Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Liefde en waardering.
Liefde - ... Spreekt voor zichzelf. Ik ben nog nooit verliefd geweest op een jongen die ook verliefd was op mij, of het nou van zijn kant niet kwam of van mijn kant niet. Ik word er behoorlijk moe van, want ookal is een leuke jongen verliefd op mij (ja, het gebeurd *zucht*), dan word ik nog niet verliefd op hem... en als ik zie wat mijn vriendinnen hebben, tja, dat wil ik ook. En waardering... Nou ja, ik doe toch wel *iets* goed? Dan wil ik dat ook graag horen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vriendschap komt net zo goed uit het hart, toch? Bij mij tenminste wel... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is ook meteen het antwoord op de vraag. En een oplossing voor 2 problemen waar ik nu zo'n 15 maanden mee zit. Hoewel ik voor 1 probleem nu een oplossing heb, ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat dat ook de beste oplossing is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat velen als 'vrienden' beschouwen, zien anderen enkel als 'kennissen'. Het opbouwen van contacten om leuke dingen te ondernemen kan grotendeels bewust gestuurd worden. Deze contacten kunnen wel uitaarden in echte vriendschappen na verloop van tijd, maar dat is niet van direct belang voor mij. Ik wil gewoon leuke contacten opdoen en leuke dingen ondernemen met anderen. Daarmee is voor mij het verschijnsel 'vriendschap' grotendeels afgedekt. Ik heb geen schouder nodig om op uit te huilen, zoek geen steun en toeverlaat, maar gewoon een leuke tijd ![]() Mochten er enkele echte vriendschappen bij ontstaan, dan is dat mooi meegenomen. Vandaar dat vriendschap als zodanig in mijn optiek niet enkel uit het hart komt, maar eveneens grotendeels gestuurd is. Maar goed, de tijd zal het weten. Er zijn nog zelfgebouwde muren (trots, wantrouwen, etc) die ik moet doorbreken.. |
![]() |
|
![]() |
Er zijn zo ontzettend veel dingen die we nodig hebben... ja, vriendschap en liefde, die twee overkoepelen denk ik een hoop... maar zijn natuurlijk wel erg vaag, een beetje te breed uitgewaaierd als je het mij vraagt... een thuis... iemand die je het gevoel geeft dat je iemand bent of iemand kan worden, of iemand die je duidelijk maakt dat je ooit iemand bent geweest, steun... maar ja dan nog blijft het allemaal erg vaag
![]()
|
![]() |
* Erkenning en steun
Ik wil dat mensen niet ontkennen dat het niet goed met me gaat en ik wil dat ze me steunen door naar me te luisteren en hun eigen en objectieve (kritische) visie geven (ik heb dus ook behoefte aan objectiviteit en eerlijkheid) * (lichamelijke) Uiting van liefde en acceptatie Ik wil vastgehouden worden en ik heb er heel veel steun aan als vrienden me laten weten hoeveel ik voor ze beteken. * Humor Ik wil de wereld om me heen niet altijd zo zwaar en serieus opnemen.
|
Verwijderd
|
Tsjah..
Hier moest ik toch wel even hard over nadenken.. Want de dingen die het meest genoemd worden heb ik gevonden, liefde en vriendschap.. Ik heb nu al anderhalf jaar een superlieve vriend en ontvang van hem alle liefde die ik nodig heb, heb in de tijd ook een aantal onverwoestbare vriendschappen opgebouwd.. Maar toch ben ik niet gelukkig, vroeg me dus even hard af waarom.. Tsjah.. waar ik dan behoefte aan heb is mensen weer kunnen vertrouwen en om dat te kunnen eerlijkheid van iedereen om me heen, ookal is die eerlijkheid soms hard.. Maar dit is bijna onhaalbaar eigenlijk, mensen moeten mijn vertrouwen steeds opnieuw winnen.. heb teveel meegemaakt om iemand zomaar te kunnen vertrouwen, en heb dit maar van mezelf geaccepteerd maar brengt dus wel veel complicaties met zich mee... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en ik heb er behoefte aan. liefde heb ik, vriendschap heb ik ook, maar mijn vrienden op mijn school zijn gewoon te anders. zij willen alleen maar lachen, terwijl ik meer behoefte heb aan een goed gesprek. de vrienden waar ik echt goed mee kan praten, zijn allemaal vrienden van mijn vriend, of ik ken ze van internet. die zie/spreek ik dus niet elke dag. een gedicht/tekst, door mij geschreven, hierover... is it okay to hate your friends? I’m feeling alone although my class is full of bodies empty bodies if you ask me bodies without a soul I’ve got friends I guess so friends who irritate me all I see are they’re dark sides I only see the bad habits I guess we are too different am I the one to blame? is it wrong, that I want to be serious, when all the others are having fun? I don’t get it why are they laughing all day? their things aren’t funny, not even anything like it I just want a good talk they just want a good laugh they think I assault them but I just don’t agree they think I’m pissed of but I’m just thinking thinking about life they're thinking about friday when they go out again been going through a hard time lately now I’m pulling through I’m happy again so, why don’t I notice? I’m feeling goddamn alone their empty bodies walk around am I a zombie? are they? is it okay to hate your friends?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat zijn goede kennissen, bij mij. Ik heb 4 echte vriendinnen, bij wie ik helemaal mijzelf kan zijn, met wie ik het liefst om ga. Dan zijn er nog een heleboel mensen (nou ja heleboel ![]() ![]() Dan nog stuur ik trouwens niet echt iets, bij mij komt het op de een of andere manier altijd vanzelf *is hier ontzettend blij mee* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het lukt me nog niet helemaal uit mijn eigen wereld te komen, alsof ik gevangen ben. Zo schrijf jij ook dat jouw klasgenoten e.d. te 'anders' zijn, dat herken ik dondersgoed. Juist daarom wil ik mensen niet te veel met mijn problemen bevatten, niet te diep erop ingaan, geen 'goede' gesprekken voeren .. want dan worden ze gehaaid gek van me. Dus nu heb ik na al die jaren ook zoiets als wat mijn klasgenootjes jaren geleden hadden; ik wil gewoon een beetje lol hebben, mijn gedachten afleiden van mijn eigen zooi en me op leuke dingen concentreren.. Ik denk genoeg na, wil juist pauze! ![]() ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
of verdraai ik het nou? ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Alleen soms verval ik erin en ben ik even afwezig .. ik weet niet eens of mensen het wel echt merken aan me ![]() Citaat:
![]() Wil ik met iemand goed praten, dan ga ik daarmee naar iemand anders, waaraan ik dat doel heb gekoppeld. Het is levensgevaarlijk ze te combineren namelijk, omdat ik vaak heel anders kan zijn bij verschillende mensen.. Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hm, veel mensen hier hebben behoefte aan mensen om zich heen, dat heb ik al genoeg, iets meer begrip van die mensen voor mijn situatie zou leuk zijn, maar meer ook niet.
Ik heb een beetje zekerheid nodig in mijn leven, wat meer wilskracht, doorzettingsvermogen, om te bereiken wat ik wil bereiken.. Ik wil succes hebben in wat ik doe, en ik wil me daar gelukkig bij voelen. |
![]() |
||
Citaat:
nee dat neem ik teurg, het is eerder het contact houden dat zo moeilijk is, gewoon praten is niet moeilijk. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
ik probeer wel zo veel mogelijk lol met ze te hebben, maar ik heb er de energie niet voor en ook eigenlijk geen zin... Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga bij sport bijv. ook om met mensen waarvan ik sommigen in feite echte leeghoofden vind, maar ik irriteer me niet aan ze. Vaak zijn ze juist heel aardig ![]() ![]() Maar ja, ik sta op dat moment ook echt boven hun (probeer ik tenminste). Daarmee bedoel ik dus dat ik me niet laat irriteren door ze. Ook al slaan ze nog de grootste onzin uit, laat ze maar ![]() ![]() |
![]() |
|
waardering.....
Als ik iemand help met problemen en merk dat diegene me daarvoor dankbaar is.....Maar dan heb ik t alleen over NU....een momentopname.... ![]()
||
![]() |
Citaat:
en wat jij zegt over dat jouw sportmensjes zeggen wat ze denken, dat doen mijn klasgenoten niet, en dat vind ik nou juist zo irritant. elk uur hebben ze ergens een andere mening over. maarja. ik laat het gewoon zijn gangetje gaan... kan niet veel anders. en het klinkt nou echt heel erg enzo, maar in feite is het niet zo erg. het is geen wereldramp ofzo... maar toch, ik mis mijn échte vrienden...
|
Ik heb behoefte aan zelfverheerlijking, doelen voor mezelf bereiken wat me meestal ook lukt.
ik heb een zekere behoefte aan aandacht en vriendschap.. en dan zie ik overal liefde dan denk ik: Liefde ? .. hoe zien jullie dat ? ik weet van mezelf dat liefde misschien wel het minste is wat ik zoek of iets wat ik wel wil hebben maar me voor afsluit als ik het vind..
||
![]() |
Citaat:
hoe ik liefde zie, uhh, als iets heel moois? ik denk dat je hier liefde voor je vriend(in) bedoeld, dus ja, iets heel moois... nog meer dan de liefde die ik voel voor mijn vrienden. beter, geweldig... ![]()
||
Citaat:
maar dat is geïdealiseerd denkik, maar wil ni zeggen da de behoefte er ni is dan. toch?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik weet echt niet meer wat te doen :( Verwijderd | 7 | 09-05-2009 11:39 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |