Vandaag is het vrijdag. Vandaag is de dag van het contactfeest! Prettig, want ik weet precies wat ik aan doe en hoe ik mijn haar doe. Julia komt me halen, met Anouska samen. Samen naar school, met zijn drieën. Idioot! Het is negen uur!
De hal is mooi. Wat een klotemuziek! Ik voel me érg oranje en daar zijn Eveline en Karen. Haaaaaai! Ik hou niet van Trance! Oranje oranje! oranje en een spijkerbroek.
We komen langzaam in beweging. De muziek snijdt de stilte in je hoofd kapot. Ritme... Ritme. Langzaam beweeg je je. Je lijkt wel duizelig! Zo voelt het misschien wel als je stoned bent. Karen wil even frisse lucht. We staan in de gang. Mijn haar is nat maar ik stink niet gelukkig.
Karen moppert. Niemand wil dansen zegt ze, alleen zij, Eveline en Evi. Ik ook, Karen! Ik ook! Ik ben hier! Hier naast je Karen, kijk dan, ik heb ook gedanst, wilder dan jij! Ga je weer mee Karen? Ik ben hier!
Het dansen wordt steeds wilder, we komen allemaal los. Wie heeft er nu nog alcohol nodig? We zijn onder water! We stikken in de muziek! We gaan dood, de pijn is heerlijk. Zo moet het voelen om stoned te zijn. Ze hebben iets in de muziek gedaan, niet in de cola. Ik voel me goed, ik ben de beste. Ritme ritme... Ik verdrink. Ik wordt verder meegesleurd dan jullie, ik heb toegegeven en ik hoef er geen hulpmiddel bij. Geen touwen, geen bijlen. Geen drugs of alcohol. Ik dans! IK DANS!
Daan. Zus zegt dat ik had afgesproken. Is waar ook! Hij zit op een tafel. Best knap. Hij lijkt me wel aardig. Geeft me een hand en drie zoenen. Beleefd. Stapje terug. Grijns. Zus zegt: weer dansen. Knik van ja. Stuiteren weg van Daan.
Zie ik Elmo ineens. Ziet mij eerst niet. Dan wel. Brede grijns en zwaai. Zwaai en grijns terug. Wauw! Elmo! is al bezet, maar een maatje. Lief...
En nu helemaal niet meer te stoppen. Morgen dus spierpijn en uitslapen. Rook rook rook vuur vuur... Pijn pijn in je voeten. Naar de kelder. Minder rook. Haast geen geluid. Nu helemaal onder water. Voel me goed... Voel me goed moe ook! Het leven is van mij alleen. Iedereen is decor geworden. Ik dans, zelfs onder water kan ik nog dansen. Kijk! Kijk eens hoe mooi ik ben!
Weer boven dans ik langzaam naar het einde toe. In mijn hoofd is de bel allang gegaan...