Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2002, 16:20
wicce
wicce is offline
en dan bedoel niet in de trant van een bakkie chips or whatever, maar of psychisch gebied, we zitten tenslotte op psychologie. bijv. troost, wat natuurlijk weer nogal erg persoonlijk is. Maar ik bedoel dus dingen in die richting.

en kan je dat denk je ook bereiken of krijgen?

waarom wel en waarom niet?

vertel
Oud 15-04-2002, 16:24
PiNoW
PiNoW is offline
soms hebbik behoefte aan liefde, maar soms oowk juist helemaal niet. ik weet nie hoe dat komt maar ik denk dat iedereen dat wel heeft.
als het slecht gaat mt mij hebbik meestal meer behoefte aan liefde, maar soms wil ik juist aleen gelaten worden.
Oud 15-04-2002, 16:45
TyZZel
TyZZel is offline
Hmm ikke ook liefde en denk dat dat voor veel mensen geldt. Bedoel, wat heb je nu zonder liefde? Het even geen behoefte hebben aan liefde..is voor mij dan ook meer om even met rust gelaten te worden dan geen liefde te krijgen. Dat die anderen jou die rust gunnen is ook een manier van liefde geven...
Oud 15-04-2002, 16:51
Verwijderd
Citaat:
wicce schreef:
Waar heb je nou echt behoefte aan?
Vriendschap en liefde..

Citaat:
Vriendschap lukt nog wel (de tijd zal het leren), liefde is iets wat je niet kunt forceren.

Citaat:
Ik heb inmiddels meerdere mensen in realiteit ontmoet van het internet en er zijn sommigen bij die er niks op tegen hebben als ik met hun uitga.

Ik kan me voorstellen dat ik op die manier binnenkort nog beter in contact met mensen zal komen en ik hopelijk niet meer zoveel teruggesloten in mijn eigen kamer / wereldje zit.

De liefde weet ik gewoonweg niet. De reden dat deze niet te bereiken is, komt omdat ze irrationeel is. Er is geen beredeneerbare weg naar het verkrijgen van liefde, liefde komt uit het hart. Ik kan wel door het ontmoeten van meer mensen misschien de kans erop vergroten dat ik iemand tegenkom die me goed ligt..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:05
Verwijderd
Liefde en waardering.

Liefde - ... Spreekt voor zichzelf. Ik ben nog nooit verliefd geweest op een jongen die ook verliefd was op mij, of het nou van zijn kant niet kwam of van mijn kant niet. Ik word er behoorlijk moe van, want ookal is een leuke jongen verliefd op mij (ja, het gebeurd *zucht*), dan word ik nog niet verliefd op hem... en als ik zie wat mijn vriendinnen hebben, tja, dat wil ik ook.

En waardering... Nou ja, ik doe toch wel *iets* goed? Dan wil ik dat ook graag horen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:06
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Vriendschap en liefde..

Vriendschap lukt nog wel (de tijd zal het leren), liefde is iets wat je niet kunt forceren.

Ik heb inmiddels meerdere mensen in realiteit ontmoet van het internet en er zijn sommigen bij die er niks op tegen hebben als ik met hun uitga.

Ik kan me voorstellen dat ik op die manier binnenkort nog beter in contact met mensen zal komen en ik hopelijk niet meer zoveel teruggesloten in mijn eigen kamer / wereldje zit.

De liefde weet ik gewoonweg niet. De reden dat deze niet te bereiken is, komt omdat ze irrationeel is. Er is geen beredeneerbare weg naar het verkrijgen van liefde, liefde komt uit het hart. Ik kan wel door het ontmoeten van meer mensen misschien de kans erop vergroten dat ik iemand tegenkom die me goed ligt..

Vriendschap komt net zo goed uit het hart, toch? Bij mij tenminste wel...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:08
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Begrip
Liefde
Tevredenheidsgevoel
Warmte
Een omarming
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:12
damaetas
damaetas is offline
klinkt melig: een vriendje
tsjah
Oud 15-04-2002, 17:15
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Liefde en waardering.

Liefde - ... Spreekt voor zichzelf. Ik ben nog nooit verliefd geweest op een jongen die ook verliefd was op mij, of het nou van zijn kant niet kwam of van mijn kant niet. Ik word er behoorlijk moe van, want ookal is een leuke jongen verliefd op mij (ja, het gebeurd *zucht*), dan word ik nog niet verliefd op hem... en als ik zie wat mijn vriendinnen hebben, tja, dat wil ik ook.

En waardering... Nou ja, ik doe toch wel *iets* goed? Dan wil ik dat ook graag horen
Komt vanzelf wel als de tijd daar is. Geduld. Heb ik zelf ook nodig dat geduld maar ik heb er momenteel ook niet behoefte aan (een relatie, wel vriendschap).

Is ook meteen het antwoord op de vraag. En een oplossing voor 2 problemen waar ik nu zo'n 15 maanden mee zit. Hoewel ik voor 1 probleem nu een oplossing heb, ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat dat ook de beste oplossing is.
Oud 15-04-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:

Vriendschap komt net zo goed uit het hart, toch? Bij mij tenminste wel...
Echte vriendschap wel. Maar na een kritische kijk op deze term of beter gezegd op dit verschijnsel, kun je verschillende vormen van vriendschap onderscheiden.

Wat velen als 'vrienden' beschouwen, zien anderen enkel als 'kennissen'. Het opbouwen van contacten om leuke dingen te ondernemen kan grotendeels bewust gestuurd worden. Deze contacten kunnen wel uitaarden in echte vriendschappen na verloop van tijd, maar dat is niet van direct belang voor mij.

Ik wil gewoon leuke contacten opdoen en leuke dingen ondernemen met anderen. Daarmee is voor mij het verschijnsel 'vriendschap' grotendeels afgedekt. Ik heb geen schouder nodig om op uit te huilen, zoek geen steun en toeverlaat, maar gewoon een leuke tijd

Mochten er enkele echte vriendschappen bij ontstaan, dan is dat mooi meegenomen.

Vandaar dat vriendschap als zodanig in mijn optiek niet enkel uit het hart komt, maar eveneens grotendeels gestuurd is.

Maar goed, de tijd zal het weten. Er zijn nog zelfgebouwde muren (trots, wantrouwen, etc) die ik moet doorbreken..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:42
Nena21
Nena21 is offline
Klinkt stom,maar gewoon aan een normaal leven.

En verder ja vriendschap en liefde wel,dat heeft iedereen denk ik wel,maar ja,dat zijn dingen die kennelijk niet voor mij weggelegd zijn......
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:55
jsoes
jsoes is offline
Er zijn zo ontzettend veel dingen die we nodig hebben... ja, vriendschap en liefde, die twee overkoepelen denk ik een hoop... maar zijn natuurlijk wel erg vaag, een beetje te breed uitgewaaierd als je het mij vraagt... een thuis... iemand die je het gevoel geeft dat je iemand bent of iemand kan worden, of iemand die je duidelijk maakt dat je ooit iemand bent geweest, steun... maar ja dan nog blijft het allemaal erg vaag we hebben gewoon een hele hoop nodig!
Oud 15-04-2002, 19:07
Mollusc
Mollusc is offline
* Erkenning en steun

Ik wil dat mensen niet ontkennen dat het niet goed met me gaat en ik wil dat ze me steunen door naar me te luisteren en hun eigen en objectieve (kritische) visie geven (ik heb dus ook behoefte aan objectiviteit en eerlijkheid)

* (lichamelijke) Uiting van liefde en acceptatie

Ik wil vastgehouden worden en ik heb er heel veel steun aan als vrienden me laten weten hoeveel ik voor ze beteken.

* Humor

Ik wil de wereld om me heen niet altijd zo zwaar en serieus opnemen.
Oud 15-04-2002, 19:12
Verwijderd
Tsjah..

Hier moest ik toch wel even hard over nadenken.. Want de dingen die het meest genoemd worden heb ik gevonden, liefde en vriendschap.. Ik heb nu al anderhalf jaar een superlieve vriend en ontvang van hem alle liefde die ik nodig heb, heb in de tijd ook een aantal onverwoestbare vriendschappen opgebouwd.. Maar toch ben ik niet gelukkig, vroeg me dus even hard af waarom..

Tsjah.. waar ik dan behoefte aan heb is mensen weer kunnen vertrouwen en om dat te kunnen eerlijkheid van iedereen om me heen, ookal is die eerlijkheid soms hard.. Maar dit is bijna onhaalbaar eigenlijk, mensen moeten mijn vertrouwen steeds opnieuw winnen.. heb teveel meegemaakt om iemand zomaar te kunnen vertrouwen, en heb dit maar van mezelf geaccepteerd maar brengt dus wel veel complicaties met zich mee...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:13
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
******** schreef:
vriendschap kun je ook niet forceren, het moet groeien.

en ik heb er behoefte aan. liefde heb ik, vriendschap heb ik ook, maar mijn vrienden op mijn school zijn gewoon te anders. zij willen alleen maar lachen, terwijl ik meer behoefte heb aan een goed gesprek. de vrienden waar ik echt goed mee kan praten, zijn allemaal vrienden van mijn vriend, of ik ken ze van internet. die zie/spreek ik dus niet elke dag.

een gedicht/tekst, door mij geschreven, hierover...

is it okay to hate your friends?

I’m feeling alone
although my class is full of bodies
empty bodies if you ask me
bodies without a soul

I’ve got friends
I guess so

friends who irritate me
all I see are they’re dark sides
I only see the bad habits

I guess we are too different
am I the one to blame?
is it wrong, that I want to be serious,
when all the others are having fun?

I don’t get it
why are they laughing all day?
their things aren’t funny,
not even anything like it

I just want a good talk
they just want a good laugh

they think I assault them
but I just don’t agree
they think I’m pissed of
but I’m just thinking

thinking about life
they're thinking about friday
when they go out again

been going through a hard time lately
now I’m pulling through
I’m happy again
so, why don’t I notice?
I’m feeling goddamn alone

their empty bodies walk around
am I a zombie?
are they?

is it okay to hate your friends?
Oud 15-04-2002, 19:26
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Echte vriendschap wel. Maar na een kritische kijk op deze term of beter gezegd op dit verschijnsel, kun je verschillende vormen van vriendschap onderscheiden.

Wat velen als 'vrienden' beschouwen, zien anderen enkel als 'kennissen'. Het opbouwen van contacten om leuke dingen te ondernemen kan grotendeels bewust gestuurd worden. Deze contacten kunnen wel uitaarden in echte vriendschappen na verloop van tijd, maar dat is niet van direct belang voor mij.

Ik wil gewoon leuke contacten opdoen en leuke dingen ondernemen met anderen. Daarmee is voor mij het verschijnsel 'vriendschap' grotendeels afgedekt. Ik heb geen schouder nodig om op uit te huilen, zoek geen steun en toeverlaat, maar gewoon een leuke tijd

Mochten er enkele echte vriendschappen bij ontstaan, dan is dat mooi meegenomen.

Vandaar dat vriendschap als zodanig in mijn optiek niet enkel uit het hart komt, maar eveneens grotendeels gestuurd is.

Maar goed, de tijd zal het weten. Er zijn nog zelfgebouwde muren (trots, wantrouwen, etc) die ik moet doorbreken..
Ik snap wel wat je bedoeld, maar dat valt bij mij niet onder vriendschap

Dat zijn goede kennissen, bij mij. Ik heb 4 echte vriendinnen, bij wie ik helemaal mijzelf kan zijn, met wie ik het liefst om ga. Dan zijn er nog een heleboel mensen (nou ja heleboel ) uit mijn klas/clusters met wie ik prima overweg kan, maar niet echt vrienden ben...

Dan nog stuur ik trouwens niet echt iets, bij mij komt het op de een of andere manier altijd vanzelf *is hier ontzettend blij mee*
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:28
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:
*vriendschap*
De vriendschap waarnaar jij streeft, is voor mij te utopisch. Ik heb dikwijls het gevoel dat ik te ingewikkeld ben, teveel problemen met mij meebreng om voor een hechte vriendschap in aanmerking te komen.

En het lukt me nog niet helemaal uit mijn eigen wereld te komen, alsof ik gevangen ben.

Zo schrijf jij ook dat jouw klasgenoten e.d. te 'anders' zijn, dat herken ik dondersgoed. Juist daarom wil ik mensen niet te veel met mijn problemen bevatten, niet te diep erop ingaan, geen 'goede' gesprekken voeren .. want dan worden ze gehaaid gek van me.

Dus nu heb ik na al die jaren ook zoiets als wat mijn klasgenootjes jaren geleden hadden; ik wil gewoon een beetje lol hebben, mijn gedachten afleiden van mijn eigen zooi en me op leuke dingen concentreren..

Ik denk genoeg na, wil juist pauze!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:54
Kazanka
Kazanka is offline
doe mij maar:

50 Kg vriendschap
30 Kg liefde
20 Kg gezondheid
10 Kg waardering
7 Kg rust
Oud 15-04-2002, 20:10
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
******** schreef:
En het lukt me nog niet helemaal uit mijn eigen wereld te komen, alsof ik gevangen ben.
waar komt dat door? door het gebrek aan vriendschap? of is dat juist de reden daarvoor?

Citaat:
******** schreef:
Zo schrijf jij ook dat jouw klasgenoten e.d. te 'anders' zijn, dat herken ik dondersgoed. Juist daarom wil ik mensen niet te veel met mijn problemen bevatten, niet te diep erop ingaan, geen 'goede' gesprekken voeren .. want dan worden ze gehaaid gek van me.
nja, ik weet ook eigenlijk niet of ik wel met hún over die dingen wil praten, maar ik weet wel dat ik geen zin heb om steeds maar te lachen enzo. ik kan het niet opbrengen om altijd vrolijk te zijn, hoewel ik het wel ben. ik kan niet vrolijk zijn zoals zij het zijn. ik kan niet altijd maar lachen om de meest stomme dingen. ik kon het wel, maar ik kan het niet meer, en ik mis het ook niet. nja, ik kan wel vrolijk en vaag en gek en weet-ik-het doen, maar dan kijken zij mij weer zo stom aan, van 'wat is die nou weer aan het doen?'. bij mijn vriend en zijn vrienden kan ik dat wel, die zijn net zo gek, en net zo dol op een goed gesprek als op een goede grap.

Citaat:
******** schreef:
Dus nu heb ik na al die jaren ook zoiets als wat mijn klasgenootjes jaren geleden hadden; ik wil gewoon een beetje lol hebben, mijn gedachten afleiden van mijn eigen zooi en me op leuke dingen concentreren..

*wenst Marc (toch?) veel succes*
Oud 15-04-2002, 20:25
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
De vriendschap waarnaar jij streeft, is voor mij te utopisch. Ik heb dikwijls het gevoel dat ik te ingewikkeld ben, teveel problemen met mij meebreng om voor een hechte vriendschap in aanmerking te komen.

Hmz, dat betwijfel ik, dat ze gek van je worden... mijn vriendinnen zijn ook nog niet gek van mij geworden, en ik ben zo gek als een deur
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:31
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Hmz, dat betwijfel ik, dat ze gek van je worden... mijn vriendinnen zijn ook nog niet gek van mij geworden, en ik ben zo gek als een deur
nja, dat verschilt gewoon, wat voor soort vrienden je hebt, of je altijd zo bent, vanalles...
Oud 15-04-2002, 21:25
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:

nja, dat verschilt gewoon, wat voor soort vrienden je hebt, of je altijd zo bent, vanalles...
Jah ok, maar ik denk niet dat je bij echte vriendschap iemand *zo* kan irriteren dattie ervandoor gaat... maar dan moet je ook niet bang zijn jezelf bloot te geven...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 22:11
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Jah ok, maar ik denk niet dat je bij echte vriendschap iemand *zo* kan irriteren dattie ervandoor gaat... maar dan moet je ook niet bang zijn jezelf bloot te geven...
uhu, daaruit blijkt dus dat mijn 'school'vrienden geen échte vrienden zijn... aangezien ik me verschrikkelijk aan ze irriteer.

of verdraai ik het nou?
Oud 15-04-2002, 22:14
Verwijderd
ouders die me begrijpen, of op zijn minst mij iets uitleggen waarom ik iets niet mag
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 22:25
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
ouders die me begrijpen, of op zijn minst mij iets uitleggen waarom ik iets niet mag
*stemt in*
Oud 16-04-2002, 14:29
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

*stemt in*
idem.

alleen begrepen worden door mensen lijkt me al heel leuk opzich, vriendschap is iets wat ik (denk te) heb(ben) dus dat zit wel goed en liefde is altijd welkom.
Oud 16-04-2002, 15:44
Liedje
Liedje is offline
*Liefde
*Warmte
*Begrip
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 17:11
rabecca
rabecca is offline
iemand op wie ik altijd terug kan vallen.
Bij wie ik troost kan zoeken.
muziek heb ik ook nodig.
En vooral goede gesprekken.
Begrip
Oud 17-04-2002, 09:07
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:
waar komt dat door? door het gebrek aan vriendschap? of is dat juist de reden daarvoor?
Door mijn geslotenheid, ik leef vaak een beetje in mijn eigen wereld. Is niet zo heel erg, want als ik uitga of anderen ontmoet, ontsnap ik er wel degelijk aan..

Alleen soms verval ik erin en ben ik even afwezig .. ik weet niet eens of mensen het wel echt merken aan me

Citaat:
*ik kan niet dit en dat*
Dat zit helemaal in jezelf, daar ben ik inmiddels ook achter. Ik koppel gewoon een doel aan bepaalde mensen. Als ik een leuke tijd met iemand hebben wil, is dat mijn hoofddoel .. dus doe ik ook gewoon gek

Wil ik met iemand goed praten, dan ga ik daarmee naar iemand anders, waaraan ik dat doel heb gekoppeld.

Het is levensgevaarlijk ze te combineren namelijk, omdat ik vaak heel anders kan zijn bij verschillende mensen..

Citaat:
*wenst Marc (toch?) veel succes*
Yup, ik heet idd Marc (Marc S). Ik hoop ook dat je er zelf een beetje uitkomt..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 10:10
Iotje
Iotje is offline
Geborgenheid,aandacht,troost, begrip

Hmmmm.... Ik ben toch best wel veeleisend...
Oud 17-04-2002, 10:35
Verwijderd
Hm, veel mensen hier hebben behoefte aan mensen om zich heen, dat heb ik al genoeg, iets meer begrip van die mensen voor mijn situatie zou leuk zijn, maar meer ook niet.

Ik heb een beetje zekerheid nodig in mijn leven, wat meer wilskracht, doorzettingsvermogen, om te bereiken wat ik wil bereiken.. Ik wil succes hebben in wat ik doe, en ik wil me daar gelukkig bij voelen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 10:48
Isa
Isa is offline
Citaat:
wicce schreef:
en dan bedoel niet in de trant van een bakkie chips or whatever, maar of psychisch gebied, we zitten tenslotte op psychologie. bijv. troost, wat natuurlijk weer nogal erg persoonlijk is. Maar ik bedoel dus dingen in die richting.

alles wat hieronder gezegd is denk ik zo. liefde en vriendschap (zoveel verschil is er ook niet tussen die twee btw)
enz.

nee.

vertel
omdat ik moeite heb met contactmaken met mensen.
nee dat neem ik teurg, het is eerder het contact houden dat zo moeilijk is, gewoon praten is niet moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 13:45
liz85
liz85 is offline
soms ns gewoon alleen zijn
oké aandacht en vriendschap is ook belangrijk, maar toch heb ik vaker behoefte om helemaal alleen zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 14:31
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
******** schreef:
blablabla
ja, i know. maar mijn probleem is dat ik te anders ben dan mijn vrienden van school. zij zien alles als een lolletje, ik ook wel, maar ik ben ook zeker de helft van de tijd serieus. ik denk na over dingen, zij niet. als ik met ze in discussie ga, denken ze meteen dat ik boos ben ofzo. dan denk ik altijd van, ik zal er maar niks meer van zeggen, maar ik word zo ziek van hun kortzichtige ideeën en meningen dat ik er wel op in móet gaan... nja, ik weet wel dat ik niet meer met ze praat over mijn problemen, het enige wat ze als antwoord kunnen bedenken is 'ok', 'kut voor je', 'ohhhh'... daar schiet ik ook niks mee op.
ik probeer wel zo veel mogelijk lol met ze te hebben, maar ik heb er de energie niet voor en ook eigenlijk geen zin...

Citaat:
******** schreef:
Yup, ik heet idd Marc (Marc S). Ik hoop ook dat je er zelf een beetje uitkomt..
i know tenks...
Oud 17-04-2002, 14:48
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:
*ook blablabla*
Dan moet je een grens trekken. Als die mensen je echt zo irriteren met hun gedachten / gedrag dan houdt het gewoon op.

Ik ga bij sport bijv. ook om met mensen waarvan ik sommigen in feite echte leeghoofden vind, maar ik irriteer me niet aan ze. Vaak zijn ze juist heel aardig Ze zeggen tenminste wat ze denken en zijn eenvoudig te begrijpen

Maar ja, ik sta op dat moment ook echt boven hun (probeer ik tenminste). Daarmee bedoel ik dus dat ik me niet laat irriteren door ze. Ook al slaan ze nog de grootste onzin uit, laat ze maar Als ik het maar een beetje naar mijn zin heb!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 15:28
Verwijderd
liefde
advies
troost
warmte
helpende hand
weet niet
normaal leven maar dat is logisch vind ik.
waardering
zoveel dingen.
teveel...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:26
droomkoningin
droomkoningin is offline
waardering.....
Als ik iemand help met problemen en merk dat diegene me daarvoor dankbaar is.....Maar dan heb ik t alleen over NU....een momentopname....
Oud 17-04-2002, 21:49
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
******** schreef:
Dan moet je een grens trekken. Als die mensen je echt zo irriteren met hun gedachten / gedrag dan houdt het gewoon op.

Ik ga bij sport bijv. ook om met mensen waarvan ik sommigen in feite echte leeghoofden vind, maar ik irriteer me niet aan ze. Vaak zijn ze juist heel aardig Ze zeggen tenminste wat ze denken en zijn eenvoudig te begrijpen

Maar ja, ik sta op dat moment ook echt boven hun (probeer ik tenminste). Daarmee bedoel ik dus dat ik me niet laat irriteren door ze. Ook al slaan ze nog de grootste onzin uit, laat ze maar Als ik het maar een beetje naar mijn zin heb!
ja, ik weet het... mijn vriend vraagt ook altijd waarom ik nog met ze om ga, maar het punt is, zonder hen ben ik alleen op school. mijn beste vrienden zitten niet bij mij op school, ik zie ze soms niet eens 1x per week... dat mis ik zo...

en wat jij zegt over dat jouw sportmensjes zeggen wat ze denken, dat doen mijn klasgenoten niet, en dat vind ik nou juist zo irritant. elk uur hebben ze ergens een andere mening over. maarja.

ik laat het gewoon zijn gangetje gaan... kan niet veel anders. en het klinkt nou echt heel erg enzo, maar in feite is het niet zo erg. het is geen wereldramp ofzo... maar toch, ik mis mijn échte vrienden...
Oud 18-04-2002, 13:50
Somebody Special
Somebody Special is offline
Een knuffel

Kom net van de tandarts en mn ma is weer ens aan het zeiken
Oud 18-04-2002, 13:54
Anne
Anne is offline
Citaat:
somebody special schreef:
Een knuffel

Kom net van de tandarts en mn ma is weer ens aan het zeiken
*knuffel*
Oud 18-04-2002, 13:56
Marcade
Marcade is offline
Aan een lekkere koude Red Bull .. eigenlijk.

(Geld ook, t'heeft invloed op mijn psyche, het stimuleert de geest )
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:11
Iotje
Iotje is offline
Behoefte aan slaap. Lang....Weg van alles....Gewoon slaap.
Oud 18-04-2002, 15:49
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik heb behoefte aan Ki, en dat is ook psyche.
Oud 18-04-2002, 16:10
wicce
wicce is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
tuurlek, elke behoefte is psychisch. behalve voedsel dan op enige hoogte..
Oud 18-04-2002, 17:15
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
wat is dat? een vechtsport?
Oud 18-04-2002, 17:16
Love Crime
Love Crime is offline
ik heb behoefte aan een goeie vriend/vriendin om gewoon es leuke dingen mee te doen, zoals winkelen, bioscoop, dico
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 17:21
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Ik heb behoefte aan zelfverheerlijking, doelen voor mezelf bereiken wat me meestal ook lukt.
ik heb een zekere behoefte aan aandacht en vriendschap..

en dan zie ik overal liefde
dan denk ik:

Liefde ? ..
hoe zien jullie dat ?
ik weet van mezelf dat liefde misschien wel het minste is wat ik zoek of iets wat ik wel wil hebben maar me voor afsluit als ik het vind..
Oud 18-04-2002, 17:29
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
Liefde ? ..
hoe zien jullie dat ?
ik weet van mezelf dat liefde misschien wel het minste is wat ik zoek of iets wat ik wel wil hebben maar me voor afsluit als ik het vind..
vriendschap is ook liefde. liefde kun je voor zoveel dingen voelen, voor vrienden, familie, dieren, en voor iemand waartoe je je dus echt aangetrokken voelt, dé vriend(in).

hoe ik liefde zie, uhh, als iets heel moois? ik denk dat je hier liefde voor je vriend(in) bedoeld, dus ja, iets heel moois... nog meer dan de liefde die ik voel voor mijn vrienden. beter, geweldig... ik ben verliehiefd...
Oud 18-04-2002, 17:30
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
Liefde ? ..
hoe zien jullie dat ?
iemand die zn armen rond mj legt als ik daar behoeft aan heb, iemand die steun bij me zoekt of leute, iemand waar ik om drie uur 's nachts aan kan kloppen voor een praaje, iemand die je hand vasthud als je over een muurtje loopt iemand die je een appel geeft net als je denkt 'bwa ik zou best wel een appel lusten nu'

maar dat is geïdealiseerd denkik, maar wil ni zeggen da de behoefte er ni is dan. toch?
Oud 18-04-2002, 18:01
~*Mizz.$uu$*~
~*Mizz.$uu$*~ is offline
knuffel van mij ex ik heb behoefte dat het weer goed komt tussen onz (al denk ik niet dat dat het geval is)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten