Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2003, 18:20
nobody_knows_me
nobody_knows_me is offline
Hoi!
Ik hou mijn profielwerkstuk over piramide-energie en ik vroeg me af of:

-er hier mensen zijn die proeven met piramide-energie hebben gedaan.
-iemand weet waar ik onderzoeksresultaten over piramide-energie kan vinden
-er hier mensen zijn die iemand kennen die meer over piramide-energie weet.

Als je aan een of meer van de voorwaarden voldoet () reageer dan alsjeblieft!!!
Alvast bedankt.
Advertentie
Oud 01-12-2003, 19:45
nobody_knows_me
ja heel lief, maar daar hebk natuurlijk al lang gekeken....
Oud 01-12-2003, 21:00
Fade of Light
Fade of Light is offline
je mag je profielwerkstuk daarover doen ... welk vak? want dit is wel erg spacey voor de wetenschappelijk kant en ik geloof niet dat levensbeschouwing bij en profiel hoort
Oud 02-12-2003, 14:36
pe51
pe51 is offline
Ik heb aan piramide-energie gedaan, rond 1993-1995. Ik wilde alles zelf uitproberen.

Ik heb er eerst wat boeken over gelezen (internet had ik toen nog niet). Die boeken haalde ik uit de bieb. Ik heb daarna zelf piramides gebouwd van kartonnen wasmachinedozen. Model Gizeh, dat model is het enige model wat echt werkt, en het heeft vaste maatverhoudingen, en vaste hoeken. De maatverhoudingen en hoeken haalde ik uit die boekjes, tegenwoordig staan ze ook op het internet.

Ik had een paar kleine, maar de grote die werkte het beste. Dat was ongeveer 90 x 90 cm in het vierkant. Alles gewoon met plakband vastgemaakt, 1 kant opengelaten, als een soort deurtje. Ik kon de energie met m'n hand voelen boven de top, als ik hem noord-zuid draaide (zo moet hij staan om te werken). Ook de pendel sloeg dan 'het beste' uit.

Voordat je verder leest is het even goed, om dit te weten:
  • Piramide-energie is maar één van de mogelijke vormen van energie. Er zijn er meer. Je kunt aan t'ai chi doen, aan yoga, aan sport, je kunt energie van zon en maan gebruiken, en er zullen er nog wel meer zijn.

Daarom is het belangrijk dat je hier alleen mee aan de slag gaat, als je een gevoel in jezelf hebt, wat je zegt, dat dit echt iets is, wat voor jou geschikt is. En niet zomaar, omdat je niets beters te doen hebt, of gewoon nieuwsgierig bent. Niet elke energie is voor iedereen geschikt, en piramides werken ook niet bij iedereen even sterk. Zorg dus dat je de energie kiest die je het meeste aanspreekt, dan heb je grote kans, dat hij geschikt is voor je. Ongeschikte energie kiezen, daar bezorg je jezelf alleen maar last mee. Je gaat ook niet aan vechtsport doen of balletten of bij een godsdienst als je eigen gevoel je niet zegt, dat je het leuk vindt, of erg interessant.
piramide-energie

Wat je dan in de piramide doet, krijgt piramide-energie, tenminste, als hij goed gericht staat. Die energie was in de "koningskamer" (een bepaalde plek, op bepaalde hoogte, in de piramide) het grootste, dat kon ik merken aan het resultaat. Die energie heeft een heelmakende werking, alles komt in een meer volmaakte staat, volgens mij onder zo'n model-Gizeh-piramide. Daarom worden scheermesjes scherper, dode lichamen worden alleen door de piramide al gemummificeerd. Appels worden niet bruin, blijven langer goed en gaan beter smaken.

Deze piramide-energie voelt ongeveer zo aan als de energie van de maan. Toch is hij anders, misschien wat minder ijl, dun, wat minder "luchtig" en wat "grondiger". Een piramide is ook van het element aarde, in Egypte liggen ze half onder de aarde. Het is een supergezonde energie, tenminste als je lichaam of geest hem kunnen gebruiken.

Ik deed er van alles in, in mijn zelfgemaakte piramides, om het uit te proberen. Scheermesjes , en die werden inderdaad weer scherp (genoeg voor 1, soms 2 scheerbeurten). Papier wat ik erin legde, was een (halve) dag later 'opgeladen' - dat kon ik met m'n hand voelen. Je kan daar bijv. ook je sokken in leggen, die worden dan opgeladen. Als je zoiets kan voelen, dan kun je bijv. 1 sok opladen en de ander niet, en het verschil voelen. Of je laadt je sjaal of t-shirt op, die zitten dan de hele dag lekker, tenminste, op momenten dat je lichaam behoefte aan deze energie heeft, of hem kan gebruiken. Soms werkt de energie dus juist niet goed. Dat is een kwestie van aanvoelen, of vragen aan de pendel bijv.

Ik heb ook met aluminiumfolie geëxperimenteerd. Dat heeft (net als water) de eigenschap deze piramide-energie op te nemen en vast te houden. Je kan dan bijv. een appel half opeten, en de andere helft in die folie wikkelen. Die blijft dan veel langer goed als in 'normale' folie. Je kan je boterhammen voor school in zulke folie doen. Of een flesje fris wat je meeneemt.

voedsel

Maar het nuttigste zijn de piramides geweest met voedsel . Een appel er 's avonds in leggen, en de volgende ochtend was hij merkbaar lekkerder. Ik kon voelen (met m'n hand) maar ook proeven (met de mond) dat hij "frisser" was.

Ik had een gewone vierkante doos ernaast gezet, als vergelijking/proefopstelling. Een appel in 2-en snijden, 1 helft in de piramide, de andere helft in de vierkante doos. En 's morgens was de helft in de doos bruin geworden, en die in de piramide (koningskamer) niet. Het verschil was én te voelen, én te proeven. Dat wel of niet verkleuren is een zichtbaar bewijs van de werking, het werkte iedere keer zo.

Bronwater is erg geschikt om in de piramide "op te doen". Dat water kun je drinken, je kunt het bijv. ook gebruiken als je een snee in je vinger hebt, een verbandje erom en nat maken. (wel opletten op je lichaam het op dat moment kan gebruiken of niet: steeds controleren of het wel of niet helpt!) Je kan dit bronwater ook gebruiken om zelf gemaakte groente- of fruit-sappen zo te verdunnen, dat ze drinkbaar worden. Als je het water kookt, gaat de gezonde kracht er vanaf. Dan kan je dus net zo goed gelijk vanuit het pak in de kookpan schenken, de piramide helpt dan niet. Het grote nut van water is, dat het deze piramide-energie vasthoudt. Alles waar water in zit, krijgt deze energie dus via het water mee.

Fruit is dus erg geschikt om "op te doen" (op te frissen en op te laden) in een piramide. Maar ook fruitsappen . Die maakte ik van versgeperst fruit. Bijv. een sinaasappel persen, en het glas dan in de piramide zetten, evt. aangelengd met genoeg water om te drinken. Dat sap kan in een (schoon!) Grolsch bierflesje, met zo'n bajonetsluiting. Het sap aanvullen met water tot aan de rand, luchtdicht afsluiten en tot de volgende ochtend in de piramide zetten ... WAUW! Zo'n goeie smaak had ik nog nooit geproefd!

Maar je kan dus ook melk, yoghurt, allerlei andere fruit- en vruchtensappen in de piramide zetten, ook kruidentheeën hoewel daar minder van te proeven is, omdat je de thee kookt.

Zulke piramides worden ook gebruikt om onder te mediteren , en mensen zeggen dat ze dat dan beter kunnen. Ik mediteer nooit, maar ik kon toen ik mijn grote wasmachinedoospiramide boven mijn hoofd hield en hem goed noord-zuid richtte, wel een rust voelen, die was idd op de koningskamerhoogte het diepste en het beste voelbaar. Als je een verlaagd plafond hebt, kan je je piramide erop zetten. Of als je dat niet hebt, dan kun je hem aan de 4 buitenhoeken ophangen aan het gewone plafond. In ieder geval, de kamer onder de vloer van jouw kamer die geniet gratis mee van de energie, of het nu uitkomt of niet.

zelf piramides bouwen

Ik wilde dus nog grotere piramides maken, maar daar was mijn kamer toen te klein voor. Ik ben wel begonnen met plannen voor een zogenaamde "open piramide ", dat is een piramide zonder wanden, alleen 4 stokken of ijzerdraden of buizen die bij elkaar komen in een punt. En die natuurlijk de juiste hoek met het grondvlak maken en die exact noord-zuid gericht staan. Maar dat kwam er niet meer van omdat ik ging verhuizen op dat moment. En in m'n nieuwe kamer paste geen piramide meer. Misschien maak ik er nog wel eens eentje.

Ik had op een paranormale beurs ook wel zo'n 20 x 20 cm in het vierkante plastic piramide gekocht voor een tientje was het, destijds. Maar die was helaas alleen groot genoeg voor scheermesjes. Zelfs een mandarijntje is al te groot voor zo'n piramide. Plus, dat het materiaal plastic nou niet zo geweldig is. Alles heeft een uitstraling, het materiaal maakt dus echt wel uit.

Hout is was in het algemeen het geschikste is. En karton en papier, want dat is ook ongeveer zoals hout. Ijzer is niet zo geschikt. Een open piramide zou ik in principe maken van hout, in een doe het zelf winkel kun je dunne rechte stokken kopen. Aan de bovenkant schuin afzagen, zodat ze samen één punt maken, aan de onderkant met een punaise een dun snijtouwtje aan elk van de 4 stokken vastmaken, en die onderling verbinden (elke punaise krijgt dan 2 touwtjes om zich heen). Die touwtjes moeten precies de goede lengte hebben, ze dienen ervoor om de maten van het grondvlak precies groot genoeg te laten zijn als je hem uitvouwt, zodat de hoeken van de stokken met het grondvlak precies groot genoeg zijn. Als je dat niet goed doet, werkt hij minder!

De bovenkant van de stokken daar boor je kleine gaatjes in, waar je een ander snijtouwtje doorheen haalt. (1 touwtje door alle 4 de gaatjes om de schuin afgezaagde bovenkanten bij elkaar te houden). Als je hem gaat gebruiken, trek je het bovenste touwtje goed aan en je legt er bijv. een strik in. En door de vaste lengte van de onderste touwtjes heb je steeds een goede hoek. Het voordeel van deze opvouwbare piramide is, dat je hem als je hem overdag niet gebruikt (vanwege plaatsruimte of lastige broertjes, zusjes of ouders) dat je hem dan opgevouwen onder je bed kunt leggen. (en als je familie hem vindt en geen gevoel voor piramides heeft ... sja ... kunstwerk in aanbouw? )

Als je slaapproblemen hebt, en ondernemend genoeg bent, kan je experimenteren met een kartonnen piramide, die je exact noord-zuid boven je hoofd hangt in je bed. Aan de 4 lage punten ophangen, waterpas natuurlijk (= precies horizontaal). Je kan een piramide ook onder je bed zetten, dan krijg je de mannelijke energie (yang), en als je eronder bent de vrouwelijke (yinne). De vrouwelijke is rustiger en dieper, die wordt ook met mediteren gebruikt. Als je wilt slapen zul je meer aan de vrouwelijke hebben, lijkt me.

Bij een kartonnen piramide moet je alle 4 de zijvlakken uit 1 stuk maken. Het mogen dus 4 stukken zijn voor 4 zijvlakken, maar geen 5, 6, 7 of 8 of zo. Een grondvlak heb je voor een piramide niet nodig. Maar als je zo'n chemisch gemaakte vloerbedekking hebt, dan zou ik er een stukje zeil of karton onder leggen. Het kan dat je dan soms baat hebt bij deze piramide, en soms ook niet. Dus soms moet je hem dan juist weghalen.

O ja, en je kunt de zijvlakken dus van bruin karton maken (van grote dozen) of van karton uit de hobbywinkel, maar ook van katoen van oude lakens, slopen of dunne gordijnen bijvoorbeeld. Als je met een pendel overweg kan kun je het aan je pendel vragen. Als je er niet mee overweg kan, dan is hout het beste, en daarna karton of katoen.

De maten haal je dus uit boeken of van het internet. Daar kun je gelijk allerlei beginnertips nalezen.

theorie

Allereerst is belangrijk wat ik hierboven al geschreven heb, dat schuingedrukte, dat je alleen met piramide-energie aan de slag gaat, als je eigen gevoel je zegt dat het goed voor je is, of op zijn minst dat je het interessant vindt.

Volgens mijn nuchtere aardse verstand werkt een piramide, en komt er kosmische energie in, omdat de maten en hoeken precies zus en zo zijn, en vanwege de noord-zuid-richting. De vormen en hoeken zullen de best denkbare, dus zgn "volmaakte" vormen en hoeken zijn. Op het internet en in boeken kun je er genoeg andere theorieen over vinden. Ik geloof dat als je 2 piramides met de onderkanten op elkaar zet, die groot genoeg zijn, dat dan de aardbol er precies in past. Of misschien was het wel wat anders, ik zou het niet precies weten, maar ik moet ook geen werkstuk maken over piramide-energie.

In de praktijk werken piramides voor verschillende mensen op een verschillende manier: voor de een sterker dan voor de ander. Het hangt dus volgens mij niet alleen af van het ding wat je maakt of koopt, maar ook van je eigen bewuste en onbewuste geest.

Op het internet kun je tegenwoordig volgens mij genoeg doe-het-zelf-handleidingen vinden. Een aardige link lijkt me wel deze: http://www.13mooncalendar.com/ned/ma...alen/renee.htm .

Ze schrijven er wel een beetje zweverig over soms. Maar daar moet je gewoon overheen lezen. Dat doen ze ook als ze het over hun popmuziek hebben, of hun klassieke muziek. Of over hun nieuwe vriend(innet)je.

De piramides in Egypte (en zuid-Amerika, Thailand, Frankrijk enz.) zijn van steen gemaakt, dat is dus gesmolten lave, dat is dus moeder aarde, kun je zeggen, of het element aarde. Ze liggen ook half in de aarde, er zijn onderaardse gangen en bij een piramide die rechtop staat, schijnt een spiegelbeeld te horen, wat ondersteboven staat. Zo werkt het krachtveld geloof ik, de ene is dan mannelijk en de ander vrouwelijk. In de tijd dat de piramides DE cultuur waren, had je geloof ik ook astrologisch gezien het tijdperk Stier. Dat is 4320 - 6480 jaren geleden. Een piramide zal dus wel bij het sterrenbeeld stier horen, lijkt me. Op het moment zitten we in het tijdperk waterman, daar hoort eerder wijsheid, enz. bij. De esoterische geestelijke stromingen van de laatste tijd, kun je zeggen.

---

Goed, misschien heb je hier iets aan, nobody_knows_me, en anders zijn er misschien anderen die hier wel iets aan kunnen hebben. Als je nog vragen hebt, dan stel ze maar. Weet jij trouwens, of er piramideforums zijn, of heb je andere interessante links voor me?

groeten, peter.

Laatst gewijzigd op 02-12-2003 om 14:58.
Oud 02-12-2003, 15:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
lol, duidelijk placebo effect (imo)
Oud 02-12-2003, 18:52
pe51
pe51 is offline
Nou ...

die energie kon ik voelen en kan ik ook nog steeds voelen, omdat ik kan magnetiseren. Zulk gevoel bedriegt je niet als je een half jaartje ermee bezig bent. Je maakt bijv. af en toe mee, dat de piramide op een of andere manier niet meer exact noord-zuid gericht staat en dat je dat niet kan zien. Maar dat je het ontdekt door te voelen dat die koude energiestroom boven de top weg is, of dat je weinig energie voelt, als je je hand erin steekt om te kijken hoe het water of de sapjes geworden zijn ondertussen.

Plus, die doorgesneden appel die altijd bruin wordt, behalve als je hem in de piramide legt. Die bleef niet één keer blank, maar altijd als hij erin ging vlak na het snijden. En dit laatste is gewoon met de normale oogjes zichtbaar, daar hoef je geen paranormaal gevoel voor te hebben.

De scheermesjes die scherper werden. Dat is niet alleen mijn eigen ervaring, ook in de boeken kun je lezen dat mensen dit meemaakten. Ze schreven ook dat een dode kat in zo'n modelpiramide niet verging, maar automatisch gemummificeerd werd. Dat experiment heb ik niet herhaald, maar het verklaart wel het een en ander van de "mummuficatietechniek" van de Egyptenaren.

In de esoterische winkel in mijn omgeving zet ik de piramides die er te koop staan altijd in de goeie noord-zuid-houding, en ik voel die energie nog steeds. Boven de piramide en onder de piramide.

Neem eens de moeite, even een paar van deze links door te lezen:

google.nl: piramide energie.

Je leest overal dezelfde soort verhalen. Zou het allemaal placebo zijn? En ook al die boeken die je bij de bekende internetboekhandels hierover tegenkomt? Piramide-energie is in esoterische kringen toch wel aanvaard en wordt gerespecteerd. Ondanks niet iedereen zich ermee bezig houdt.

Het enige "vage" hieraan is, dat het in kringen van het scholieren forum vrij onbekend is. En ja, natuurlijk ook, dat het niet voor iedereen even goed werkt. Dat dus niet alle experimenten herhaalbaar en wetenschappelijk bewijsbaar zijn. Hoewel, die appel zouden ze eens moeten uitproberen. Die zal wel bij meer mensen niet bruin worden. Er vindt dan "geen oxidatie aan de lucht plaats".

Er zijn meer paranormale ervaringen die niet herhaalbaar zijn. Helderziendheid onttrekt zich ook aan wetenschappelijke waarneming. Is niet herhaalbaar bewijsbaar. Maar als je het nagaat, muziek werkt ook niet voor iedereen op gelijke manier. Wat ik prachtig vind, doet jou niets, of je vindt het storende "muziek". Er is ook geen altijd herhaalbaar bewijsbaar experiment mogelijk. Maar waarom zou je twijfelen dat het bestaat, als veel anderen over gelijksoortige ervaringen praten en schrijven?

Het enige wat zo is, is dat je deze energie zelf niet kan voelen. Je zult het aan de effecten van de energie moeten merken. Aan stekjes die beter groeien in dan buiten zo'n piramide. Aan verhalen van sommige mensen die beter blijken te kunnen mediteren onder een piramide. Aan eten of drank die beter blijft of beter wordt onder een piramide. Ook een fles wijn schijnt er beter van te worden.

En misschien werkt een piramide niet of nauwelijks bij jou persoonlijk, of heb je geen zin je erin te verdiepen. Dan kan je alleen maar op verhalen van anderen afgaan. Als de energie voor jou niet of nauwelijks werkt, dan is het waarschijnlijk beter om er niet of nauwelijks in te geloven.

Ondertussen heb ik er wel wat aan gehad, goedkoop eten kopen en het thuis kwaliteitseten laten worden. Maar op het moment past deze energie niet in mijn leven, dus ik zal me er nu niet mee bezig gaan houden. Wat ik ervan meegemaakt heb, zie ik nu als een stukje algemene ontwikkeling.

groeten, peter.
Oud 03-12-2003, 14:45
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
pe51 schreef op 02-12-2003 @ 15:36:
Ik deed er van alles in, in mijn zelfgemaakte piramides, om het uit te proberen. Je kan daar bijv. ook je sokken in leggen, die worden dan opgeladen.
Jammer dat ze niet ook meteen weer schoon worden en fris ruiken Zou toch behoorlijk schelen in het wassen hahaha.

Even ontopic: werkt een open piramide net zo goed/ hetzelfde als een dichte piramide?
(Of is de energie dan minder goed of anders?)

Ik heb een keer in zo'n flutblaadje gelezen dat je ook slimmer kan worden als je een piramide-hoedje op je hoofd zet....nouja, niet slimmer misschien maar beter denken/ concentratie etc.
Oud 04-12-2003, 09:55
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 03-12-2003 @ 15:45:
Jammer dat ze niet ook meteen weer schoon worden en fris ruiken Zou toch behoorlijk schelen in het wassen hahaha.

Even ontopic: werkt een open piramide net zo goed/ hetzelfde als een dichte piramide?
(Of is de energie dan minder goed of anders?)

Ik heb een keer in zo'n flutblaadje gelezen dat je ook slimmer kan worden als je een piramide-hoedje op je hoofd zet....nouja, niet slimmer misschien maar beter denken/ concentratie etc.
Ja, je moet er natuurlijk schone sokken in leggen, die al fris ruiken!

Ik heb niet kunnen vergelijken tussen een open en gesloten piramide, omdat ik geen open piramides gebouwd heb. Maar "ze zeggen" (!) dat het niets uitmaakt. Zelf vermoed ik dat het materiaal wat je voor de piramide gebruikt, wel iets uitmaakt. Karton voelt anders aan als zeg maar messing, dus het effect zal ook wel wat anders zijn. En in een open piramide van messing is minder karton en méér messing. Als je een piramide gaat bouwen, dan zou ik aan je pendel vragen welk materiaal het beste is voor jou persoonlijk, en of het open of gesloten beter is.

Ik heb een keer op een paranormale beurs een man gezien die van die piramides verkocht, die je ook als hoedje op je hoofd kon zetten. Toen hij niet genoeg klanten kreeg, zetten hij zo'n hoedje op z'n hoofd, en prees zo zijn piramides aan. Ik vond het niet echt een intelligent gezicht, meer iets van de kleuterschool. Misschien schrijven zulke mensen ook in flutblaadjes?

Er zit wel een kern van waarheid in wat hij zegt. Als je ónder de piramide bent, is er de uitstraling van de piramide, die op je inwerkt, je rustig maakt. Daarom kunnen ze ook beter mediteren onder een piramide. Ze komen sneller in hun (was het alfa?) - meditatie-staat van geest. Maar die mediteerpiramides zijn een paar meter hoog, en daar zit je IN. Wel een verschil dus.

Een piramide op je hoofd werkt natuurlijk minder omdat hij kleiner is, en hij werkt natuurlijk alleen als hij exact noord-zuid gericht staat. Zal dus beter werken als je stilzit. En je hoofd zou op de hoogte van de koningskamer moeten zijn. Dat is maar een klein deel van de piramide.

Een iets kleinere piramide, een piramide-hoedje, werkt natuurlijk ook, maar dan minder als een meditatie-piramide. Deze modellen verkopen natuurlijk vlotter als pre-fab piramides van 2 meter hoog. En verkopers op para-beurzen zijn meer verkóper dan dat hun hart bij para is. Dus overdrijven ze natuurlijk, zo is de mens helaas. Als hij veel verkoopt is zijn dag geslaagd, zijn doel is meestal niet: onbevooroordeelde info proberen te geven. Het is wel een idee "wat er snel ingaat bij de mensen". Dus kijk maar uit met zulke makkelijke dingen te geloven. Jij blij met het idee, hij met zijn dagopbrengst. Iemand die echt een paar keer per week onder een piramide mediteert, zou volgens mij nooit zo over piramide-energie schrijven of praten.

Maar dan gaat het ook nog om de juiste werking van zo'n piramide-hoedje. Volgens mij zou hij bij zulke beloftes zich op iets moeten baseren. Ik kan door wat ik gelezen heb, wel geloven dat je sneller in zo'n alfa toestand komt met je hersens. En dat je geest ietsje tot rust kan komen. Maar of je er slimmer van wordt?
Daar heb ik geen goeie reden voor om dat aan te nemen. Boven je bed hangen is effectiever denk ik. Omdat je toch wel 8 uur achter elkaar slaapt, en omdat een kartonnen piramide boven je hoofd veel groter kan zijn dan zo'n piramidehoedje.

Piramide-energie is maar 1 van de energievormen waar je je mee bezig kunt houden. Meestal past piramide-energie dus NIET in je leven. Maar als hij erin past, en als je er één boven je bed wilt hangen: Hou dan wel in de gaten, of je er lekkerder bij slaapt of niet. Waarschijnlijk een paar dagen wel, dan een paar dagen juist niet, dan weer wel, enz. Naargelang je persoonlijke behoefte. Als je je er niet beter bij voelt, haal hem dan weg, want dan schaadt hij je eerder dan dat je er baat bij hebt. Zo moet je denken over piramides. Altijd voorzichtig zijn, als je wat eet, kijk je ook eerst of je er wel echt zin in hebt, of het je wel goed zal bekomen.

groeten, peter.
Oud 04-12-2003, 14:24
nobody_knows_me
Peter, echt onwijs bedankt. Ik ben blij dat ik iemand heb gevonden die proeven met piramide energie heeft gedaan. Zelf ben ik nu proeven aan het doen met dehydratie van eieren. Het lukt alleen nog niet zo erg. De eieren in de piramide zijn net zo zwaar als de controle eieren. Ik heb een 'officiele' piramide en hij staat volgens mij echt goed noord-zuid. Ik voel alleen geen luchtstroom. Enig idee wat ik hier aan kan doen?
Ik wil zo graag dat die proeven lukken, omdat mijn natuurkunde leraar er niet in gelooft. Ik wil bewijzen dat het wel kan! Daarom is het ook zo belangrijk dat ik resultaten van wetenschappelijk onderzoek heb. Die kan ik alleen nergens vinden. Enkel een grafiekje in een boek van Paul Liekens.
Verder denk ik dat je het artikel 'Zero Point Field' in het blad Ode heel interessant zult vinden. (www.ode.nl). Dit is een beetje de link tussen wetenschap en spirituatiteit, die denk ik in de toekomst veel belangrijker wordt. Verder stond er in het blad een foto van een steen die onder een piramide heeft gelegen.

groetjes Marieke

P.S. Sorry dat ik zo laat reageer, maar gister wilde ik net gaan posten toen de site plat lag
Oud 04-12-2003, 14:38
Tio
Tio is offline
Hmmz. Ik heb zelf dat desbetreffende artikel in Ode ook gelezen, nadat ik er vanuit een discussie in een ander forum naar gelinkt was. Zelf vond ik het nogal teleurstellend. Ik mag dan geïntereseerd zijn in "paranormale" zaken, maar ben ook nog steeds wel wetenschappelijk ingesteld. En wetenschappelijk gezien vond ik het stuk toch beduidend minder.

Wel vreemd trouwens, dat dat suffe artikel nu opeens overal tevoorschijn komt.
Oud 04-12-2003, 16:01
nobody_knows_me
Wel vreemd trouwens, dat dat suffe artikel nu opeens overal tevoorschijn komt. [/B][/QUOTE]

als je dat een suf artikel noemt, dan heb je het niet begrepen
Oud 04-12-2003, 17:26
pe51
pe51 is offline
Citaat:
nobody_knows_me schreef op 04-12-2003 @ 15:24:
Peter, echt onwijs bedankt. Ik ben blij dat ik iemand heb gevonden die proeven met piramide energie heeft gedaan. Zelf ben ik nu proeven aan het doen met dehydratie van eieren. Het lukt alleen nog niet zo erg. De eieren in de piramide zijn net zo zwaar als de controle eieren. Ik heb een 'officiele' piramide en hij staat volgens mij echt goed noord-zuid. Ik voel alleen geen luchtstroom. Enig idee wat ik hier aan kan doen?
Ik wil zo graag dat die proeven lukken, omdat mijn natuurkunde leraar er niet in gelooft. Ik wil bewijzen dat het wel kan! Daarom is het ook zo belangrijk dat ik resultaten van wetenschappelijk onderzoek heb. Die kan ik alleen nergens vinden. Enkel een grafiekje in een boek van Paul Liekens.
Verder denk ik dat je het artikel 'Zero Point Field' in het blad Ode heel interessant zult vinden. (www.ode.nl). Dit is een beetje de link tussen wetenschap en spirituatiteit, die denk ik in de toekomst veel belangrijker wordt. Verder stond er in het blad een foto van een steen die onder een piramide heeft gelegen.

groetjes Marieke

P.S. Sorry dat ik zo laat reageer, maar gister wilde ik net gaan posten toen de site plat lag
Ik zoek me nu dus suf naar dat artikel. Heb ode gevonden. Maar kan het artikel nergens vinden.

"Uw zoekopdracht - Zero Point Field - geeft geen resultaten."

En in "archief" moet ik eerst een nummer van Ode selecteren ... hoe doen jullie dat nou, zo'n artikel vinden?

(er komt nog meer reactie van me op je antwoord, marieke, maar dat schrijf ik liever als ik het artikel uit heb.)

groeten, peter.
Oud 04-12-2003, 17:45
Guinevere03
Guinevere03 is offline
hier is de link naar het artikel.
Op zich denk ik dat er best zoiets als een Zero Point Field zou kunnen bestaan al vind ik dat de onderzoeken daar ietwat te vaststaand worden gepresenteerd.
VB: Salamander: ze hebben de hersenen van salamanders eruit gehaald, door een worstmolen gehaald en toen teruggeplaatst. De salamanders vertoondn toen nog het zelfde aangeleerde gedrag als daarvoor.

a)hoe hebben ze de hersenen goed kunnen verwijderen? Er lopen nl nogal wat bloedvaten door hersenen en dan wordt het een nogal bloederige aangelegenheid...
b)hoe hebben die salamanders in de tussentijd verder kunnen leven? Naar mijn weten is men nog steeds niet in staat om surrogaathersenen te produceren....
c)Hoe leven ze daarna in godsnaam verder? Al je zenuwen zijn dan namelijk ook beschadigd, oftewel er wordt niet doorgegeven dat je moet ademen en je bewegingen kunnen ook niet worden doorgegeven. Aangezien al lang wetenschappelijk is aangetoond dat bewegingen worden veroorzaakt door impulsen in het lichaam kan dit niet uit het Zero Point Field komen...
d)hoe komt het in godsnaam in je op om zulke proeven te gaan doen?!? Dat is hartstikke zielig voor die beestjes!

Verder vind ik het met die piepjes vele malen aannemelijker dat die bandjes voor het kopieren al verschilden dan dat het gekopierde bandje ineens op wonderbaarlijke wijze ook zou veranderen...

Kwil niet zeggen dat ik niet in het Zero Point Field geloof, maar vindt de manier waarop ze daar de feiten presenteren niet echt goed....
Bovendien zijn er ook genoeg onderzoeken geweest die het tegendel bewijzen...Waarom zou er nu anders niet zoiets bestaan als remote viewing??
Oud 05-12-2003, 19:02
DnY
DnY is offline
Welke kant van de piramide moet naar het noorden liggen? een hoek of een zijde? En ik zag op een site dat iemand er een gat in had gemaakt, of een soort deur, wat is het doel daar precies van?

Danai

Laatst gewijzigd op 05-12-2003 om 19:13.
Oud 05-12-2003, 20:14
pe51
pe51 is offline
Citaat:
DnY schreef op 05-12-2003 @ 20:02:
Welke kant van de piramide moet naar het noorden liggen? een hoek of een zijde? En ik zag op een site dat iemand er een gat in had gemaakt, of een soort deur, wat is het doel daar precies van?

Danai
Je moet één van de zijden mooi recht naar het noorden richten. De zijden liggen dus naar de 4 hoofdwindstreken, en de hoeken liggen noord-oost, zuid-oost, zuid-west en noordwest.

Dat gat, of die deur, die is om makkelijk dingen in de piramide te kunnen leggen. Dan hoef je hem niet steeds op te tillen als je even wilt gaan kijken. Als je hem moet optillen, dan komt hij natuurlijk weer in een iets andere richting te staan, en moet je hem opnieuw richten. Plus dat je de juiste hoogte van de dingen die je erin legt alleen goed kan zien door een gat of deur heen. Het is lastig inschatten als je hem daarvoor steeds moet optillen.

Makkelijk is het als je de deur bijv. in het oosten doet, want een scharnierend geheel past qua energie het beste in het oosten, of anders in het noorden. Maar je weet zo ook, welke kant van de piramide de noordkant is, namelijk die naast het oosten. Aan de deur zie je dan welke kant de oostkant is, en zo zet je hem steeds goed neer.

Het is goed om steeds dezelfde kant naar het noorden te laten wijzen, want de energie van het noorden (en van de 4 andere richtingen) blijft meestal voor een deel in de piramide zitten, en dan werkt hij gelijk beter als je hem een volgende keer gebruikt.

Als je hem bouwt, kan je met een pendel uitzoeken, welk karton (of ander materiaal) je het beste in het noorden, oosten, zuiden of westen kunt plaatsen. Als je daarop let, dan geleidt hij de energie beter en soepeler, en werkt hij beter.

groeten, peter.

Laatst gewijzigd op 05-12-2003 om 20:46.
Oud 05-12-2003, 20:38
MegaN
MegaN is offline
Ik weet wel dat piramide's je slaperig maken = bewzen.
Oud 05-12-2003, 20:53
pe51
pe51 is offline
Citaat:
MegaN schreef op 05-12-2003 @ 21:38:
Ik weet wel dat piramide's je slaperig maken = bewzen.
Dat klopt volgens mij, maar je hebt yinne (vrouwelijke) en yange (mannelijke) energie. Naar boven toe geeft de piramide mannelijke energie, dat is actief makende energie, van een hoger niveau als de vrouwlijke. En naar onder toe rustgevende en diepgaande energie, van een dieper niveau als de mannelijke. Daarom zitten ze ook altijd in of binnen de piramide te mediteren. Onder de punt. Die vrl. energie brengt je diep naar binnen in jezelf.

Als je hem ónder je bed zet, geeft hij activerende energie (als je slaapproblemen hebt, kunnen die zo erger worden!). En als je hem bóven je hoofd hangt, dan geeft hij rustgevende energie.

Dat slaperig maken, wat bewezen is, dat zullen ze gemeten hebben bij mensen die in of onder de piramide waren.

groeten, peter.
Oud 05-12-2003, 21:42
pe51
pe51 is offline
Citaat:
nobody_knows_me schreef op 04-12-2003 @ 15:24:

groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Als het niet lukt met de eieren, dan kan het ook eraan liggen, dat de eieren niet mooi rechtop staan in de piramide. De kant met de punt is de bovenkant, en de stompe kant de onderkant. Alles heeft een yin en yang, een onder- en bovenkant, een achter- en voorkant, en een linker- en rechterkant. Het is voor wat betreft de energie beter, als ze niet ondersteboven in de piramide staan. Je kan ze dus het beste in een eierdopje leggen, liefst van glas, plastic is ook een invloed in de piramide. En eigenlijk moeten ze als ze in een eierdopje staan, ook nog in de goede richting gedraaid worden. Eieren hebben net als de piramide een noordkant, zuidkant, oosten, westen en een onder- en bovenkant. Als alles harmonisch staat, werkt de energie het beste.

Verder is de ruimte van de koningskamer het beste, dus je moet even uitrekenen, waar het midden van de koningskamer is, en waar hij eindigt, links, rechts, voor, achter, onder en boven. Dan moet het midden van de eieren liefst midden in de koningskamer komen, dus het is even uitmikken, om ze op de goede hoogte te krijgen. Ik gebruikte houten blokjes daarvoor, en ik stapelde met allerlei doosjes van karton. Zorg ook dat de andere eieren niet buiten de koningskamer komen. Dan werkt de energie minder goed. Dat zou je in de proef best kunnen gebruiken, maar dan moet je goed opletten, welk ei waar heeft gelegen, en dat noteren. Als je het op het ei schrijft, doe dat dan zo klein mogelijk, een mini-getalletje of zo, want alles wat in de piramide is, ook inkt, werkt op het ei in. Als je ze niet hoeft te eten, dan luistert het niet zo nauw natuurlijk.

Het probleem is natuurlijk, dat je nu een ei wel rechtop kunt zetten, en op de goede hoogte, maar dat je niet weet, hoe je het om zijn as moet draaien. Dat moet gevoeld worden, en niet iedereen kan dat. Als je met de pendel weet om te gaan, of een vriend(in) hebt, die dat kan, dan kun je het ook zo proberen te achterhalen. En anders moet je ze gewoon neerzetten hoe het het beste voelt, of als je het niet weet, dan maar willekeurig.

proef met appel: bruin of niet en uitdrogen

Maar misschien is het makkelijker, en een beter idee om de proef met de appel te herhalen die ik vaak gedaan heb. Je snijdt een appel half door, eventueel nog in partjes verdelen. En dan 1 helft in de piramide, de andere erbuiten. Of gewoon in de kamer leggen, of in een omgekeerde kartonnen doos, die je uit de goede richting zet (dus juist niet noord-zuid richten). Zorg dat je snel werkt, want binnen de minuut kan de appel al bruin gaan worden. Je moet alles klaar hebben staan, de goede hoogte moet je al uitgevist hebben, en genoeg doosjes enz. gestapeld hebben, zodat de appel gelijk op middenhoogte in de koningskamer komt te liggen. Het steeltje is de onderkant en het kroontje de bovenkant van de appel. Dat heb ik bij veel appels gevoeld. Aan de boom begint hij dus rechtop te groeien, maar door het gewicht komt hij ondersteboven te hangen. Je kunt als je hem van onder tot boven doorsnijdt, dwars door het klokhuis heen, ook 'plat' leggen. Dan moet de onderkant (het steeltje) naar het noorden wijzen, en de bovenkant (het kroontje naar het zuiden. De bovenkant komt namelijk het meest overeen met de voorkant (= zuiden) en de onderkant met de achterkant (= noorden). Als je ze in kleine partjes snijdt, dan zou je ook op boven en onderkant van die partjes moeten letten.

Ik gebruikte altijd Elstar appels, die vind ik persoonlijk de lekkerste (lekker fris). En wat er met die appels gebeurde was dus, dat binnen 10 minuten de appels bruin worden, na het doorsnijden. Behalve die helft die je dan meteen in de piramide legt. Die blijft (bijna helemaal) blank. En als je de kleine partjes 2 dagen lang in de piramide liet liggen, dan begonnen ze ook uit te drogen. Te krimpen en droog te worden. Dat zul jij met dehydrateren bedoelen. Maar aan een appel is het sneller te zien, en beter te zien, dan bij eieren. Het wit blijven vergeleken met het bruin worden van de andere helft valt ook echt op, het kan ongelovige mensen overtuigen, dat er iets met de piramide "aan de hand is". En het is een makkelijk te herhalen experiment. Ik heb trouwens niet verder gekeken dan 2 dagen bij het dehydrateren/uitdrogen. Want ik vond de half uitgedroogde stukjes appel zo lekker, dat ze het nooit langer dan 2 dagen uithielden bij mij.

Verder kan je aan vrienden, kennissen en natuurkundeleraren stukjes piramide-appel uitdelen, die ze kunnen vergelijken met de "gewone" helft. Misschien dat de smaakpapillen ook beter kunnen overtuigen in plaats van een wetenschappelijk bewijsbaar bewijs.

Je moet die "gewone helft" wel ver genoeg van de piramide vandaan leggen om hem niet door de energie te laten beïnvloeden. Op minimaal een afstand van 2 keer het grondvlak. Bij een piramide met een grondvlak van 100 x 100 cm moet de gewone helft dus op 2 meter afstand liggen om "gewoon" te blijven. Ook kan je hem beter aan de noordkant van de piramide leggen of anders aan de westkant. Want het zuiden en oosten stralen uit, en het noorden en westen doen dat niet. Ik had een piramide met een grondvlak van ongeveer 90-100 cm in het vierkant. Hoe groter de piramide, des te groter het effect.

fruitsapjes experiment

Een ander experiment wat een beetje opvalt is het volgende: Je haalt een paar lege Grolsch beugelflesjes van bier. Met die witte porseleinen beugelsluitingen met zo'n rood rubber afdichtdopje. Dan vul je die met bronwater (die blauwe pakken bar-le-duc bij Albert Heijn zijn de goedkoopste). Dan maak je een rijpe appel tot moes met een rasp of sapcentrifuge. En een rijpe peer, of anders bijv. wat druiven of ander fruit wat heel anders als appels smaakt. De appelmoes doe je in het ene flesje, in het water dus. En het andere moes in het andere. Je sluit de flesjes en zet ze samen, vlak bij elkaar, in de piramide. Maar wel de dop erop. De volgende dag proef je, en je zult merken, dat je eigengemaakte appelsap alle twee de smaken in zich heeft, van appel en van peer. Of van appel en druiven of whatever fruit je in die andere fles doet. En het drankje van die andere fles smaakt naar appel. Op een of andere manier gebeurt hier dus iets, wat de natuurkunde en de natuurkundeleraren voor onmogelijk houden. Ik was verbaasd de eerste keer, twijfelde aan m'n smaakvermogen. Maar dat was goed, en het gebeurde steeds. De eerste keer deed ik de fruitpulp in 2 gewone waterglazen. Niet-afgedekt dus. Ik meende toen dat iets van de smaak misschien 'door de lucht heen' in het andere water moest zijn gekomen. Maar ik vond het toch vreemd. De volgende dag hetzelfde ... dus ging ik de 2 sapjes in potdichte Grolsch bierbuikjes doen. En de smaken bleven zich mengen ...

Het zijn dus denk ik niet de materiële delen van de sapjes, die door het glas heengaan, het andere glas in. Maar beide glazen zullen in hetzelfde energieveld staan. Ze zullen omdat ze dicht bij elkaar staan en in dezelfde piramide, samen één energieveld vormen, voor 2 glazen. Dat energieveld, wat ze ook bedoelen in het Zero Point Field artikel in Ode. Dat is de beste verklaring, die ik ervoor heb. Het is trouwens best een smakelijk experiment, op zo'n manier. Zorg wel dat je in de flesjes of glazen fruit doet, wat met elkaar combineert. Als het niet combineert, zijn beide drankjes ondrinkbaar geworden! Als het wel combineert, lijken ze een beetje op "goden-drankjes", echt lekker wordt het zo!

Als je van deze drankjes anderen laat proeven (of van de piramide-appel) dan kun je die het beste transporteren in aluminiumfolie, wat je in de piramide hebt opgeladen. Dat houdt dagenlijk piramide-energie vast, en deelt het aan de appel uit. De appel blijft zo blank, en droogt verder uit. En de flesjes blijven tegelijk donker en in de piramide-energie, als je ze met die alu-folie omwikkelt. De "gewone" stukjes appel (van de helft die je buiten de piramide bewaarde) moeten natuurlijk niet in de folie. Of in niet-opgeladen aluminiumfolie, dat gaat weer wél. Ik ben vergeten welke kant van het folie de energie het meeste opneemt en afgeeft. Ik meen dat de niet-glimmende kant de meeste energie opnam. Maar vraag het aan je pendel of aan iemand die dit kan voelen, iemand die kan magnetiseren of misschien kunnen reiki's het ook wel.

de "luchtstroom": hand of pendel

Ik weet niet, wat jij met "officiële piramide" bedoelt. Welk materiaal is dat, open of gesloten, hoe groot is het grondvlak en hoe hoog de 4 zijden? Heb je een fotootje op internet staan ervan, of misschien op de site waar hij verkocht werd?

Als je één van de zijden precies naar het noorden richt, dan kun je een hand ondertussen boven de punt houden, zo'n 5-15 cm. En dan krijg je een "koud gevoel" in die hand. Alsof er een koude luchtstroom van onder de punt vandaan naar boven loopt. Een dunne, koud aanvoelende energie-stroom is het. Het lijkt op een luchtstroom, maar het is géén lucht, die stroomt. Het is energie (gevoel) die je zo'n sensatie geeft. Je hoeft dus helemaal geen luchtstroom te voelen!

Zorg dat je lekker warm bent op het moment dat je het gaat voelen, en dat je hand ook lekker warm is. Probeer het om beurten met je rechter- of linkerhand te voelen, de ene hand voelt soms beter dan de andere. En als je niets met je hand voelt, hou dan een pendel boven de punt. Of laat iemand dat doen, die vaker met pendels omgaat. Wat er bij mij gebeurde, is dat het onmógelijk is, om de pendelpunt stil te laten hangen boven de punt van de piramide. Hoe ik ook m'n best deed, hij blééf rondjes draaien om de punt heen. Dat hadden andere mensen ook, las ik in de boeken van toen. Maar aan de effecten van de pendel kun je zien, of de piramide goed gericht staat. Dan zijn de effecten het hevigst.

Dat artikel in Ode, daar ben ik een paar uur zoet mee geweest, gisteren! Is écht interessant, en riep veel gevoelens en gedachten op in me. Is een heel fijne tip van je! Maar daar schrijf ik in een apart berichtje verder over. Anders wordt het véééls te lang en onoverzichtelijk.

Ik hoop dat het je lukt, zo een beetje op gang te komen met experimenten. Anders moet het mogelijk zijn, om op het internet piramideforums of zo te vinden. Of misschien yahoo piramide email-lijsten. En anders vraag het me maar in een pbtje, want het moet toch vindbaar zijn, is het niet in het Nederlands, dan toch wel in het Engels.

groeten, peter.
Oud 06-12-2003, 16:41
nobody_knows_me
Hoi Peter,

Hartstikke bedankt voor bericht, ik verslond de informatie, haha. Ik weet nu meteen waarom mijn eierenproef niet lukt: ze lagen plat en op 1/3 van de hoogte.( dat van die hoogte stond in een boek van paul liekens ). Ik ga ze nu rechtop zetten, op 2/3 van de hoogte (daar zit toch de koningskamer?).
Met een 'officiele' piramide bedoel ik er 1 met een goud anch-teken erop, van tijl en lamme. Deze heeft mn broer jaren geleden gekocht. Hij is overigens 20 cm hoog. (van het midden van het grondvlak tot de top gemeten).
Ik ga nu de boeken erbij pakken en een grotere piramide bouwen, zodat de grolsch beugelflesjes erin kunnen. Wel jammer dat ik niet kan pendelen, maar alles is natuurlijk te leren. Als de proeven lukken, ga ik er zeker mee door, ook als m'n profielwerkstuk al af is!
Verder heb ik het 'psyonic generator book' aangevraagd. Ik heb dat via piramide-energie sites weer gevonden. Ik heb alleen geen idee waar het nou over gaat, maar als ik het in huis heb en het is interessant, dan hoor je zeker!
Ik ga nu kijken hoe ik het best een grote piramide kan bouwen!

Nogmaals hartstikke bedankt!

Groetjes,

Marieke
Oud 06-12-2003, 20:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Just for the records: de vorm is bepalend voor het geven van energie?

hmm sorry, ik kan er niks aan doen dan dit belachelijk te vinden :/ (mocht die vraag met ja beantwoord worden)
Oud 06-12-2003, 20:37
A Flame Of Fire
A Flame Of Fire is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-12-2003 @ 21:32:

hmm sorry, ik kan er niks aan doen dan dit belachelijk te vinden :/ (mocht die vraag met ja beantwoord worden)
Ja want als die rond is heeft hij niet echt meer de vorm van een piramide.
Oud 06-12-2003, 20:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
A Flame Of Fire schreef op 06-12-2003 @ 21:37:
Ja want als die rond is heeft hij niet echt meer de vorm van een piramide.
Opmerking van de maand

mar het ging dus om het onderste, de eerste vraag was min of meer retorisch
Oud 06-12-2003, 20:41
A Flame Of Fire
A Flame Of Fire is offline
thanks
Oud 07-12-2003, 00:12
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-12-2003 @ 21:32:

Wat precies bepalend is voor de energie, dat is één van die geheimzinnige dingen, waar we niet bij kunnen.

En dan ga ik nadenken dus. Als het met een vierkante doos niet gaat en met een piramidedoos wel, dan zal de vorm de factor zijn, dacht ik. En daar komt natuurlijk bij, dat hij alleen werkt als je hem goed noord-zuid richt. Dus dat zal de 2e factor zijn die van belang is.

Dan blijkt ook nog, dat ze niet bij iedereen werken, en niet bij iedereen even goed. Het zal dus ook zo zijn, dat iemands persoon van belang zal zijn voor de werking.

Deze 3 factoren dat is dus meer van: zo begrijp ik het, dan dat "het zo is". Als je op het internet er pagina's over doorleest, dan zie je dat iedereen die erover schrijft de ervaring heeft, dat ze werken.

Is natuurlijk een beetje nieuw en vreemd idee: dat de vorm van iets energie kan aantrekken. Ik denk dat je hier ook meer over zou moeten lezen. De maten van een goede piramide komen overeen met de maten van het heelal en de aarde, maar dan wat kleiner. Er zijn sites en boeken waar ze uitgebreid ingaan op de maatverhoudingen. Die van Cheops heeft bijv. een maat die precies 1 miljardste is van de afstand aarde zon of zo. Zulke maten vind je erin terug. Dat verklaart het niet, het wordt alleen nog raadselachtiger. Maar als je deze dingen leest zie je wel, dat er met piramides meer aan de hand is, dan een simpel praatje en zelfsuggesties.

Je kan het gewoon zo zien: Er zijn dingen die je niet een twee drie kunt begrijpen. Maar feit is feit, ze werken bij veel mensen. En dat wil je weten en begrijpen (of proberen te begrijpen) of je wilt het niet. Ik wilde het weten en ben dus zelf gaan experimenteren.

groeten, peter.
Advertentie
Oud 07-12-2003, 09:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
pe51 schreef op 07-12-2003 @ 01:12:
Je kan het gewoon zo zien: Er zijn dingen die je niet een twee drie kunt begrijpen. Maar feit is feit, ze werken bij veel mensen. En dat wil je weten en begrijpen (of proberen te begrijpen) of je wilt het niet. Ik wilde het weten en ben dus zelf gaan experimenteren.
het enige feit is dat mensen DENKEN dat het werkt een placebo-effect kan ook wonderbaarlijk zijn.
Oud 07-12-2003, 09:25
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-12-2003 @ 10:01:
het enige feit is dat mensen DENKEN dat het werkt een placebo-effect kan ook wonderbaarlijk zijn.
Zou jouw leefwereld over piramides geen placebo-wereld zijn, omdat jij dénkt dat er geen piramide-energie is? Hoe kan zo'n appel nou iedere keer bruin worden, behalve als ik hem onder m'n kartonnen piramidetje legde? Dat was te zien en te proeven. Net als het uitdrogen.

Of zou ik een placebo-tong en placebo-oogjes hebben?

En die ándere mensen dan op internet en in de boeken over piramides? Ideeën over god enzo zijn geestelijk, daar kun je je makkelijk bij voorstellen, dat mensen zich vergissen. Maar eten in piramides wat verandert, stekjes die onder een piramide harder groeien, scheermesjes die scherper worden, lijkjes die mummificeren, dat is toch aardig materieel, meetbaar en herhaalbaar - is toch veel moeilijker om placebo-effecten bij te krijgen?

Verschil is wel, dat die mensen en ik het persoonlijk onderzocht hebben, en jij niet ...
Hmm, dat gaat niet helemaal op, want piramide-energie werkt niet voor iedereen. Maar je zou op z'n minst dan toch kunnen concluderen, dat er een verschijnsel is, waar alles nog niet over gezegd is.

groeten, placebo-peter.
Oud 07-12-2003, 10:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
scheermessen die scherper worden, jaja...

maaruh lijken die mummificeren: daar is een hele techniek voor.

appels die langer goed blijven: omdat ze afgedekt worden van de zon. Dat ze beter proeven, is te subjectief, daar kun je niks mee.

Dat veel mensen erover schrijven wil absouluut niet zeggen dat er maar IETS van waar is (schaap-effect, mensen brallen maar al te graag met elkaar mee).

En waarom zou piramide-energie niet bij iedereeen werken? JE test het namelijk uit op( bijvoorbeeld) een appel. Wat heeft 'die persoon' er dan mee te maken?

Wat is het verband tussen die piramide, de energie, de appel en de persoon die de piramide maakt (of neerzet of wat?)

placebo peter, das een goeie
Oud 07-12-2003, 15:48
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-12-2003 @ 11:37:
scheermessen die scherper worden, jaja...

maaruh lijken die mummificeren: daar is een hele techniek voor.
Dat is er ook, die hele techniek. Maar er was een Engelse onderzoeker, de man die de Cheops piramide voor het eerst nabouwde op een veel kleinere schaal (ongeveer 1 meter bij 1 meter grondvlak). Die gooide het lichaam van een dode kat in die piramide, en dat mummificeerde ook! De rest van wat hij schreef, vond ik geen onzin, dus dit neem ik dan ook voorzichtig aan. Maar als ik dan wat verder nadenk, met mijn eigen ervaring (!) over het dehydrateren (uitdrogen) van stukjes fruit en de verhalen over het dehydrateren van eieren, die dan minder gaan wegen - dan zie ik een verband. Wat bij het kattelijk mummificeren heet, dat is hetzelfde als wat met de stukjes appel en de eieren gebeurt, maar dan heet het alleen "dehydrateren" (= water wordt eraan onttrokken). Een andere naam voor hetzelfde proces! De Egyptenaren voegden daaraan hun mummificatietechnieken nog extra toe, denk ik.

Citaat:
appels die langer goed blijven: omdat ze afgedekt worden van de zon. Dat ze beter proeven, is te subjectief, daar kun je niks mee.
Dat is niet vanwege het afdekken van de zon, want het gebeurde in mijn kamer van toen, die alleen op het noorden een raam had. En waar dus nooit zon in scheen. De andere helft ging onder een kartonnen doos, en daar zaten ook geen gaten in voor licht. Verder legde ik het spul er meestal 's avonds in, en haalde het er 's morgens uit. En die andere helft werd zo wél bruin - wat appels (bijna) altijd worden als je ze opensnijdt en 10 minuten laat liggen. Oxidatie aan de lucht, heet dat. Toen de andere helft onder de kartonnen doos wel bruin bleef worden, probeerde ik het ook zonder doos voor die controle-helft, zelfde effect: gewoon bruin worden.

Het beter proeven is inderdaad subjectief, daar kan jij niets mee, maar ik wel natuurlijk (en iedereen die het zelf een paar keer proeft). Proeven geeft strikt genomen geen bewijs (aan ánderen) maar het geeft toch wel aanwijzingen voor jezelf.

Citaat:
Dat veel mensen erover schrijven wil absouluut niet zeggen dat er maar IETS van waar is (schaap-effect, mensen brallen maar al te graag met elkaar mee).
Ja, hoewel het argument voor meepraten voor jou natuurlijk ook geldt - je praat mee met de grote meerderheid. Daar zit wel iets gezonds in, trouwens. Niet zometeen maar iets gaan geloven. Eerst zelf lezen wat anderen schrijven, en zien welke schrijvers je serieus kunt vinden. En als het interessant genoeg blijft, dan eerst zelf gaan onderzoeken. Wat huisvlijt. De keuze van überhaupt of überhaupt wél gaan geloven, dat zijn de makkelijkste keuzes. Beseffen dat je (wetenschappelijk gezien) geen uitspraak kunt doen zonder onderzoek, en in jezelf zeggen: "ik weet nog niet, wat ik ervan moet vinden", dat kost iets meer moeite en inspanning. Dat is "weten dat je niet weet", en dat kunnen verwerken. Dat stadium moet aan alle weten en aan alle ondezoek vooraf gaan natuurlijk. Dat houdt dus in, dat je natuurlijk ook aanvaardt, dat er dingen zijn die je niet weet, die onbegrijpelijk zijn met de "normale" manier van denken. Maar ja, de atoombom en het vliegtuig zouden voor onze voorouders ook onbegrijpelijk geweest zijn. Wie zegt dat de wetenschap niet een keer iets ontdekt over de processen in piramides?

Citaat:
En waarom zou piramide-energie niet bij iedereeen werken? JE test het namelijk uit op( bijvoorbeeld) een appel. Wat heeft 'die persoon' er dan mee te maken?
Het antwoord hierop zet ik voor de overzichtelijkheid in een apart berichtje.

Citaat:
Wat is het verband tussen die piramide, de energie, de appel en de persoon die de piramide maakt (of neerzet of wat?)
Ik begrijp deze vraag zo: wat het verschil is tussen van de ene kant (de piramide, de energie, de appel) en van de andere kant (de persoon die erbij hoort). Ik heb al iets geschreven over quantum-wetenschap en de invloed van de persoon op het experiment, over trillende energie, die van vibratie tot materie "bevroor". Dit is natuurlijk ook geen bewijs, maar wel een overeenkomst tussen persoon en buitenwereld. Bij piramides gaat het niet om bewuste invloeden, dus zal het om je onbewuste gaan.

In de esoterische wereld (het spirituele, de paranormale wereld) gaat het vaak, om wat "bij je past". En wat bij je past, daarmee vibreert jouw geest mee.

Dat is niet zo abnormaal, een vriendin die bij je past, daar vibreer je ook 'geheel automatisch' bij mee. En andersom. Voedsel wat je lichaam goeddoet op dat moment, daar vibreer je ook bij mee. Je smaakpapillen dan, die nemen deze taak op zich. En je neus, dat wil zeggen, de manier waarop je geuren beleeft, doet het ook. Voedsel wat heerlijk ruikt en smaakt, dat wil je eten. De muziek, die bij jouw persoon past, daar vibreer je ook mee mee. Je oren, dat wil zeggen, de manier waarop je de muziek hoort. Mijn oortjes vibreren met goeie house mee bijv. Maar als ik die de halve dag gehoord heb, dan gaan ze met andere muziek meetrillen. Met punk, gothic, of zelfs klassiek. Al naar gelang waar mijn geest voor dát moment voor open kan staan. Wat mijn geest op dat moment als "geestelijk voedsel" kan gebruiken. Onze oogjes kunnen ook meevibreren, met aangename vormen bijvoorbeeld. Een (menselijk) "stuk" spreekt meestal wel aan in films of irl, en anders is er wel gevoel voor schoonheid in vormen in de wereld van de kunst.

Tot zover de zintuigen. Je geest zelf kan ook mee-vibreren, met geestelijke stromingen bijvoorbeeld. Je voelt je bij die geestelijke stroming, of die "style of life" dan thuis. Daarom houdt Albert Heijn zich aan een bepaalde stijl als het gaat om advertenties, inrichting van de winkel. Als het gaat om welke taal ze gebruiken. Niet alleen jesusfreaks houden van een geestelijke stroming. Je kan je bijv. ook aangetrokken voelen tot de stijl van Goede Tijden, Slechte Tijden, tot die van Star Trek, tot the Lord of the Rings, tot de hekserij, de geestelijke stroming "gothic", tot de punkwereld, of tot een andere. Dan wil je dáár alles over lezen, alle films van zien. Je voelt je bij mensen die zó zijn, thuis. Een yup voelt zich in de yuppiewereld thuis en ik eerder in wat meer spirituele kringen bijvoorbeeld.

Maar bínnen die spirituele wereld heb je (net als binnen bijv. de Nederlandstalige muziek of de Rap) óók verschillende "sub-stromingen". Er zijn verschillende esoterische "loketjes", kun je zeggen. Niet alles past bij je op elk moment in je leven, net zoals niet elk voedsel bij je past op elk moment van de dag. En elke vriendin op elk moment van je leven. Zo vibreer je de ene keer mee het onderwerp reïncarnatie, een paar jaar later met piramide-energie, helderziendheid of tarotkaarten. En weer een paar jaar later ben je opeens "in" voor teksten die door mediums geschreven zijn.

Ik begrijp dit principe zo, dat je geest openstaat voor (mee-vibreert met) datgene wat voor jou op dat moment nuttig kan zijn, wat je geest goed doet (wat 'geestelijk voedsel' is). Zoals het ook bij lichamelijk voedsel werkt.

Nu werkt het zo, dat als je vriendin in de klas haar mening geeft over zeg maar Pim Fortuyn, dat dit vaak stukken interessanter is dan als de leraar dat doet. Je vibreert ook meer met haar mee. Datzelfde gebeurt met geuren en smaken van eten, met muziek die opstaat. En zo werkt het ook met piramide-energie, reincarnatie enz. De ene keer kun je makkelijk allerlei gevoelens over reïncarnatie hebben, die zijn op dat moment heel duidelijk voor je. Een andere keer is het "verdwenen", en sta je voor piramides open. Nu blijkt dat op zo'n moment niet alleen jij voor de piramides open staat, maar dat die ook voor jou open staan, het is wederzijds. Je geest trilt zo mee, dat de piramides in de praktijk "ook werken voor jou". Net als dat éne liedje op de radio waar je helemaal wakker van wordt. Dat "werkt" ook helemaal voor je". Terwijl dezelfde klanken, dezelfde digitale informatie, op een ander moment nietszeggend voor je zijn. We zien hier dus een overeenkomst tussen liedjes op de radio en piramides. De ene keer klinkt hetzelfde liedje door dezelfde speakers beter dan de andere keer. En in de ene periode werkt dezelfde piramide in dezelfde kamer beter dan in de andere periode. In een volgende periode werkt de tarot of de pendel weer beter voor je. Bij het liedje zal het niet het liedje, maar jouw geest zijn, die er meer open voor staat, die er meer uithaalt. En bij de piramide ook, denk ik. Jouw onbewuste geest dan. Net als de tarot of de pendel, dat begrijp ik ook zo, dat het je onbewuste is, wat ze beter of slechter laat "werken".

Het is niet zo, dat geloof bergen, eh ... piramides verzet. Want dan zou het béwust zijn. Het gaat op een andere manier, ón-bewust. Niet alles is te begrijpen, hoe dat met piramides, de tarot en de pendel gaat bijv., daar kunnen we niet bij. Maar in de praktijk blijkt het wél zo te werken, de ene keer meer dan de andere keer. Mijn verklaring hiervoor is deze dus.

Een jaar of tien geleden vibreerden piramides en mijn geestje op dezelfde golflengtes. En nu kan ik bijv. beter met tarotkaarten en dromen overweg. Dat past nú beter bij mij. Niet alleen sta ik meer open voor de tarot, de tarot komt uit zichzelf ook méér naar mij toe. Af en toe krijg ik spontaan 'heldere momenten bijv.' met de tarot. Weet ik veel dingen te voelen over iemand, voor wie ik hem leg.

Bij spirituele, paranormale en esoterische onderwerpen zie je dit vaker, dat de "werking" ook van de persoonlijke omstandigheden afhangt. Helderziendheid bijv. onttrekt zich aan wetenschappelijke toetsing. Dat schijnt nooit te lukken. Maar ondertussen gaan helderzienden wel door met mensen te helpen, en dat is ook waar helderziendheid voor bedoeld is, als je het mij vraagt.

Als je het vanuit die bedoeling bekijkt, dan moet het ook niet "werken" bij wetenschappelijke controle. En wel, om anderen te helpen. Dus is het eigenlijk volkomen normaal, dat de wetenschap het nooit heeft kunnen bewijzen. Net zo is het volkomen normaal dat piramides niet werken als het op dat moment in je leven niet past bij je geestelijke ontwikkeling. Zo gaat het nu eenmaal met spirituele onderwerpen. Vaak staat het nut voorop, en niet de ontwikkeling van een wetenschap, die vooral technisch is, en ook snel misbruikt kan worden trouwens.

Deze "overeenkomsten-manier-van-denken" die je hier ziet, die kom je vaker tegen in de esoterie. Het ene is zoals het ander, zo boven beneden, zo binnen, zo buiten. Kijkt de wetenschap naar het verschil, in de esoterie kijk je naar de overeenkomsten. Dromen, visioenen enz. werken zo, via "associaties" (overeenkomende gevoelens) komen je gedachtes op de betekenis van dromen. Zoals lichamelijk voedsel gekozen moet worden, zo moet muziek gekozen worden, en de geestelijke stroming die bij je past. Allemaal overeenkomsten. Dat is, wat ze de linker- hersenhelft noemen. De rechter-hersenhelft is geschikt voor dingen "waarin onderscheid gemaakt moet worden", de rechterhelft voor "waarin overeenkomsten optreden". In de wetenschap werk je meestal meer met de rechterhersenhelft, in het esoterische met de linkerhelft. Met "wat vaag is", wat met gevoel of intuïtie te maken heeft. (misschien haal ik hier rechter- en linker-helft door elkaar, maar dit is het basisidee in ieder geval.) Daarom hoort bewijzen (verstandelijk denken, onderscheid maken) meer bij de wetenschap en kom je het in het esoterische minder tegen. Het zijn twee verschillende stijlen van denken.

Citaat:
placebo peter, das een goeie
Vind je het écht geen placebo-denken in jezelf, dat piramide-energie niet bestaat? Om maar iets niet te hoeven geloven, wat je denken voor problemen gaat stellen? Als het niet bij je past, is dat eigenlijk niet zo'n probleem, dan moet het je ook niet aanspreken. Op die manier gezien, heeft placebo een nuttige functie voor je, toch?

Laatst gewijzigd op 07-12-2003 om 22:38.
Oud 07-12-2003, 16:14
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-12-2003 @ 11:37:
Als je in de gewone wetenschap nadenkt over de dingen, en de op dit moment bekende natuurwetten voor deze dingen, dan zou de persoon erbuiten staan. Is ook makkelijk voor ons, alles is meetbaar en controleerbaar. In de quantum-wetenschap is het al wat moeilijker, dan "bevriezen" deeltjes omdat de onderzoeker ernaar kijkt. Alleen die deeltjes, die de onderzoeker waarneemt, niet de deeltjes eromheen, die hij niet ziet. Als ik dat zo lees (in dat artikel Zero Point Field) dan krijg ik de indruk, dat het onderzoekers waren die er (zoals bijna alle wetenschappers) vanuit gaan, dat deeltjes geen trilling, vibratie of straling zijn, maar materie. En dat het die eigenschap, die "vooringenomenheid" in de wetenschapper kan zijn, die bepaalt of de deeltjes uiteindelijk zullen "bevriezen" tot materie.
De eerste onderzoekers in de quantum-wetenschap hadden het daar flink moeilijk mee, maar dit hoort bij een wetenschappelijke houding: eerst aanvaarden dat er een resultaat is, wat je niet begrijpt. (zoals ik hierboven onder je schaap-effect al schreef). Dank zij hun houding kunnen wij nu begrijpen dat er naast de gewone set natuurwetten nog een hele andere set natuurwetten is, namelijk die voor quantum-wetenschap. Dit zijn twee setjes natuurwetten die we al ontdekt hebben. Wie zegt, dat er niet méér zijn?

Dat vormen de energie kunnen beïnvloeden, is ook niet helemaal onbewezen. Er is sprake van, dat doosjes in een regelmatige zeshoek-vorm voedsel "beter bewaren". Daarom worden er in new age - kringen spullen in zulke doosjes verkocht. Mensen geloven daarin en hebben er extra geld voor over. Natuurlijk is het iets, wat makkelijk te geloven is. En wat gemakkelijk een hype kan zijn geworden. Van de andere kant gezien, hoeft het geen onzin te zijn. Maatverhoudingen en eigenschappen gaan vaker samen.
  • Als je in een cirkel de lengte van de straal uitzet op de omtrek, en die punten verbindt met lijntjes, ( 'rechten'), dan krijg je precies 6 keer de lengte van die straal op de omtrek. En als je die punten dan ook nog met de oorsprongpunt van de cirkel verbindt, dan krijg je een regelmatige zeshoek.

Waarin álle hoeken 60 graden zijn, alle driehoeken dus 'gelijkzijdig', en álle lijntjes gelijk aan de straal zijn. De oude Grieken hadden het al over "volmaakte vormen". Plato noemde de cirkel 'de meest volmaakte vorm op aarde'. Omdat alle punten om de omtrek op exact dezelfde afstand van de oorsprongpunt staan. Wij zouden zeggen dat de volmaaktheid ook in vormen uitgedrukt kan worden. En uit deze volmaakte cirkelvorm ontstaat dus van nature de regelmatige zeshoek.

De cirkel is uit 3 elementen opgebouwd: 1: de oorsprongpunt in het centrum; 2: de straal; 3: de omtrek. Om die regelmatige zeshoekvorm te krijgen, heb je niets anders nodig dan een herhaling van het 2e element, de straal. Die je op de omtrek uitzet. Zo ontstaat uit de cirkel zelf, de zeshoek al. De andere regelmatige hoekvormen kun je zo niet laten ontstaan, deze volmaakt regelmatige vormen krijg je alleen als je de lengte van de straal van de cirkel neemt. Bij andere lengtes zijn de driehoeken niet gelijkzijdig, alleen gelijkbenig (= 2 gelijke zijden in plaats van 3).
Waarom dit verhaal over de cirkel en zeshoek? Omdat juist bij die volmaakte vorm (zeshoekdoosjes) de "bewaar-eigenschappen" ook het meest volmaakt zijn.
  1. zeshoek in honingraten in bijenkorven. In de natuur, in de honingraten van een bijenkorf, zien we ook die regelmatige zeshoek terug. Waarvan de new age 6-hoekdoosjes een imitatie zijn. Het nut van de regelmatige zeshoekvormen in de honingraat is door die wetenschapper begrijpelijk geworden: Het zal erom gaan, dat de honing langer goed blijft.
  2. regelmatige zeshoek = minste verspilling van ruimte. De huidige wetenschap kent bij zeshoeken een ander verschijnsel. Er is wetenschappelijk uitgerekend, bewezen neem ik aan, dat als je de ruimte in zeshoeken verdeelt, dat je dan de minste verspilling van ruimte hebt. Het minste "ruimte tussen de mazen". De indeling in regelmatige zeshoeken is dus ook voor de wetenschapper "de meest volmaakte indeling".
  3. De 6-hoek in de astrologie = 60 graden = "harmonisch". In de astrologie is de hoekgrootte, die je zo krijgt bij deze zeshoek ook van belang. Als 2 hemellichamen vanuit de aarde gezien een hoek van 60 graden maken, dan werken hun invloeden harmonisch samen". Als ze bijv. op 90 graden van elkaar staan ('vierkant op elkaar staan') dan zijn ze niet-harmonisch. Dan hebben ze wrijving met elkaar, zogezegd. Zoals, wanneer je iemand de waarheid "vierkant in het gezicht zegt". Hoeken van 30 graden en 120 graden zijn een halvering of verdubbeling van 60 graden en hebben ook een harmonische werking, zij het iets minder. Nu hoef je dit niet als bewijs te zien, maar het illustreert wel, dat de "volmaakte indeling van de cirkel" in 6 delen, waar deze hoek bij hoort, als "volmaakte indeling" volmaakte gevolgen heeft - volmaakte eigenschappen lijkt mee te brengen. Die niet altijd als louter symbolisch gezien worden. Dit is geen bewijsvoering, hier wil ik alleen het principe (vorm - eigenschap) laten zien, wat zowel in wetenschap als in esoterie samen kan gaan.
  4. de vorm van de energie van genezende stenen Nog een eigen waarneming: Ik kan voelen met mijn handen, en zo kan ik ook de energie van (al of niet genezende) stenen voelen. Wat me nu opvalt in de winkel waar ze die stenen verkopen is, dat een langwerpige steen van dezelfde soort anders aanvoelt dan een meer ronde steen (die even lang als breed is). De langwerpige steen stuurt de energie uit, in de richting van de punt. Een punt is ook het mannelijke deel in de esoterie, een vlak het vrouwelijke deel. Mannelijk = centrifugale kracht (uitsturend) en vrouwelijk centripetaal (naar binnen gericht, binnen blijvend). Hier, en bij alle voorwerpen die te voelen zijn trouwens, zie je dus dat de vorm verschil uitmaakt bij de energie die bij iets hoort. Zo'n langwerpige steen is handig, als de energie wat dieper je lichaam in moet. De platte kant gebruik je als er een zachtere (vrouwelijke) energie nodig is, die niet 'uitgestuurd' hoeft te worden uit de steen.
Hier zien we dus op 4 manieren al dat de volmaakte eigenschappen de volmaakte vormen volgen. In dit geval gaat het om volmaakte (regelmatige) 6-hoeken. In het geval van de piramide gaat het om andere "volmaakte vormen", denk ik.

Er zijn heel veel vormen van piramides mogelijk. Met hetzelfde grondvlak kun je lage en heel hoge piramides maken. Maar het gaat bij piramide-energie om een speciaal soort piramide. Om een speciale maatverhouding. Als een piramide een bepaalde hoogte heeft, dan moet het grondvlak (1,57075 maal die hoogte) zijn, en de hoogte van de zijden (schuin gemeten dus van onder naar boven) moet (1,4945 maal die hoogte) zijn. Die maten heeft men overgenomen van de grote Cheops-piramide in Egypte, waarvan je hier een plaatje ziet, en nog wat meer gegevens. Bijv. dit:
  • "De Grote Piramide is opgebouwd met de eenheid piramide inch, deze inch is ongeveer hetzelfde als de engelse inch 1 piramide inch = 1,0011 engelse inch. Door deze inch komen we verbazingwekkende getallen tegen als we de piramide bekijken. 1 piramide inch = 1:500.000.000 deel van de pooldiameter van de aarde, de omtrek van de piramide is 36524,24650 inch, hierin vinden we de dagen van het jaar 365."
Je kunt dus in de 4 zijden de 4 seizoenen zien, en de 4 elementen dus ook. En als je om deze piramide heen loopt, stelt elke piramide-inch een dag voor.

Er zijn nog meer getallen die aan de aarde en de kosmos ontleend zijn. Blijkbaar zitten dezelfde maatverhoudingen in ons zonnestelsel als in die piramide. Misschien voelen wij ons op aarde wel oké vanwege een zelfde soort energie die we op aarde krijgen vanwege (o.a.?) die vormen. Of misschien werkt de piramide-energie wel, omdat de maatverhoudingen in ons zonnestelsel herhaald worden in die piramide. Wie zal het zeggen? Het getal pi schijnt ook nog terug te komen in de maatverhoudingen in de cheops-piramide. Het schijnt een wiskundig meesterwerkje te zijn. Wat je op deze site hier leest, is maar het topje van de ijsberg van de 'interne wiskunde' in de piramide. Je kan er meer over lezen in de boeken over piramide-energie of misschien zijn er wel meer websites over. Deze site geeft veel meer getallen in de cheops-piramide: mavo-werkstuk over wiskundige elementen in de piramide van cheops. (Functie, Pi, Phi ('Gulden snede'), Fibonacci, Pythagoras, omtrek, oppervlakte en volume berekeningen van rechthoeken, driehoeken en cirkels.) Voor mensen die iets van wiskunde snappen: verbaas je! Op deze sites worden nog meer links gegeven.

Wat ik dus met dit alles wil betogen is, dat "volmaakte maatverhoudingen" vaker "volmaakte eigenschappen" lijken te geven. (zie de link van het mavo-werkstuk voor de volmaakte maatverhoudingen, de gulden snede phi bijvoorbeeld). Het is hiermee niet bewezen (behalve het minste ruimte verspillen dan, dat is berekend, dus bewezen, neem ik aan). Maar als je de piramide op deze manier begrijpt, dan zie je dat het nog niet meteen onzin is, dat de vorm van iets de eigenschappen mee kan geven.

Ik vermoed dat de piramide-energie op deze manier alles een beetje "volmaakter" maakt, dat dat het principe is achter de werking. Een scheermesje hoort scherp te zijn, zo is het gemaakt. Een gebruikt scheermesje wordt zo weer "in zijn volmaakte (= zo bedoelde) vorm teruggebracht. Een lijk van een kat wordt zo onttrokken aan bederf door mummificering. Natuurlijk voegden de Egyptenaren daar nog hun mummificatie-technieken aan toe bij hun koningen, van wie de lichamen begraven werden. Een appel wordt ook aan bederf onttrokken, door dehydratie of 'mummificering' van de appel. Daarom wordt hij niet bruin, en droogt hij uit. Ik denk dat stukjes vlees (ongekookt) ook 'mummificeren' onder de piramide, dat wil zeggen, niet verder bederven. De trillingen van dat voedsel worden wat verhoogd, door de piramide-energie die op een hoog niveau vibreert.
En als je zelf onder de piramide gaat zitten, om te mediteren, dan is het jouw geest, die in een "wat volmaakter toestand" terechtkomt en dus makkelijker in die alfa-staat of hoe ze dat noemen, terechtkomt.

Zo verklaar ik deze resultaten tenminste, dit is mijn gevoel hierover. Het zou mooi zijn als zo'n verband ooit een keer aangetoond kan worden op wetenschappelijke manieren. Of de fouten in mijn visie natuurlijk. Maar zolang de wetenschap dit nog niet gedaan heeft, gebruik ik m'n andere zintuigen en m'n gevoel maar hiervoor - anders heb je ook niets ...

groeten, peter.

Laatst gewijzigd op 07-12-2003 om 16:23.
Oud 08-12-2003, 11:01
Justastranger
Justastranger is offline
Geweldige lappen tekst weer! met plezier gelezen.

Citaat:
Vind je het écht geen placebo-denken in jezelf, dat piramide-energie niet bestaat? Om maar iets niet te hoeven geloven, wat je denken voor problemen gaat stellen? Als het niet bij je past, is dat eigenlijk niet zo'n probleem, dan moet het je ook niet aanspreken. Op die manier gezien, heeft placebo een nuttige functie voor je, toch? [/B]
LOL en haha
Oud 09-12-2003, 13:26
Einherjar
Einherjar is offline
Ik gebruik tegenwoordig een piramide om mijn batterijen op te laden, stukken goedkoper.
Oud 10-12-2003, 01:48
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Einherjar schreef op 09-12-2003 @ 14:26:
Ik gebruik tegenwoordig een piramide om mijn batterijen op te laden, stukken goedkoper.
Dat is voor de grappigheid dat je dat schrijft, lijkt me. Maar nou je het erover hebt:

Batterijen, daar zit een ander soort energie in als die in piramides komt. De energie van piramides is meer "een erg lokaal sfeertje", wat in de piramide anders is dan erbuiten. De piramide geeft dus geen gratis stroom.

Maar met batterijen heb ik ook geëxperimenteerd. Het resultaat is dan, dat ze net als scheermesjes en voedsel óók weer "in vorm" gaan komen. Scheermesjes worden dan scherp, batterijen doen het dan eventjes ietsje beter. Zijn even in een betere conditie en geven daarom meer stroom af dan toen je ze erin legde. Maar écht meer stroom geven, dat zal niet lukken. Ik had toen trouwens geen VU-metertjes, om het spanningsverschil te meten. Anders had ik cijfers kunnen geven.

Voor wie het experiment wil herhalen: (de (+) is de bovenkant, die moet omhoog wijzen of anders naar het zuiden, en de (-) is de onderkant, die moet dus omlaag wijzen, of anders naar het noorden.

peter.
Oud 10-12-2003, 13:06
grandmommy
grandmommy is offline
is het niet mogelijk om een heeeele grote te bouwen? echt net zo groot als die van gizeh? misschien heeft het wel een goeie uitwerking op mensen, en dat daardoor wonden een breuken sneller genezen? of klinkt dit erg naief?
Oud 10-12-2003, 15:28
pe51
pe51 is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 10-12-2003 @ 14:06:
is het niet mogelijk om een heeeele grote te bouwen? echt net zo groot als die van gizeh? misschien heeft het wel een goeie uitwerking op mensen, en dat daardoor wonden een breuken sneller genezen? of klinkt dit erg naief?
Ik vind het niet naïef. Want die energie brengt sommige mensen hun geest en lichaam in principe in een betere toestand.

Het in een grotere piramide zitten, dat hebben anderen ook ontdekt, op het internet verkopen ze peperdure piramides voor meditatiedoeleinden.

Alleen, piramides werken niet voor alle mensen, en niet voor iedereen even hard. De mensen voor wie het niet werkt, die moeten iets anders dan piramides zoeken. Heksen bijv. drinken wel eens water, wat door de maan ingestraald is. Anderen laten water instralen door paranormaal begaaafde mensen, zoals bijv. Jomanda. Zoals je in een andere topic kunt lezen, zijn er ook mensen die wonden sneller laten genezen door toepassing van urine-therapie. Of die kruiden nemen voor lichamelijke kwalen.

Vergelijk het met muziek. Als rappers het plan zouden maken op kerktorens te gaan rappen, omdat zo veel meer mensen er iets aan hebben, en zich ok kunnen voelen, dan zou dat ook niet voor iedereen opgaan.

Verder is het zo, dat je niet de hele dag die ene energie nodig hebt. Soms wil je niet rustig naar binnen gekeerd zijn, dan wil je sporten bijv. Dan zou je alleen maar last hebben van die grote piramide-energie.

Als je trouwens een grote wilt bouwen, dat is niet al te moeilijk. Kan niet zo heel groot worden, maar toch genoeg om af en toe onder te zitten, voor stekjes, eten enz. Dan zou ik een open piramide maken, van 4 dunne stokken of bijv. messing staven. Hierboven ergens heb ik al een voorbeeld-bouwplan beschreven, en je kunt ze ook op het internet opzoeken, en dan zelf namaken.

peter.
Oud 10-12-2003, 20:50
grandmommy
grandmommy is offline
ah, mijn vader wou altijd al een piramide in de tuin... dan heeft ie nu een heel goede rede.

ik heb ooit eens in de kijk (wetenschappelijk jeugdblad) gelezen over een experiment met zo'n zelfde soort piramide, waarbij ze op bepaalde hoogte een bakje met vlees hingen, en dat een paar dagen of weken lieten hangen, terwijl het geen centimeter van die exacte hoogte afkwam (ik meen dat het iets met een 5 en een 3 was) en daqt het vlees niet bedierf. daaruit bleek dus dat op een bepaalde hoogte van een van de hoeken de energie extra sterk was. maar ik begrijp een ding niet: waar komt die energie dan vandaan? komt die echt uit de grond zelf?
Oud 10-12-2003, 21:55
pe51
pe51 is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 10-12-2003 @ 21:50:
ah, mijn vader wou altijd al een piramide in de tuin... dan heeft ie nu een heel goede rede.

ik heb ooit eens in de kijk (wetenschappelijk jeugdblad) gelezen over een experiment met zo'n zelfde soort piramide, waarbij ze op bepaalde hoogte een bakje met vlees hingen, en dat een paar dagen of weken lieten hangen, terwijl het geen centimeter van die exacte hoogte afkwam (ik meen dat het iets met een 5 en een 3 was) en daqt het vlees niet bedierf. daaruit bleek dus dat op een bepaalde hoogte van een van de hoeken de energie extra sterk was. maar ik begrijp een ding niet: waar komt die energie dan vandaan? komt die echt uit de grond zelf?
Vaders willen soms alleen móóie piramides in de tuin, want de tuin, die ziet iedereen. Achtertuinen zijn wat makkelijker meestal. Maar als zijn dochter hem bijvalt, gaat hij het misschien nog echt doen ook, en dan kunnen vaders soms zelfs enthousiast worden. En als je vader en jij jullie zakgeld bij elkaar leggen, wordt een piramide zo misschien zelfs financieel haalbaar.

Die bepaalde hoogte, daar bedoelen ze "de koningskamer" mee. Alleen, als je dat in de tuin doet, dan zullen de katten van de buurt waarschijnlijk heel erg "into piramide-energie" raken. Die vinden piramide-vlees erg lekker denk ik. Je zou het dan in een (glazen!) schaal met deksel of zoiets moeten doen, waar ze niet bijkunnen. En die ze er niet af kunnen gooien. Of een gesloten type piramide bouwen. Als je het handig aanpakt eigenlijk, dan haal je je vader over, een open piramide te maken (dus 4 tentstokken of zoiets op de hoeken, zonder wanden). Maar dan maak je hem zo, dat je als je dat wilt, er 4 lichte wanden aan kunt zetten. Van bijv. hout of plexiglas. Hout is mooi materiaal voor de energie. Plexiglas is vooral mooi, open en licht. Maar als je gaat mediteren, wil je misschien liever hout ervoor. Op het internet en in piramideboeken uit de bieb of zo vind je wel meer doe het zelf bouw - piramides.

Hierboven in m'n stukje van 2-12-03 @15:36 onder "zelf piramides bouwen" krijg je een idee hoe je het zou kunnen doen. Je kan dan bijv. met een kartonnen van 1 meter in het vierkant (grondvlak) beginnen. Om te laten zien dát het werkt. En dan samen plannen maken voor een 'echte' - een grotere vaste piramide in de tuin.

Waar die energie vandaan komt? Ze zeggen: Uit de kosmos. Waar komt je eigen energie (aura enz.) vandaan? Ik neem aan, dat dit allemaal 'uit de kosmos' komt, of 'uit de geestelijke wereld'. Het laatste bedoel ik ook met kosmos, eigenlijk.

Ben benieuwd of het je zo lukt, piramides te bouwen.

peter.
Oud 14-12-2003, 15:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
wow lange reply, voel me nu niet zo goed, dus lees het nu neit door, hopelijk komden week wel
Advertentie

Regels voor berichten