Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 16:54
seann
seann is offline
Ik ga volgend jaar Natuur & Gezondheid doen. In het vrije deel moet ik nu kiezen tussen economie 1 en economie 1, 2.
Wat is het verschil??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2002, 17:02
Verwijderd
*volgens schoolboekje*

economie 1,2 is het hele vak economie. Daar krijg je naast alles wat je bij ec1 krijgt en verder is het wat meer "uitgediept". En ze hebben 't vooral over wisselkoersen, euro etc. Je leert bv. waarom Nl geen onderontwikkelde economie heeft maar juist eenn hoge welvaart kent. Je leert ook waarom bedrijven voor sommige producten een hoge verkooppijs krijgen of sommige werknemers een hoog salaris kunnen vragen.
520 slu

en ec. 1 is bedoeld voor alle leerlignen die iets willen weten over hun rol in de maatschappij. Onderwerpen die van belang zijn voor iedereen. bv. arbeidsmarkt.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:13
Kojiroh
Kojiroh is offline
Simpele uitleg,

EC1 is makkelik te doen, en gaat voornamelijk over dingen die ja al weet.

EC12 gaat over toei die je volledig onbekend in de oren klinkt en waar je voor moet gaan leren.

Als je duzz weet dat je nie veel aan economie gaat doen later en je de SLU's al binnen hebt, pak dan EC1.
Als je zin hebt om een moeilijker maar toch zeer interessant vak te volgen pak dan EC12.
Oud 13-04-2002, 15:07
Verwijderd
waarom kun je alleen uit die twee kiezen??
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 17:35
hallee
hallee is offline
Bij mij op school (willem II te tilburg) krijg je 3 lesbrieven meer bij economie 12.

Dat zijn Modellen, europa en de wereld.

Maar het niveau waarop gewerkt wordt en waarnaar getoetst wordt ligt uiteraard hoger bij ec12 dan bij ec1.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:16
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Hee dat heb ik! Ik doe NG met Ec1 en 2
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 11:02
Passiepascal
Passiepascal is offline
Citaat:
Kojiroh schreef:
Simpele uitleg,

EC1 is makkelik te doen, en gaat voornamelijk over dingen die ja al weet.
Dat is een beetje simpel gezegt idd. Het is namelijk zo dat de twee belagrijkste dingen die je bij economie 1 krijgt, dat zijn winstmaximalisatie en prijselasticiteit. Dat is volkmen nieuwe stof, maar voor iemand met natuur en gezondhied (wikunde B dus minstens) is dit idd makkelijk te doen. Ik zit in een economie 1 klas met ongeveer 15 leerlingen en iedereen die wiskunde a heeft snapt er de ballen van, als je wiskunde b1 hebt haal je aardige punten en als je wiskunde B1,2 hebt dan lukt het je heel makkelijk. Economie 1,2 hangt echter niet zo af van de wiskunde kennis, maar is een vak dat meer op de theorie gebaseerd is (in mijn ogen, correct me if I'm wrong).
De conclusie van het verhaal is (geldt voor onze school, hoeft niet overal zo te zijn) dat als je goed bent in wiskunde, je vor economie 1 moet gaan en als je meer de theorie kant van de economie in je vingers hebt, ga dan voor economie 1,2 (uitgezonderd voor de lesbrief modellen die dan wel weer heel wiskundig is, maar ik heb het over het algemeen).
Oud 24-04-2002, 17:31
Sommetje
Sommetje is offline
Bij eco12 behandel je meer stof dan bij ec1. Ook het niveau is hoger en er staan meer studielasturen tegenover.
Oud 26-04-2002, 20:38
femme
femme is offline
kheb zelf economie 1,2... bij ons is economie 1 twee boeken en economie 1,2 heeft er gewoon nog een boek bij... die andere twee boeken zijn het zelfde.. je krijgt gewoon in het derde boek een paar extra onderwerpen behandelt zoals eh.. ff denken.. de euro en de internationale handel enzo.. op zich is economie 1,2 (op havo niveau dan..) heel goed te doen... ook als je de opdrachten meestal niet maakt... ... ff paar keer doorlezen en dan ken je het...
Reageren

Regels voor berichten