![]() |
|
das echt heel normaal in het begin...
ik had dr niet zoveel last van, ik moest ook oefenen bij de opticien maar ik had ze binnen 15 min. allebei in en na 20. min stond ik dus buiten.. het is een kwestie van veel oefenen,.. en ik snap dat je het na 45 min,behoorlijk zat bent, ik zouz e dan ff laten rusten en het na 5 min weer proberen ofzo.. het lukt je wel ![]() |
![]() |
|
En je ogen open houden met je vingers helpt niet? Naar mijn weten zijn je oogspieren niet sterker dan de spieren in je hand/vingers, dus zou dat het tegen moeten houden.
|
Verwijderd
|
Dat is super normaal
![]() Wat ik altijd deed (mja, ik had ze binnen vijf minuten ook in, iedereen juichen ![]() Met je linker oog doe je het andersom; dus de lens om je linkerwijsvinger, met je rechterwijsvinger houd je je bovenste ooglid omhoog en met je linkermiddelvinger houd je je onderste ooglid wat naar beneden, lens iets naar je oog brengen, en *sjlirp* hij zuigt zich er zo op. Gewoon goed oefenen. Met uitdoen doe je ongeveer hetzelfde, nu hou je je oog alleen open met je rechter of linkerhand (twee vingers dus, een boven, een onder) en vis je de lens eruit met duim en wijsvinger van de andere hand. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik hield mijn bovenste ooglid trouwens omhoog door mijn wimpers heel hard tegen het stukje tussen oog en wenkbrauw te drukken. Bij zachte lenzen zit er soms een beetje lucht tussen de lens en het oog, en als je dan na het inzetten van de lens je oog dicht doet dan valt-ie eruit. Om dat te voorkomen kun je je ooglid, aan de wimpers, over de lens heen 'tillen' en zo op z'n plaats leggen; dan hou je je oog even dicht, en als je 'm dan open doet dan zit de lens goed vast. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik ben zelf gestopt met lenzen; ik had harde, en ja, die deden altijd pijn.. toen zachte, maar die bleven niet goed zitten. Dus ja, dan maar weer bril ![]() |
![]() |
|
Naarmate je meer geoefend hebt en het vaker doet, gaat het steeds gemakkelijker. Als je gewoon heel goed je oog open houdt en je ooglid tegen houdt met je wijsvinger/middelvinger moet het lukken. Probeer eerst eens je oog wijd open te houden, zonder dat je een lens in je hand hebt.
Ik heb er bij de opticien (de eerste keer dus) niet zo lang over gedaan. Het was eerder de eerste keer erin en eruit doen toen ik al thuis was, waarbij het lang duurde. Op een gegeven moment wist ik niet meer zo goed hoe ik ze er ook alweer uit kreeg. Maar nu ben ik zo klaar. Veel suc6!
|
Lenzen indoen is voor de meeste mensen heel onnatuurlijk in het begin. Iedereen heeft daar wel zo veel moeite mee.
Doe ze in het begin bijvoorbeeld pas na school in en niet smorgens als je nog niet helemaal wakker bent en je je moet haasten (je ogen kunnen ze dan sowieso nog niet de hele dag verdragen). Zorg ervoor dat de omstandigheden optimaal zijn en laat je helpen door iemand die er al jaren ervaring mee heeft! PS er zijn altijd uitzonderingen, ik heb ook iemand gekent die nog nooit een lens in zijn handen had gehad en toen vervolgens in een keer dat ding erin plopte! |
![]() |
|
Verwijderd
|
whahaha nou bij mij was het even erg, ik had iets van 3 kwartier bij de opticien gezeten zonder dat ik ook maar de test lenzen erin had gekregen, was echt een ramp
ik zou het een kwartierje proberen, 5 min wachten en weer proberen, want dan is je oog een beetje opgedroogd (en vooral je oogleden) want als het allemaal nat is, krijg ik ze zelf er ook soms niet zo in en daarna thuis nog per lens een half uur gedaan, maar het is allemaal 10000000 % waard !! want zodra ik ze in had ging er zo ongveer een wereld voor me open ![]() |
![]() |
|
In het begin duurde het bij mij ook ruim een half uur voor ik mijn lenzen in had. Op een gegeven moment ben je er zo aan gewend dat je ze binnen een minuutje in hebt...
Niet de moed opgeven dus ![]() En ik weet niet hoe je je lenzen inbrengt, maar met de manier van Andijvie gaat het meestal heel goed, al is het natuurlijk even wennen dat je iets op je oog gaat leggen... Succes ermee. |
![]() |
|
![]() |
hoi
ik heb zelf ook zachte lenzen en die zitten er echt binnen 2 seconde in. Ik kan me oog met gemak aanraken... leg je lens op de wijsvinger van de rechtehand trek met je middelvinger van je rechterhand de huid onder je oog naar beneden en met de middelvinger van de linkerhand trek je je ooglid naar boven. het kn ook nog helpen om naar boven te kijken! hele veel succes, het gaat je lukken!
|
Verwijderd
|
Ik werd de eerste keer helemaal misselijk toen ik ze er eindelijk in had, gewoon van het rotte gevoel dat er wat in m'n oog zat. Maar harde voel je ook wel wat harder, misschien toch maar zachte moeten nemen toen. Inmiddels doe ik de mijne nooit meer in, eigenlijk zijn m'n ogen goed zat zonder lenzen en bril en ik had er echt een pesthekel aan.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 |