Advertentie | |
|
![]() |
|
Hm, ik denk dat er best iets inzit als je stelt dat de maatschappij emotielozer wordt (in hoeverre een maatschappij emoties kan uitdragen). Maar het lijkt me sterk dat mensen zelf emoties gaan verliezen. Emoties lijken mij ongeveer de essentie van een mens.
|
Emotie is...zo...menselijk, het is goed, maar enkel op de weg naar emotieloosheid. Emotie is heel erg naar binnen gekeerd, als we op zoek gaan door deze innerlijke rituelen naar dingen die naar buiten gekeerd zijn, zoals liefde, en geven, dan wordt emotie veel...gemeenschappelijker, onpersoonlijker.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Liefde geven omdat het zo hoort eigenlijk ook. Tenzij dat weer helemaal vanuit jezelf geredeneerd zou zijn...omdat mensen heel liefdevolle personen zijn ofzo. Liefde geven voor je eigen voordeel is geen liefde lijkt me.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar gewoon omdat je voelt dat het de goede manier van leven is, de goede weg is omdat het zo hoort te zijn, zegmaar |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Ik zie niet wat de maatschappij van nu nou met emoties te maken heeft. Ik denk dat die altijd wel blijven.
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
zwanger of niet? meneeranoniem1 | 93 | 07-12-2010 21:36 | |
Psychologie |
Psyche van de mens Verwijderd | 63 | 02-10-2009 16:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Donner wil onderzoek naar groepsverkrachtingen juno | 37 | 05-12-2005 11:42 | |
Verhalen & Gedichten |
[ verhaal ] -Melody- | 290 | 15-08-2004 14:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Dood Pim Fortuyn deel 2 autodropje | 319 | 11-05-2002 17:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat vinden jullie van proeven op dieren??? Rachel_Beliën | 167 | 14-02-2002 21:17 |