Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2003, 01:01
Palmboompje
Palmboompje is offline
Vraag lijkt me duidelijk: hoe lang vind jij dat je een relatie met iemand moet hebben, voor je met diegene op vakantie gaat of iig een weekendje weg? Oké, da's natuurlijk wel heel leeftijdbepalend, maar ben toch benieuwd..

Zelf vond ik altijd dat ik iemand wel een paar maanden moest kennen voordat ik een weekendje/ weekje weg zou gaan. Nu heb ik ruim een maandje n relatie en we gaan in de vakantie een weekendje weg. Het gaat heel goed dus waarom niet? Ik kan me niet voorstellen dat ik ergens over iets (knallende) ruzie met hem zou kunnen krijgen.. (en toen gebeurde het toch, finito relatione )Sommige vrienden van mij vinden het te snel, maarja, hangt er ook een beetje vanaf hoe goed je iemand kent.. Er zit nogal een verschil tussen iemand 1x p.w zien en iemand 3à4x p.w zien..

En ohja, stel je iemand aan je ouders voor, voordat je met um weggaat? Dat was ik niet van plan namelijk..
Oud 15-12-2003, 08:01
Slettelina *
Slettelina * is offline
Mij maakt het niet uit hoelang je met elkaar hebt. Je voelt vanzelf wel aan of je er klaar voor bent of niet en in het begin wil je hem/ haar het liefst zo goed leren kennen en wat is niet beter om dan een weekendje weg te gaan?
En meestal kennen mijn ouders hem wel denk ik voordat ik een weekendje weg ga met hem weg
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 09:35
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Palmboompje schreef op 15-12-2003 @ 02:01:
En ohja, stel je iemand aan je ouders voor, voordat je met um weggaat? Dat was ik niet van plan namelijk..
Je bent student (en hij ook neem ik aan) en dat betekent vaak dat je niet dicht bij je ouders woont. Zijn ouders wonen misschien wel aan de andere kant van het land. Dat kan dus betekenen dat hij nog totaal niks met het leven van je ouders hebt en andersom. Ik vind het dan ook niet raar dat ze die jongen nog niet gezien hebben voordat je met hem op vakantie gaat. (Dat je op vakantie gaat kan ik goed begrijpen)
Als ik een vriendin zou hebben dan zou het kunnen gebeuren dat ze haar ook pas zien na een paar maanden of als het ondertussen al weer uit is dat ze niet eens weten dat ik een vriendin heb. Ik zie m'n ouders tenslotte ongeveer 1 keer per maand (we bellen wel regelmatiger) en ik ga niet zomaar de eerste keer m'n vriendin meenemen. Daarnaast moet het ook uitkomen voor haar, want ja, m'n ouder wonen nu eenmaal in een uithoek.
Oud 15-12-2003, 10:02
Verwijderd
toen ik jarig was hadden we een halfjaar, en had mijn vriendin mij/ons een reis naar london kado gedaan, in ons geval dus 3/4 jaar ( we gingen pas in juni )
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 10:22
Verwijderd
toen we een jaar hadden zijn we 2 weken op vakantie geweest...maar dat was meer door de omstandigheden want hij was daarvoor 5 weken weg...

en 2 maanden daarvoor waren we ook een week weg met zn 2en...

maar verder kon ik nooit echt weg aangezien ik zaterdagen moest werken...

en waarom wil je je liefje niet aan je ouders voorstellen? ik neem aan dat die wel willen weten waar je mee omgaat enzo...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 12:03
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Nee? Waarom niet dan? Is toch leuk om je ouders te laten weten dat je op vakantie gaat met je vriend? En wie hij is enzo? Ik vind het namelijk heel belangrijk dat mijn ouders weten hoe lief mijn vriend is!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 12:06
miro
miro is offline
Als de gelegenheid zich voordoet, waarom niet? Maakt niet uit hoe lang je dan met m gaat lijkt mij.k KUn je meteen kijken hoe t gaat als jullie langer bij elkaar zijn.

En ja ik zou m wel eerst aan mn ouders voorstellen .Is wel zo netjes. Bovendien zouden mijn ouders me ook niet zomaar met n vreemde vent laten weg gaan denk ik.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 15-12-2003 @ 13:06:
En ja ik zou m wel eerst aan mn ouders voorstellen .Is wel zo netjes. Bovendien zouden mijn ouders me ook niet zomaar met n vreemde vent laten weg gaan denk ik.
mee eens.

Mijn vriend en ik hadden wel een paar maanden voordat wij een weekend weggingen, maar ik was toen al elke dag bij hem en sliep ik elk weekend bij hem. We zijn helaas nog niet echt met elkaar op vakantie geweest, want toen we vorig jaar de vakanties gingen boeken voor de zomer van dit jaar hadden we nog maar net wat, dus vonden we het te vroeg. Maar ja, toen het zomer was hadden we een half jaar en ontzettend spijt dat we apart op vakantie gingen!

Je moet gewoon zelf beslissen of je er klaar voor bent of niet, je voelt het wel aan.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 12:35
miekmuis
miekmuis is offline
Ik had net 2 weken met mijn vriend toen we 3 dagen naar Denemarken gingen met zijn ouders broer en zusje. In het begin
is dat juist heerlijk volgens mij omdat je dan op vakantie nog geen irritaties krijgt omdat je constant op elkaars lip krijgt.
Over een paar daagjes gaan we 4 dagen naar Londen en we zijn nu ongeveer 2 maanden samen
Oud 15-12-2003, 13:09
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou ook pas na een paar weken met iemand op vakantie gaan. Ik wil diegene eerst goed leren kennen en weten hoe hij is, anders gebeuren er straks rare dingen als je diegene nog niet goed kent.

Ik zou best een dagje weg willen met iemand waarmee ik nog kort heb (dat kan volgens mij geen kwaad), maar voor langere vakantie's en overnachtingen enzo wil ik diegene beter kennen!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 14:01
Verwijderd
Ghe. Twee weken?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 14:05
Scatterheart
Scatterheart is offline
Twee weken. Toen zat ik met Niels in Amsterdam in een hotel.
Oud 15-12-2003, 15:57
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Zodra het goed voelt is er niets meer wat me tegen houdt om met iemand een weekje/weekendje weg te gaan. En hoelangt dattis is.. ja ergens tussen dat we elkaar leren kennen en dat het uit gaat
En ik zou hem van te voren wel aan me ouders voorstellen
Sterker nog, anders kom ik echt niet weg... en der over liegen zal ik niet doen, vandaar
Oud 15-12-2003, 16:19
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Hmm meisjes willen dus eerst hun vriendje aan hun ouders voorstellen, op zich wel logisch. Maar toch denk ik dat het voor mij niet echt nodig is, omdat ik anders niet op vakantie zou mogen met een meisje. Dat zou ik volgens mij gewoon doen. Natuurlijk ga ik gerust mee naar haar ouders als ze dat wil, no problem. Vind ik eigenlijk wel ok.
Ik vraag me af of meer jongens hun vriendin niet zouden voorstellen voordat ze samen weg gaan.
Oud 16-12-2003, 12:30
oldt3
oldt3 is offline
kan het je ni zeggen,bij mij was da na 5 dagen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 12:35
Negrotiator
Negrotiator is offline
Liefde ís als een eeuwige vakantie.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 12:41
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
stel je iemand aan je ouders voor, voordat je met um weggaat? Dat was ik niet van plan namelijk..
dat zou ik zeker doen, tenzij je je schaamt voor je vriendje?
stel dat er iets gebeurd, dan weten ze niet met wie je was. Voor de zelfde geld zet papa de tv aan net nadat jullie wegzijn en hij een foto ziet van je vriend met daarbij "gezocht blablabla"....
Oud 16-12-2003, 14:08
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
moenbase schreef op 16-12-2003 @ 13:41:
dat zou ik zeker doen, tenzij je je schaamt voor je vriendje?
stel dat er iets gebeurd, dan weten ze niet met wie je was. Voor de zelfde geld zet papa de tv aan net nadat jullie wegzijn en hij een foto ziet van je vriend met daarbij "gezocht blablabla"....
Ik bedoel zeg maar niet dat ze niet weten dat je met je vriend/vriendin op vakantie bent. Zoiets zeg ik natuurlijk ook wel, maar volgens mij kan het wel voorkomen dat je geen mogelijkheid heb gehad om je vriend/vriendin aan je ouders te laten zien en kennis te laten maken (in mijn ogen is dit voorstellen). Volgens mij kan dat best gebeuren. Aks je nou een vriend/vriendin hebt sinds een maand en je bent van plan op vakantie te gaan en je gaat maar 1 keer per maand naar je ouders dan kan het best voorkomen dat je ouders hem/haar nog niet hebben gezien. Het kan ook zijn dat het gewoon niet uitkomt. Dus ik vind niet dat het een must is dat je ouders je geliefde zien voordat je op vakantie gaat met elkaar.
Oud 16-12-2003, 15:36
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik denk dat het een slechte zaak is om NIET weg te gaan, omdat je bang bent ruzie te krijgen..... Als dat namelijk een breekpunt is dan kan je namelijk net zo goed niks met elkaar hebben....
Oud 16-12-2003, 16:33
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 16-12-2003 @ 16:36:
Ik denk dat het een slechte zaak is om NIET weg te gaan, omdat je bang bent ruzie te krijgen..... Als dat namelijk een breekpunt is dan kan je namelijk net zo goed niks met elkaar hebben....
dat zegt ze ook niet hoor, volgens mij..

@moenbase: is dat serieus bedoeld? Zoja, uhm.. achtervolgingswaanzin?
Oud 16-12-2003, 21:59
moenbase
moenbase is offline
Ik zou toch wel héél graag willen weten met wat voor figuur mijn dochter naar Malta gaat....
Dus ik zou zeker het meisje even thuis laten zien, weet ik veel, dan nodig je em uit bij het eten ofzo, of ga een keer gezellig film kijken bij jullie, ...

En ik neem aan dat je papa en mama ook wel graag even willen weten met wie je weggaat toch, en niet zoiets hebben van "ach je kijkt maar wat je doet"....tenminste, dat hoop ik niet...
Oud 17-12-2003, 13:31
Verwijderd
Ik ging met mijn vriend na een paar weken al naar Terschelling, maar ik weet niet of dit normaal is. Het voelde goed. Als het niet goed had gevoeld, had ik het natuurlijk niet gedaan. Ik denk dat het persoonlijk is, net als bij de eerste keer seks. Als het goed voelt. Voor allebei.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 16:23
Maguire
Maguire is offline
Ik kom net terug uit Parijs en dat is na 8 maanden met wat korte tussen stops Maar in principe als ik verliefd zou zijn bij het begin had ik ook al na een maand weg gegaan ofzo
Oud 17-12-2003, 17:07
Thomas
Thomas is offline
Wanneer jullie daar zin in hebben. Waarschijnlijk zo snel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 18:37
ekki
ekki is offline
We kregen half november iets en begin mei gingen we samen weg. Is dus na 5,5 maanden.

Maarja, je moet er gewoon zelf zin in hebben enzo.
Oud 17-12-2003, 19:35
dolliefijntje
dolliefijntje is offline
Citaat:
smilie me schreef op 15-12-2003 @ 09:01:
Mij maakt het niet uit hoelang je met elkaar hebt. Je voelt vanzelf wel aan of je er klaar voor bent of niet en in het begin wil je hem/ haar het liefst zo goed leren kennen en wat is niet beter om dan een weekendje weg te gaan?
En meestal kennen mijn ouders hem wel denk ik voordat ik een weekendje weg ga met hem weg
helemaal mee-eens
je moet gewoon het gevoel hebben dat het goed zit en dat het goed voelt
Oud 17-12-2003, 22:11
moenbase
moenbase is offline
Bij de laatste 8 posts lees ik bijna alleen maar dat jullie op vakantie zijn geweest, en niet of jullie ouders hem/haar kende.

En een weekendje weg zou ik niet graag vergelijken met sex, maar ja...wie ben ik...
Oud 18-12-2003, 09:45
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
moenbase schreef op 17-12-2003 @ 23:11:
Bij de laatste 8 posts lees ik bijna alleen maar dat jullie op vakantie zijn geweest, en niet of jullie ouders hem/haar kende.

En een weekendje weg zou ik niet graag vergelijken met sex, maar ja...wie ben ik...
Dat zou ik eigenlijk ook wel graag willen weten. Maar waarom je automatisch een weekendje weg vergelijkt met sex vraag ik toch af. Omdat mensen geen ouders om zich heen hebben gaan ze nog niet gelijk neuken.
Oud 19-12-2003, 01:20
coecie
coecie is offline
bij mij kregen we iets toen we een weekendje weg waren...
als je weg kan, waarom niet? weggaan is altij leuk en ik ga ook te pas en te onpas, met lovers, vrienden, vage bekenden, familie... met iedereen weg die maar wil

zo dus ook met mijn vriendje en toen gingen we zoenen en alles en toen ineens waren we een stel

oh ja, de ouders...
toen kwamen we terug (we waren in gent geweest) en toen besloot ik er nog een paar daagjes aan vast te plakken in ons vakantiehuisje in nederland, en toen kwam smiddags mijn tante naar binnen lopen, terwijl we een beetje aan het friemelen waren enzo, dat was zijn eerste ontmoeting met mijn familie

een dag of wat later nam ik hem mee naar huis, omdat ik door mijn tante (jawel, die tante) naar huis gebracht werd en dat ook op de goede weg voor hem was. daar kon hij alleen hallo en dag zeggen tegen mijn ouders, want zij gingen met mijn tante naar een tenniswedstrijd.

bij mij liep het allemaal een beetje samen dus, maar als het goed voelt, dan voelt het goed.

Laatst gewijzigd op 19-12-2003 om 01:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten