Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2003, 14:14
Laen
Laen is offline
Zie OW.

Ik ben (ernstig) chronisch ziek en heb alleen nog maar de MAVO gehaald.
Ik wil echt wat bereiken in het leven maar het lijkt alsof mijn lichaam dit niet toe staat. Ik wil heel graag een HBO-opleiding doen. Ik kan natuurlijk ook wel een opleiding doen van lager niveau maar dit wil ik niet. Niet omdat het niveau me niet aanstaat. Maar omdat ik weet dat ik hier geen voldoening van krijg. Wie heeft dit ook?
Oud 08-12-2003, 14:22
Verwijderd
Ga havo doen...thuis...of toch eerst een mbo-opleiding en daarna hbo, al is het alleen maar omdat je dat graag wilt. En dan heb je ook iets te doen en om naar toe te werken. Of zijn dat allemaal geen opties?

Sorry, dat ik er inhoudelijk op in ga, das je vraag helemaal niet. Ik ben ook chronisch ziek, heb mavo en daarna havo gedaan en doe nu hbo. Deze opleiding is voor mij (hopelijk) vol te houden, omdat we niet zo veel les hebben ed, ik hoop alleen dat het straks met stages ed ook gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 14:35
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Laen schreef op 08-12-2003 @ 15:14:
Zie OW.

Ik ben (ernstig) chronisch ziek en heb alleen nog maar de MAVO gehaald.
Ik wil echt wat bereiken in het leven maar het lijkt alsof mijn lichaam dit niet toe staat. Ik wil heel graag een HBO-opleiding doen. Ik kan natuurlijk ook wel een opleiding doen van lager niveau maar dit wil ik niet. Niet omdat het niveau me niet aanstaat. Maar omdat ik weet dat ik hier geen voldoening van krijg. Wie heeft dit ook?
Ik heb dit ook.

Je kan het inderdaad doen zoals Leonoor zegt en er zijn nog een aantal andere manieren waarop je toch aan, uiteindelijk, leuk werk kan komen. Maar wat heb je?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 14:39
Laen
Laen is offline
Is helemaal niet erg joh dat je er inhoudelijk op in gaat.. Fijn toch dat er mensen zijn die met me meedenken?

Maarja.. heb dus al 2 opleidingen MBO gedaan, beide niet afgerond.Nu doe ik VAVO (Volwassenhavo). Hier doe ik 2 jaar over. En daarna dus nog HBO. Dan ben ik dus nog (als ik geluk heb!) 6 jaar aan het studeren. Nu vind ik dat geen probleem... maar mijn lichaam geloof ik wel

Ook heb ik in 1 van die 2 MBO-opleidingen een half jaar stage gehad waarbij ze echt HEEL erg tevreden over mij waren maar me toch geen voldoende konden geven omdat ik te weinig aanwezig was geweest. En dat terwijl ik zelfs naar stage ging toen ik net na een week opname het ziekenhuis uit mocht en mijn arts had gezegd dat het beter was om niet te gaan! Ik ging toch omdat ik dan nog mijn aantal verplichte dagen zou halen.
Daarnaast heb ik ook nog gewoon een bijbaantje gehad. Maar na 1 week ziekenhuisopname ben ik ontslagen omdat ze liever iemand hadden die gezond was en dus niet chronisch ziek.

Tsja, daar sta je dan

Maarja... wel fijn dat jij een weg hebt gevonden waarop het je (hopelijk!) wel lukt. Misschien is dit ook nog een optie voor je stage: als het een half jaar stage is met daarin 4 of 5 dagen waarin je stage moet lopen.. kan je dan niet ipv 4 dagen 2 dagen werken en dan langer over je opleiding doen? Zodat je het bijvoorbeeld verdeeld over een jaar waarin je parttime werkt ipv een half jaar waarin je fulltime werkt...
Haha.. nu ga ik ook inhoudelijk op jou (niet eens vraag!) in.
Oud 08-12-2003, 14:46
Verwijderd
Ik heb ook al twee halve hbo-opleidingen achter de rug. Hopelijk lukt het jou via VAVO ook.

Het is 16 uur stage per week, de rest van de opleiding (de 2,5 jaar die ik nog moet dus) en daarnaast les ed. Langer over de opleiding doen is niet echt heel handig ivm studiefinanciering (omdat ik dus al 2,5 jaar hbo er op heb zitten). Fulltime werken zit er voor mij ook niet in, parttime en daarnast stage is dus ook heel zwaar/zo niet onmogelijk.

Wat voor ziekte heb je, als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 14:52
Laen
Laen is offline
Ik heb astma.
Trouwens.. ik bedoelde niet dat je ernaast ook nog eens moest gaan werken hoor! Ik bedoelde juist dat je je stage dan als zijnde parttime zou doen ipv fulltime. Sorry, onduidelijk.
En wat heb jij dan?
Oud 08-12-2003, 14:58
Verwijderd
'k snap, maar m'n stage is gelukkig dus al parttime (anders had ik het idd waarschijnlijk gespreid).

Fibromyalgie (vorm van reuma) en CVS (of ME, hoe je het wilt noemen).
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 15:00
Laen
Laen is offline
Nou ik hoop echt dat het je lukt.
Ik ben ook bezig met mijn decaan enzo om te kijken naar wat voor mogelijkheden er zijn. Maar dat heeft nog niet echt veel opgeleverd.

Regels voor berichten