Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2003, 18:38
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Ok, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik vond niet direct antwoord op wat ik wil vragen...

Een hoop van m'n vrienden/vriendinnen zijn best wel 'into' wicca enz. Ze houden zich er dus ook echt veel mee bezig. Ook hier op het forum zie je er vaker gesprekken en discussies over.

Nu ben ik dus eventjes gaan zoeken naar wat informatie over Wicca, en ik heb dus ook wat gevonden.

Nu is mn vraag of iedereen die zich met Wicca bezig is ook echt 100% er in gelooft, of dat een gedeelte er buiten valt, en je maar met sommige dingen bezig houd

ok, sorry voor mijn ietswat onduidelijk taalgebruik, maar ik weet dan ook niet hoe jullie die 'dingen' noemen
Advertentie
Oud 27-10-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Nu is mn vraag of iedereen die zich met Wicca bezig is ook echt 100% er in gelooft, of dat een gedeelte er buiten valt, en je maar met sommige dingen bezig houd
Ga er maar van uit dat het bij minstens 70% een modeverschijnsel is op het moment
Oud 27-10-2003, 19:12
Johnnie-mannuh
is dat onzinnig of bedoel je dat er bij 70% dus alleen maar kleding is

SERIEUS!!!
Oud 27-10-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 27-10-2003 @ 20:12:
is dat onzinnig of bedoel je dat er bij 70% dus alleen maar kleding is

SERIEUS!!!
Ik bedoel dat wicca zijn zeer in de mode is, en dat een groot deel van de mensen zich er niet op een level mee bezich houd waarop het echt serieus valt te noemen.

Jij bedoeld natuurlijk of het ook onder te verdelen valt in vormen van subvormen van geloven, en daar kan ik niet zo'n goed antwoord op geven
Oud 27-10-2003, 19:27
Verwijderd
Als je echt wicca bent en er in gelooft, denk ik ook dat 100% achter dat geloof staat en wat het inhoudt.

Als je er niet volkomen in gelooft en bij bepaalde dingen andere meningen hebt en daarin gelooft, ben je naar mijn gevoel niet wicca maar gewoon eclectisch.
Oud 27-10-2003, 19:33
AngelLena
AngelLena is offline
Gauloises heeft helaas wel een beetje gelijk. ruim 70 % van de jeugdigen die zich momenteel in de wicca verdiepen doen het slechts als iets wat je nou eenmaal moet doen om interessant te zijn. gelukkig hebben we de 30% echten nog.

In de wicca zijn best wel een aantal dingen die je kan omzeilenof waar je in ieder geval bij na moet denken of je dat wel wilt accepteren, net als bij ieder ander geloof. Maar die dingen liggen pas op een gevorderd stadium. De basics, daar kan je niet onderuit. Als je daarvan de helft al niet gelooft of niet accepteerd binnen jouw geloof kan je beter een andere benaming gaan zoeken want dan ben je geen wicca.
Oud 27-10-2003, 19:49
Johnnie-mannuh
ahzo
Oud 27-10-2003, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 27-10-2003 @ 20:49:
ahzo
vanwaar de ?
Oud 28-10-2003, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 27-10-2003 @ 20:56:
vanwaar de ?
mja idd...?
Oud 28-10-2003, 15:23
Johnnie-mannuh
kijkt omhoog
Oud 29-10-2003, 10:37
Aries
Aries is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 27-10-2003 @ 19:38:
Ok, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik vond niet direct antwoord op wat ik wil vragen...

Een hoop van m'n vrienden/vriendinnen zijn best wel 'into' wicca enz. Ze houden zich er dus ook echt veel mee bezig. Ook hier op het forum zie je er vaker gesprekken en discussies over.

Nu ben ik dus eventjes gaan zoeken naar wat informatie over Wicca, en ik heb dus ook wat gevonden.

ok, sorry voor mijn ietswat onduidelijk taalgebruik, maar ik weet dan ook niet hoe jullie die 'dingen' noemen

De basis van Witchcraft (wicca) is het geloof ( of de kennis)
dat alles in dit universum .. en de geestenwereld met elkaar verbonden is door een alles omvattende kracht..
Magie .. KI.. The Force hoe je 't ook noemt
en als je daar in gelooft ( of beter die kracht ontdekt hebt )
dan doe je dat helemaal.. dus voor de volle 100 procent.
sommige mensen geloven ook nog in een hogere macht de god en de godin waarvan wij die kracht mogen lenen.

de rest .. kleding enz .. zijn maar hulpmiddelen ..

hiemand die zich als heks verkleed hoeft helemaal geen wiccan te zijn .. en iemand in een colbertje kan 't wel zijn ..
Oud 29-10-2003, 19:19
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-10-2003 @ 20:17:
Ik bedoel dat wicca zijn zeer in de mode is, en dat een groot deel van de mensen zich er niet op een level mee bezich houd waarop het echt serieus valt te noemen.

Jij bedoeld natuurlijk of het ook onder te verdelen valt in vormen van subvormen van geloven, en daar kan ik niet zo'n goed antwoord op geven
helemaal mee eens!

Wat ik geloof en hoe ik leef komt wel overeen met Wicca maar lang niet voor 100% misschien net voor 60% ofzo. De rest is Boedhisme en nog een aantal andere.
Oud 26-11-2003, 10:50
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Aries schreef op 29-10-2003 @ 11:37:

hiemand die zich als heks verkleed hoeft helemaal geen wiccan te zijn .. en iemand in een colbertje kan 't wel zijn ..
wilde ik net gaan posten . De mensen zonder de kleding maar die zich er wel in verdiepen zijn soms/vaak meer wiccan. Een grote groep doet het inderdaad maar om interessant te zijn en die kleden zich dus wel als een wiccan maar in het echt doen ze er (bijna) niks aan en geloven er niet echt in. Natuurlijk heb je ook een groepe die wel echt wiccan is en zich ook zo kleed
Oud 26-11-2003, 17:10
Verwijderd
Ik ben zeker heel erg geïnteresseerd in wicca, maar ik denk niet dat ik 100% wiccan ben. Ik haal er wel aspecten uit, maar dat doe ik ook met andere religies/geloven. Ik weet niet precies wat ik ben
Oud 26-11-2003, 18:52
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
pagan?
Oud 26-11-2003, 19:05
metallica
metallica is offline
Ik intereseer me er in en ben er ook mee bezig, maar ik denk niet dat dat meteen betekent dat je wiccan bent.
Oud 27-11-2003, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Sidhe schreef op 26-11-2003 @ 18:10:
Ik ben zeker heel erg geïnteresseerd in wicca, maar ik denk niet dat ik 100% wiccan ben. Ik haal er wel aspecten uit, maar dat doe ik ook met andere religies/geloven. Ik weet niet precies wat ik ben
eclectisch dus.
Oud 02-12-2003, 12:54
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Hey

Zelf weet ik niet veel over Wicca.. ik ben wel bezig om er wat meer over te leren kennen..
ook als Cristen vind ik het belangerijk dat we ook weten wat de andere gelooven zijn (nou weet ik niet of het bij Wicca zo zeer om Geloven gaat hoor, misschien ook wel maar dat weet ik nog niet)...

Dus als jullie misschien ook wat meer over de Info kwa Wicca's kunnen vernoemen?! bedoel kan natuurlijk op google zoeken ofzo.. maar ik wil het graag horen vanuit jullie kant/mening/view!
Misschien kunnen sommige van jullie dat nog even der bij vernoemen..

oke bedankt..! ciau belló/bella's
Oud 02-12-2003, 14:37
Meartje
Meartje is offline
hola

Ik heb een vriendin die wicca is etc. maar zelf doet ze niet aan rituelen enzo maar ze gelooft verder wel in een God van de zon en maan en moeder aarde etc etc..
Op zich wel intressant geloof van haar maar dus echt neit iets waar ik me mee bezig wil houden (wicca zijn)
maar idd zoals seeker of light al zei..wat meer info van jullie als wicca kant is wel intressant om te lezen..bijvoorbeeld:
Geeft jouw wicca zijn je een doel
geeft moeder aarde je liefde
geeft het je een gevoel van acceptatie etc etc...
mijn vriendin kon daar niet echt antwoord op geven eigenlijk dus ik zou het graag van andere willen weten

above nature and all created things...He was there before the world began...
Oud 03-12-2003, 14:30
AngelLena
AngelLena is offline
@ jezusfreak en sekker of ligt: zoekfunctie onderaan het forum. Typ woord wicca/hekserij, moet je kijken wat een persoonlijke info je al kan vinden.

Mocht je dan nog concrete vragen hebben oid, kan je ze altijd in een appart topic stellen.

Binnenkort zal op mystiek een soort FAQ verschijnen over hekserij en dus ook Wicca. Vanaf het moment dat die geplaatst is, verwijzen we een ieder naar die FAQ door alvorens een vraag over deze onderwerpen te posten.
Oud 06-12-2003, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Sidhe schreef op 26-11-2003 @ 18:10:
Ik zou zeggenl: Een eclektische heks, net als ik.

Als je meer wilt weten, mag een Pb of een mail sturen.

Tink
Advertentie

Regels voor berichten