Warning: lang verhaal
Vanaf dat ik 2 was heb ik altijd eczeem gehad: de ene keer helemaal onder, de andere keer alleen op m'n handen. Toen ik 2 was zat ik dus helemaal onder: geen plekje was niet rood. M'n ouders moesten zelfs m'n handjes en voetjes vastbinden, anders krabte ik mezelf helemaal open. We zijn toen ongeveer iedere huidarts die er in Nederland rondloopt afgegaan, maar niemand kon het verklaren. Alle zalfjes en pilletjes geprobeerd: niets hielp. Op een dag zag een mevrouw die bij mijn ouders in de winkel kwam (ze hadden een winkel) mij zitten, en schrok zich kapot van mijn kapotte huid (het was ook écht lelijk). Zij heeft mijn ouders toen het telefoonnummer gegeven van een alternatieve genezeres. Mijn ouders, wanhopig als ze waren, hebben mij toen meegenomen naar die vrouw. Zij heeft toen alleen met mijn vader gepraat, terwijl ik in een andere kamer aan het spelen was. Met mij heeft ze helemaal niks gedaan. Na een half uurtje was ze klaar en konden we weer naar huis. Mijn ouders hadden zoiets van: rrrrrrrrright, dat was dus geld- en moeiteverspilling. Maar vanaf de volgende dag verdween de eczeem! Het verzamelde zich allemaal in één grote bult op mijn kin, en die hebben ze toen operatief verwijderd, en is daarna jaren weggebleven. Raar verhaal, maar echt gebeurt!
Toen ik 15 was kwam het weer terug. Weer van ziekenhuis naar ziekenhuis gestuurd, allergietestjes, de hele mikmak: ook nu wisten ze weer niet waar het vandaan kwam. Na een jaar sukkelen maar weer naar een "spiritueel genezer" gegaan, heel lang met die man gepraat: het eczeem verdween weer! Alleen op mijn beide ringvingers heb ik nu nog eczeem. Geen enkele zalf helpt, en ik wil (net zoals de topicstarter) geen hormoonzalf gebruiken. Maar sinds een paar weken heb ik iets gevonden wat wél goed helpt: een bad met flink veel zuiver dode-zee-zout erin nemen! Het eczeem zelf gaat niet echt weg, maar het brandende, jeukende gevoel verdwijnt wél. Daardoor ga je niet meer krabben, wat het genezingsproces versnelt.
Succes ermee!
trouwens, vertrouw niet iedereen die beweert dat hij je kan 'genezen'. Er zitten flink wat oplichters tussen die geld willen verdienen aan de ellende van andere mensen.