.30 was.
Hoe lief

We hebben erover gepraat. Hij was best begripvol, hij had al gezien dat ik het niet leuk meer vond om steeds te komen kijken terwijl hij bezig was, maar had nog niet ingezien dat ik gewoon vind dat ik hem te weinig spreek, maar dat begreep hij wel.
Hij gaf me gelijk dat het niet echt leuk is dat hij vaak achter de computer zit als we dan wel samen zijn en dat zal ie dus wel niet meer doen.

Nouja het was best een fijn gesprek in ieder geval, hij wil me niet kwijt

Ennuhm, sjemig Andijvie, wat superstom! En jullie wonen nog wel samen! Nouja, ik hoop dat dat heel snel gaat veranderen, want ik kan me voorstellen dat dat best wel slopend moet zijn. Succes!
Oud 11-12-2003, 14:04
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 09-12-2003 @ 21:53:
Omdat we zo weinig tijd echt bij elkaar zijn praten we ook weinig en dus durf ik hem niet goed te vertellen als ik ergens mee zit.
uhhm... de volgende keer als je hem ziet, begin een goed gesprek, vraag of ie echt wel een relatie wil omdat ie zo druk bezig is met alles.... ksnap het ook niet echt, als je elkaar al weinig ziet, en je ziet elkaar dan uiteindelijk, dan praat je toch juist veel? of ligt dat aan mij?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 16:24
PardonMe
PardonMe is offline
Gelukkig dat jullie samen zo'n fijn gesprek hebben gehad!
Hopelijk gaat het nu beter!
Oud 11-12-2003, 17:46
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Het is al fijn dat jullie er over gesproken hebben en dat hij het begrijpt. Als er nu ook nog niets gaat veranderen is het helemaal mooi
Oud 12-12-2003, 12:45
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 11-12-2003 @ 12:59:

Ennuhm, sjemig Andijvie, wat superstom! En jullie wonen nog wel samen! Nouja, ik hoop dat dat heel snel gaat veranderen, want ik kan me voorstellen dat dat best wel slopend moet zijn. Succes!
Hehe, gisteren zei hij dat hij zondag een dag vrij neemt... Ik meteen helemaal blij... maar hij gaat dan vanalles met zijn ouders en zusje doen, ik ga wel mee, maar ja, nog steeds geen tijd met z'n tweetjes... Ik heb besloten dat ik hem volgende week mee naar de bios neem, als verrassing.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 13:06
Margriet
Margriet is offline
Ik ben blij dat dit gesprek iig redelijk goed is verlopen.'t Lijkt mij idd nogal behoorlijk kut. Wel fijn dat het enigzins begreep. Ik hoop echt voor je dat het helpt meissie!!!!

Liefs,
Margriet
Oud 13-12-2003, 00:46
Verwijderd
*joepie* Hij is thuis...

En ik zit nu lekker op de slaapkamer terwijl hij zichzelf vermaakt. Leuk hoor, samenwonen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 01:09
Dotcom
Dotcom is offline
Ik zou zeggen, praat er met hem over, hij heeft vast wel begrip. En als je op niet verwijtende toon het er over hebt dat je het niet leuk vindt dat hij achter de computer gaat zitten in de tijden dat jullie wel samen zijn zal hij ook wel begrip voor hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten