Citaat:
Kojiroh schreef:
Simpele uitleg,
EC1 is makkelik te doen, en gaat voornamelijk over dingen die ja al weet.
|
Dat is een beetje simpel gezegt idd. Het is namelijk zo dat de twee belagrijkste dingen die je bij economie 1 krijgt, dat zijn winstmaximalisatie en prijselasticiteit. Dat is volkmen nieuwe stof, maar voor iemand met natuur en gezondhied (wikunde B dus minstens) is dit idd makkelijk te doen. Ik zit in een economie 1 klas met ongeveer 15 leerlingen en iedereen die wiskunde a heeft snapt er de ballen van, als je wiskunde b1 hebt haal je aardige punten en als je wiskunde B1,2 hebt dan lukt het je heel makkelijk. Economie 1,2 hangt echter niet zo af van de wiskunde kennis, maar is een vak dat meer op de theorie gebaseerd is (in mijn ogen, correct me if I'm wrong).
De conclusie van het verhaal is (geldt voor onze school, hoeft niet overal zo te zijn) dat als je goed bent in wiskunde, je vor economie 1 moet gaan en als je meer de theorie kant van de economie in je vingers hebt, ga dan voor economie 1,2 (uitgezonderd voor de lesbrief modellen die dan wel weer heel wiskundig is, maar ik heb het over het algemeen).