Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2003, 15:55
kleinedraak
Hey mensjes
Nou sinds gistre heb ik lenzen(zachte) en ik moest bij de optcien gaan oefenen met indoen. Ik heb er 2uur!!!!!! gezetn voordat ik allebei mijn lenzen inhad. Nu vandaag wil ik ze weer indoen maar het lukt gewoon niet. Mijn ooglidreflex is heel sterk want zodra mijn vinger richting oog gaat knipper ik want het was toeval dat ze in die twee uur net wel erin glipten! Eruit doen moest mijn moeder ook helpen en de opticien wilde het eens bij me proberen maar kreeg ze er met alle geweld niet in doordat ik zo hard kneep. Is dit normaal en hebben meer mensen hier last van. Logisch dat ieder1 int begin moet oefenen maar als het je na 45min. nog nie is geluk gaat je motivatie toch echt wel over
Liefs Esther
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 16:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik heb er ook wel moeite mee gehad, maar minder dan jij. het is echt een kwestie van oefenen. ik kan nu heel makkelijk met mij vinger mn oogbol aanraken. dat knipperen moet je gewoon niet, misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar goed.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 16:14
hi
hi is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 06-12-2003 @ 16:55:
Hey mensjes
Nou sinds gistre heb ik lenzen(zachte) en ik moest bij de optcien gaan oefenen met indoen. Ik heb er 2uur!!!!!! gezetn voordat ik allebei mijn lenzen inhad. Nu vandaag wil ik ze weer indoen maar het lukt gewoon niet. Mijn ooglidreflex is heel sterk want zodra mijn vinger richting oog gaat knipper ik want het was toeval dat ze in die twee uur net wel erin glipten! Eruit doen moest mijn moeder ook helpen en de opticien wilde het eens bij me proberen maar kreeg ze er met alle geweld niet in doordat ik zo hard kneep. Is dit normaal en hebben meer mensen hier last van. Logisch dat ieder1 int begin moet oefenen maar als het je na 45min. nog nie is geluk gaat je motivatie toch echt wel over
Liefs Esther
Het komt allemaal goed . Volgens mij is iedereen daar in het begin een beetje spastich mee
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 16:21
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
das echt heel normaal in het begin...
ik had dr niet zoveel last van, ik moest ook oefenen bij de opticien maar ik had ze binnen 15 min. allebei in en na 20. min stond ik dus buiten..
het is een kwestie van veel oefenen,.. en ik snap dat je het na 45 min,behoorlijk zat bent, ik zouz e dan ff laten rusten en het na 5 min weer proberen ofzo..

het lukt je wel
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 17:06
freakje
freakje is offline
De eerste keer bij de opticien heb ik daar ook minstens anderhalf uur gezeten, maar daarna is het alleen maar beter gegaan. Ben nu lenzenexperte (zonder spiegel en al )
Oud 06-12-2003, 17:47
Choke
Choke is offline
je moet gewoon als het niet meteen lukt ff wachten, als je ogen geirriteerd en rood zijn na een tijdje, worden ze steeds gevoeliger en gaat het NOG moeiljker.. dus gewoon rustig aan doen..
Oud 06-12-2003, 17:51
Qamra
Qamra is offline
En je ogen open houden met je vingers helpt niet? Naar mijn weten zijn je oogspieren niet sterker dan de spieren in je hand/vingers, dus zou dat het tegen moeten houden.
Oud 06-12-2003, 18:09
Verwijderd
Dat is super normaal Gewoon heel goed oefenen:

Wat ik altijd deed (mja, ik had ze binnen vijf minuten ook in, iedereen juichen ): als je in je rechteroog je lens in moet doen, leg deze dan om je rechterwijsvinger en hou me je linkerwijsvinger je bovenste ooglid omhoog, met je rechtermiddelvinger je onderste. Snap je? Oefen deze houding maar eens zonder lens, dan zal je zien dat hij makkelijk is. Zo kan je wel gaan knipperen, maar ja, hou dat met je vingers tegen. Ennehm, je hoeft de lens niet op het oog te duwen, als je hem goed vochtig maakt, zuigt hij zichzelf tegen je oog aan wanneer het vocht je oog een beetje raakt. Dat merk je wel.

Met je linker oog doe je het andersom; dus de lens om je linkerwijsvinger, met je rechterwijsvinger houd je je bovenste ooglid omhoog en met je linkermiddelvinger houd je je onderste ooglid wat naar beneden, lens iets naar je oog brengen, en *sjlirp* hij zuigt zich er zo op.

Gewoon goed oefenen.

Met uitdoen doe je ongeveer hetzelfde, nu hou je je oog alleen open met je rechter of linkerhand (twee vingers dus, een boven, een onder) en vis je de lens eruit met duim en wijsvinger van de andere hand.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 06-12-2003 @ 19:09:
*verhaal*
Precies, zo deed ik het ook; nouja, helemaal in het begin niet, en toen was ik ook uren bezig voor het lukte. Maar toen ben ik dat gaan doen zoals Andijvie beschreef, en toen lukte het me wel. Tegenwoordig is dat niet meer nodig.

Ik hield mijn bovenste ooglid trouwens omhoog door mijn wimpers heel hard tegen het stukje tussen oog en wenkbrauw te drukken.

Bij zachte lenzen zit er soms een beetje lucht tussen de lens en het oog, en als je dan na het inzetten van de lens je oog dicht doet dan valt-ie eruit. Om dat te voorkomen kun je je ooglid, aan de wimpers, over de lens heen 'tillen' en zo op z'n plaats leggen; dan hou je je oog even dicht, en als je 'm dan open doet dan zit de lens goed vast.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 18:42
hi
hi is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-12-2003 @ 19:09:
verhaal
Dat is toch ook gewoon de techniek? Volgens mij leert iedereen het zo!

offtopic: Hoe jij het deed? Doe je het nu anders of heb je geen lenzen meer?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 06-12-2003 @ 19:42:
Dat is toch ook gewoon de techniek? Volgens mij leert iedereen het zo!

offtopic: Hoe jij het deed? Doe je het nu anders of heb je geen lenzen meer?
Ik leerde het niet zo. Bij de opticien deed ze het gewoon met 1 hand voor, zonder d'r oogleden vast te houden ofzo, en ja, toen ging het ook goed.. maar thuis ontdekte ik dat het veel makkelijker was om m'n oogleden er ook bij vast te houden.

En ik ben zelf gestopt met lenzen; ik had harde, en ja, die deden altijd pijn.. toen zachte, maar die bleven niet goed zitten. Dus ja, dan maar weer bril
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 18:53
Erbenda
Erbenda is offline
Naarmate je meer geoefend hebt en het vaker doet, gaat het steeds gemakkelijker. Als je gewoon heel goed je oog open houdt en je ooglid tegen houdt met je wijsvinger/middelvinger moet het lukken. Probeer eerst eens je oog wijd open te houden, zonder dat je een lens in je hand hebt.

Ik heb er bij de opticien (de eerste keer dus) niet zo lang over gedaan. Het was eerder de eerste keer erin en eruit doen toen ik al thuis was, waarbij het lang duurde. Op een gegeven moment wist ik niet meer zo goed hoe ik ze er ook alweer uit kreeg. Maar nu ben ik zo klaar.

Veel suc6!
Oud 07-12-2003, 10:20
hansjuh
hansjuh is offline
Lenzen indoen is voor de meeste mensen heel onnatuurlijk in het begin. Iedereen heeft daar wel zo veel moeite mee.

Doe ze in het begin bijvoorbeeld pas na school in en niet smorgens als je nog niet helemaal wakker bent en je je moet haasten (je ogen kunnen ze dan sowieso nog niet de hele dag verdragen). Zorg ervoor dat de omstandigheden optimaal zijn en laat je helpen door iemand die er al jaren ervaring mee heeft!

PS er zijn altijd uitzonderingen, ik heb ook iemand gekent die nog nooit een lens in zijn handen had gehad en toen vervolgens in een keer dat ding erin plopte!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 11:28
M@rco
M@rco is offline
Komt me bekend voor ja.

Maar maak je niet druk, dat duurt mss een week ofzo en dan lukt het je echt wel
Oud 07-12-2003, 11:36
Verwijderd
Het lukte mij eerst ook niet en na een half uurtje zwoegen werd me aangeraden een klein weekje thuis te oefenen met een druppel water.. en voor ik het wist had ik de reflex onder controle en nu is het een stukje taart
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 19:23
HoopStront
HoopStront is offline
Ik ben er vorige week ook nog 2 uur mee bezig geweest, maar gisteravond had ik ze er al na 45 minuten erin.... is toch wel een verbetering.....

Eruit halen is niet zo moeilijk, ik ruk ze er gewoon uit, ik knipper dan ook heel erg, maar dan hoef je niet zo voorzichtig te doen...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 20:23
Verwijderd
whahaha nou bij mij was het even erg, ik had iets van 3 kwartier bij de opticien gezeten zonder dat ik ook maar de test lenzen erin had gekregen, was echt een ramp

ik zou het een kwartierje proberen, 5 min wachten en weer proberen, want dan is je oog een beetje opgedroogd (en vooral je oogleden) want als het allemaal nat is, krijg ik ze zelf er ook soms niet zo in

en daarna thuis nog per lens een half uur gedaan, maar het is allemaal 10000000 % waard !!

want zodra ik ze in had ging er zo ongveer een wereld voor me open en tegenwoordig pleur ik ze er zo in, alleen uit halen is nog steeds een irritant werkje
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 08:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
In het begin duurde het bij mij ook ruim een half uur voor ik mijn lenzen in had. Op een gegeven moment ben je er zo aan gewend dat je ze binnen een minuutje in hebt...
Niet de moed opgeven dus .
En ik weet niet hoe je je lenzen inbrengt, maar met de manier van Andijvie gaat het meestal heel goed, al is het natuurlijk even wennen dat je iets op je oog gaat leggen...
Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 09:35
Divina Flor
Divina Flor is offline
Het lijkt me inderdaad vrij normaal (al heb ik zelf geen lenzen), gewoon blijven proberen dus. Op een gegeven moment gaat het wel wat makkelijker.
Oud 09-12-2003, 16:42
korfballer
korfballer is offline
hoi
ik heb zelf ook zachte lenzen en die zitten er echt binnen 2 seconde in. Ik kan me oog met gemak aanraken...

leg je lens op de wijsvinger van de rechtehand

trek met je middelvinger van je rechterhand de huid onder je oog naar beneden

en met de middelvinger van de linkerhand trek je je ooglid naar boven.

het kn ook nog helpen om naar boven te kijken!

hele veel succes, het gaat je lukken!
Oud 09-12-2003, 16:43
Necropedophile
Necropedophile is offline
welke opticien zit je?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 19:08
Verwijderd
Ik werd de eerste keer helemaal misselijk toen ik ze er eindelijk in had, gewoon van het rotte gevoel dat er wat in m'n oog zat. Maar harde voel je ook wel wat harder, misschien toch maar zachte moeten nemen toen. Inmiddels doe ik de mijne nooit meer in, eigenlijk zijn m'n ogen goed zat zonder lenzen en bril en ik had er echt een pesthekel aan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten