Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2003, 18:17
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
Ik heb een vriend sinds vrijdag. En mijn ouders waren heel blij enzo voor mij dus geen probleem. Maar vanmorgen zegt mijn vader dat zijn familie gekend is bij de politie. Ik ben dat dus gaan navragen en zijn kleinste broer heeft een strafblad en nu mag ik hem niet meer zien. Maar we willen elkaar wel nog zien! Weten jullie soms hoe je je ouders zou kunnen overhalen. het is toch maar zijn broer die een strafblad heeft hij niet.
-xxx-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2003, 18:29
Evolution
Evolution is offline
wat heeft jouw vriendje met het strafblad van zijn broertje te maken (ik bedoel :.) wie zegt dat jouw vriendje ook zo is?
en wát voor een strafblad is het dan? (tjah weet jij vast ook neit)
maar hoe kan je vader jouw vriendje nou beoordelen op het strafblad van zijn broertje? laat je vriend eens bij je komen eten ofzo, zodat je vader (zonodig) je vriend kan uithoren (en kan zien dat het -lijkt mij- bij hem wel goed zit)?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 18:34
Soezen
Soezen is offline
Belachelijk zeg.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 18:47
Verwijderd
WAT heeft hij op z'n strafblad staan...?
Verder beeeeeeeetje overdreven reactie van je pa, wat zn broer doet betekent toch niet dat hij het ook doet!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 18:47
Sithan
Sithan is offline
Het stigma wat de familie van een crimineel altijd opgedrukt krijgt, erg simpele gedachte van je vader helaas...
Oud 08-12-2003, 18:49
Slettelina *
Slettelina * is offline
Waar je je al niet druk om kan maken
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 18:53
In_stilte
In_stilte is offline
Hoe komt jouw vader op het idee om je vriendjes familie te gaan chekken ! Damn als ouders mag je wel wat meer vertrouwen in je eigen opvoeding hebben en daarmee dus ook met de keuzes die je maakt !
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 18:58
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 08-12-2003 @ 19:53:
Hoe komt jouw vader op het idee om je vriendjes familie te gaan chekken ! Damn als ouders mag je wel wat meer vertrouwen in je eigen opvoeding hebben en daarmee dus ook met de keuzes die je maakt !
Dit vraag ik me dus ook af, is je vader dit echt gaan na vragen?
Echt belachelijk... Als ik op mijn familie beoordeeld zou worden zou ik wrs ook nooit een vriendje hebben gehad
Oud 08-12-2003, 19:06
elledc
elledc is offline
Mensen, reageer eens even normaal
Als ouder wil je automatisch het beste voor je kind, zeker als die maar 15 is! Als die broer van hem een strafblad heeft, dan ga je automatisch de link leggen, en ja dat doet iedereen.
Is gemakkelijk gezegd jullie reacties, tot je zelf een kind hebt, en kom nou niet allemaal weer zeuren want dit slaat echt nergens op!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 19:13
Evolution
Evolution is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 08-12-2003 @ 20:06:
Als ouder wil je automatisch het beste voor je kind, zeker als die maar 15 is! Als die broer van hem een strafblad heeft, dan ga je automatisch de link leggen, en ja dat doet iedereen.
Is gemakkelijk gezegd jullie reacties, tot je zelf een kind hebt, en kom nou niet allemaal weer zeuren want dit slaat echt nergens op!

heb je zeker wel gelijk in, dat wel, en dat de vader voorzichtig is en meer van die jongen zou willen weten is meer dan logisch, maar wat ik in dit topic opmaak is dat de vader hen neit eens een kans geeft, en zijn verhaal wil horen of wat... snap je? en als die jongen dan écht zo erg is, dán kan de vader altijd nog zeggen van opstappen.....ofzo...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 19:23
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
2 good 4 You schreef op 08-12-2003 @ 19:17:
Ik heb een vriend sinds vrijdag. En mijn ouders waren heel blij enzo voor mij dus geen probleem. Maar vanmorgen zegt mijn vader dat zijn familie gekend is bij de politie. Ik ben dat dus gaan navragen en zijn kleinste broer heeft een strafblad en nu mag ik hem niet meer zien. Maar we willen elkaar wel nog zien! Weten jullie soms hoe je je ouders zou kunnen overhalen. het is toch maar zijn broer die een strafblad heeft hij niet.
-xxx-
Eén rotte appel in de mand maakt al het gave fruit te schand.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 19:56
Verwijderd
Hoe weet jou vader dat eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 22:51
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Alex schreef op 08-12-2003 @ 20:56:
Hoe weet jou vader dat eigenlijk?
Misschien dat die pa zelf actief is in het criminele circuit?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 23:05
AngelLena
AngelLena is offline
Sjonge... Oke, dat je ouders wat beschermend zijn oke, maar ik vind het sowieso al niet echt van vertrouwen in jouw keuzes getuigen als je pa die jongen meteen na gaat trekken op van alles. Heeft hij toch echt niets mee te maken en waar haalt hij het recht vandaan? En dus, zijn broertje heeft een strafblad. Nou en? Wil niet meteen zeggen dat je vriend ook een crimineel is... Wat een dom geblaat zeg.

En ik vind dat je je pa dat ook best kan vertellen. Dat je er mee in kan komen dat hij het beste voor je wil, maar dat hij ten eerste al niet het recht had om hem na te gaan trekken (schending van de privacy) en ten tweede niet zomaar aan mag nemen dat jou vriend er ook maar iets op lijkt.

Dus mijn broertje heeft sinds een maand of 2 een vriendin die bevriend is met een paar heroine verslaafden, zelf wil ze niets van die troep weten, maar het zijn wel haar vrienden. Nou en? Ik ga mijn broertje dan toch ook niet verbieden om met haar om te gaan? Al was ze zelf ook verslaafd, ik zou het hem afraden, maar ik heb het recht niet om hem ook maar iets te verbieden. Al was ik z'n moeder dan heb ik dat recht nog niet.

Da's net zo krom als wat jou vader nu doet en dat mag ie van mijn part best weten...
Oud 08-12-2003, 23:21
Verwijderd
Situatieschets: dochter heeft een vriendje, leuk leuk leuk, broertje vriendje heeft een strafblad.
Als ik het goed begrijp is dat het enige dat jouw vader over hem weet, niet waar? Ik zou er daarom in jouw geval voor zorgen dat jouw vader meer over hem te weten komt, zodat hij beter een oordeel over hem kan vellen. Het lijkt mij dan ook het beste om hem inderdaad eens mee te laten eten.

Wat er in dat strafblad staat is trouwens wel enigzins van belang...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 23:44
Verwijderd
Wat ik mij afvraag is hoe iemand van 15 jaar al een student kan zijn

Verder moet ik zeggen dat die pa niet helemaal lekker is om het te verbieden, een oogje in het zeil houden lijkt mij meer dan genoeg
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 08:36
Verwijderd
Tja als het mijn dochter zou zijn zou ik ook even moeten slikken......
Maar verbieden lijkt me raar, want in feite heb je de toestemming van je ouders helemaal niet nodig, als je wil, dan maar stiekem, als je ouders er niet achter staan, en dat weet je pa net zo goed als ik.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 08-12-2003 @ 20:23:
Eén rotte appel in de mand maakt al het gave fruit te schand.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 11:47
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Dus als je een kind hebt, zou dat betekenen dat niet iedereen meer het recht heeft om vertrouwd te worden, lekker is dat...

Weet je wat nou het mooie is:
Dat uit onderzoek is gebleken dat wanneer van die jeugdige criminelen een liefdesrelatie krijgen ze veel minder vaak het verkeerde pad opgaan...dus de samenleving komt er ook nog eens beter vanaf wanneer deze mensen elkaar leuk vinden...
Dan nog daargelaten dat het hier het broertje betreft
Oud 09-12-2003, 12:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
en waarom zou jouw mening wel normaal zijn en die van anderen niet?

Ik vind het heel normaal hoe anderen reageren: een strafblad behoort niet voor niets toe aan één persoon; niet zijn hele familie.
In feite staat dit ook in de wet (personaliteitsbeginsel): Een opgelegde straf mag alleen de dader treffen, niet zijn familie.

En blijkbaar legt dus níet iedereen die link die jij zo normaal vindt.. Dat is duidelijk te zien aan de reacties hier.
Waarom zou je ook een kind moeten hebben om te kunnen reageren?
Oud 09-12-2003, 12:07
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
linda85 schreef op 09-12-2003 @ 13:03:
En blijkbaar legt dus níet iedereen die link die jij zo normaal vindt.. Dat is duidelijk te zien aan de reacties hier.
Waarom zou je ook een kind moeten hebben om te kunnen reageren?
Zij reageert precies op de manier die dus niet normaal zou moeten zijn...Blijkbaar is familie van een crimineel ook crimineel, daar kan ik eerlijk gezegd nogal pissig over worden
Reageren

Regels voor berichten