Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Nee, ik vind dus niet dat je veeleisend bent. Als je een relatie wil moet je daar dus wel enige tijd voor vrij maken en als je een erg tijdrovende hobby hebt waardoor je al erg weinig tijd hebt, betekent dat dat je af en toe andere dingen zult moeten laten.
Hij mag dan wel een drukke baan hebben en een erg tijdrovende hobby, maar iemand uitnodigen en vervolgens tweeëneenhalf uur laten wachten, of gewoon iets anders gaan doen, dat zijn gewoon dingen die niet netjes zijn. Een excuus als dat hij het nou eenmaal druk heeft en dat je weet waar je aan begon gaat niet op voor de momenten waarop hij wel degelijk tijd voor je had kunnen vrijmaken, maar er gewoon voor koos om dat niet te doen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Dat hij achter de computer gaat zitten wanneer jullie wel samen zijn is al helemaal onbegrijpelijk, omdat jullie al zo weinig tijd samen hebben door zijn werk en tijdeisende hobby. Ik krijg hiervan het idee dat hij graag een vriendin wil hebben, maar geen tijd in jullie relatie wil investeren. Het lijkt me erg noodzakelijk dit met hem te bespreken anders hou je het niet vol en komt het tot een uitbarsting die verstrekkende gevolgen kunnen hebben waar jullie geen van beiden op zit te wachten.
|
Ik vind dat je groot gelijk hebt en hij heus wel even wat tijd voor je mag vrijmaken. het is niet meer als normaal dat je ene beetje geeft en wat neemt in een relatie. In deze relatie betekent dat dat hij toch wat meer in de relatie zal moeten steken.
Praat erover en zeg dat het je gewoon dwars zit.
|
Je kunt het hem toch vertellen dat je vindt dat jullie elkaar te weinig zien. Gewoon op een normale toon en niet meteen verwijtend. Als hij echt van je houdt, zal hij vast en zeker meer tijd voor je vrij kunnen maken... Het is toch normaal dat je elkaar zo vaak mogelijk wil zien als je een relatie hebt?
|
![]() |
|
Nee, je bent niet veeleisend. Een hobby is leuk, maar bij hem grenst het aan bezetenheid, en het gaat ten koste van de tijd met jou. Een fanatieke hobby, school/werk, een leven en een relatie gaat vaak niet samen. Er zitten maar 24 uur in een dag. Hij moet een keuze maken. Of anders zul jij dat voor hem moeten doen...
|
![]() |
|
Blijkbaar hechten jullie niet evenveel belang aan jullie relatie of in ieder geval aan jullie concrete samenzijn. Dat op zich is al een indicatie dat het niet goed zit. In principe is nog belangrijker dan dat jij het contact mist, dat híj het aankan het contact te missen. Aan de andere kant lijkt het weer bijna op een volwaardig huwelijk, dat jullie hier hebben. Als ik jou was, zou ik of zo snel mogelijk samen gaan wonen, of zo snel mogelijk eens een goed gesprek met hem gaan hebben over het wel of niet voortzetten van jullie "relatie".
|
![]() |
|
Ik kan niet echt oordelen over of jij veeleisend bent, maar ik vind het wel redelijk normaal dat je hier niet zo blij mee bent.
Waarom is hij eigenlijk je vriendje? Ik bedoel, hoe komt dat? Want als hij het zo druk heeft, hoe heb je hem dan leren kennen? Had hij toen ook zo weinig tijd enzo? Ik vind het een beetje klinken alsof hij jullie relatie niet bijzonder boeiend vindt. Dat hij het wel prettig vindt om een vriendin te hebben als het hem uitkomt, maar dat het hem verder weinig boeit. Ik kan me nog wel enigszins voorstellen dat hij zijn hobby liever niet op wil geven, maar ik vind het vaag dat als jullie dan samen zijn, hij gaat computeren... Dus daar kun je misschien met hem over praten ofzo. Maarja, eigenlijk vind ik dat hij dan nog niet bijzonder veel tijd voor jou heeft, maar daar moet je zelf dan maar over oordelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Sorry, maar dat vind ik echt erg... wat had hij daar voor smoesje voor dan? Zoiets kan gewoon echt niet. Maar hoe zit dat dan? Jij wacht dan gewoon bij hem thuis op hem ofzo, jij hebt ook een sleutel? Ik vind het wel heel respectloos dat hij eerst vraagt of je langskomt en je dan zo ontzettend lang laat wachten.. dat is echt niet goed te praten. Je hoeft echt helemaal niet bang te zijn dat je veeleisend bent, dat is echt niet zo. Hoe kom je daarbij? Dat zegt hij toch niet ofzo.. ![]() Hmmz.. sterkte.. ![]() xx |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien moet je dan ook voortaan niet meer na 12-en naar 'm toe gaan.. de tijd die jullie dan nog hebben om het leuk te hebben is dan midden in de nacht.. das toch een beetje raar. En jij hebt de volgende dag misschien zelf ook wel dingen te doen.. Ik zou gewoon zeggen van als je 's avonds met me af wilt spreken, okee, maar dan moet het wel de moeite zijn.. Maarjah, das dan weer mijn idee. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed, ik heb voor mezelf ook al besloten dat ik niet meer langskom als hij weer de hele dag vol zit. Het gaat dan dus zo dat ik rond 18.00 daar ben, dan eten we wat met zijn familie, dan gaat hij zijn spullen pakken en ik bij hem zitten op zijn kamer en dan gaat hij weg om vervolgens rond middernacht terug te komen. De vorige keer be ik dus gewoon in slaap gevallen en op die manier heeft het geen enkele zin om bij hem te zijn. Ik heb hem inmidels verteld dat er iets is waar ik erg verdrietig van word en heb gister de hele dag niks laten horen. Nu komt ie vanavond langs om te praten en ik heb al verteld dat ie het waarschijnlijk uit me moet trekken dus ik weet in ieder geval zeker dat we het er vanavond over zullen hebben. Nou maar hopen dat ie een beetje begrip heeft voor mijn gevoel hierover.
|
Verwijderd
|
Ik heb dat ook met mijn vriend, hij heeft nu een nieuwe werkgever en moet zich nu bewijzen, voorheen was dat dus anders. We wonen samen en eigenlijk zie ik hem alleen 's ochtends in een flits wanneer hij weggaat en 's avonds wanneer hij thuiskomt (en meestal lig ik dan al in bed). Soms is het zelfs zo dat hij een hele nacht weg blijft.
Tja, ik begin er nu ook meer dan genoeg van te krijgen, we kunnen niets meer samen doen en ja, we zien elkaar sowieso bijna niet. Áls hij wel tijd heeft, dan gebruikt hij die om bij te komen... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tsja, toen m'n vriendje nog bij z'n vader werkte was er wat dat betreft ook weleens gedoe.. dan moest hij in de weekenden werken enzo (waar hij nix extra's mee verdiende ofzo), zodat we ook niet op vakantie konden (in de zomervakantie) terwijl dat wel zo was afgesproken (had ik het idee). Nou ja, nu is dat gelukkig wel anders, nu heeft hij tenminste regelmatige werktijden. ![]() En sterkte voor miekmuis, ik hoop idd dat hij een beetje begrip toont. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik begrijp dat er binnenkort verandering in gaat komen ![]() |
![]() |
|
zooo halleluja die is wel errug fanatiek dan!
pfffhh kom ik aan met mijn 3 uur training in de week in totaal.. ![]() Maar ik zou het hem gewoon eerlijk zeggen dat je het zo niet echt ziet zitten.. Dat je graag eens wat meer tijd met hem zou doorbrengen, en dat hij niet steeds met het volleybal bezig zou zijn.. Natuurlijk gun je hem tijd voor zijn hobbies, maar hij mag ook wel wat tijd aan jou besteden zeg! Ik zou er dus zeker eens met hem over praten, vertel hem wat je dwarszit, sleur hem achter die computer vandaan als hij bij je is, zorg dat je samen eens goed kan praten. Want ik neem aan dat je geen zin hebt om steeds op hem te moeten wachten! En in het vervolg een tijd afspreken met elkaar waarop je afspreekt, dan voorkom je dat jij uren zit te wachten terwijl hij gezellig aan het feesten is met zijn teamgenoten..
|
Nou hij is gisteravond na het volleybal (hij moest scheidsen) nog
hierheen gekomen, wat inhield dat hij hier pas om 22.30 was. Hoe lief ![]() We hebben erover gepraat. Hij was best begripvol, hij had al gezien dat ik het niet leuk meer vond om steeds te komen kijken terwijl hij bezig was, maar had nog niet ingezien dat ik gewoon vind dat ik hem te weinig spreek, maar dat begreep hij wel. Hij gaf me gelijk dat het niet echt leuk is dat hij vaak achter de computer zit als we dan wel samen zijn en dat zal ie dus wel niet meer doen. Nouja het was best een fijn gesprek in ieder geval, hij wil me niet kwijt ![]() Ennuhm, sjemig Andijvie, wat superstom! En jullie wonen nog wel samen! Nouja, ik hoop dat dat heel snel gaat veranderen, want ik kan me voorstellen dat dat best wel slopend moet zijn. Succes!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben blij dat dit gesprek iig redelijk goed is verlopen.'t Lijkt mij idd nogal behoorlijk kut. Wel fijn dat het enigzins begreep. Ik hoop echt voor je dat het helpt meissie!!!!
Liefs, Margriet
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Hoe wat een nieuw begin moest zijn, bijna het einde werd. Kraai | 27 | 26-11-2012 17:50 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nieuwe betoog [oorlog in irak] gemaakt :please nakijken halilo | 4 | 06-01-2006 14:14 | |
Games |
Het algemene Sims 2 topic #4 Miracle | 500 | 25-12-2005 12:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bericht van Ben Laden, jaa echt deen | 41 | 08-08-2004 01:56 | |
De Kantine |
Wat is de definitie van "een leven hebben"? 2young2live | 44 | 02-01-2003 15:53 |